Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg klarer å se negativt på at de adder betaling for Multiplyer, men med tanke på at de skal klare å holde den prisen de har satt på konsollen sin og serverne oppe er det forståelig.

DRM om det de sier er sant, at de faktisk støtter brukte spill, ser jeg ikke noe negativt i det heller. Om de da ikke kjørte et dobbel spill for å få kunder.

Wow, det med pris på online-delen var så svakt punkt at knæra mine datt bokstavelig talt av meg.

Du som skriker at du er så stor fan av gaming og redd for at ditten og datten mister gaming-fokus. Du burde se det positive, ikke det negative fordi du må bruke mer ukelønn fra mor og far på noe som faktisk gjør at du får mye bedre online-opplevelse og øker muligheten til forbedringer. Og det er akkurat hva PSN trenger etter flausen med PSN. Noe som sier, "Hei vi er bedre og sterke enn før. Vi skal ikke la slusene for personopplysninger fra flere ti-talls millioner brukere åpnes noen gang igjen". PSN+ trenger mer enn å gi deg 2 småspill eller gamle spill i måneden, PSN+ trenger å være robust og trenger å være sikkert for å kunne gi en online-opplevelse du vil nyte. Ved å gjøre det betaling only for MP har Sony potensielt forbedret mulitplayer-opplevelsen betraktelig fra PS3.

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvem fokuserte mest på Spill kontra TV på sinn avdukking?

Men jeg skal ikke drive å påstå noe før jeg får sett det.

På E3, verdens største spillmesse så hadde Microsoft et laser-fokus rettet direkte mot spill og ingenting annet. Det kan man ikke si om Sony. Og når man ser tilbake på spillene som ble presentert så var Microsoft den imponerende av de to.

Men ikke i stor grad som Microsoft. Men nå blir jo det fleste av det Xbone og Ps4 kun tilgjengelig i USA.

Og negativt om Ps4?

Jeg klarer å se negativt på at de adder betaling for Multiplyer, men med tanke på at de skal klare å holde den prisen de har satt på konsollen sin og serverne oppe er det forståelig.

DRM om det de sier er sant, at de faktisk støtter brukte spill, ser jeg ikke noe negativt i det heller. Om de da ikke kjørte et dobbel spill for å få kunder.

Du vet at Xbox One tillater at du og opptil 10 venner fritt deler alle spilene dere har kjøpt? Det skjer over nett så du trenger ikke ta bussen eller sende ei plastplate i posten en gang. Så når kompisen din har brukt konfirmasjonspengene på å kjøpe Halo, Ryse og Titanfall så kan du spille spillene uten noen ekstra kostnad.

Lenke til kommentar

Hvor mange har under 1.5 Mbps i dag da?

Er det sagt noe om hvor raskt nett man trenger for å bruke Xbox One?

Trenger man 1.5 Mbps opp og ned?

Sitter på 8 ned (hender det er nede på 3 enkelte ganger) og 0.4 opp eller noe i den duren.. :hm:

Lenke til kommentar

Føler ikke at jeg har like mye kontroll da mine hender støtter seg på armlenene, mus og tastatur føles så feil. Med en Konsoll spake får jeg full kontroll, og du kan kanskje si at PC spill støtter kontrollere, men det er bare et fåtall.

Så å si alle spill nå til dags støtter kontroller.

Lenke til kommentar
http://www.overclock...ough-for-onlive Vil ikke være pessimist, selv om 80% av mine innlegg er veldig negativt ladet. Men Microsoft burde kanskje ha gått over og sett om hva som er normal og liten hastighet, de bygger en konsoll som baserer sin grunnlegende arkitektur på at du ihvertfall skal ha 1.5MB linje, eller så får du ikke utnyttet dens fulle potensiale, eller kanskje ikke brukt den i det store og hele.

Du kan altså ikkje utnytte alle moglegheitene i skya og kunne bruke den optimalt til online gaming med mindre du har ei grei linje. Er ikkje det mykje det same som for PC og PS4?

Lenke til kommentar

Wow, det med pris på online-delen var så svakt punkt at knæra mine datt bokstavelig talt av meg.

Det at Sony ventet med å gi ut informasjon om at det er mulige tap for kreditt informasjon, er ikke tilgivelig.

Men se positivt på det, tviler på at det skjer igjen.

Du kan altså ikkje utnytte alle moglegheitene i skya og kunne bruke den optimalt til online gaming med mindre du har ei grei linje. Er ikkje det mykje det same som for PC og PS4?

