Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går ikke ann å ha en diskusjon her inne. Folk blir jo så sure og gretne med engang, så jeg gir meg nå.

Problemet her er at du nekter å lese, forstå, og kontre argumentene til debattantene, du fortsetter å rave ivei med det samme "argumentet" som aldri fungerte fordi det ga ingen mening.

Får vibber tilbake til sthusby CommanderKeen av å lese denne tråden...

Leser alt, forstår alt. Betyr ikke at jeg skal skifte standpunkt bare for å ikke såre sauene. Uansett om "argumentet" som du sier, ikke fungerer fordi "det gir ingen mening". Jeg mener det gir mening for meg, og jeg kommer ikke til å kjøpe noen multiplatts som ser bedre ut på PS4. Da kjøper jeg heller til PC. Deal with it.

Jeg kjøper multiplatts på PS4 over X1, pga tekniske grunner, deal with it. :)

Du har ikke PS4 engang så der sa du feil at du ikke kjøper multiplatts på PS4.

Igjen så tar du å bruke ordet sauer til dem som er uenige i det du diskuterer om, er du ikke en sau og på lik linje som dem andre du nevner?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan bryr du deg om forskjellene om du uansett kjøper spillene på PC? Eller hadde du ikke brydd deg om et "dårligere" produkt grafisk sett om det hadde vært likt for PS4 og Xbone? Det er vanskelig å forstå tankegangen din.

Fordi jeg gjerne skulle støttet utviklerne med mest mulig penger. Men dersom de gjør forskjell på versjonene XO/PS4, så blir jeg bare nødt til å vente til spillet kommer på PC, til lav pris, om jeg absolutt må spille det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan bryr du deg om forskjellene om du uansett kjøper spillene på PC? Eller hadde du ikke brydd deg om et "dårligere" produkt grafisk sett om det hadde vært likt for PS4 og Xbone? Det er vanskelig å forstå tankegangen din.

Fordi jeg gjerne skulle støttet utviklerne med mest mulig penger. Men dersom de gjør forskjell på versjonene XO/PS4, så blir jeg bare nødt til å vente til spillet kommer på PC, til lav pris, om jeg absolutt må spille det.

Hva har du gjort alle disse årene? Det var forskjeller på PS2&Xbox multiplat. Samme med PS3&X360. Og PC som du nevner er ofte dessverre nedprioritert å vi har fått porter som har vært alt ifra litt slappe til regelrett elendige.

Og igjen....where is the logic?

Du sier du da hopper over XBO/PS4 versjoner av spill som ikke ser like ut. Men går heller for en PC versjon?

Skal du skru ned grafikken på PC til å matche det svakeste leddet da eller? Eller er du kanskje glad utviklerne tar ibruk dem tilgjengelige resursene din PC har? Men ikke er i stand til å se at en XBO/PS4 er mer lik en PC en noen gang..?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hva har du gjort alle disse årene? Det var forskjeller på PS2&Xbox multiplat. Samme med PS3&X360. Og PC som du nevner er ofte dessverre nedprioritert å vi har fått porter som har vært alt ifra litt slappe til regelrett elendige.

Og igjen....where is the logic?

Du sier du da hopper over XBO/PS4 versjoner av spill som ikke ser like ut. Men går heller for en PC versjon?

Skal du skru ned grafikken på PC til å matche det svakeste leddet da eller? Eller er du kanskje glad utviklerne tar ibruk dem tilgjengelige resursene din PC har? Men ikke er i stand til å se at en XBO/PS4 er mer lik en PC en noen gang..?

Så lenge det går til Xbox sin fordel så har det ikke noe å si for meg. Men jeg hadde ikke klaget om utviklerne hadde laget spillene like gode på begge plattformer med PS3/X360.

Hvorfor skal jeg skru ned noe på PC? PC er sin egen plattform med hovedfokus på å presse alle spill til det ytterste. Hvis det er dårlige porter så er det såklart dårlig av utviklere.

Hva har det å si at XO/PS4 er mer lik en PC en noen gang? Lol.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det går til Xbox sin fordel så har det ikke noe å si for meg. Men jeg hadde ikke klaget om utviklerne hadde laget spillene like gode på begge plattformer med PS3/X360.

