Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Har enda til gode å spille igjennom episode 3, sesong 2! Den har jeg glemt litt ut!

Men orker ikke å kjøpe denne serien igjen. Denne serien og Wolf Among US er forbeholdt PS3, orker ikke kaste pengene ut vinduet for litt bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillene til Telltale er nok laget med tanke på konsoll desverre, så sånn sett forstår jeg deg. Selv føler jeg det blir så knotete og neddummet når det er laget for håndkontroller, og det er eneste ankepunkt jeg har mot Walking dead for historien er god. Men som man sier, smaken er som baken:)

Dette er i alle fall en spillserie jeg regner med kjører 60fps, 1080p på begge konsollene :)

Lenke til kommentar

Hvorvidt adventurespill fungerer med kontroller varierer jo utifra om man har direkte kontroll over karakteren man spiller, eller om man bare trykker der man vil han skal gå. Telltales siste faller jo inn i den første kategorien. Siden disse spillene krever lite saumfaring av miljøer og såkalt pixel hunting er nok disse spillene svært passende å spille med håndkontroller sammenlignet med andre lignende spill.

Lenke til kommentar

....og tenk deg hvor mye bedre Walking dead hadde vært hadde de krevd saumfaring av miljøer og såkalt pixel hunting :dribble:

Okey, jeg skal slutte med å drømme meg tilbake til fortiden. Det er bare det at Adventure spill står mitt hjerte og barndom veldig nær!

Og nå slutter jeg med off-topic!

Lenke til kommentar

Var det jeg også ville fram til ja. Walking dead er jo mest bare en interaktiv historie.

De gode gamle p&c spillene som Monkey Island, Broken Sword og The Longest Journey funker neppe like bra på konsoll, men med touchpaden på Dualshock 4 så hadde det jo vært en mulighet. Eller hva tror dere om det?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd Dualshock4, men blir ikke touchpaden litt vel liten? Da trur jeg nesten kinect hadde vært et bedre alternativ. Å lete rundt og slåss i Indy Atlantis med kinect kunne jo vært gøy:)

Liten til hva? De bevegelsene jeg har brukt på touchpaden hadde vært mer tungvint hadde den vært større pga da hadde jeg gjort enda lengre bevegelser. Jeg synes heller ikke det har vært noe problem i AC4 når jeg bruker den til å navigere i kartet. Der synes jeg Kinect hadde blitt mye mer tungvint(dog litt "kulere"/mer sci-fi).
Lenke til kommentar
Liten til hva?

Mitt svar var til Rider of Reason (posten rett over den du siterte) angående bruk av DS4s Touchpad til gode gamle point n'click spill.

Erfaringsmessig synes jeg der er grusomt å spille point n' click på laptop med touchpad

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Mitt svar var til Rider of Reason (posten rett over den du siterte) angående bruk av DS4s Touchpad til gode gamle point n'click spill.

Erfaringsmessig synes jeg der er grusomt å spille point n' click på laptop med touchpad

Akkurat, det så jeg ikke.

Jo, da kan jeg være enig med deg. Men det ville hvertfall vært milevis bedre enn spaker og også bedre enn kinect spør du meg.

Lenke til kommentar

Liten til hva?

Kommer helt ann på touch paden. Macbook sin touchpad er sykt deilig i forhold til alle på pc (hvertfall de jeg har vært borti)

Lenke til kommentar

Sony burde snakke med Apple hvis dem har tenkt å ha touchpad på DS5 når den tid kommer. Helt sinsykt bra, og som Mala savner jeg aldri en mus med min Macbook.

Sony har nok med vilje lagd en ganske "dårlig" eller med andre ord billig touchpad. Støtter kun 2 touch samtidig. Var nok aldri en tanke at den kunne bli brukt til så mye
Lenke til kommentar

Har enda til gode å spille igjennom episode 3, sesong 2! Den har jeg glemt litt ut!

Men orker ikke å kjøpe denne serien igjen. Denne serien og Wolf Among US er forbeholdt PS3, orker ikke kaste pengene ut vinduet for litt bedre grafikk.

Blir neppe bedre grafikk på de nye konsollene i disse spillene. Grafikken er identisk på min PS Vita.

Lenke til kommentar

Blir neppe bedre grafikk på de nye konsollene i disse spillene. Grafikken er identisk på min PS Vita.

Forstår ikke helt logikken her. Fordi en svakere konsoll klarer et spill like bra som en noe kraftigere konsoll, så vil det ikke se bedre ut på en enda kraftigere maskin når spillet kommer ut senere??

Tipper de vil gå for 60 fps, 1080P og kanskje litt forbedrede teksturer. Tenk high end PC. De må jo gjøre et eller annet for å rettferdiggjøre en nylansering hvis de håper at de mest hardcore skal kjøpe spillet på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...