Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Se HER folkens.

Wolfenstein: The New Order, 3600x1920 på en PC med en i7-4960X, 64 GB RAM og fire Titan skjermkort!!!

idTech 5. Opplevde visstnok popins (slik som på Rage, som jo kjører på samme motor). Men se på screenshotsene. Det er virkelig ikke imponerende. Her og der ser det nydelig ut, men andre ganger ser det grusomt ut. Akkurat som på Rage (som jeg faktisk spiller igjennom på PC nå om dagen).

Og kom ikke her å si at det ikke er stor forskjell på maskinvaren de bruker og den som er i Xbox One og PS4. Som jeg sa, grafikkmotoren er no drit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på den siste posten din Mala, men jeg har en følelse av at den er ment til meg. Samtidig innser jeg at min siste post kanskje endte opp som en liten sten i ett glasshus der jeg klager på at andre klager. Så vær så god, dere skal få lov å peke og flire :)

Trekker meg tilbake til stillheten igjen da jeg selv ikke er så flink til å diskutere. Men håper dere klarer å holde diskusjon god og saklig da jeg synes temaet er interessant å lese om.

Synes innleggene dine er gode.

Klart temaet for tråden er interessant. Som Mala sier så vil folk fra tid til annen gå inn her for å se hvordan forskjellen utvikler seg. Blir de mindre eller større. Folk som lurer på å kjøpe konsoll vil nok ha nytte av informasjonen uansett om de bestemmer seg for xbox one eller ps4. Kanskje har de hørt fra en kompis at xbox one ser ut som xbox 360 i forhold til ps4, noe som er tull. Dermed kan de gå inn her å faktisk se hvor store eller små forskjellene er fra spill til spill.

Se HER folkens.

Wolfenstein: The New Order, 3600x1920 på en PC med en i7-4960X, 64 GB RAM og fire Titan skjermkort!!!

idTech 5. Opplevde visstnok popins (slik som på Rage, som jo kjører på samme motor). Men se på screenshotsene. Det er virkelig ikke imponerende. Her og der ser det nydelig ut, men andre ganger ser det grusomt ut. Akkurat som på Rage (som jeg faktisk spiller igjennom på PC nå om dagen).

Og kom ikke her å si at det ikke er stor forskjell på maskinvaren de bruker og den som er i Xbox One og PS4. Som jeg sa, grafikkmotoren er no drit.

Ingen tvil om at den motoren ikke akkurat benytter seg særlig av hw til en nymoderne pc.

Lenke til kommentar

Så det finnes altså en unnskyldning hver eneste gang en XO-versjon ser bedre ut. Utviklerne var ikke gode nok til å levere et produkt som levde opp til PS4s sinnsyke styrke. Sånn, der har vi det.

MEN, kanskje bare MEN, tar noen utviklere og bevisst gjør XO-versjonen bedre? Nei, kan man tro det? Utviklere som foretrekker XO over PS4? Haha, kan hvertfall ikke være en norsk utvikler...

Unnskyldning hver eneste gang et xbox one spill ser bedre ut? Hvor mange ganger har det skjedd? Kan du gi noe eksempler?og hvorfor skulle en utvikler foretrekke xbox one? De er jo sjelden fanboys. Tipper de begrenser seg til å foretrekke utviklerverktøy og hw specs. Og foreløpig vinne ps4 på begge områdene.
Lenke til kommentar

Ok den der over hvor jeg quotet skulle også inneholde at Thief var foretrukket på xbone. Det samme gjelder strider. Rayman Legends ble foretrukket på Wii u. Dette fra tester gjort av digital foundry. Strider og Thief kan ha hatt oppdateringer på ps4 i ettertid som har endret dette.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på den siste posten din Mala, men jeg har en følelse av at den er ment til meg. Samtidig innser jeg at min siste post kanskje endte opp som en liten sten i ett glasshus der jeg klager på at andre klager. Så vær så god, dere skal få lov å peke og flire :)

Trekker meg tilbake til stillheten igjen da jeg selv ikke er så flink til å diskutere. Men håper dere klarer å holde diskusjon god og saklig da jeg synes temaet er interessant å lese om.

Det var mer enn ett pek mot enighet med posten din :p Du la det så fint frem nedover :) Så for all del ikke trekk deg tilbake fra diskusjonen!

Men ok, Wolfenstein er jaggu meg så jævlig koselig. Og jeg priser meg lykkelig over at de kjører moderspråket på karakterene, selvfølgelig gebrokkent engelsk blir det jo der det faller naturlig (ihvertfall så langt jeg har spillt)

Rett og slett ett utrolig behagelig og meget underholdende spill av den gamle sorten.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Foreløpig kommentarer fra Digital Foundry angående Wolfenstein - New Order.

Key to this is the 60fps update. As the performance video below demonstrates, Wolfenstein: The New Order achieves a perfect frame-rate on both consoles - something Machine Games puts down to the nature of id Tech 5 itself.
Overall image quality also looks pretty close indeed between the two consoles: there's a base 1080p native rendering resolution (unfortunately short on anti-aliasing), parity in lighting and texture work and an identical feel to the way the game plays. However, there is one interesting difference - in the comparison above, you can see an area of the game that operates at something in the region of 1440x1080 on Xbox One, while the PS4 and PC versions remain at the native 1080p resolution.
We aim to bring you a complete analysis on Wolfenstein: The New Order as soon as possible, including a more detailed look at the PC version. However, in the here and now, our initial tests suggest a pair of very close current-gen console releases with matching art, frame-rate and control response with only minor elements separating them.
Lenke til kommentar

Se HER folkens.

