Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Nja. Er vel noe med at de er billigere å handle i butikk enn digitalt for min del i alle fall.

Da må du lære deg til å kjøpe på US butikker eller koder på nett. Gjorde det masse på xbox 360. Filk jo digitale ny spill for 3-400 kr

Ja, men kjøper du de digitalt har de ikke lenger noen videre salgsverdi. Enkelte spill, som Watch_Dogs, er så dårlig man kvitter seg med det tidlig. Jeg fikk 410 kroner for Watch_Dogs når jeg byttet det inn til Gamestop.

Jeg er fullstendig klar over at man kan kjøpe via USA, men det er ikke poenget med diskusjonen og det er vel fåtallet som gjør dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja. Er vel noe med at de er billigere å handle i butikk enn digitalt for min del i alle fall.

Da må du lære deg til å kjøpe på US butikker eller koder på nett. Gjorde det masse på xbox 360. Filk jo digitale ny spill for 3-400 kr

Ja, men kjøper du de digitalt har de ikke lenger noen videre salgsverdi. Enkelte spill, som Watch_Dogs, er så dårlig man kvitter seg med det tidlig. Jeg fikk 410 kroner for Watch_Dogs når jeg byttet det inn til Gamestop.

Jeg er fullstendig klar over at man kan kjøpe via USA, men det er ikke poenget med diskusjonen og det er vel fåtallet som gjør dette.

Har man en okei jobb og betaler 350 per spill ser jeg ikke poenget med å selge videre. Mer bry enn det er verdt synes jeg :)

Men for studenter osv kan jo det være greit :)

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Blir så dumt det opplegget med at spillene er borte for alltid når serverne går ned.

Om det er så jævla viktig er det jo bare å ta backup av alle spill, og ikke slette de. Da kan man også ha flere kopier om man "ødelegger" et. Det har man ikke muligheten til ved fysiske spill. Harddisk plass er så billig idag at man kan jo ha tre-fire backups om man vil. Og spill blir jo borte fra hyllene etterhvert også.

De sender ikke ut fysiske kopier av halo 2 til xbox fortsatt feks.

Skjønner ikke at folk ikke går digitalt, med mindre de skal samle så fælt da

Du kan ikke ta backup av spill i dag.

Jeg skjønner du er hypp på digitalt, men det er etter min mening slike folk som ødelegger industrien. Man mister muligheten til å bevare titler for all mulig fremtid. Jeg skjønner at du ikke bryr deg om dette, men er virkelig verdt å si fra seg så mange rettigheter fordi man er for lat til å putte disken inn i diskdrevet? Du sier ja til dyrere spill, ja til DRM, ja til å miste rettighetene dine til å bytte, dele, selge eller gi vekk noe. Det er definitivt ikke verdt å selge sjela si for noe som kanskje er litt mer lettvint.

La oss si at du har brukt 4-5000 kr på spillkonsollen og utstyret til den. Så bruker du 6000-10000 kr på programvare/spill. Noen år etterpå skrur Microsoft eller Sony av bryteren, og alt du har er en hard plastkonsoll som støtter fysiske offline-spill. Streiker i tillegg harddisken din sitter du ikke igjen med noe. Helt utrolig at folk støtter en slik filosofi.

Endret av The0ne
Lenke til kommentar

Blir så dumt det opplegget med at spillene er borte for alltid når serverne går ned.

Om det er så jævla viktig er det jo bare å ta backup av alle spill, og ikke slette de. Da kan man også ha flere kopier om man "ødelegger" et. Det har man ikke muligheten til ved fysiske spill. Harddisk plass er så billig idag at man kan jo ha tre-fire backups om man vil. Og spill blir jo borte fra hyllene etterhvert også.

De sender ikke ut fysiske kopier av halo 2 til xbox fortsatt feks.

Skjønner ikke at folk ikke går digitalt, med mindre de skal samle så fælt da

Du kan ikke ta backup av spill i dag.

Jeg har to harddisker med alle spillene på begge. Så jo det kan man ;)

Nei, det må du ikke. Spill lisensene ligger på gamertagen. Hvertfall på xbox.

Så det er ikke som på 360 med lisensene? Lisensoverføring og alt det der.

Nei, de har forandret på det :)

Lenke til kommentar

Skrur 20år tilbake, jeg kan spille ALLE spill på nettleseren som jeg spilte i 1994.

Om 20år så kan jeg sikkert spille FarCry3 på nettleser.

Og fremdeles har du de som kjøper seg NES, SNES osv og foretrekker å spille disse spillene på konsollene, og da også gjerne på en CRT-TV.

Jeg emulerer det like gjerne på PCen, men folk er forskjellige, vettu.

Nei, de har forandret på det :)

Good. Vi kan ihvertfall prise oss lykkelige over at Microsoft ikke gjennomførte den opprinnelige DRM-planen.

Lenke til kommentar

Har man en okei jobb og betaler 350 per spill ser jeg ikke poenget med å selge videre. Mer bry enn det er verdt synes jeg :)

Selvfølgelig, men hvorfor skal man på liv og død bare kjøpe et spill også hate det?

Jeg vant et spill igjennom GameReactor (Husker ikke hva det heter, men det var ikke min smak), så da fikk jeg byttet inn det også. Hadde slike ting vært digitalt ville jeg hatt et spill jeg aldri har spilt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men hvorfor skal man på liv og død bare kjøpe et spill også hate det?

Jeg vant et spill igjennom GameReactor (Husker ikke hva det heter, men det var ikke min smak), så da fikk jeg byttet inn det også. Hadde slike ting vært digitalt ville jeg hatt et spill jeg aldri har spilt.

Bare å selge koden videre :)

Lenke til kommentar

Morsomt å snakke om miljøaspektet i denne sammenhengen. Det er åpenbart at det er LANGT mindre belastende for miljøet å lagre og distribuere spill digitalt kontra produksjon av plast, papp, trykkeriprosesser, varetransport med fossilt brennstoff, osv osv. Nå det er sagt så er naturligvis datasenter storforbrukere av strøm, primært elektrisitet til å holde liv i alt, men en enormt stor del går også til å kvitte seg med varmen som produseres. Der har heldigvis verden oppdaget at det er bra infrastruktur i norden, og kulde i massevis. ;)

Lenke til kommentar

Miljøaspektet ved det er mer komplisert enn hva folk tenker over. Det er også over tid, fysisk er en "engangsutgift" mens digitalt må være tilgjengelig over tid, og da helst for alltid om folk skal bli fornøyde. Om vi tar Microsoft feks så har de vært blant verstingene når det gjelder fossilt brennstoff osv ved sine datasentre, men jeg regner nesten med at de har fikset opp i mye av det på to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...