Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Ja, et spill er mye mer enn oppløsning og FPS.

Ryse i 900p er et jævla pent spill. Men hadde jeg hatt to muligheter hvor den ene var 900p og den andre 1080p vet jeg godt hvilken versjone jeg hadde valgt.

Framerate is king, som Respawn sa. Men igjen, noen ganger funker 30fps greit (og hadde jeg ikke ment det hadde jeg måttet grave øynene ut av skallen flere ganger når jeg spilte på PS3 eller 360en min). Dog, 60fps er alltid å foretrekke.

Som sagt, 1080p og 60fps, det er ikke alt, men jeg velger selvsagt det beste. Derfor kommer jeg til å spille alt av multiplats på PC (sånn bortsett fra FIFA og noe jeg eventuelt ønsker å spille online med noen som ikke har gaming-PC) og eksklusivene på Xbox One og PS4 den dagen jeg kjøper dem (funfact: for pengene jeg bruker på å oppgradere PCen nå kunne jeg kjøpt både en Xbox One og en PS4).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...uansett, vet ikke hvor fan jeg er av disse remastringene som begynner å bli pop nå

Sitter med litt blanda følelser selv. På den ene siden så er det er jo digg å kunne spille gamle "stor titler" i HD og forbedret grafikk, på den andre siden vil jeg heller se at dem benyttet ressursene til å utvikle nye spennende titler.

Det er definitivt en trend at mange gamle "stor titler" skal remastres denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Å porte over f.eks Metro til PS4 og Xbone er nok ikke helt den store jobben for utvikleren da det strengt tatt bære er å ta utgangspunkt i PC versionen å fintune denne slik den kjører fint på hardwaren i konsollene. Tipper det ikke er store teamet som står bak dette. men f.eks å kode om last of us til å fungere på PS4 er nok en langt større jobb da dette var et spill optimalisert ene og alene for PS3 arkitekturen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Metro Redux
- Summer 2014
- Metro 2033
- Metro: Last Light
- Includes all DLC from the Season Pass

Pricing
- $49.99 / €39.99 / £34.99 (physical) for both games
- $24.99 / €19.99 / £15.99 (digital) for Metro 2033
- $24.99 / €19.99 / £15.99 (digital) for Metro: Last Light

Resolution and framerate
- PS4 1080p at 60 fps [confirmed]
- XB1 unknown resolution at 60 fps
- PC resolution and framerate depend on your hardware configuration

Visuals
- Metro 2033 has been rebuilt in the latest and greatest iteration of the 4A Engine,
- advanced lighting
- dynamic weather
- more detailed characters with improved animation
- more dynamic destruction and improved smoke, fire and particle effects

Improved Gameplay
- advanced enemy AI
- improved combat and stealth mechanics
- superior weapon handling
- more responsive, intuitive controls
- signature features from Last Light such as the atmospheric ‘mask wipe’ mechanic, weapon customization, and silent kills and takedowns

Lenke til kommentar

Det har vært endel snakk iløpet av konsollkrigen, spesielt før konsollene kom på markedet, om hvem som foretrekker digitalt og hvem som foretrekker fysisk, og hvorfor, så tenkte å slenge på litt statistikk:

72% av UKs gamere kjøper kun fysiske spill.

I USA foretrekker 75% fysisk over digitalt.

Med tanke på dette så er jeg virkelig sikker på at det var rett av Microsoft å snu, slik at de fysiske kopiene faktisk er verdt plasten det kommer på/i.

Lenke til kommentar

Det har vært endel snakk iløpet av konsollkrigen, spesielt før konsollene kom på markedet, om hvem som foretrekker digitalt og hvem som foretrekker fysisk, og hvorfor, så tenkte å slenge på litt statistikk:

Med tanke på dette så er jeg virkelig sikker på at det var rett av Microsoft å snu, slik at de fysiske kopiene faktisk er verdt plasten det kommer på/i.

Er ikke overrasket over tallene.

Lenke til kommentar

Kjøper omtrent alltid fysisk når jeg skal ha konsollspill selv. Koster meg ikke mange kaloriene å dra innom butikken, og jeg liker å kunne bytte eller ta med spill til venner, og selge dem når jeg er lei.

Forstår at mange foretrekker å kjøpe digitalt, gjør det selv på pc, men jeg tror som en del andre at det var bra Microsoft ikke tok den helt ut her.

Lenke til kommentar

Spennende :) Men jeg tror jeg heller venter på en kvalitets nedlasting, holder forøvrig på å herjer med å flytte over delene fra SpillePc`en over i ett mere stuevenntlig kabinett. Kombinert med veldig lite og dårlig søvn etter endt nattskift, er vel ikke akkurat det kuleste jeg har gjort til nå :p

Det episke soundtracket til Age of Conan surrer i CD-spilleren, så da blir det dramatisk skruing og trekker av kabler!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Disse tallene sier ikke så mye om hva folk vil ha, bare hva de kjøper. Jeg tror at mange kunne gått over til en digital verden, hvis ikke fysiske spill hadde vært billigere enn digitale i de fleste tilfeller. Tror folk er åpne for digitale spill i seg selv, men bare på gode vilkår.

Lenke til kommentar

Disse tallene sier ikke så mye om hva folk vil ha, bare hva de kjøper. Jeg tror at mange kunne gått over til en digital verden, hvis ikke fysiske spill hadde vært billigere enn digitale i de fleste tilfeller. Tror folk er åpne for digitale spill i seg selv, men bare på gode vilkår.

At man får nye spill til 360,- kroner er gode vilkår, så derfor foretrekker jeg så langt å kjøpe digital fra us Marketplace.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

for oss ja, som kjøper spill til 500 - 600kr

350kr for amerikanerne er fortsatt for dyrt for dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...