Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Folkens. Som med PS3 vs. Xbox 360 som jevna seg greit ut til slutt når det kom til salg/spillere, så kommer nok salget av Xbox One til å ta seg opp utenfor USA etterhvert. Tviler på at det her er slutten for Xbox..

Det spørs i grunn. Når det slik som nå er alment akseptert at PS4 er merkbart raskere enn XboxOne, samtidig som sistnevnte ikke er noe billigere ville det igrunn vært rart om det jevnet seg ut. Når playstation i utgangspunktet har ett bedre navn å spille på, og for de fleste "casuals" leverer mer for samme pris skulle man tro Sony vil holde seg ovenpå?

Husk at Xbox/Microsoft har DirectX. Noe som gjorde at Xbox 360 utnyttet hardware i spill lenge før PS3 klarte å oppnå samme ytelse. Som f.eks. i GTA 4 så syns jeg det var mye finere på Xbox 360 fremfor PS3. Syns det har vært sånn i mange andre spill også. Syns PS3 spill ofte så mye blassere ut enn på Xbox 360, med mindre dynamikk i bildet (mørkt til lyst).. Så tiden vil vise og å diskutere dette nå er bortkastet tid.

EDIT: Siterte feil innlegg.

360 hadde en kraftigere GPU enn PS3 sammen med bedre minnebehandling og lavere latency, så det er ikke særlig rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens. Som med PS3 vs. Xbox 360 som jevna seg greit ut til slutt når det kom til salg/spillere, så kommer nok salget av Xbox One til å ta seg opp utenfor USA etterhvert. Tviler på at det her er slutten for Xbox..

Det spørs i grunn. Når det slik som nå er alment akseptert at PS4 er merkbart raskere enn XboxOne, samtidig som sistnevnte ikke er noe billigere ville det igrunn vært rart om det jevnet seg ut. Når playstation i utgangspunktet har ett bedre navn å spille på, og for de fleste "casuals" leverer mer for samme pris skulle man tro Sony vil holde seg ovenpå?

Husk at Xbox/Microsoft har DirectX. Noe som gjorde at Xbox 360 utnyttet hardware i spill lenge før PS3 klarte å oppnå samme ytelse. Som f.eks. i GTA 4 så syns jeg det var mye finere på Xbox 360 fremfor PS3. Syns det har vært sånn i mange andre spill også. Syns PS3 spill ofte så mye blassere ut enn på Xbox 360, med mindre dynamikk i bildet (mørkt til lyst).. Så tiden vil vise og å diskutere dette nå er bortkastet tid.

EDIT: Siterte feil innlegg.

Poenget mitt er at om Microsoft ønsker at det skal jevne seg ut er de avhengig av å spe på for å tette gapet opp til PS4. De har en betydelig svakere konsoll, og det kommer ikke til å jevne seg ut slik det gjorde med PS3. De har en dårligere merkevare og har problemer med å rettferdiggjøre en pris som er lik eller høyere enn "markedets raskeste konsoll".

Slik jeg ser det er det ingen god grunn til at det skulle jevne seg ut med mindre Microsoft tar store grep, fordi Sony her stiller med betydelig sterkere kort.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Håper MS får opp farten og kjem med nokre eksklusive spill til XO. Av alle spilla som er kome ut til XO, fram til i dag, er det ingen multispill som trigger konsollkjøp(multispilla er betre på PS4) og ingen eksklusive spill eg vil ha. Skuffa!

Er jo eksklusiver allerede. Hva slags eksklusiv savner du til nå siden du er skuffa? Tolker det at du er skuffa som at du tidligere har hatt glede av en eller flere eksklusiv/er som enda ikke har kommet til XO enda. Stemmer det?

Kan du fortelle meg kva eksklusive spill til XO som luffer greit i 1080p og 60fps, mulig å kjøpe fysisk, ikkje neddopa i mikro-dlc-crap, ikkje bare online-spill og er eit godt spill som er verdt å kjøpe første mnd spillet er i salg?

Du tolker dårlig. Er skuffa over di eksklusive spilla som er kome ut til XO.

