Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Xbone først og fremst som en mediemaskin, men frykter at Norge/Skandinavia blir nedprioritert nå når det gjelder "lokale" tjenester.

Hvis Xbox divisjonen går til helvete håper jeg Google kjøper den divisjonen, eller at de lager en konsoll for spill og nye tjenester.

Håper for all del ikke Apple starter i denne bransjen, da blir det vel family oriented mass entertainment games for alle penga, og da drives spillbransjen mot denne "sjangeren" p.g.a de er enkle å lage og genererer mye cash p.g.a "Apple" brandingen. gEEZ, måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser svarene folk her kommer med så håper jeg bare mer og mer på at Sony går konk. Snakk om å leve i egne bobler der man forguder Sony.

Bra du håper at selskaper går konkurs på bakgrunn av at du ikke liker svarene du får i et nettforum. ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hæ? Se på salgstallene og kom tilbake.

640509-040147

Hvordan tror du salgstallene hadde vært om de hadde vært foruten all den dårlige PR-håndteringen ? Samt å kunne tilby en rimeligere konsoll uten Kinect? ;)

Det er jo en grunn for at de nå gjør akkurat det. Av samme grunn som at Sony har overkjørt MS salgsmessig sålangt.

Det vet ingen sikkert, kunne vært bedre eller verre. Det blir synsing. Det virker som du antar salgstallene ville vært bedre uten kinect, men på launch er ikke det sikkert gitt. Mange familier som kjøpte pga Kinect osv. Ingen kan vite hvordan salget ville vært med en konsoll uten kinect fra start.

Dere snakker om dette som om Microsoft har feilet, noe som langt ifra er tilfelle. Det har vært en strålende lansering, period.

Hvorfor sammenligner du Microsofts salg opp mot Sonys? Er det slik at sålenge man selger dårligere enn Sony så har man feilet? Ler.

Ingen fasitsvar her. Men med en prislapp på 100USD rimeligere er det GOD grunn til å tro at det ville blitt solgt en håndfull eller to med konsoller mer...

Hvordan kunne en billig utgave og en dyrere endt i dårligere salg fremfor en dyr utgave som var tilfellet? Var jo ikke akkurat skrapet for One rundt lansering rundt om.

Lenke til kommentar

Når jeg ser svarene folk her kommer med så håper jeg bare mer og mer på at Sony går konk. Snakk om å leve i egne bobler der man forguder Sony.

Så du ser for deg monopol? Nintendo kjører sitt eget løp, så regner ikke me de i samme grad som Sony og MS..

Men du er jammen korttenkt altså...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Microsofts største feil lå nok i å prøve å tvinge på folk 'always online' og kinect uten å vise at noe av dette var verdt det man ofret.

Tenk om Microsoft lanserte Xbox one med ett spill som virkelig viste at Kinect var fremtiden. Jeg tror det kunne snudd hele generasjonen på hodet. Som sagt før så var Kinect mitt store håp denne generasjonen fordi Microsoft her virkelig kunne vist noe unikt som Sony ikke har. Etterhvert som Kinect brukerne utgjør en stadig mindre del av brukerbasen blir dette bare mindre og mindre sannsynlig, desverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en dårlig lansering, å si at en dårlig lansering er den beste noensinne er veldig kritisk.

AtW

http://news.xbox.com/2013/11/xbox-one-biggest-launch-in-xbox-history

Ja, veldig veldig dårlig dette her assa, så lite kritisk lizzom.

Det faller deg ikke inn et øyeblikk at Microsoft vil spinne saken i så positivt lys som overhode mulig da?

Eneste grunn til at Xbox One har solgt bedre i samme tidsrom etter lansering enn Xbox 360 er fordi Xbox 360 hadde store produksjonsproblemer som følge av at den var fullstappet med cutting edge-teknologi, Xbox 360 var utsolgt hele tida mens Xbox One har stått usolgt i butikkhyllene.

Når jeg ser svarene dine håper jeg at du tar deg en tur ut på sjøen, får badet litt, ligget litt i sola, kanskje får et par napp, og generelt får tankene på noe annet i et par dager/uker, akkurat som LarZen skrev litt over her.

Microsoft har all skyld for at Xbox One selger dårligere enn PS4, det er faktisk et mirakel at den i det hele tatt selger nå som de har fjernet Kinect. Sony har ikke gjort spesielt mye for at PS4 skulle bli en suksess, alt de har gjort er å lage en konsoll som er bedre enn PS3 på alle tekniske måter, og så har de gnidd det inn ved enhver anledning at de fortsetter å utvikle PS4 akkurat som de utviklet PS3.

