Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

XBO "mister" et eksklusivt spill til plattformen. Ryse finner veien til PC senere i år med støtte for bla 4K.

kilde

Husker godt flere brukere her sa at PS4 ekskluiver ville dukke opp på PC pga X86 arkitekturen i PS4. Ser ut som dem bør svelge sine kloke utsagn ja. Er jo mindre vits å eie en Xbox One om dette fortsetter.

Hadde ikke eid en PS4 eller Wii U om alt kommer på PC. Jeg kjøper konsoller pga konsoll eksklusiver.

Sålangt holder Wii U og PS4 med eksklusiver der dem skal være, konsoll only. Konsoll ekskluive spill er det jeg liker.

Xbox One sine var tidligere konsoll eksklusiver flyter vekk. Dead Rising 3 og nå Ryse Son Of Rome. Hva blir neste, Quantum Break eller FH2...

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XBO "mister" et eksklusivt spill til plattformen. Ryse finner veien til PC senere i år med støtte for bla 4K.

kilde

Husker godt flere brukere her sa at PS4 ekskluiver ville dukke opp på PC pga X86 arkitekturen i PS4. Ser ut som dem bør svelge sine kloke utsagn ja. Er jo mindre vits å eie en Xbox One om dette fortsetter.

Hadde ikke eid en PS4 eller Wii U om alt kommer på PC. Jeg kjøper konsoller pga konsoll eksklusiver.

Sålangt holder Wii U og PS4 med eksklusiver der dem skal være, konsoll only. Konsoll ekskluive spill er det jeg liker.

Xbox One sine var tidligere konsoll eksklusiver flyter vekk. Dead Rising 3 og nå Ryse Son Of Rome. Hva blir neste, Quantum Break eller FH2...

Det var ikke flere brukere, det var en. Thklinge.

Søte dere er, noen spill som er på "eksklusive til PS4" men også på PC:

Eve Valkyrie

No Man's Sky

Octodad

The Witness

Among The Sleep

Transistor

Broforce

Daylight

Starbound

OlliOlli

Magicka 2

Blacklight: Retribution

Planetside 2

DC Universe Online

Grim Fandango

Orka ikke putte mer enn 3 minutter i Google på det her, det finnes sikkert flere, og det blir garantert flere i framtiden. Noen er sikkert for PSN også.

Siste Halo-spill på PC var for 7 år siden, ville ikke holdt pusten mens jeg venta på at Master Chief Ed. kommer på PC, ei heller Forza Motorsport eller andre av de virkelig store.

Uansett, "konsoll-eksklusive" synes jeg holder. Tror ikke så mange står å vurderer PS4 vs XOne vs "en PC som koster fire-fem ganger mer enn de to andre".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søte dere er, noen spill som er på "eksklusive til PS4" men også på PC:

Eve Valkyrie

No Man's Sky

Octodad

The Witness

Among The Sleep

Transistor

Broforce

Daylight

Starbound

OlliOlli

Magicka 2

Blacklight: Retribution

Planetside 2

DC Universe Online

Grim Fandango

Orka ikke putte mer enn 3 minutter i Google på det her, det finnes sikkert flere, og det blir garantert flere i framtiden. Noen er sikkert for PSN også.

Siste Halo-spill på PC var for 7 år siden, ville ikke holdt pusten mens jeg venta på at Master Chief Ed. kommer på PC, ei heller Forza Motorsport eller andre av de virkelig store.

Uansett, "konsoll-eksklusive" synes jeg holder. Tror ikke så mange står å vurderer PS4 vs XOne vs "en PC som koster fire-fem ganger mer enn de to andre".

Forstå meg rett, jeg som en konsumer med en kraftig gaming rigg synst det er helt fantastisk at vi får så mange titler som overhode mulig til PC, men i et business perspektiv er det absolutt ikke bra for microsoft å la AAA titler/konsoll sellere komme ut på PC platformen. Spesielt ikke i situasjonen de er i dag der PS4 mest trolig i all fremtid vil være en bedre konsoll for multiplats. Da er det eksklusiver som seller konsollen enkelt og greit. Ellers så må jeg jo si det at PCen har jo en vesentli rolle i denne samenligningen selv om du muligens ser på det som litt ubekvemt i forhold til argumentasjonen din, en stor prosentdel av de som kjøper konsoller har også gjerne en spill PC stående som ofte blir valgt forran konsollen grunnet mye friere periferal muligheter, samt grafiske forbedringer.

