Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Det er viktig for fanboisa å tydeliggjøre skillet gang på gang Jakoozie. Derfor vil man fortsatt se dette fremover.

Du og mange andre var synlige når x360 eiet PS3 på multiplattformspill.

80% av titlene var bedre på X360 etter min erfaring på multiplattformspill. Det ble alltid nevnet og dermed blir det slik denne generasjonen også når den ene konsollen er bedre på multiplattform pga bedre hardware en den andre.

Hvorfor skal man ikke få lov til snakke om det nå, når forskjellene er enda større en noen gang?

Det er som man sier, sannheten og fakta seirer alltid. :)

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er på mange måter enige Herzeleid. Men våre veier skilles hvis du mener det fortsatt er en mulighet for at Xbox One kommer til å ha bedre ytelse enn PS4 på multiplattform. Slik jeg ser det kan enhver som skal kjøpe seg en ny konsoll sette opp en pro- og contra-liste og notere ned bedre versjoner av multiplattformspill som et pro for PS4. Men dette trenger ikke ha avgjørende betydning for alle! Det er mange andre punkter på denne listen, blant annet hvilken som har de mest appellerende eksklusivene, mest brukervennlige og funskjonelle operativsystemet, best onlinesystem og så videre.

Men samme det. Jeg har kommet med mine to øre.

Edit: Aleks og Immortal: det virker ikke som dere har lest hva jeg skriver i innleggene mine over. Jeg kommer ikke til å gjenta poenget. Og man kan selvfølgelig ikke begrense seg til det objektive i en slik diskusjon. Da ville et faktaark være alt vi trengte, diskusjon er nettopp meninger, som per definisjon er subjektive.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er viktig for fanboisa å tydeliggjøre skillet gang på gang Jakoozie. Derfor vil man fortsatt se dette fremover.

80% av titlene var bedre på X360 etter min erfaring på multiplattformspill. Det ble alltid nevnet og dermed blir det slik denne generasjonen også når den ene konsollen er bedre på multiplattform pga bedre hardware en den andre.

Hvorfor skal man ikke få lov til snakke om det nå, når forskjellene er enda større en noen gang?

Kan bare snakke for meg selv, men jeg gikk ikke inn i en tråd og nevnte hvert eneste spill som så bedre ut på 360 kontra PS3... poenget her er at man ikke trenger å nevne hvert eneste spill, og komme med link. Da kan man likesågodt lage en egen tråd der man ramser opp hvilken oppløsning/fps hvert spill har til hver konsoll.

Ja, fakta seirer alltid... Og fakta er at PS4 ikke har noen gode spill per dags dato.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Begge konsollene har bra spill, men de fleste får man også tak i på PC. Av eksklusiver er det vel 2 stk som er av interesse på begge to, noe som gjør at jeg heller fant det smartere å bruke 8000 kr på å oppgradere PCen enn å kjøpe meg ny(e) konsoll(er). Både Xbox One og PS4 har jævla labert utvalg i spill, men har troa på at både Microsoft og Sony vil komme med endel fete nyheter på E3.

Lenke til kommentar

Ja, fakta seirer alltid... Og fakta er at PS4 ikke har noen gode spill per dags dato.

Ingen gode spill nei. Det er vel du synes, subjektivt som sagt.

PS4 og X1 er likestilt hos meg i antall gode spill.

Dem titlene jeg har likt best på hver av dem er Infamous SS, Killzone ShadowFall og FFXIV på PS4 og Xbox One er det Forza 5 og Killer Instinct.

Jepp det jeg sa er subjektivt som alt annet.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

større enn noen gang? var ikke PS3 ganske mye kraftigere enn x360?

og jeg ser ikke nevneverdig forskjell på killzone, infamous,the order, ryse og quantum break.

og hvis ingen hadde fortalt deg hvilken oppløsning spillet har, hadde du lagt merke til det eller brydd deg?

forskjellene er minimale denne genrasjonen og vi bare bli mindre.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

og jeg ser ikke forskjell på killzone, infamous, ryse og quantum break.

og hvis ingen hadde fortalt deg hvilken oppløsning spillet har, hadde du lagt merke til det eller brydd deg?

Merker det enkelt da jeg har testet dette ved flere anledninger på PCen. Det er forskjeller, enkelt å greit.

Siden Pcen min er gammel, så kjøper jeg spillet til den konsollen som gir meg best mulig grafikk/oppløsning på multiplattformspill.

Kontrollene og OS er så si like bra, noen pluss og minus på begge konsollene.

Å si forskjeller vil bli mindre å mindre har jeg ingen tro. Det vil alltid være der om ikke Microsoft bruker ressurser på å gjøre begge utgavene like. Noe dem prøvde med The Division som ble nevnt her i denne tråden noen uker tilbake.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vet ikke hva du snakker om, men nevte spill på begge konsollene er det veldig liten forskjell på. den vil nok også bli mindre med tiden.

men hadde vel egentlig regnet med at du så forskjell uansett, men jeg snakker ikke om pcen din.

i xbox 360/ps3 genrasjonen hadde PS3 ganske mye penere spill enn 360.

denne genrasjonen er det bare fanatisk priking på oppløsning

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jøss, hvor fant du disse faktaene ? I dasskåla i går kveld?

Du kan gjerne ha den meningen, men å legge det frem som fakta er vel strengt tatt rimelig idiotisk.