Hvorfor skal jeg skru ned noe på PC? PC er sin egen plattform med hovedfokus på å presse alle spill til det ytterste. Hvis det er dårlige porter så er det såklart dårlig av utviklere.

Hva har det å si at XO/PS4 er mer lik en PC en noen gang? Lol.

"Så lenge det går til Xbox sin fordel så har det ikke noe å si for meg"

Så da ser du heller at Xbox får bedre utgaver av spillene enn Ps4?

At Xbone og Ps4 er mer lik pc en noen gang er veldig relevant da dette antakeligvis vil bidra til bedre porter, og dermed bedre spill for Pc spillere også :)

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

"Så lenge det går til Xbox sin fordel så har det ikke noe å si for meg"

Så da ser du heller at Xbox får bedre utgaver av spillene enn Ps4?

At Xbone og Ps4 er mer lik pc en noen gang er veldig relevant da dette antakeligvis vil bidra til bedre porter, og dermed bedre spill for Pc spillere også :)

Nei, like gode versjoner er det mest rettferdige for alle når det kommer til multiplattsene til konsollene fra MS/Sony.

Gode utviklere skal ikke ha noe problem med å porte spill over til PC, uavhengig av om XO/PS4 er mer lik en PC enn noen gang...

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei, like gode versjoner er det mest rettferdige for alle når det kommer til multiplattsene til konsollene fra MS/Sony.

Gode utviklere skal ikke ha noe problem med å porte spill over til PC, uavhengig av om XO/PS4 er mer lik en PC enn noen gang...

Det handler ikke om rettferdighet, det handler om at maskin A har bedre hw enn maskin B og klarer dermed å by på mere "eye-candy" og framerate enn maskin B.. Dette var også tilfellet i forrige generasjon da mange multiplats gikk i Xbox 360 sitt favør...

Jeg synes feks at From Software er en fantastisk utvikler, allikevel ble PC porten av dark souls: prepare to die edition, skikkelig bajs, helt til mod samfunnet steppet inn og fikset :p

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Det handler ikke om rettferdighet, det handler om at maskin A har bedre hw enn maskin B og klarer dermed å by på mere "eye-candy" og framerate enn maskin B.. Dette var også tilfellet i forrige generasjon da mange multiplats gikk i Xbox 360 sitt favør...

Jeg synes feks at From Software er en fantastisk utvikler, allikevel ble PC porten av dark souls: prepare to die edition, skikkelig bajs, helt til mod samfunnet steppet inn og fikset :p

Ja, og det var kjipt for PS3-eiere. Er du ikke enig i det?

Men det skyldes ene og alene sløvhet fra utviklers side. Obv ikke tatt seg god nok tid til å gjøre skikkelig arbeid.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, nå har det jo seg slik da at forje genrasjon konsoller kjørte på vidt forskjellige arkitekturer, PS3 på sin sære cell arkitektur og xbox med sin noe mer fornuftige PowerPC arkitektur. Så multiplats såg ofte bedre ut på xbox 360 forde den var enklere å utvikle til, og det tok mange år før utviklerenne virkelig klarte å mestre ps3 arkitekturen.

Som PS3 eier synst jeg ikke dette var et kjempe problem, selvfølgelig skulle jeg ønske de så like bra eller bedre ut, men hadde jo en forståelse for at det bare er slik det er. men når vi har studio som naughty dog og SCE Santa Monica som presset ut de peneste konsoll utgivelsenne forge genrasjon, da de virkelig kunne å utnytte potensialet i cell arkitekturen var vi ganske fornøyd med det :) .

I denne genrasjonen så har begge konsollene helt eksakt lik arkitektur, som også er det samme som kjøres på moderne PCer, derfor er det i stor grad bare for utvikleren å pushe opp grafikken på den kraftigeste konsollen så høyt at de når oppløsning å fps målenne side, og det samme på den svakere konsollen. Å ikke gjøre dette, som koster utviklerenne null og niks er helt hull i hodet, enkelt å greit. Det blir det eksakt samme som at jeg ikke skal få spille pc spillene mine på høyere en medium grafikk forde somme PC produsenter lager svakere PCer enn det jeg selv har.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Ja, og det var kjipt for PS3-eiere. Er du ikke enig i det?

