Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om noen husker E3-presentasjonen av det første Assassins Creed? Der ble det blant annet sagt at spillet ville være "realistisk" og at man kunne dø av et enkelt slag, noe som aldri stemte.

Heh ja, det var vel det spillet jeg brant meg på og bestemte meg for å aldri kaste meg på hypebølgen igjen.

Lenke til kommentar

Synest Microsoft gjorde bra figur på konferansen deira i år. Det var mykje spel. Men, eg synest det var litt for mykje av det same. Mykje fokus på Halo, Forza og Call of Duty.

Assassins Creed med Coop blir utruleg morosamt trur eg. Men undrast om det er Coop campaign, eller berre gitte oppdrag som er Coop.

Og som vanleg, Assassins Creed trailerane er utruleg bra laga. Og har alltid musikk som passar fantastisk bra.

For dei som lurar, så er det Lorde med låta "Everybody wants to rule the world" som var i Unity traileren.

Såg nett Sony sin konferanse. Mykje spanande der også. Spesielt No Man's Sky.

Far Cry 4 blir sikkert kanonbra. Men Ubisoft spel er legendariske når det gjeld so-kalla "Vertical Slice". FC4 blir uansett spelt på PC.

Og ja, gløymde å nemne GTAV på X1/PS4 & PC. Vonaleg blir det støtte for modifikasjonar på PC utgåva.

Det må være spesifikke oppdrag, ala Splinter Cell. Tvunget samarbeid betyr for det første at det blir tvunget online. Det andre er at man ikke kan forvente at folk man ikke kjenner blir å samarbeide så bra som i denne presentasjonen.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Hvorfor skal på liv og død ting kommer først på Xbox One av The Division content? Spillet jeg gleder meg mest til denne generasjonen og irriterende at Microsoft har punga ut noe i det. Er det fordi dem ønsker å vise hvor rævva ting kan se ut før dem slipper det til PS4/PC og viser hvor pent det kan bli?

Sånn er det med proprietære plattformer, noe av salgstriksene er konsumentfiendlig lock in som det der.

AtW

Lenke til kommentar

Det må være spesifikke oppdrag, ala Splinter Cell. Tvunget samarbeid betyr for det første at det blir tvunget online. Det andre er at man ikke kan forvente at folk man ikke kjenner blir å samarbeide så bra som i denne presentasjonen.

Var vel det eg eigentleg trudde. Nei, om ein spelar med tilfeldige vart det nok hakket meir kaotisk, ja. He he.

Lenke til kommentar

Synes Ubisoft har skapt en dårlig trend på den der, er de som er primus motor på å bruke "falsk" in-game footage. Ikke bra.

Det var vel eit velkjent fenomen før Ubisoft byrja slå seg heilt laus. Ta til dømes Killzone 2 reveal frå E3 2005(?)

Vart vel hevda at dette var in-game. Noko som ikkje viste seg å stemme heilt ved release.

Lenke til kommentar

Det var vel eit velkjent fenomen før Ubisoft byrja slå seg heilt laus. Ta til dømes Killzone 2 reveal frå E3 2005(?)

Vart vel hevda at dette var in-game. Noko som ikkje viste seg å stemme heilt ved release.

Absolutt noe som har vært lenge, men Ubisoft drar den lengre og lengre, noe som er svært negativt.

Lenke til kommentar

Absolutt noe som har vært lenge, men Ubisoft drar den lengre og lengre, noe som er svært negativt.

Gearbox er også ganske ille.

Lenke til kommentar

Det har du rett i. Men, det er jo berre til å ta det for det dèt er. Eit klipp som skal skape blest om spelet.

Er ei stund sidan eg har 'gått fem på' slike.

Motorstorm videoen dukka nett opp i hovudet mitt. Det var jo ein katastrofe, ha ha.

Lenke til kommentar

Det har du rett i. Men, det er jo berre til å ta det for det dèt er. Eit klipp som skal skape blest om spelet.

Er ei stund sidan eg har 'gått fem på' slike.

Motorstorm videoen dukka nett opp i hovudet mitt. Det var jo ein katastrofe, ha ha.

Hele den Sony E3 var jo en parodi. "Its Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidge Raaaaaaaaceeeeeeeeeeeeeeer" og "Real time weapon change!".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes Ubisoft har skapt en dårlig trend på den der, er de som er primus motor på å bruke "falsk" in-game footage. Ikke bra.