Foreløpig kommentarer fra Digital Foundry angående Wolfenstein - New Order.

Key to this is the 60fps update. As the performance video below demonstrates, Wolfenstein: The New Order achieves a perfect frame-rate on both consoles - something Machine Games puts down to the nature of id Tech 5 itself.
Overall image quality also looks pretty close indeed between the two consoles: there's a base 1080p native rendering resolution (unfortunately short on anti-aliasing), parity in lighting and texture work and an identical feel to the way the game plays. However, there is one interesting difference - in the comparison above, you can see an area of the game that operates at something in the region of 1440x1080 on Xbox One, while the PS4 and PC versions remain at the native 1080p resolution.
We aim to bring you a complete analysis on Wolfenstein: The New Order as soon as possible, including a more detailed look at the PC version. However, in the here and now, our initial tests suggest a pair of very close current-gen console releases with matching art, frame-rate and control response with only minor elements separating them.

Metro Redux (Metro 2033 og Metro Last Light, remastered) vil kjøre i 1080p/60fps på PS4, 900p/60fps på Xbone.

http://www.polygon.com/2014/5/22/5739550/metro-redux-trailer-2033-last-light

Edit: Det beste her er at det vil kjøre i 60fps på begge konsollene. Latterlig digg sammenlignet med 30fps.

Ja, den grafikkmotoren er ufyselig ja.

:hmm:

Lenke til kommentar

Men siden idtech-motoren klarer stabile 60fps på begge konsoller, så kan den jo ikke være så drita dårlig. Det er jo fremskritt kontra det vi tidligere har sett med versjoner som har fokusert mest på oppløsningen slik at det gikk ut over fps.

Lenke til kommentar

Med den logikken så vil det at spillet sliter med popins bety at Xbox One og PS4 er kraftigere enn en PC med i7-4960X, 64 GB RAM og fire Titan skjermkort? idTech er en ræva motor, veksler mellom å se pent og ekstremt stygt ut, blurry og jævlig, noe vi også har sett på screenshots (og opplevd før med Rage).

Og merk, Wolfenstein er 50GB stort (pga megatextures), Metro Last Light 10GB, fremdeles ser sistnevnte MYE bedre ut.

Lenke til kommentar

På min PC spiller jeg alltid på native resolution (alt annet blir grisestygt siden man sitter så nærme skjermen, det er ikke totalt krise når man sitter noen meter unna en stor TV), og skrur så heller ned diverse andre innstillinger for å få rundt 60fps. Men trenger ikke snart å tenke på det mer, har kjøpt meg nytt skjermkort, og når jeg får lønning igjen om under to uker så blir det nytt hovedkort + cpu + RAM. Da vil jeg kunne spille Wolfenstein i 1080p/60fps, uten at jeg kommer til å hylle motoren av den grunn. Nå om dagen så spiller jeg som sagt Rage, 1080p/60fps, men vet du hva? Motoren er fremdeles muggent dårlig.

Og hvis du leser oppover så kritiserer jeg ikke idTech 5 pga framerate, men fordi det kan se bra ut i det ene øyeblikket, og ræva i det andre. Se på screenshotsene fra PC gamer, solid framerate, mye større oppløsning enn Xbone og PS4, men det ser virkelig ikke imponerende ut.

Lenke til kommentar

Spiller wolfenstein på PC da jeg alltid spiller FPS på PC så langt det er mulig. Om noen lurer på hvilken specs jeg kjører på så er det vare å se innpå brukerprofilen min. Kjører spillet i stabilt 60 FPS med alt av grafikk instillinger på det absolutte maximum. Det presterer dog å bruke nærmest alle 4 kjerner av CPUen min på nærmere 100% samt rundt 90 % på ene GPUen (får ikke SLi til å fungere desverre) . Synst jeg spillet ser pent ut? somme plasser så absolutt, spesielt en del av ansiktenne er imponerende. Men ellers er det preget av veldig merkelig tekstur oppførsel. Teksturenne på våpennene ser ganske horible ut , mesteparten av teksturen på verdenen rundt deg er blurry, samt en god del av lys effektenne som motoren prøver seg på feiler fullstendi å skaper et latterlig gjennskin på flater som overhode ikke burde hatt noe gjennskinn osv.

Synst jeg grafikk motoren er god ? overhode ikke! Den er dårlig optimalisert i forhold til hvordan det ser ut, sliter med akkurat samme tekstur problemmene den hadde på rage og lys effektenne fungerer overhode ikke som de skal . Spillet kan jeg dog ikke si så mye på , utrolig artig spill !

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har du sett Metro-spillene? Metro Redux i 900p på Xbox One kommer til å se bedre ut enn Wolfenstein i 1080p på PS4.

det kan det ha se at det er mer til et spill en oppløsning og fps?

uansett, vet ikke hvor fan jeg er av disse remastringene som begynner å bli pop nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...