Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Sony var grusomme på E3 med eksklusivt innhold eller at de får innhold først. Hater sterkt den trenden, både fra Sony og Microsoft, og akkurat nå ser Sony ut til å være verst på det punktet. Fitter, hele gjengen!

Edit: Watch_Dogs kjører forresten i 792p på Xbox One.

Jepp fullt klar over det, mente UFC demoen kjører 900p. Lett og misforstå slik jeg skrev det.

Poenge er uansett at det ikke er stor forskjell på Watch Dogs på PS4 og Xbox One.

I

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital Foundry var ganske snar på å anbefale Watch_Dogs på PS4 over Xbox One, både med tanke på den ekstra polishen grafikkmessig, men også fordi det kjører mer stabilt. Har ikke sett noe spesielt på UFC, igrunn, men det ser ihvertfall ut som et blurry helvete det lille jeg har sett. Grusomt.

Jeg vil våge å påstå at forskjellen ikke har blitt mindre, og at det heller ikke vil det. Maskinvaren i PS4 er og blir bedre. Som på PC vil alltid et GTX 770 gi bedre resultat enn et GTX 750. Med mindre utviklerne laget spillet med paritet i bakhodet.

Lenke til kommentar

E3 til nå er konge. Skal ha over 20 spill fra og med idag til slutten av 2014. Travel siste halvår, det er det ingen tvil om!

Spillene:

DriveClub

GTAV

Halo Master Chief Collection

LittleBigPlanet 3

Sunset Overdrive

Forza Horizon 2

Killer Instinct Season 2

FarCry 4

Call Of Duty Advanced Warfighter

Assassins Creed Unity

Lords Of Fallen

Diablo III Ultimate Evil Edition

The Crew

Moto GP 14

Sniper Elite 3

Transformers: Rise Of The Dark Spark

Disney Infinity 2.0

Destiny

The Last Of Us

FIFA 15

Shadow Of Mordor

Metro Redux

Dragon Age Inquisition

Mario Smash Bros

Vanvittig mye spill jeg skal kjøpe.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Digital Foundry var ganske snar på å anbefale Watch_Dogs på PS4 over Xbox One, både med tanke på den ekstra polishen grafikkmessig, men også fordi det kjører mer stabilt. Har ikke sett noe spesielt på UFC, igrunn, men det ser ihvertfall ut som et blurry helvete det lille jeg har sett. Grusomt.

Jeg vil våge å påstå at forskjellen ikke har blitt mindre, og at det heller ikke vil det. Maskinvaren i PS4 er og blir bedre. Som på PC vil alltid et GTX 770 gi bedre resultat enn et GTX 750. Med mindre utviklerne laget spillet med paritet i bakhodet.

Jepp, maskinvaren er litt bedre på PS4.

Men SDKen har blitt bedre enn ved lansering, nå i juni updaten ble også 10% som har blitt reservert til Kinect frigjort, med rett bruk av eSRAM og DX12 tror jeg forskjellene kommer til og bli mindre.

Mest sannsynlig kommer multiplattformspill hele generasjonen til og se litt bedre ut på PS4, men ikke så store forskjeller som vi har hatt til nå.

Vi får se om 2-3 år om hvem som får rett :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Sony igjen gjør en god E3. Viser frem store spill, nye IPer og fortsettelser av eldre spill. I tillegg rekker de å vise planene med tanke på konsollen og PSN. Sony vs Microsoft er som kvalitet fremfor kvantitet.

Nå må du ikke være så hard mot Sony. Det er jo mulig at de kommer til å vise frem noen kvalitetsspill på Gamescom eller TGS.

Jeg kødder selvfølgelig. Selv synes jeg at begge selskapene leverte både i forhold til kvalitet og kvantitet. Innholdsmessig tok Sony seg kraftig opp fra fjorårets pressekonferanse, TVTVTV delen til tross. MS leverte like mange spill i år som i fjor, men denne gangen ble ikke spillene overskygget av DRM og andre teite beslutninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Sony igjen gjør en god E3. Viser frem store spill, nye IPer og fortsettelser av eldre spill. I tillegg rekker de å vise planene med tanke på konsollen og PSN. Sony vs Microsoft er som kvalitet fremfor kvantitet.

Synes dette blir for avvisende av MIcrosoft. Både Sony og Microsoft hadde gode presentasjoner i år. Og det er for tidlig å begynne å snakke om kvalitet vs kvantitet, hverken du eller jeg har prøvd noen av spillene som blir vist.