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jøss, hvor fant du disse faktaene ? I dasskåla i går kveld?

Du kan gjerne ha den meningene, men å legge det frem som fakta er vel strengt tatt rimelig idiotisk.

Litt butthurt ass. Skal man være politisk korrekt hele tiden? "OK, spill-smak er subjektivt, smak og behag osv osv..." SNORK ZZZzzz.....

PS4 har ikke et eneste godt spill. Å legge ut mangfoldige tusen for en PS4 per dags dato er noe av det dummeste man kan gjøre. FAKTA.

Btw, selge XO før PS4 per idag, morsommere enn det blir det ikke. :p

Foreslår du selger PS4 også og kjøper Wii U m/MK8, der har man et sykt bra spill!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kvittet meg med Wii U og One av en grunn, så ser ikke poenget med å kjøpe de igjen før ved utgangen av året tidligst :)

Men igjen, Xbox One fans har vært i hardt vær lenge nå og det syns veldig tydelig. Men både One og PS4 har så langt vært skuffende på spillfronten, det er ihvertfall jeg veldig enig i.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

vet ikke hva du snakker om, men nevte spill på begge konsollene er det veldig liten forskjell på. den vil nok også bli mindre med tiden.

men hadde vel egentlig regnet med at du så forskjell uansett, men jeg snakker ikke om pcen din.

i xbox 360/ps3 genrasjonen hadde PS3 ganske mye penere spill enn 360.

denne genrasjonen er det bare fanatisk priking på oppløsning

Her er du på en snurr.

1. Ps3 hadde en teoretisk kraftigere cpu, dog det tok utviklerene år å lære å mestre den, og de som klarte å mestre den var 1 og 2 party utviklere.

2. Xbox 360 hadde mer minne tilgjengelig for spill, samt et felles minnepool.

3. Xbox 360 hadde en kraftigere og mer fleksibel gpu.

Xbox 360 hadde i starten full kontroll over multiplattformspill, forskjellene på framerate, oppløsning og aa valg var betydelige. Over tid så ble forskjellene mindre, og stort sett så var forskjellene mindre enn de vi ser i dag på mange xbox one/ps4 spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er på mange måter enige Herzeleid. Men våre veier skilles hvis du mener det fortsatt er en mulighet for at Xbox One kommer til å ha bedre ytelse enn PS4 på multiplattform. Slik jeg ser det kan enhver som skal kjøpe seg en ny konsoll sette opp en pro- og contra-liste og notere ned bedre versjoner av multiplattformspill som et pro for PS4. Men dette trenger ikke ha avgjørende betydning for alle! Det er mange andre punkter på denne listen, blant annet hvilken som har de mest appellerende eksklusivene, mest brukervennlige og funskjonelle operativsystemet, best onlinesystem og så videre.

Men samme det. Jeg har kommet med mine to øre.

Edit: Aleks og Immortal: det virker ikke som dere har lest hva jeg skriver i innleggene mine over. Jeg kommer ikke til å gjenta poenget. Og man kan selvfølgelig ikke begrense seg til det objektive i en slik diskusjon. Da ville et faktaark være alt vi trengte, diskusjon er nettopp meninger, som per definisjon er subjektive.

Ser at jeg uttrykte meg på en måte som lett kan missforstås. Jeg tror ikke Xbox One kommer til å se bedre ut enn PS4, men tendensen vi ser nå vil vødvendigvis endres underveis. Kanskje blir forskjellene mindre etterhvert, eller kanskje drar PS4 enda mer i fra. Jeg er enig i at man i dag kan notere at PS4 har bedre hardware, men hvor stor innvirkning dette vil ha på spill er enda ikke gitt, og for å få oversikt over det må man nesten oppdatere seg på utviklingen.

Lenke til kommentar

og jeg ser ikke nevneverdig forskjell på killzone, infamous,the order, ryse og quantum break.

Kom tilbake når du har prøvd The Last of Us, Heavy Rain og Beyond Two Souls.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan bare snakke for meg selv, men jeg gikk ikke inn i en tråd og nevnte hvert eneste spill som så bedre ut på 360 kontra PS3... poenget her er at man ikke trenger å nevne hvert eneste spill, og komme med link. Da kan man likesågodt lage en egen tråd der man ramser opp hvilken oppløsning/fps hvert spill har til hver konsoll.

Folk må ha utrolig dårlig dømmekraft. Hvordan kan det da ha seg at PS4 knuser Xbox One i salg? Spriket er per i dag så stort at det nesten ikke er gøy mer. Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk må ha utrolig dårlig dømmekraft. Hvordan kan det da ha seg at PS4 knuser Xbox One i salg? Spriket er per i dag så stort at det nesten ikke er gøy mer.

Virker ut som du koser deg like mye enda?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merker ikke forskjell på en 720p VS en 1080p film på min 55 tommer tv, men på en monitor merker jeg forskjell.

Da må du komme deg til optikeren. Eller kjøpe deg et bedre TV.

Stemmer, ser VELDIG stor forskjell på 720 vs 1080, nesten som forskjellen på vhs og dvd.

Har ikke mammaen din lært deg at det er stygt å lyve?

En 720 film med høy bitrate kan ofte se mye bedre ut enn en 1080 film med lav bitrate.

Ikke bare oppløsning som betyr nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...