Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uvisst? Omtrent alt av verdens spillmedia har skrevet om saken for 4-5 dager siden, med kilder direkte fra Microsoft som Phil Spencer (Visepresident for Microsoft Studios). Om det ikke var nok, hva med xbox.com? http://news.xbox.com/2013/06/license

"Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."

Ja, uklar. Har vært miksede meldinger, som det har vært mange av fra Microsoft. Derfor har Major Nelson sagt han skal skrive en avklaring om det denne uka. Hadde ikke trengt det om alt var så krystallklart, vett.

Lenke til kommentar

Ja, uklar. Har vært miksede meldinger, som det har vært mange av fra Microsoft. Derfor har Major Nelson sagt han skal skrive en avklaring om det denne uka. Hadde ikke trengt det om alt var så krystallklart, vett.

Sant det. Men twitter-stormen skal ha stor skyld i det også. Altså rykter som vrir og vender på seg i hytt og pine og nettaviser som går rett på falske rykter osv. har delvis vært med på å skape utrolig mye forvirring rundt Xbox One. Microsoft har også selv klart å si noe, som var feil, også måtte gå ut igjen å si noe annet. Så at folk er forvirret er ikke vanskelig å skjønne.

Lenke til kommentar

Hvorfor reklamerer de den eneste positive funksjonen med konsollen som familiedeling? Hvorfor ikke bare si at man kan dele med alle, så blir alle fornøyd?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva lurer du på? Hva er det du synes er uklart?

Ellers,

Det stemmer, det er ingen dekoder i Xbox One, men den har en HDMI-inn-port, som første konsoll på markedet. Den har også en IR-utgang, sannsynligvis for styring av dekoderen. Kan bli en smart løsning, ser for meg at det sammen med Smartglass kan bli en bra løsning for TV-hverdagen. Både med tanke på praktiske ting som programguide, men også at spillinvitasjoner og annet fra dine venner på Xbox Live kommer "oppå" TV-bildet.

Lenke til kommentar

Har begge konsollene men tror det blir kun xone denne generasjonen. Mitt eneste problem med PS3 var online delen, altfor mye problemer.

FORELØPIGE grunner til at kun xone er forhåndbestilt:

Stoler på MS når det gjelder online biten, de har levert en stabil tjeneste i 10 år. Stort pluss.

Overgang til digitalt er selvsagt positivt, har sluttet med discer når det gjelder film og musikk for lengst, på tide at spill bransjen følger etter. Stort pluss. (synes de burde kuttet fysiske spill fra starten av men utviklingen ser bra ut)

Spillene, her viste MS en mer lovende line up. Ikke noe stor fan av japanske spill, var det før men vokst litt ifra de. Mye av verdien i spillene ligger jo også i online delen hvor MS har overtaket. Titanfall + Halo + LIVE > KZ + PSN. STORT pluss til MS.

Controller. Stort pluss.

Liker kinect pga en ting skype, dette er noe jeg bruker mye. For gjester og barn vil det sikkert være morro med selve spillene også, men hadde ikke betalt mer en 500 kroner for det så dette blir ikke noe pluss imo. TV/film/musikk biten har heller ingen verdi for meg.

DRM styret koker ned til en ting, pris. Jeg er mer opptatt av hva produktet presterer, betaler gjerne for kvalitet, det lærte jeg med LIVE. Det jeg er mer opptatt av er om det vil kanalisere mer av kapital strømmen direkte til utiviklerne noe som isåfall vil bety et enormt pluss. Dette er det selvfølgelig for tidlig til å si noe om, det eneste som er sikkert er at MS har gjordt en sinnsykt dårlig jobb med å forklare hva de prøver på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. meninger er meninger.

Men jeg irriterer meg bare ovar at folk i fattigere land som er super gaming fan ikke får spille eller si sin mening fordi Xbox One fokuserer på Amerika,

Og vi kommer alltid med( visst man ikke har råd til nett har man ikke råd til en konsoll.) noe jeg syns er en arrogant ting og si når man lever i Norge.