Men det skyldes ene og alene sløvhet fra utviklers side. Obv ikke tatt seg god nok tid til å gjøre skikkelig arbeid.

Nja kan ikke si at verden falt i grus for min del da men, jeg kan bare snakke for meg selv :) Ps3 hadde en vanskelig arkitektur å utvikle til og, noe som gjorde at tredjepartsutviklere sleit mer med optimalisering enn førstepart, da pga sistnevnte fikk bedre oppfølging av Sony og de ansvarlige for arkitekturen.

Tror ikke det er sløvhet av utviklerene, heller press fra utgivere (deadlines osv) :) Nå har det uansett blitt konstatert at Ps4 har litt mere "juice" enn Xbone og da ser jeg ikke hvorfor denne kraften ikke skal utnyttes, kjekt med progresjon!

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Multiplatform spill på PSVita burde nedskalleres til 3DS nivå. Ikke rettferdig at Vita eiere skal få bedre grafikk.

Er selvf ikke like stor forskjell på XBO og PS4 men forskjellen er stor nok til at en får penere spill på PS4.

Så får beviste kjøpere bare ta seg en bolle. :closedeyes:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Nja kan ikke si at verden falt i grus for min del da men, jeg kan bare snakke for meg selv

:) Ps3 hadde en vanskelig arkitektur å utvikle til og, noe som gjorde at tredjepartsutviklere sleit mer med optimalisering enn førstepart, da pga sistnevnte fikk bedre oppfølging av Sony og de ansvarlige for arkitekturen.

Tror ikke det er sløvhet av utviklerene, heller press fra utgivere (deadlines osv) :) Nå har det uansett blitt konstatert at Ps4 har litt mere "juice" enn Xbone og da ser jeg ikke hvorfor denne kraften ikke skal utnyttes, kjekt med progresjon!

Men det gjør det ikke mindre kjipt uansett. Jeg heller bryr meg ikke nevneverdig, da jeg bare står over spill som ser dårligere ut på XO.

Progresjonen mtp grafikk skjer på PC. Det er ikke nødvendig for multiplattform-utviklere å presse maskinen de gir ut spillet sitt til. De som gjør det på konsoll står for de eksklusive.

Multiplatform spill på PSVita burde nedskalleres til 3DS nivå. Ikke rettferdig at Vita eiere skal få bedre grafikk.

Er selvf ikke like stor forskjell på XBO og PS4 men forskjellen er stor nok til at en får penere spill på PS4.

Så får beviste kjøpere bare ta seg en bolle. :closedeyes:

Ettersom jeg har forstått er ikke 3DS i nærheten av hva Vita er kapabel til mtp grafikk. Dessuten, jeg mener aldri at utviklere f.eks skal gå utifra f.eks Wii-U når det kommer til grafikk, da den er langt bak hva XO/PS4 kan utrette. Men siden XO/PS4 er så nære hverandre i kraft så tror jeg det ville lønnet seg å gjøre versjonene like. For sånn som det har blitt nå så kommer noen til å bræke hver eneste gang en versjon er lik på begge plattformer, og hetse utvikler pga det. Noe som er tåpelig.

Men nå får vi se utviklingen videre, hvordan forskjellene blir.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Progresjon blir gjort ift maskinvare man har tilgjengelig, og hva som er nødvendig eller ikke råder ikke VI over, det er det utviklerene som gjør. Det er en økende trend at utviklerene prøver så godt de kan å skvise hver dråpe ut av de maskinene de utvikler til, da vil det også bli forskjeller når maskinene er ulike hva kraft angår.

Selv om forskjellene i maskinkraft er marginale så mener jeg at det er riktig bruke de tilgjengelige ressursene så godt som overhodet mulig. Så får det heller brækes der det brækes må (både i Sony og Microsoft leirene)!

Edit: Sitatleif!

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Jeg boikotter alle spill som ikke ser like bra ut på min 5 år gamle PC som på nye PC-er fordi jeg mener det er urettferdig hvis det ikke gjør det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...