Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Forskjellen er at på Xbox avsløringen den 21. mai framstilte MS Xbonen som en multimedia maskin med spillfunksjoner og ikke en spillmaskin med multimedia funksjoner som Sony gjorde.

Ingen nekter for at det er en mulitmedia-maskin, men det er jo uansett PS3, PS4, Xbox360 og ja Wii U også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for det første har Microsoft satt av 3 RAM til bruk for at du og en venn kan få skype sammen over en film, og det blir da 5 ram igjen til spill.

Sony har 7 RAM til spill.

Derfor mener jeg at MS har fokusert en god del på andre ting, når de kunne gått fullt ut på spill.

Men det er bare min mening.

"Har xbox mange nok ram"? lol, jeg har ikke nok kunnskap til å ta den diskusjonen. Mulig det kan utgjøre en forskjell men det er vel avhengig av flere parametre som utviklere og utnyttelsen av cloud feks.

Lenke til kommentar

Men de sistnevnte har ihvertfall spill i kjernen, ikke film/TV.

Uansett hvor mye du fjoller og vrir å snurrer på det så vil det være spill/underholdning som er kjernen. Hva er forskjellen liksom? Du kan se tv direkte på One, på PS4 er det fremdeles apps med underholding. Fremdeles en spill/mulitimedia-maskin.

Lenke til kommentar

"Har xbox mange nok ram"? lol, jeg har ikke nok kunnskap til å ta den diskusjonen. Mulig det kan utgjøre en forskjell men det er vel avhengig av flere parametre som utviklere og utnyttelsen av cloud feks.

Den samme clouden som skulle ta håndom Forza 5, men klarte det ikke?

Jeg ser at Microsoft skryter meget over den clouden sin, men vet de egentlig selv om hvor mye nett et slikt system krever for både giver og bruker?

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye du fjoller og vrir å snurrer på det så vil det være spill/underholdning som er kjernen. Hva er forskjellen liksom? Du kan se tv direkte på One, på PS4 er det fremdeles apps med underholding. Fremdeles en spill/mulitimedia-maskin.

Jeg sier ikke at Xbone ikke har spill, for det har den. Det jeg prøver hensynsløst å vise her er at Microsoft har dratt siktet litt bort ifra spill, og fokusert på alt, de skal tilfredsstille alle. Og jeg frykter da at Spill blir satt litt i skyggen nettopp pågrunn av det.

Lenke til kommentar

Da skal du ha like mye grunn til å frykte det når Sony skryter av at de vil lage egne serier og tjenester for PS4. Men du klarer ikke å tenke negativt rundt PS4, så det forstårlig.

Men ikke i stor grad som Microsoft. Men nå blir jo det fleste av det Xbone og Ps4 kun tilgjengelig i USA.

Og negativt om Ps4?

Jeg klarer å se negativt på at de adder betaling for Multiplyer, men med tanke på at de skal klare å holde den prisen de har satt på konsollen sin og serverne oppe er det forståelig.

DRM om det de sier er sant, at de faktisk støtter brukte spill, ser jeg ikke noe negativt i det heller. Om de da ikke kjørte et dobbel spill for å få kunder.

Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvor gammel du er? Språket ditt tilsier kanskje 12 år?

Når det går raskt i svingene, er ikke kvalitet på setningsoppbygning mitt hovedfokus. Jeg liker å gi et raskt svar, kanskje ikke alltid like lurt.

Men om du vil kan jeg omformulere mitt innlegg så det passer dine standarder?

Endret av Dore123m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke du sende de en mail og si hvordan alt henger sammen?

http://www.overclock...ough-for-onlive

Vil ikke være pessimist, selv om 80% av mine innlegg er veldig negativt ladet.

Men Microsoft burde kanskje ha gått over og sett om hva som er normal og liten hastighet, de bygger en konsoll som baserer sin grunnlegende arkitektur på at du ihvertfall skal ha 1.5MB linje, eller så får du ikke utnyttet dens fulle potensiale, eller kanskje ikke brukt den i det store og hele.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Når det går raskt i svingene, er ikke kvalitet på setningsoppbygning mitt hovedfokus. Jeg liker å gi et raskt svar, kanskje ikke alltid like lurt.

Men om du vil kan jeg omformulere mitt innlegg så det passer dine standarder?

Neida, du bekrefter bare mine tanker om den gjennomsnittlige konsoll-spiller.

Lenke til kommentar

Neida, du bekrefter bare mine tanker om den gjennomsnittlige konsoll-spiller.

Jeg vil bare påpeke at jeg kanskje begynte på konsoll, men har i de senere årene hoppet på PC-toget. PC gir meg et bredere valg, Men en konsoll har den beroligende følelsen man får ved å sitte i sofaen eller slappe av i godstolen.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke at jeg kanskje begynte på konsoll, men har i de senere årene hoppet på PC-toget. PC gir meg et bredere valg, Men en konsoll har den beroligende følelsen man får ved å sitte i sofaen eller slappe av i godstolen.

Point proven, for du kan jo ikke koble en PC til TV'en....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Point proven, for du kan jo ikke koble en PC til TV'en....

Føler ikke at jeg har like mye kontroll da mine hender støtter seg på armlenene, mus og tastatur føles så feil. Med en Konsoll spake får jeg full kontroll, og du kan kanskje si at PC spill støtter kontrollere, men det er bare et fåtall.

Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvor gammel du er? Språket ditt tilsier kanskje 12 år?

Ikke kom med kommentarer som ikke er relevante til diskusjonemnet vær så snill. Hva har alderen hans med Xbox One VS PS4 å gjøre? Hvis jeg forstår hva som står der, tror jeg de fleste gjør.

Slike angripende kommentarer hører ikke til på et seriøst forum.

- Takk igjen. :)

Endret av Nicida
Lenke til kommentar

...de bygger en konsoll som baserer sin grunnlegende arkitektur på at du ihvertfall skal ha 1.5MB linje, eller så får du ikke utnyttet dens fulle potensiale...

Det er jo kjipt for de som har dårlig linje, for oss andre er det jo bare bra at de utnytter de tekniske ressursene mest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...