Håper for all del ikke Apple starter i denne bransjen, da blir det vel family oriented mass entertainment games for alle penga, og da drives spillbransjen mot denne "sjangeren" p.g.a de er enkle å lage og genererer mye cash p.g.a "Apple" brandingen. gEEZ, måtte bare få det ut :)

Du har ikke merket noe som helst forskjell i kvaliteten på spillene som kommer ut i dag sammenlignet med spillene som kom ut for 10 år siden da? Dagens FPSer, RPGer, og Adventure-spill er kraftig dummet ned i kompleksitet, og trenden er fortsatt nedadgående.

Lenke til kommentar

Når jeg ser svarene dine håper jeg at du tar deg en tur ut på sjøen, får badet litt, ligget litt i sola, kanskje får et par napp, og generelt får tankene på noe annet i et par dager/uker, akkurat som LarZen skrev litt over her.

Ler. Ja, jeg tenker så mye på dette fordi jeg påpekte at XO er en suksess. Du og Larzen, skikkelig høye på dere selv virker det som. Spar meg.

Vil dere ha anbefalinger fra meg om hva jeg tenker dere burde gjøre? Hvis ja, bare å si ifra.

Du må bare komme med anbefalinger, men jeg tar meg lange pauser fra konsollene i perioder. Var nylig på hytta og koste meg i godværet. Sparer gjerne konsollene til dager med dårlig vær. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

MS har vel egentlig teke så mange 180 med XO at di burde gi konsollen nytt namn. Tipper Nadella lyt gje fleire fyken, spesiellt di som er høge på mikke-mus-drops.

Spørs dog om dette er for lite for seint. XO sliter med å selge noko særlig meir enn Wii U. Første kvartalet i dette reknskapsåret har XO solgt ca 10 tusen meir enn Wii U. Og når Wii U har ca 1,9 millioner meir solgt synast det ikkje som om XO vil gå forbi med det første. Tipper vi vil sjå ei nedjustering av prisen på XO viss salget ikkje tek seg opp på PS4-nivå. Tross alt taper MS på at XO genererer lite spillsalginntekter.

Lenke til kommentar

MS har vel egentlig teke så mange 180 med XO at di burde gi konsollen nytt namn. Tipper Nadella lyt gje fleire fyken, spesiellt di som er høge på mikke-mus-drops.

Spørs dog om dette er for lite for seint. XO sliter med å selge noko særlig meir enn Wii U. Første kvartalet i dette reknskapsåret har XO solgt ca 10 tusen meir enn Wii U. Og når Wii U har ca 1,9 millioner meir solgt synast det ikkje som om XO vil gå forbi med det første. Tipper vi vil sjå ei nedjustering av prisen på XO viss salget ikkje tek seg opp på PS4-nivå. Tross alt taper MS på at XO genererer lite spillsalginntekter.

Det MS og XO virkelig trenger er et par store spill som alle vil ha. Noe som virkelig kan selge konsollen. Tror nok salget tar seg opp til høsten blant annet med Master Chief Collection, Forza Horizon 2 og etter hvert Halo 5.

Og jeg håper konsollen får en lysende fremtid da jeg liker den svært godt. Men jeg er like fornøyd med PS4. Konkurransen tror jeg uansett er sunn så vi burde vel ikke håpe på at MS finner på å skrote hele boksen.

Det som forundrer meg mest er hvor ubestemt MS fremstår, og hvor lite fornuftig de brukte tiden fra Sony fortalte om sin PS4. Når de allerede så på den tiden hvor godt mottatt den ble og hvilken hardware den innehar så er det litt rart at MS flere måneder senere trekker frem sitt alternativ som unektelig har svakere hardware.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Xbone først og fremst som en mediemaskin, men frykter at Norge/Skandinavia blir nedprioritert nå når det gjelder "lokale" tjenester.

Hvis Xbox divisjonen går til helvete håper jeg Google kjøper den divisjonen, eller at de lager en konsoll for spill og nye tjenester.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk lar seg kjøpe av at Xbox One skal være en mediamaskin. Har den virkelig flere mediafunksjoner enn en PS4 eller Xbox 360? Den har ihvertfall ikke flere egenskaper enn en PC, eller min to år gamle mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...