Per nå er jeg fortsatt veldig fornøyd med min PS4, og føler ikke noe enormt behov for å kjøpe Xbox One plutselig. Men de har noen interessante spill, spesielt Sunset Overdrive og Crackdown 3, som gjør at konsollen har gått fra uaktuell til kaaaanskje for min del.

Sony gjorde en god jobb, og hadde noen morsomme overraskelser, men midtpartiet med den tegneserien og statstikken var utrolig kjedelig og dårlig plassert. Pressekonferansen begynte veldig sterkt, gikk rett i dass i 20 minutter, og plukket seg heldigvis ganske godt opp igjen.

For min del vant Sony denne gangen også, men av irrasjonelle og følelsesmessige grunner. (GTA5 på next gen burde ikke ha vært så kult som det var, og hylte nesten av Grim Fandango-annonseringen, og TIm Schafer-screentime er instawin for meg). Microsoft hadde en bedre regissert og strukturerte pressekonferanse synes jeg.

Det som slår meg er at begge to hadde påfallende få virkelig eksklusive spill, og enda færre som kommer i 2014. Har Sony noe eksklusivt i år egentlig? (Utenom Drive Club, hvis det kommer noengang, driter egentlig i det)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

EDGE mener Sony hadde den beste konferansen i år: http://www.edge-online.com/news/sonys-e3-2014-press-conference-greater-daring-and-diversity-seal-another-confident-ps4-victory/

Fikk ikke sett Microsoft live, men har sett trailere og stuff på youtube i etterkant. Sony vant vel så vidt i innhold, men ødela jævla mye for seg med den helsikkes TV-driten sin. Uansett, man kan ihvertfall ikke si at den ene eller den andre knuste den andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes både MS og Sony hadde gode konferanser. MS på sin side var på en måte indirekte tvunget å kun snakke om spill pga. hvor dårlig de ligger an på salgslistene i forhold til PS4. Mange kule spill ble vist fram, men fortsatt ikke noen som får meg til å skaffe Xbone asap. Får se på den norske lanseringen.

Sony derimot ligger så godt an at de gått kunne "chille" litt med spill og slikt, noe de ikke gjorde (med unntak av den fæle og unødvendige Powers delen).

Sony vinner etter min mening. Likevel: Sony > Microsoft > Ubisoft > EA

Lenke til kommentar

Synes Microsoft og Sony sto ganske likt.

Sony ødela jo for seg med å prate mye om Powers, litt mer enn nødvendig når de ikke en gang har castet eller filmet inn en eneste scene. Dette er standard for hvordan du skal presentere en serie, at du faktisk har noe å vise fram annet enn skisser. Spesielt et produksjonselskap som Sony Pictures Television vet dette, og hvorfor de ikke klarte å snakke Sony vekk fra å fokusere så mye på Powers var teit. Microsoft gjorde dette mye bedre med å heller vise fram noen raske bilder og si Ridley Scott er involvert i den første Halo-serien, og du får med det på Master Cheif Collection punktum.

Ikke Sony eller Microsoft hadde noe overraskende i grunn, bare noen ok ting å komme med. Forventa ting som Crackdown 3, GTA V til PS4/One/PC, Dead Island 2 til PS4/One/PC meeeh, Destiny ser kjipere og kjipere ut for hver nye video..

Ikke skuffet, bare ingen store overraskelser i år. Men fint å se at MS fokuserte bare på spill, minus et lite minutt til å snakke om en serie som er veldig relevant til en kjær spillserie for spillerne sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har skjønt at de må slutte å fare med løgn og fanteri, det gjør ingen godt.

Er ikke alt som er løgn og fanteri.

Denne Tech demoen er fra en tidligt build av crackdown 3.

Men ja, var ganske lei av å høre om all maset om Power of the cloud i fjor.

Lenke til kommentar

Begge konferansene var midt-på-treet slik jeg vurderer det. Hva skjedde med de tidene der man faktisk ble overrasket over et kult spill man aldri hadde hørt om tidligere? Nå skjer det sjeldnere og sjeldnere, og med denne faretruende utviklingen så vil de kommende årene bestå av multiplatts og remaster-utgaver av gamle spill/eksklusiver på konferansene der det tidligere var fokus på store nye AAA-eksklusiver.

Til nå det jeg ser frem til;

XO:

Halo collection

Project Spark

Forza Horizon 2

Scalebound (Eneste spillet som jeg ikke visste om til XO som så bra ut, men bare cgi)

PC:

Far Cry 4

Mirrors Edge

No Mans Sky

PS4

Bloodborne (cgi)

Håper Nintendo kan levere noe nytt, ikke bare det samme gamle som Super Mario Universe osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...