Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er mye mer kos med disk og cover synes jeg enn noen megabyte uten sjel på en disk jeg ikke ser.

Kunne ikke sagt det bedre selv. :thumbup:

Jeg personlig går for PS4 og Wii U denne gangen. De eksklusive titlene til Playstation er som regel litt mer mørkere og voksnere en de til Xbox (Heavy Rain, Beyond Two Souls) og så kommer de fleste sære japanske spill kun til Playstation.

Da er vi to som er av den oppfatningen. ;)

Er det noen som vil ettehvert ta opp sin 360 eller PS3 for å spille litt FIFA08-09 da?

Tviler sterkt på det altså :p

Nei, ikke akkurat Fifa, men andre spill som ikke kommer ut med det nøyaktig samme spillet hvert år, bare med ørsmå forbedringer og nytt årstall i tittelen. Slike spill har jeg hentet frem både PS2 og N64 for å spille, senest nå i vinter.

Lenke til kommentar

what? ... enten det der var meget dårlig sammenligning eller er det noe jeg ikke har skjønt?

Du tror at man bare kan bruke samme servere om hele spillverden skal bruke de. Selvfølgelig må de oppgraderes, og det er ikke gratis, ei er det miljøvennlig som du sier.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor ingen har telefonkatalog lenger, I wonder. Akkurat, det er helt meningsløst da man finner alt på nett, samme er det med spill på konsoll/PC, du får det på nett, slipper å produsere xxxxxxx millioner med manualer og covere.

Serverkost, kjøling er ikke så ille og dyrt som du tror det, jobber med det daglig.

Overtid så sparer man mye mer med tanke på miljø.

Endret av nagina
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Riktig som han ovenfor sier, samme gjelder for selskapet som selger spillet. De har det på harddisken også, de har ikke milliarder av kopier av spillet på harddisken altså, det er kun 1 kopi der som deles ut til alle maskiner. Det er noe som heter cd-key eller spill-IDer, eller whatever de kaller det for.

Tenk heller hvor mye papp og plastikk som går til _Tull_.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Svært så miljøvennlige alle plutselig er. Jeg betaler gjerne 20 kr for spill som Skyrim og Fallout New Vegas via sommersalget til Steam, men dagen hvor jeg må betale 300-500 kr for noe som distribueres digitalt blir aldri å skje. Da finner jeg meg heller en annen hobby.

Lenke til kommentar

Riktig som han ovenfor sier, samme gjelder for selskapet som selger spillet. De har det på harddisken også, de har ikke milliarder av kopier av spillet på harddisken altså, det er kun 1 kopi der som deles ut til alle maskiner. Det er noe som heter cd-key eller spill-IDer, eller whatever de kaller det for.

Tenk heller hvor mye papp og plastikk som går til _Tull_.

Ja, men de må de være tilgjengelig 24 timer i døgnet 365 dager i året, og hvor lenge?

Skal de lagres på serveren i 5 år eller mer? Jeg kan ikke se for meg at Sony kommer til å ha spill liggende for alltid. Dermed blir de i teorien "borte" når Sony fjerner dem for å frigjøre plass.

Og, jo. Flere spill = Mer plass = Sony må oppgradere servere med tiden for å kunne håndtere trafikken

For ikke å nevne må serverne stå på gode og stabile linjer. Det er utrolig kjedelig å ha 100 Mbit, men så tillater kun serverne at man laster ned for mer enn 40 Mbit. Så selv om du tydeligvis jobber med temaet virker du til ha store mangler innenfor teknologien.

Lenke til kommentar

The Cloud Factories: Power, Pollution and the Internet - New York Times

How Dirty is Your Data? A look at the energy choices that power cloud computing - Greenpeace

Det er et ganske komplekst emne, og man kan tjene mye miljømessig på å gjøre som f.eks Google når man bygger datasentre (gidder ikke gå inn på det, google and thou will find). Vet at Greenpeace var litt i ræva på Amazon og Microsoft her når det gjaldt forurensing pga datasentrene deres for et par år siden, og det kan ha forbedret seg markant siden den gang.

Og for å få sagt det, jeg er ikke akkurat noen stor forkjemper for miljøet (selv om det selvsagt er viktig), og setter pris på å ha tilgang til dataen min når og hvor jeg vil, og tenker ikke på kostnad. Jeg kjøper kun digitalt til PC (som er hovedplattformen min), men det er ihvertfall ikke for miljøet sin skyld jeg gjør det, men fordi det er praktisk for meg selv.

Lenke til kommentar

Blir så dumt det opplegget med at spillene er borte for alltid når serverne går ned.

Om det er så jævla viktig er det jo bare å ta backup av alle spill, og ikke slette de. Da kan man også ha flere kopier om man "ødelegger" et. Det har man ikke muligheten til ved fysiske spill. Harddisk plass er så billig idag at man kan jo ha tre-fire backups om man vil. Og spill blir jo borte fra hyllene etterhvert også.

De sender ikke ut fysiske kopier av halo 2 til xbox fortsatt feks.

Skjønner ikke at folk ikke går digitalt, med mindre de skal samle så fælt da

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Blir så dumt det opplegget med at spillene er borte for alltid når serverne går ned.

Om det er så jævla viktig er det jo bare å ta backup av alle spill, og ikke slette de. Da kan man også ha flere kopier om man "ødelegger" et. Det har man ikke muligheten til ved fysiske spill. Harddisk plass er så billig idag at man kan jo ha tre-fire backups om man vil. Og spill blir jo borte fra hyllene etterhvert også.

Må ikke de digitale spillene aktiveres på konsollene? Om så er det ikke sikkert at det hjelper med backup.

Lenke til kommentar

Må ikke de digitale spillene aktiveres på konsollene? Om så er det ikke sikkert at det hjelper med backup.

Nei, det må du ikke. Spill lisensene ligger på gamertagen. Hvertfall på xbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...