Av store "ekslusive" xbone AAA titler som nå er ute til PC er titanfall og dead rising 3 for så nå at ryse skal følge etter. Da står vi igjen med, skal vi se... Forza som eneste virkelig eksklusive AAA spill for xbox one i dag . Selv gleder jeg meg stort til båre forza horizon , crackdown og Master Chief collection og er jo grunnen til at jeg faktisk kjøpte meg en xbone i utgangspunktet, men likevel må jeg jo annerkjenne at utviklingen med at store xbone titler sklir ut i PC markedet ikke er noen positiv utvikling.

De spillene du nevner til PS4 er i stor grad simple indie titler (som er et produkt av Sony sin store og åpne indie satsing), spill som er portet over fra PC til PS4 i ettertid og et par F2P spill. Mao. ingen konsoll sellere akkurat.

Helt personlig må jeg nok si at xbonen stort sett står og støver med untak av et par runder i forza i ny og ne menst PS4en ofte er aktivt oppe å kjører.

Når det kommer til Quantum Break som ble litt diskutert er det nok ikke en umulighet at dette og vil komme over til PC etterhvert, en så jo hva som skjedde med Alan Wake :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill som DC Universe Online og Planetside 2 er begge spill fra SOE, som ikke akkurat er Indie.. Samme med Grim Fandango som utgies av Lucasarts/Double Fine.

Og Alan Wake? Sure, Remedy må gjerne følge same utgivelsesplan for Quantum Break, Alan Wake kom ut til PC 2 ÅR(!!) etterpå. Må omtrent være tidenes lengste timed exclusive, og så lang at det neppe kan kalles en timed exclusive engang.

Ellers er portingen bare veldig enkel sannsynlighetsregning. Når titler er lette å porte og kan nå x-antall tusen ekstra spillere på PC, why the hell not? Flere titler til både PC og PS4 enn det var til PC og PS3? Helt klart, det finnes ingen logikk bak å la være. I praksis vil vi nok heller se flere multiplats, som er bra, og timed exclusives.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snipp

snapp

snute,

er

tiden

ute.

Både PS4 og XO må innfri desse krava eg har satt til spilla, både eksklusive og multi. Alternativet blir PC og viss MS forsetter å slippe eksklusive spill til PC ser det jammen ut til at XO snart ikkje er verdt å kjøpe i det heile. Joda, er forsatt skuffa.

Lenke til kommentar

Spill som DC Universe Online og Planetside 2 er begge spill fra SOE, som ikke akkurat er Indie.. Samme med Grim Fandango som utgies av Lucasarts/Double Fine.

Og Alan Wake? Sure, Remedy må gjerne følge same utgivelsesplan for Quantum Break, Alan Wake kom ut til PC 2 ÅR(!!) etterpå. Må omtrent være tidenes lengste timed exclusive, og så lang at det neppe kan kalles en timed exclusive engang.

Ellers er portingen bare veldig enkel sannsynlighetsregning. Når titler er lette å porte og kan nå x-antall tusen ekstra spillere på PC, why the hell not? Flere titler til både PC og PS4 enn det var til PC og PS3? Helt klart, det finnes ingen logikk bak å la være. I praksis vil vi nok heller se flere multiplats, som er bra, og timed exclusives.

Der begge 2 faller under F2P og Port fra tidligere PC spill. Dette er spill som er portet fra PC til PS4 , ikke motsat, en vesentlig forskjell. at de mistet Grim Fandango som en ekslusiv er dog sikkert surt for sony (men bra for meg! :D ) da dette alene garantert kunne solgt noen konsoller, men å kalle en remake av en spill fra 1998 en stor AAA titel vet jeg ikke helt (Double Fine er forøvri et indie studio) .

Alan Wake kom til PC til slutt, men som du sier tok det en god stund, det var sliktsett ikke noe jeg nevnte i direkte kontekst til inlegget ditt, men bare en observasjon til et emne som var tidligere diskutert.

Klart, for den selvstendige spillutvikleren vil det bety mer penger i lomma, det kan vi være helt enig i, men det er ikke en god utvikling for hverken microsoft eller xbone. Det er her microsoft må klare å forhandle seg frem til en faktisk eksklusiv titel eller få sine egne studioer i større grad på banen.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med E3 friskt i minne så håper jeg Gamescon følger samme tempoet.

Da er jeg i himmelen om det skjer!

Fyr løs nye IPer, kjente fjes, datoer på storspill, fremtidsplaner m.m

Fremtidsplaner med feks nysatsinger, tørre å vise litt baller og tenke nytt uten å være forbrukerfientlige :)

Lenke til kommentar

kilde

Hvorfor liker du ekslusiver? Du hadde etter eget utsagn klart deg med kun en plattform uten ekslusiver, hadde ikke det vært mer praktisk?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...