Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Hvis man optimaliserer til 100%, så vil alltid en PS4-versjon se bedre ut enn en XO versjon. XO-versjonen vil da alltid være dårligere iforhold til PS4-versjonen. Mtp det grafiske vil man alltid få en dårligere opplevelse på XO kontra PS4. Dette skulle man da tro ikke var en ønsket situasjon for utviklerne, da det kan komme til på enkelte spill å se nevneverdig bedre ut på den ene konsollen kontra den andre.

Feil. Det vil være bra for utviklerne, og dårlig for Microsoft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man optimaliserer til 100%, så vil alltid en PS4-versjon se bedre ut enn en XO versjon. XO-versjonen vil da alltid være dårligere iforhold til PS4-versjonen. Mtp det grafiske vil man alltid få en dårligere opplevelse på XO kontra PS4. Dette skulle man da tro ikke var en ønsket situasjon for utviklerne, da det kan komme til på enkelte spill å se nevneverdig bedre ut på den ene konsollen kontra den andre.

Utviklerne bryr seg ikke om folk kjøper spille til Xbox eller Playstation, så lenge det kjøpes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utviklerne bryr seg ikke om folk kjøper spille til Xbox eller Playstation, så lenge det kjøpes.

Nei, det er sant. Men jeg tror de taper mer på å gjøre forskjellene merkbare i XO/PS4-versjoner. Da vil man, om man vektlegger grafikk, heller gå til innkjøp av spillet ved en senere annledning(mindre penger til utvikler), om man da ikke kan kjøpe spillet med engang til PC.

Man må ha forståelse for at utviklere kan ta et standpunkt der dem ønsker å gjøre versjonene så like som mulig, istedenfor å stemple dem automatisk som giddalause.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror 640509-040147 troller i tråden her, men har jeg forstått deg riktig i at:

Batteriprodusentene skal be Tesla tune ned til Leaf nivå, slik at alle el-bileiere får samme opplevelsen?

At Samsung skal lage mindre skjerm på Galaxy, så både Galaxy og Iphone har samme opplevelsen?

At slakteren skal ned på "First Price"-nivå slik at alle pølser har samme opplevelsen?

At Coca Cola skal roe ned oppskriften sin, slik at alle får Jolly-Cola-opplevelsen???

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har slettet personangrep fra tråden. Vennligst vær snille og greit med hverandre.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg tror 640509-040147 troller i tråden her, men har jeg forstått deg riktig i at:

Batteriprodusentene skal be Tesla tune ned til Leaf nivå, slik at alle el-bileiere får samme opplevelsen?

At Samsung skal lage mindre skjerm på Galaxy, så både Galaxy og Iphone har samme opplevelsen?

At slakteren skal ned på "First Price"-nivå slik at alle pølser har samme opplevelsen?

At Coca Cola skal roe ned oppskriften sin, slik at alle får Jolly-Cola-opplevelsen???

Dette var særdeles dårlige eksempler. Hvis du skal komme med eksempler, må du ta for deg ett selskap som lager produkter for to plattformer/kjeder etc.

Tesla lager ikke batterier til alle bilmerkene som fører el-biler.

Coca-Cola har ingenting med Jolly Cola å gjøre.

Samsung har ingenting med skjermstørrelsen til Apples iPhone å gjøre.

Prøv igjen.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke poenget, poenget er vel heller at han mener at selskapene (eller utviklerne) skal ta hensyn til andre aktører. I dette tilfellet som om EA f.eks. skal ta hensyn til at Xbox One er svakere og derfor ikke utnytte markedets kraft (PS4) når de utvikler spillene sine til konsoll. På samme måte som om Cola (PS4) ikke skal utnytte sitt marked (kraft) når de lager brus (spill), slik at Coop-cola (Xbox One) fremstår som lik.

Lenke til kommentar

Burde ikke vært så veldig vanskelig å forstå logikken hvorfor det er forskjeller og hvorfor det er bra utviklere til beste evne tar ibruk mulighetene som er i den aktuelle maskinvaren.

Dem som måtte argumentere imot dette må vi bare se på med hode litt på skakke og et øyenbryn godt hevet opp i panna.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke poenget, poenget er vel heller at han mener at selskapene (eller utviklerne) skal ta hensyn til andre aktører. I dette tilfellet som om EA f.eks. skal ta hensyn til at Xbox One er svakere og derfor ikke utnytte markedets kraft (PS4) når de utvikler spillene sine til konsoll. På samme måte som om Cola (PS4) ikke skal utnytte sitt marked (kraft) når de lager brus (spill), slik at Coop-cola (Xbox One) fremstår som lik.

