Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det ikke har noe å si om det er en remaster eller en ren port. En port er ikke for utviklere å trykke på 1 knapp og poff så har en XBO og PS4 utgave av spillet.

Det står også at spillet er "rebuilt specifically for the next-gen consoles".

Spillet vil ha forbedret grafikk og ytelse en tidligere konsoll utgaver. Og det er i dem fleste tilfeller mer en nok om spillet er bra. Så prisen burde være lik andre nye spill til next-gen konsollene. Det er ihvertfall min mening rundt dette.

Lenke til kommentar

Enig med deg, LarZen, du sier mye bra. Synes bare at dette er en trend som er i ferd med å ta av litt, frykten min er vel at fokuset på melking av remakes og "remasters" skal ta over for pengebruk og fokus på innovasjon og utvikling av spennende, nye spilliedeer.

Men, jeg klager ikke! Kjøper helt sikker Sleeping Dogs til PS4 :)

Lenke til kommentar

Det spørs nok om dette blir en trend en stund fremover. Det koster så mye penger å lage disse spillene så det å re-lansere noen spill kan være forholdsvis raske penger for endel utviklere.

Selv så har jeg så mange spill jeg ikke har fått spillt som har kommet ut over dem siste årene at slike re-lanseringer setter jeg pris på :)

Men det blir sikkert som før...alt for mye spill og for lite tid til å spille alt.... :D

Lenke til kommentar

Det er en port av PC-utgaven, selvsagt. Det er sinnsyke forskjeller i arbeidsmengde på en remaster kontra det å porte over et spill. Spillet er det samme som på PC, og burde da ihvertfall kostet halve prisen av et nytt spill.

Om vi tar din logikk, så kunne de skrudd opp oppløsningen på GTA: San Andreas og portet det, PC-utgaven altså, og solgt det for full pris. Uten noen forbedringer. For det er det faktisk ikke.

Sleeping Dogs er hverken en remake eller en remaster, kun en enkel port. Det er galskap, rett og slett, og det å støtte det er idioti. Jeg er ikke imot porter av last-gen-spill, snarere tvert om. Bring them on! Det er billig og enkelt, så det er ikke som om vi hadde fått et nytt spill av noe slag for ressursene de bruker, men pengene de tjener inn derimot, det kan hjelpe på nye spill. Knalle saker, men det bør jaggu meg prises skikkelig.

Lenke til kommentar

En enkel port av et spill som ser ekstremt bra ut på PC og som så ikke spesielt bra ut på last-gen konsoll. Nå vil en komme nærmere PC utgaven og konsoll eiere vil få en vesentlig bedre spill opplevelse. Det er verdt hver krone i min bok.

Så vi får nok bare være uenige der slik :)

Lenke til kommentar

Er enig med Admiralen her. Full pris for ein PC-port av Sleeping Dogs blir feil.

Støtter remaster/remake/PC-port til konsoll når prisen legger seg rundt 40 dollar(3-400 kr) viss alt av DLC osv er med og spillet elles er innafor mine krav. Elles styrer eg glatt unna til prisen er riktig.

Lenke til kommentar

Er enig med Admiralen her. Full pris for ein PC-port av Sleeping Dogs blir feil.

Støtter remaster/remake/PC-port til konsoll når prisen legger seg rundt 40 dollar(3-400 kr) viss alt av DLC osv er med og spillet elles er innafor mine krav. Elles styrer eg glatt unna til prisen er riktig.

Sammenlikn med the last of us remastered (klar over at det ikke er en direkte port). Det var forbedret grafikk og all DLC inkludert for USD 39.99.

Lenke til kommentar

Skal jeg si dere hvorfor dette fortsetter? fordi folk kjøper dem, de tjener på det og de ser at folk liker det.

Jeg skjønner du ikke liker det men det endrer ingenting. Jeg hater også ports, spesielt nå som konsoll har fått for mye fokus og mange spill blir så dårlig på PC når de også finnes til konsoll.

Lenke til kommentar

Ta GTA V for eksempel. Et fantastisk spill, men det er for mye begrensinger i hardware på PS360 som gjorde at spillet til tider fungerte dårlig. Enorme fps drops er vel hovedårsaken. Grafikken var fantastisk til å komme på forrige generasjon.

GTA V på PS4, X1 og PC vil være noe helt annet. Mye pga. de har forbedret det grafiske, men mest pga. de sikkert har klart å levere fps som er stabilt og dermed vil gjøre opplevelsen av spillet mye mye bedre.

Nå har ikke jeg spilt igjennom TLoU: Remastered enda, men om spillet kan levere bedre fps og bedre grafikk er det ingen tvil om at spillet fortsatt har verdi. Spesielt for oss som ikke spilte det på PS3.

Jeg kommer også til kjøpe GTA V til PS4. Grunnen er at jeg vet om spillet får stabil fps og bedre grafikk vil spillet være helt fantastisk nydelig. Samt at de sikkert har fikset GTA Online, som var dårlig på forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Folkens. Som med PS3 vs. Xbox 360 som jevna seg greit ut til slutt når det kom til salg/spillere, så kommer nok salget av Xbox One til å ta seg opp utenfor USA etterhvert. Tviler på at det her er slutten for Xbox..

