Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Pc er uaktuelt pga økonomi:( derfor jeg håpte at Xbox ga problemfri opplevelse da den gjorde det på Xbox 360

Høres ikke særlig økonomisk ut å bytte konsoll i eninga for ett par spill heller?

AtW

Billigere å selge ps4 for Xbox en for gaming på som jeg heller ikke har plass til. Dessuten er det bedre titler på Xbox for meg. Bryr meg ikke så mye om oppløsning men at alt er smooth er viktig for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc er uaktuelt pga økonomi:( derfor jeg håpte at Xbox ga problemfri opplevelse da den gjorde det på Xbox 360

Høres ikke særlig økonomisk ut å bytte konsoll i eninga for ett par spill heller?

AtW

Billigere å selge ps4 for Xbox en for gaming på som jeg heller ikke har plass til. Dessuten er det bedre titler på Xbox for meg. Bryr meg ikke så mye om oppløsning men at alt er smooth er viktig for meg

Om det er viktig for deg med smooth framerate er det ingen konsoller som er ett godt valg.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hmmm etter å ha sett en par videoer av PS4 og battlefield 4 ser det ikke ut som det faktisk er Fps drops. Heller at spillet er dårlig optimalisert for røyk og ild effekter med mye partikler. Spesielt partikkeleffektene.

Spillet skal definitivt ikke lagge når det er oppe på 54 Fps og ikke rikker seg under det.

Det som kan påvirke lagg på konsoll.

- Hvor godt spillet er tilpasset konsollen. (Programmering)

- Bugs/minnelekkasjer

- Latency til server og distanse til denne.

Edit:

Lagger det på 54 Fps er det noe galt med spillet, ikke konsollen.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg vet ikke om AMD sin hardware bruker GPU eller CPU på partikkeleffekter. Men jeg vet at på PC så går luggingen vekk når GPU belastes med effektene. Tror da at PS4 og One bruker CPU. Noe sum er DUMT.

Min AMD CPU med seks kjerner takler ikke partikkeleffekter heller noe godt. Men GPUen min tar det lett som en plett.

Så jeg vil kalle det et software problem, kanskje også hardware. Jeg vet ikke så mye om AMD GPU sine strømme prossesorer..

http://en.wikipedia.org/wiki/Stream_processing

De kunne brukt strømme prosessorene til å avlaste CPU. Da ville løst problemet på de nye konsollene som bruker.. kremt.. AMD innmat.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om AMD sin hardware bruker GPU eller CPU på partikkeleffekter. Men jeg vet at på PC så går luggingen vekk når GPU belastes med effektene. Tror da at PS4 og One bruker CPU. Noe sum er DUMT.

Min AMD CPU med seks kjerner takler ikke partikkeleffekter heller noe godt. Men GPUen min tar det lett som en plett.

Så jeg vil kalle det et software problem, kanskje også hardware. Jeg vet ikke så mye om AMD GPU sine strømme prossesorer..

http://en.wikipedia.org/wiki/Stream_processing

De kunne brukt strømme prosessorene til å avlaste CPU. Da ville løst problemet på de nye konsollene som bruker.. kremt.. AMD innmat.

Partikkeleffekter utregnes ikke på CPUene i dag, dette blir gjort på GPU-delen.

Har absolutt ingenting å si om stream-prosessorene er laget av Nvidia eller AMD for denne bruken, begge typer med dagens GPU-arkitekturer har kapasiteten til å utføre dette mer enn fort nok. Mer sannsynlig er det nok snakk om at utviklerne prøver å gjøre for mye arbeid på GPUen per frame, som dermed fører til lavere framerate, her kan man senke oppløsning på hovedbildet, skygger, fjerne/redusere shadereffekter og/eller partikkeleffekter. Alternativt er det mangel på minnebåndbredde, da justerer man ned oppløsningen hovedbildet, bitdybde, AA, og gjerne partikkeleffekter.

Hadde konsollene brukt en Phenom II X6 hadde det heller ikke vært snakk om CPU-flaskehalser, Phenom II gruser Jaguar i både IPC og klokkefrekvenser. Å skylde på AMD fordi Sony og Microsoft var så oppsatte på at konsollene skulle ha et strømforbruk sammenlignbart med en svak glødepære blir for dumt.

Lenke til kommentar

De velger det billigste.

Og eneste alternativet:

Intel har en god prosessorarkitektur, men GPU-arkitekturen deres produserer store mengder varme sammenlignet med både AMD og Nvidia.

Nvidia har en god GPU-arkitektur, men den ene CPU-arkitekturen de har designet er enda ikke på markedet og de resterende CPU-arkitekturene de har plassert i sine mobilchips er langt svakere enn selv en Jaguar. Nvidia leverte også utdaterte GPUer til både Xbox (Geforce 4 kom tre måneder etter lansering) og PS3 (8800GTX kom 3 dager før lansering)

AMD har en effektiv GPU-arkitektur på 28nm så lenge den ikke klokkes så voldsomt høyt, og de har en CPU-arkitektur som er milevis raskere enn de PowerPC-baserte prosessorene fra forrige generasjon alternativt en CPU-arkitektur som er bedre i de fleste tilfeller per kjerne i tillegg til at den lager langt mindre varme. De har også erfaring med å lage APUer, som er svært mye billigere å produsere enn to separate brikker med dedikerte kretskort.

Hvis Sony skulle laget PS4 i samarbeid med Intel og Nvidia hadde vi endt opp med to stk Intel Atom D2700, et GTX 560 Ti, 2GB GDDR5, et idle-forbruk på 120W, et load-forbruk på 200W, og en prislapp på $599. Høres fint ut?

Lenke til kommentar

Det var igrunnen planen å kjøpe uten, men siden det er gråimport tenkte jeg det beste var å bestille fra en lokal butikk som ikke kom til å gå konken det første 5 årene , så ble en xbone med kinect fra lefdal .

Spiller egentlig ikke så mye rolle med Xbox, da det er Microsoft som tar seg av eventuelle feil eller mangler.

Lenke til kommentar

PS4 er den mest solgte konsollen 6 mnd på rad i USA.

Det er 100% fortjent. Sony har hatt et mål og budskap siden E3 2013. Og det var at PS4 er en rå spill konsoll med fokus på spill. Noe gamere belønner Sony nå med å gi dem et forsprang på millioner på millioner av konsoll salg.

2x thumbs up til Sony!

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 er den mest solgte konsollen 6 mnd på rad i USA.

Det er 100% fortjent. Sony har hatt et mål og budskap siden E3 2013. Og det var at PS4 er en rå spill konsoll med fokus på spill. Noe gamere belønner Sony nå med å gi dem et forsprang på millioner på millioner av konsoll salg.

2x thumbs up til Sony!

Ikke verst det for en konsoll som "mangler" spill :D

Lenke til kommentar

Sony har hatt en tålelig god plan og gjennomføring, men jeg tror det er vell så mye Microsoft som har gjort helt vanvittige feil, og at markedet svarer tilsvarende. Med tanke på hvor gode Microsoft var forrige generasjon er det igrunn utrolig at de har klart å havne så på kjøret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...