De skal ta hensyn til seg selv, for derav å kunne selge mest mulig av produktet deres. Ved å gjøre forskjellene merkbare på XO/PS4-versjonen så vil jeg tro de som bryr seg om grafikk heller venter med å kjøpe spillet om man bare har XO og den versjonen ser ræv ut iforhold til PS4-versjonen.

Burde ikke vært så veldig vanskelig å forstå logikken hvorfor det er forskjeller og hvorfor det er bra utviklere til beste evne tar ibruk mulighetene som er i den aktuelle maskinvaren.

Dem som måtte argumentere imot dette må vi bare se på med hode litt på skakke og et øyenbryn godt hevet opp i panna.

Alle skjønner hvorfor det er forskjeller. Men hvorfor sier du det er bra for utviklere å til beste evne utnytte hardwaren når XO/PS4 er så like i kraft? Det er bra for brukerne som velger å kjøpe det til PS4, men om det lønner seg for utvikler er derimot diskuterbart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle skjønner hvorfor det er forskjeller. Men hvorfor sier du det er bra for utviklere å til beste evne utnytte hardwaren når XO/PS4 er så like i kraft? Det er bra for brukerne som velger å kjøpe det til PS4, men om det lønner seg for utvikler er derimot diskuterbart.

Som du ser så er det ikke slik jeg har ordlagt meg. Men en av grunnene til at det er bra for utvikler er salg. Det er nemlig slik at grafikk selger. Selv om endel tviholder på illusjonen om at grafikk ikke betyr noen ting...

Det er også sunt for software og hardware bransjen. Om utviklere hadde alltid latt det svakeste ledd bestemme så hadde fks spill til mobil og nettbrett aldri vært der det er idag. Hardware bransjen hadde ikke hatt noen grunn til å stadig pushe grensene. Og software utviklere hadde ikke hatt noen grunn til å stadig klare å lage penere å penere spill.

Og så har vi jo en liten ting kalt yrkes stolthet...

Men vi kan jo spekulere rundt dette så mye vi vil. Heldigvis for alle så er det slik at bransjen pusher for progresjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De skal ta hensyn til seg selv, for derav å kunne selge mest mulig av produktet deres. Ved å gjøre forskjellene merkbare på XO/PS4-versjonen så vil jeg tro de som bryr seg om grafikk heller venter med å kjøpe spillet om man bare har XO og den versjonen ser ræv ut iforhold til PS4-versjonen.

Er det mulig å være så seig?

Du har fått det forklart til deg x-antall ganger til nå.

Dersom en utvikler bevisst hadde skrudd ned på effekter, detaljer og oppløsning bare for å blidgjøre en promille av brukerne som tenker slik som du gjør - så hadde de igjen snudd ryggen til en enda større brukergruppe i den andre konsolleiren.

Jeg vet med meg selv at dersom en utvikler hadde holdt på slik du mener det skal være, så hadde jeg lett hoppet over spillene i fra denne utvikleren.

Det finnes absolutt ingenting å tape på å optimalisere til begge konsoller. Men derimot så er det både penger og PR man taper på å gjøre ting på din måte.

Lenke til kommentar

Da har man kjøpt feil konsoll, kjøper man Xbox One er man nødt til å godta at spillopplevelsen ikke kommer til å være like bra som på PS4. Hvis du bryr deg om grafikk kjøper du enten PS4 hvis du er kostnadsorientert eller så kjøper du PC hvis du nekter å gjøre kompromisser mellom grafikk og ytelse.

Går ikke ann å ha en diskusjon her inne. Folk blir jo så sure og gretne med engang, så jeg gir meg nå.

Problemet her er at du nekter å lese, forstå, og kontre argumentene til debattantene, du fortsetter å rave ivei med det samme "argumentet" som aldri fungerte fordi det ga ingen mening.

Får vibber tilbake til sthusby CommanderKeen av å lese denne tråden...

Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Går ikke ann å ha en diskusjon her inne. Folk blir jo så sure og gretne med engang, så jeg gir meg nå.

Problemet her er at du nekter å lese, forstå, og kontre argumentene til debattantene, du fortsetter å rave ivei med det samme "argumentet" som aldri fungerte fordi det ga ingen mening.

Får vibber tilbake til sthusby CommanderKeen av å lese denne tråden...

Leser alt, forstår alt. Betyr ikke at jeg skal skifte standpunkt bare for å ikke såre sauene. Uansett om "argumentet" som du sier, ikke fungerer fordi "det gir ingen mening", så driter jeg lodrett i om du mener det. Jeg mener det gir mening for meg, og jeg kommer ikke til å kjøpe noen multiplatts som ser bedre ut på PS4. Da kjøper jeg heller til PC. Deal with it.

Btw, jeg kontret poster som ikke virket gjennomsyret av butthurt-vidder fordi jeg mener det jeg mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...