Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde dette vært en diskusjon dersom 640509-040147 hadde vært i stand til å like andre ting enn Xbox? Jeg tviler.

Om jeg ikke husker feil, så var du også med på å støtte Microsoft sin latterlige DRM, som gjorde at omtrent ingen var interessert i å kjøpe den.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde dette vært en diskusjon dersom 640509-040147 hadde vært i stand til å like andre ting enn Xbox? Jeg tviler.

Om jeg ikke husker feil, så var du også med på å støtte Microsoft sin latterlige DRM, som gjorde at omtrent ingen var interessert i å kjøpe den.

Hei, jeg liker Xbox, Wii U, PC, m.m. Så hva snakker du om? Følg med og slutt å lyv. At du får pluss for den posten viser bare hvilke sauer som opererer her inne.

Så fordi noe er latterlig for deg, så må det være det for alle? Ler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg liker Xbox, Wii U, PC, m.m. Så hva snakker du om? Følg med og slutt å lyv. At du får pluss for den posten viser bare hvilke sauer som opererer her inne.

Så fordi noe er latterlig for deg, så må det være det for alle? Ler.

Er det noe rart med tank på hvor mye du har forsvart Xbox? Det virker som at du liker produktet Xbox eller Microsoft så mye at det er verdt å ignorere alt de har gjort dårlig eller totalt feil, mens du har kritisert Sony for ting de har gjort rett.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

http://gamingbolt.com/middle-earth-shadow-of-mordor-is-1080p-on-ps4-will-push-for-60fps-no-comment-on-xbox-one-version

Hvorfor ikke si noe om X1 versjonen da.

Jeg har hørt fra alle X1 fans, både her og andre steder at SDK updaten som frigjorde det Kinect brukte av kraft, DX12 og Cloud Compute skal gjøre at alle multiplattspill kjører like bra eller bedre en PS4. Morsom historie :).

Jeg synes det er bare gøy å se at fansen sier slikt og tror på helomvending!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar jo LITT tid før man får se noe utbytte av SDK updaten da. Er jo ikke slik at spill som er sluppet/sent i utvikling vil få noe utbytte av det. Det sier seg selv. Vil tippe at vi først for se forbedringer tidlig neste år.

Cloud computing er bare BS.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt fra alle X1 fans, både her og andre steder at SDK updaten som frigjorde det Kinect brukte av kraft, DX12 og Cloud Compute skal gjøre at alle multiplattspill kjører like bra eller bedre en PS4. Morsom historie :).

De som tror at SDK-oppdateringen, dx12, og skyen skal kunne gjøre opp for 33% av GPU-ytelsen til PS4 har ikke tenkt seg spesielt godt om: PS4 har ikke hatt noen problemer med dårlig ytelse fra utviklerverktøyene sine, og skyen kan ikke brukes for grafikk i sanntid. Slik situasjonen er i dag har ikke Xbone annet enn de eksklusive titlene og TV-funksjonaliteten å stille opp med mot PS4s overlegne ytelse og markedsdekning, jeg er skeptisk til om det kan kalles konkurranse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kan de ikke bare lage en ny versjon av Xbox One APUen som er kraftigere da for spesielt interesserte.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Kan de ikke bare lage en ny versjon av Xbox One APUen som er kraftigere da for spesielt interesserte.

• Det vil få de som allerede har kjøpt konsollen enda mindre fornøyde enn de allerede er, først betalte de ekstra for Kinect, og nå kommer det en ny variant som er rett og slett bedre? En innbytte-løsning vil også koste Microsoft alt for mye.
  • Konsollen vil også fremstå som usikker fordi Microsoft tydeligvis ikke klarer å bestemme seg for hvilke spesifikasjoner konsollen skal ha.
  • Utvikling til konsollen vil også bli dyrere fordi det nå eksisterer to forskjellige konfigurasjoner av den, muligens med helt forskjellige ytelseskarakteristikker.
  • Det er ikke bare å skalere opp APUen, ved å øke busbredden vil det bli høyere latency, minnehastigheten kan ikke økes nok ved å gå for raskere DDR3 ettersom DDR3 er ikke raskt nok, og eSRAM blir ekstremt dyrt å skalere opp i størrelse.
  • Utvikling-, produksjon-, og distribusjonskostnadene for denne kraftigere varianten vil være høye, muligens like høye som den første varianten til og med.

Så nei, det er ikke bare for Microsoft å lage en ny utgave av Xbox.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

• Det vil få de som allerede har kjøpt konsollen enda mindre fornøyde enn de allerede er, først betalte de ekstra for Kinect, og nå kommer det en ny variant som er rett og slett bedre? En innbytte-løsning vil også koste Microsoft alt for mye.
  • Konsollen vil også fremstå som usikker fordi Microsoft tydeligvis ikke klarer å bestemme seg for hvilke spesifikasjoner konsollen skal ha.
  • Utvikling til konsollen vil også bli dyrere fordi det nå eksisterer to forskjellige konfigurasjoner av den, muligens med helt forskjellige ytelseskarakteristikker.
  • Det er ikke bare å skalere opp APUen, ved å øke busbredden vil det bli høyere latency, minnehastigheten kan ikke økes nok ved å gå for raskere DDR3 ettersom DDR3 er ikke raskt nok, og eSRAM blir ekstremt dyrt å skalere opp i størrelse.
  • Utvikling-, produksjon-, og distribusjonskostnadene for denne kraftigere varianten vil være høye, muligens like høye som den første varianten til og med.

Så nei, det er ikke bare for Microsoft å lage en ny utgave av Xbox.

Skjønner. Det er jo uansett ikke så veldig mye å klage over grafikken på de nye konsollene.

Jeg skal spille Xbox litt sånn sosialt med delt skjerm. Resten av tiden Game på PCen med Rift å slikt.

Tror mantle eller DX12 er løsningen hvis en vil ha bedre grafikk på svak maskinvare. Selv om folk er skeptisk.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

http://gamingbolt.com/middle-earth-shadow-of-mordor-is-1080p-on-ps4-will-push-for-60fps-no-comment-on-xbox-one-version

Hvorfor ikke si noe om X1 versjonen da.

Lenke til kommentar

Da jeg bruker mobilversjonen fikk jeg lite gjort med posten over som bare ble en quote.

Men ærlig, hvem er disse fansa som tror dette ? Nå kjenner jeg bare 4 personlig som har xbone pluss meg selv og alle av oss vet at ps4 er kraftigere. Grunnen til vi har kjøpt xbone er spillserier som vi liker og nye som gården warfare som har tatt helt av (ja det kommer nå på ps4 også så det er jo kjempe for ps4 eiere). Barn og fjortisser får det til å høres ut som grafikk er det eneste som teller og de lager mye lyd og troller.

Om jeg vil ha fin grafikk så er det bare et alternativ og det er pc. Ja det koster mye mer, men gir også mye mer i form av lekker grafikk om det nå er det man er ute etter.

Lenke til kommentar

Tingen er vell kanskje ikke at 'grafikk-fantastene' kjøper PS4 men at når man for tilsvarende eller lavere pris får en konsoll som leverer en merkbart bedre ytelse i veldig mange spill blir valget fort enkelt for mange. Med andre ord er det ikke slik at PS4 leverer noe voldsomt bedre grafikk, men at når to konsoller er så like og grafikken for mange er en av få forskjeller, så blir valget enkelt, gitt prisen.

Det er nettopp derfor jeg synes det er så synd at Kinect ser ut til å floppe, fordi det for min del, og sikkert flere med meg, var den ene muligheten microsoft hadde til å gjøre noe som ikke sony gjør bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...