Så når du kjøpte PS3 for 3-4-5-6 tusen, var tankene dine hos de i fattigere land som ikke hadde råd til den? hvorfor lot du ikke være å kjøpe den i sympati med dem?

Du kjøpte kanskje 10 maskiner å delte ut til mennesker i Uganda?

makan til pisspreik du kommer med.

Vrøvl og humbug!

Og som du liksom synes det er synd at MS "ikke" fokuserer på annet enn amerika...

Du hater jo xboxen. Men det er liksom synd at de ikke satser mer?

VRØVL.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har begge konsollene men tror det blir kun xone denne generasjonen. Mitt eneste problem med PS3 var online delen, altfor mye problemer.

FORELØPIGE grunner til at kun xone er forhåndbestilt:

Stoler på MS når det gjelder online biten, de har levert en stabil tjeneste i 10 år. Stort pluss.

Overgang til digitalt er selvsagt positivt, har sluttet med discer når det gjelder film og musikk for lengst, på tide at spill bransjen følger etter. Stort pluss. (synes de burde kuttet fysiske spill fra starten av men utviklingen ser bra ut)

Spillene, her viste MS en mer lovende line up. Ikke noe stor fan av japanske spill, var det før men vokst litt ifra de. Mye av verdien i spillene ligger jo også i online delen hvor MS har overtaket. Titanfall + Halo + LIVE > KZ + PSN. STORT pluss til MS.

Controller. Stort pluss.

Liker kinect pga en ting skype, dette er noe jeg bruker mye. For gjester og barn vil det sikkert være morro med selve spillene også, men hadde ikke betalt mer en 500 kroner for det så dette blir ikke noe pluss imo. TV/film/musikk biten har heller ingen verdi for meg.

DRM styret koker ned til en ting, pris. Jeg er mer opptatt av hva produktet presterer, betaler gjerne for kvalitet, det lærte jeg med LIVE. Det jeg er mer opptatt av er om det vil kanalisere mer av kapital strømmen direkte til utiviklerne noe som isåfall vil bety et enormt pluss. Dette er det selvfølgelig for tidlig til å si noe om, det eneste som er sikkert er at MS har gjordt en sinnsykt dårlig jobb med å forklare hva de prøver på.

Må bare si takk for et fornuftig innlegg fra en som går for xb1 i en tråd ellers fylt med MS-fanboys i forsvarsmodus.

Lenke til kommentar

Jeg vet at Xbox One vil bruke Skype som cross-game chat. Vil dette gjelde Playstation også eller vil de gjøre slik som Xbox gjorde denne generasjonen?

Så langt har vel Sony bare sagt at de skal ha cross-game chat (6 år etter Microsoft..), så hvordan det vil fungere teknisk og praktisk er det vel ikke så mye info om.

Siden Microsoft eier Skype ville det overrasket meg veldig om Sony også valgte Skype.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Så langt har vel Sony bare sagt at de skal ha cross-game chat (6 år etter Microsoft..), så hvordan det vil fungere teknisk og praktisk er det vel ikke så mye info om. Nå eier vel Microsoft Skype så jeg tviler på at Playstation vil bruke Skype.

Hm, okei. Uansett hva de velger så er det uten tvil bra de får cross-game chat. Var ikke klar over at Skype var eid av Microsoft, men det forklarer kanskje maset med "Knytt opp din hotmail konto til Skype". Ironien i dette er jo folk på Playstation som benytter seg av Skype for cross game chat.

Et annet spørsmål blir da, kan man få venner, som sitter på PC osv, til å komme inn i en cross game chat med folk som sitter på konsoll? Siden det benytter seg av skype liksom?

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål blir da, kan man få venner, som sitter på PC osv, til å komme inn i en cross game chat med folk som sitter på konsoll? Siden det benytter seg av skype liksom?

Ingen anelse, det er opp til MS. Men det virker sannsynlig, siden de ønsker at man skal bruke Xbox One og Kinect for Skype med bestemor osv. Det betyr at det må være enkelt å kontakte andre på Skype, også uten at de er på Xbox Live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...