Blir annet når arkitekturen, selve grunnmuren er basert på at vedkommende skal ha en litt over det vanlige tilgangen på hastighet. Hvorfor ikke kjøre det slik som de hadde det på 360? de har jo tatt en helomvending.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Nå som både Microsoft og Sony tar betalt for nettspilling så tviler jeg på at det blir noen reaksjoner, og det var ikke en dealbreaker for de 75 millionene som kjøpte en Xbox 360. Er det viktig for deg, som fyren over, kjøp Wii U eller PC.

Nå finnes det faktisk mellomting mellom dealbreaker og ett stort minus. For meg, og jeg skulle tro veldig mange andre, er det ett veldig stort minus at jeg bare kan bruke halvparten av spillet jeg betaler for, med mindre jeg betaler en fast sum til Sony eller Microsoft. I løpet av konsollens livsløp er jeg redd jeg dermed kommer til å betale den ned to ganger, det synes jeg faktisk blir for dumt.

Lenke til kommentar

1.5 Mbps er bekreftet.

Seriøst ? Jeg tenkte dette var bare en kødd jeg. Hva i huleste er det Microsoft gjør i bakgrunnen som krever 1.5 Mbit av linjen din ? Slike servicer bruker knapt 1-3 kb/sec . Hvis det tar såpass mye båndbredde, selv om du sitter med fiber på 50/50 så vil det gå utover latencyen din.

Merkelig opplegg, kan vel være cloud greia som gjør at det kreves så mye da, men fatter ikke.

Microsoft har virkelig godt inn hardt for å ødelegge seg totalt.

Lenke til kommentar

Seriøst ? Jeg tenkte dette var bare en kødd jeg. Hva i huleste er det Microsoft gjør i bakgrunnen som krever 1.5 Mbit av linjen din ? Slike servicer bruker knapt 1-3 kb/sec . Hvis det tar såpass mye båndbredde, selv om du sitter med fiber på 50/50 så vil det gå utover latencyen din.

Merkelig opplegg, kan vel være cloud greia som gjør at det kreves så mye da, men fatter ikke.

Microsoft har virkelig godt inn hardt for å ødelegge seg totalt.

For an optimal experience, we recommend a broadband connection of 1.5Mbps.

Kilde; http://news.xbox.com/2013/06/connected

Microsoft says ‘stick with 360′ if you can’t get a regular Internet connection for the Xbox One

Kilde; http://thenextweb.com/gadgets/2013/06/12/microsoft-says-players-should-stick-with-360-if-they-cant-get-an-internet-connection-for-xbox-one/

Min løsning: Kjøp PS4 istedet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kilde?

Er det opp og ned?

Ned er det ihvertfall. De har ikke sagt noe om dette er opp eller ned, såvidt jeg har fått med meg. Jeg ville holdt av til dette er bekreftet, med mindre du oppgraderer i mellomtiden.

Postet akkurat kilden rett over. Det er Microsoft sin egen nettside.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kilde?

Er det opp og ned?

Med all denne cloud-dritten er det bare å forvente begge veier.

Men som Microsoft sier, Xbox One er designet for fremtiden. Er du ikke fremtidsrettet nok at det tilfredsstiller Microsoft sitt behov, hold deg til Xbox 360.

Nå har du havnet i første fasen over irritasjonene rundt nettkravet.

Den andre fasen er når Microsoft blir å slite med å holde serverne oppe på grunn av pågangen.

Lenke til kommentar

Ned er det ihvertfall. De har ikke sagt noe om dette er opp eller ned, såvidt jeg har fått med meg. Jeg ville holdt av til dette er bekreftet, med mindre du oppgraderer i mellomtiden.

Postet akkurat kilden rett over. Det er Microsoft sin egen nettside.

Vi har det raskeste som tilbys her som jeg bor.

Nedlastingen er jo godt over, men hvis de krever det samme i opphastighet har jeg et problem.

Lenke til kommentar

Hvis man tar med hele sitatet, så er det ganske klart at det er kun ned de mener.

For an optimal experience, we recommend a broadband connection of 1.5Mbps. (For reference, the average global internet connection speed as measured recently by Akamai was 2.9 Mbps). In areas where an Ethernet connection is not available, you can connect using mobile broadband.
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig ned. De snakker nok om tjenesten Xbox Live. TV2 Sumo, netflix osv har også nettkrav. Jeg vil tro at PS+ også krever en viss hastighet for å fungere optimalt.

TV2 says ‘stick with the TV channels′ if you can’t get a regular Internet connection for the TV 2 Sumo.

Min løsning: Kjøp filmer/tv-serier og/eller se på kanalene på TV.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...