Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Haha, uff, de prøver så hardt.

snakker fra egen erfaring siden jeg hadde en xbox one i 3mnd, men nå er den solgt, ble brukt i maks 2uker så ble den bare stående å samle støv, likte ikke kontrolleren og menyene var sinnsykt tungvinte å navigere, så ta deg en kake :rofl:

Haha, kan skrive akkurat det samme bare at jeg bytter ut xbox one med Ps4... Har riktignok ikke solgt ps4 enda, men ser ingen grunn til å ha den lenger. Menyene er tungvinte?! Burde du i så fall være rimelig vandt med om du har hatt ps3/4 ;)

har hatt ps1, ps2, ps3, ps4, xbox, xbox360, xbox1 og alltid endt opp med å selge xbox`ene, for det første så liker jeg ikke ms, for det andre så liker jeg ikke hvor ting å tang er plassert på xbox sine gamepads, og for det tredje så er det sinnsykt tungvint å navigere menyene for en som bare er ute etter å spille på konsoll, og alle gjenværende xbox eksklusive spill har mistet gnisten for min del...

Forza5 ble fort kjedelig med sine få baner og alt for få variasjoner i spillet, Ryse var kjedelig etter en time, og samme med dr3 som ble alt for repeterende, og siden alle multiplatform spill blir kjøpt til pc/ps4, så har xbox lite å tilby meg som kun bruker konsoll til renspikka spilling....

Trenger jeg allt det rotet som xbox one har så kan jeg bare slå på pc`en, og vil jeg spille uten mye om og men så skrur jeg på ps4...

Jeg har aldri i mine 30år som gamer brukt konsoll til multimedia, og vil heller aldri bruke en til dette så mener 99% av menyen i xbox one er rot....

Jeg kan og nevne att jeg ikke liker win8 heller, så dette gjorde ikke ting bedre da xbox one kom med samme rotet på sin konsoll...

Når jeg kjøpte xbox one hadde jeg inntrykk av att man kunne velge hvilke apper man ville innstallere og man kunne sette opp menyen slik man ville, men der tok jeg helt feil..

Sikkert en helt grei konsoll for de som liker alt den har å tilby, men for min del så hører alle de ekstra appene til på pc og ikke på konsoll...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpte du da en Xbox One i utgangspunktet?

Kjøpte xbox one for å prøve DR3, Forza og Ryse, men når de spilla ble kjedelige etter kort tid så hadde den lite å tilby meg, og liker alltid å gi ting en sjangs før jeg uttaler meg, og jeg hadde selvfølgelig ett lite håp om att den kunne bli en ny xbox som den første xboxen var når den kom, men der tok jeg feil, snakker bare for meg selv og sier ikke andre har same synspunkt som meg anngående xbox konsoller, eneste xboxen jeg hadde over lenger tid var den første...

Lenke til kommentar

Må dog si at jeg likte utrolig godt rumble funksjonen i triggerene når en spilte forza , ga en del mer feedback enn hva en vanlig rumble kontroller gjør, skulle bare ønske at ratt oppsettet mitt som fungerer på PS3 , xbox 360 , PS4 og PC funket på xbone :wallbash:

Ja denne funksjonen er helt konge på One kontrollen, er sorgens kapittel å kjenne å DS4 sin ristefunkjson i etterkant :rofl: Bare synd de har rotet til skulderknappene her, føles litt malplassert og er for stive å trykke inn. Triggerene derimot er smooth og deilie. Ikke minst er d-padden ett lysår forran driten på 360.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

En ting må jeg si om xbone etter å spilt forza på den i overkant av en dag. Som jeg nevnte i mitt forge inlegg, triggerene på xbone kontrolleren er simpeltenn helt geniale, de har for meg fullstendig redefinert bilspill med en håndkontroll, rumble funksjonen gjør at du faktisk er i stand til å føle på gassen ut av en sving og justere denne til slik slik du ikke mister greper og skrenser ut da du kjenner vibreringen i gassen når du er akkurat på grensen. At "xbone tilhengerenne" ikke tar opp denne funksjonen i diskusjoner som dette er for meg litt merkelig, trodde det bare var en gimmick , men det er det overhode ikke.

Sliktsett er det en overflødig funksjon for meg da jeg har et skikkelig ratt og et playseat (som desverre ikke fungere på xbone...) , men for de som har tenkt å drive med bilspill med kontroller har jo faktisk xbone en kjempefordel overfor playstation her om du spør meg.

Lenke til kommentar

Ubisoft selger vesentlig flere av sine spill på PS4,

salg.JPG

kilde

Kan ha noe med at xbox one ikke er lansert i alle de landene som ps4 er. I tillegg så har jo ps4 solgt vesentlig mye mer enn xbox one totalt sett.

Men ser for meg at mange halofans kommer til å kjøpe seg xbox one når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Vurderer å bytte til Xbox one fra ps4 da min ps4 lugger noe og har fps drops i Battlefield i conquest.

Hvordan er Xbox er?? Vurderer å bytte også pga halo, titanfall og andre eksklusive spill. De eksklusive spillene på ps4 liker jeg ikke da jeg spiller mer skytespill

Spillet ser verre ut og hakker mer på One mener jeg. Titanfall sliter dessverre også mye med fps drop til tross for at det ikke ser særlig imponerende ut.

Har du spillt Killzone på PS4? Om du like skytespill mener jeg. Ikke at jeg egentlig anbefaler det.. Online er drit kjedelig og utviklerene har faktisk greid å fjerne noe disse spillene var veldig gode på, nemlig skytefølelsen. De har omgjort spillet til COD, men samtidig byttet ut våpen og kruttsmell med stusselige pikkvåpen og knall.

Utrolig skuffende.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har prøvd kollapse og det var grusomt dårlig. Derfor jeg vurderer å bytte til Xbox pga titanfall og halo. Men om det lugger mye i bf i Xbox er det uaktuelt da dette er favorittspill mitt

Du kan lese litt om forskjellene i BF4 her

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-face-off

Som du leser nedover sliter begge med å holde 60fps online. Noe som er jævlig irriterende. Men sånn går det når de stresser ut spillene og samtidig slipper tittelen på alle faens platformer nærmest.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...