Så, du er er skuffa over at en konsoll, som du enda ikke har kjøpt, og ved tidligere historikk ikke har gledet deg ved eksklusiver, ikke har eksklusiver som interesserer deg?

Haha! Jaja, det er også noe å være skuffa over! Hvorfor du er skuffa skjønner jeg ikke... Da kan du like godt være skuffa over et imaginært selskap som enda ikke er opprettet ikke har kommet med konsoll og eksklusiver som interesserer deg...

Det burde gå tydelig fram av kva eg har skrevet når det kommer til kva eg er skuffa over og kvifor. At du ikkje skjønner dette kjem vel av ditt ståsted og at du snakker opp di eksklusive spilla som er kome ut til XO. Dvs at kravet ditt til spill på XO ikkje er stort bedre enn krava du haddde for 360. Da er vitsen med ein ny konsoll bortkasta fjas.

Lyt og tolke mangelen på svar, rundt eksklusive spill til XO som greier krava eg stiller, dit hen at du ikkje greier å finne nokre eksklusive spill som greier krava eg setter til spill på XO. Alt svadapratet du dog leverer tåkelegger illusjonen rundt XO meir enn å avklare. Med andre ord bortkasta tid å tru at du er i stand til å diskutere noko av det som gjere at XO sliter.

Tipper XO hadde greidd seg mykje betre viss MS hadde satt krav om 1080p og jevne 60fps. Det hadde gitt spillutviklere ei grei ramme å jobbe ut fra samt at Sony mest sannsynlig hadde krevd noko liknande. Da hadde alle fått samme gode spillopplevelse på tvers av konsollane enten det var snakk om eksklusive eller multi spill. At grafikken hadde vore litt forskjellig ville ikkje hatt noko å seie for opplevelsen.

Så det du sier er at XO eksklusive ikke er "stort sett bedre" enn 360 eksklusive... ler.

Så du er misfornøyd fordi du ikke kan spille de i 1080p og 60fps... vet du, ikke alle er like opptatt av deg som det, og hvis du er mega-sur fordi dette ikke er mulig på ALLE spill, så er det noe som kalles PC...

Er det ikke mulig å kjøpe alle de eksklusive fysisk? ...

Det du kaller micro-dlc-crap... er valgfritt, og hindrer ikke en spill-opplevelse i å være bra. Evneveikt å klage over dette.

Spiller ingen trille om et spill er online-exclusive så lenge det er bra... herav, kvalitet foran kvantitet. På tide utviklere som ikke gidder å ta både solo og multiplayer spill seriøst, fokuserer på en av delene istedenfor begge.

Hva som er verdt å kjøpe av eksklusiver kan ikke jeg svare for deg, men det fins nok av gode eksklusiver allerede.

Ser jo enkelt hvilken holdning du har og hvilken leir du tilhører.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er synd split-screen co-op så og si ble drept forrige generasjon. Noe av det morsomste som finnes.

må si meg enig der, ser ut som kun spill som fifa, d3 osv har lokal coop siden de bruker samme skjerm for alle spillerne, så vanlig 2-4 player split screen er vell så å si utrydda, var gøy før i tida med timesplitters/doom/goldeneye 4 player i split screen på en 20" tv :)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Det er synd split-screen co-op så og si ble drept forrige generasjon. Noe av det morsomste som finnes.

Heldigvis får Maste Chief Collection split screen coop. Gleder meg som en liten unge til å sette meg ned med en kompis å plaffe gjenom kampanjenne gjerne me et par øl og litt snacks :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde planlagt å skaffe meg Xbox One med MCC, men med tanke på at både DR3 og Ryse også kommer til PC, samt alle ryktene om at MCC også skal komme til PC kommer jeg til å vente en god stund og se ann. Da er den eneste eksklusive tittelen til Xbox One jeg kunne tenke meg å spille Sunset Overdrive, og jeg gidder jaggu meg ikke kjøpe en konsoll pga et spill.

Men generasjonen varer da noen år, så jeg har god tid på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...