Utfordringa ligger vel i at spillerne ofte krever ingame demo av spill som er i pre-alpha/alpha stadiet. Og at de blir nødt til å rendre og ta en sjans på hvordan spillet ser ut om 1-2 år.

Hadde vært mest optimalt å ikke laget ingame trailere så lenge i forveien. Blir nesten alltid feil.

Lenke til kommentar

Utfordringa ligger vel i at spillerne ofte krever ingame demo av spill som er i pre-alpha/alpha stadiet. Og at de blir nødt til å rendre og ta en sjans på hvordan spillet ser ut om 1-2 år.

Hadde vært mest optimalt å ikke laget ingame trailere så lenge i forveien. Blir nesten alltid feil.

Ja, og det er jo rart hvordan de alltid tar feil i den ene retningen, og aldri viser noe som er styggere en sluttproduktet....

AtW

Lenke til kommentar

Merker at med tiden så blir det vanskligere og vanskligere og bli overrasket på E3. Det er litt synd, fordi får ikke en WOW faktor lenger. Merker også at mesteparten av de spillene som jeg syntes så bra ut, blir å finne på begge konsoller.

Det som så digg ut:
FarCry 4, Batman, AC Unity, Forza Horizon 2, Sunset Overdrive, CoD: Advanced warfare (ser ut som de prøver noe nytt), Uncharted 4, The Order, Witcher 3, The Division, Evolved, Rainbow six: Siege, Grim Fandango, No Mans sky, Mortal Kombat: X

Det som så ok ut:
Halo collection, Project Spark (dårlig framerate i beta), Gta V, Dawngate (MOBA), The Crew, Destiny (liker spillet mindre og mindre), Little big planet 3,

Meh:
Diablo 3, Fable Legends, Dragon Age (ser piss ut sammenlignet med witcher 3)

Vanskelig å si noe om pga manglende gameplay etc etc:

Halo 5, Phantom Dust, Crackdown, Scalebound, Mass Effect, Mirrors Edge, Bloodborn, Dead Island 2, Let it Die (suda51),

-----

Sikkert noe jeg har glemt

Lenke til kommentar

Ja, og det er jo rart hvordan de alltid tar feil i den ene retningen, og aldri viser noe som er styggere en sluttproduktet....

AtW

Det er sant. Men ser hvordan det blir et problem når man har høye ambisjoner og høye forventninger til eget produkt.

Men vil vel bli mer og mer vanlig at det som blir vist tidlig ikke samsvarer med ferdig produkt. Og at vi spillere blir mer oppmerksom på det.

Lenke til kommentar

Nei, det føler jeg ikke. Innholdet kommer også på PS4 senere. Jeg forstår bare ikke hvorfor The Divison på liv og død skal inngå avtaler med Microsoft om å få DLCer osv. først. Tror dem at det vil selge konsoller? Et spill som er så vakkert som The Divison må selvfølgelig spilles på den konsollen som viser det frem best. Selvfølgelig vil The Divison være best på en PC, men så kommer PS4 og langt etter Xbox One.

Er du like sur på Sony som har avtale med Activison som da gir ut DLC til Destiny først på PS4 eller har du bare et hat mot Microsoft?

Og hvordan vet du hvordan The Division kommer til og se langt bedre ut på PS4 enn Xbox One, et spill som ikke blir lansert før om 1år+?

Forskjellen i multiplattformspilla er ikke så store nå som ved launch, bare se på Watch Dogs, og UFC som kjører på 900p på begge konsoller

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ufc-demo-performance-analysis?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

Jeg gleder meg veldig mye The Divison, men vil ikke ha for store forhåpninger angående grafikk da jeg ikke stoler helt på Ubisoft.

Endret av Booz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sony var grusomme på E3 med eksklusivt innhold eller at de får innhold først. Hater sterkt den trenden, både fra Sony og Microsoft, og akkurat nå ser Sony ut til å være verst på det punktet. Fitter, hele gjengen!

Edit: Watch_Dogs kjører forresten i 792p på Xbox One.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

DLC i det hele tatt synes jeg er fjasete. Eller, det funker hvis det er en relativt stor oppdatering som kommer en stund etterpå, men sånn day 1 DLC eller 1 mnd etter er tull. Oser jo griskhet av hele greia.

The Last of Us er vel et eksempel på hvordan det kan gjøres bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...