Det spørs i grunn. Når det slik som nå er alment akseptert at PS4 er merkbart raskere enn XboxOne, samtidig som sistnevnte ikke er noe billigere ville det igrunn vært rart om det jevnet seg ut. Når playstation i utgangspunktet har ett bedre navn å spille på, og for de fleste "casuals" leverer mer for samme pris skulle man tro Sony vil holde seg ovenpå?

Husk at Xbox/Microsoft har DirectX. Noe som gjorde at Xbox 360 utnyttet hardware i spill lenge før PS3 klarte å oppnå samme ytelse. Som f.eks. i GTA 4 så syns jeg det var mye finere på Xbox 360 fremfor PS3. Syns det har vært sånn i mange andre spill også. Syns PS3 spill ofte så mye blassere ut enn på Xbox 360, med mindre dynamikk i bildet (mørkt til lyst).. Så tiden vil vise og å diskutere dette nå er bortkastet tid.

EDIT: Siterte feil innlegg.

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Husk at Xbox/Microsoft har DirectX. Noe som gjorde at Xbox 360 utnyttet hardware i spill lenge før PS3 klarte å oppnå samme ytelse. Som f.eks. i GTA 4 så syns jeg det var mye finere på Xbox 360 fremfor PS3. Syns det har vært sånn i mange andre spill også. Syns PS3 spill ofte så mye blassere ut enn på Xbox 360, med mindre dynamikk i bildet (mørkt til lyst).. Så tiden vil vise og å diskutere dette nå er bortkastet tid.

EDIT: Siterte feil innlegg.

Litt av en påstand. DirectX er jo på ingen måte en særlig fordel, grunnen til at multiplats fungerte i stor grad bedre på xbox 360 med noen få untak var simpeltenn det at cell arkitekturen til PS3 var vanskelig å utvikle til sammenlignet med power pc ariktekturen til xbox 360. Dette er et vidt kjent faktum som flere utviklere komenterte flere ganger, de som derimot klarte å utnytte cell arkitekturen skikkelig leverte uten tvil forge konsoll genrasjons peneste spill (last of us, uncharted , god of war osv).

Denne genrasjonen kjører begge konsolenne på samme arkitektur, derfor er det så og si bare ren hardware kraft som har noe å si i det lange løp. Og ettersom AMD villig er ute etter å gi PS4 mantle støtte kan jo dette faktisk svinge begge veier. Men at xbone skal klare å ta igjen PS4 grafisk sett pga en directX støtte tviler jeg veldig sterkt på.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper MS får opp farten og kjem med nokre eksklusive spill til XO. Av alle spilla som er kome ut til XO, fram til i dag, er det ingen multispill som trigger konsollkjøp(multispilla er betre på PS4) og ingen eksklusive spill eg vil ha. Skuffa!

Er jo eksklusiver allerede. Hva slags eksklusiv savner du til nå siden du er skuffa? Tolker det at du er skuffa som at du tidligere har hatt glede av en eller flere eksklusiv/er som enda ikke har kommet til XO enda. Stemmer det?

Kan du fortelle meg kva eksklusive spill til XO som luffer greit i 1080p og 60fps, mulig å kjøpe fysisk, ikkje neddopa i mikro-dlc-crap, ikkje bare online-spill og er eit godt spill som er verdt å kjøpe første mnd spillet er i salg?

Du tolker dårlig. Er skuffa over di eksklusive spilla som er kome ut til XO.

Så, du er er skuffa over at en konsoll, som du enda ikke har kjøpt, og ved tidligere historikk ikke har gledet deg ved eksklusiver, ikke har eksklusiver som interesserer deg?

Haha! Jaja, det er også noe å være skuffa over! Hvorfor du er skuffa skjønner jeg ikke... Da kan du like godt være skuffa over et imaginært selskap som enda ikke er opprettet ikke har kommet med konsoll og eksklusiver som interesserer deg...

Det burde gå tydelig fram av kva eg har skrevet når det kommer til kva eg er skuffa over og kvifor. At du ikkje skjønner dette kjem vel av ditt ståsted og at du snakker opp di eksklusive spilla som er kome ut til XO. Dvs at kravet ditt til spill på XO ikkje er stort bedre enn krava du haddde for 360. Da er vitsen med ein ny konsoll bortkasta fjas.

Lyt og tolke mangelen på svar, rundt eksklusive spill til XO som greier krava eg stiller, dit hen at du ikkje greier å finne nokre eksklusive spill som greier krava eg setter til spill på XO. Alt svadapratet du dog leverer tåkelegger illusjonen rundt XO meir enn å avklare. Med andre ord bortkasta tid å tru at du er i stand til å diskutere noko av det som gjere at XO sliter.

Tipper XO hadde greidd seg mykje betre viss MS hadde satt krav om 1080p og jevne 60fps. Det hadde gitt spillutviklere ei grei ramme å jobbe ut fra samt at Sony mest sannsynlig hadde krevd noko liknande. Da hadde alle fått samme gode spillopplevelse på tvers av konsollane enten det var snakk om eksklusive eller multi spill. At grafikken hadde vore litt forskjellig ville ikkje hatt noko å seie for opplevelsen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...