Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

vil heller si at de kan jobben sin hvis de får en svakere maskin til å se likt ut som en kraftigere.

så hva f.eks rockstar får til med xbox 360 og ps3, de er jo latterlige på hw tall

Merkelig argument, hvorfor det? Er ikke det beste å utnytte kapasiteten til det du har tilgjengelig maksimalt?

AtW

jo, men når de i tillegg klarer å optimalisere svakere hw så er vel det også en bragd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil heller si at de kan jobben sin hvis de får en svakere maskin til å se likt ut som en kraftigere.

så hva f.eks rockstar får til med xbox 360 og ps3, de er jo latterlige på hw tall

Merkelig argument, hvorfor det? Er ikke det beste å utnytte kapasiteten til det du har tilgjengelig maksimalt?

AtW

jo, men når de i tillegg klarer å optimalisere svakere hw så er vel det også en bragd?

Det er ikke noe "i tillegg", har man utnyttet kapasiteten maksimalt til to produkter, og de har forskjellig ytelse, så vil de også levere forskjellig resultat.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

De kan jobben sin om de utnytter all hw på de plattformene de gir ut spillet på. Og dette skal bety at en godt speccet pc skal overgå ps4 og xbox one, på samme måte som ps4 skal overgå xbox one. Det er bare slik det er.
Lenke til kommentar

Det jeg har fått skrapet til meg av info og gjetninger er at Wolfenstein ser noe skarpere ut på X1, men PS4 har noe bedre kantutjevning (antialiasing).

iD Tech 5 er laget mest for gamle konsollene, men skalerer bra til nye konsoller også.

Tror det blir en uavgjort.

Man blir nok fornøyd uansett hvilken versjon man kjøper, å få begge til 1080p og 60 FPS er win win situasjon om man liker å spille på PS4/X1 :)

Godt jeg sitter så bra i dette, vet godt at den ene konsollen er sterkere en den andre og at en brukbar gaming PC danker alt, man trenger ikke data mastergrad eller rakettforskergrad for å skjønne det.

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det finnes altså en unnskyldning hver eneste gang en XO-versjon ser bedre ut. Utviklerne var ikke gode nok til å levere et produkt som levde opp til PS4s sinnsyke styrke. Sånn, der har vi det.

MEN, kanskje bare MEN, tar noen utviklere og bevisst gjør XO-versjonen bedre? Nei, kan man tro det? Utviklere som foretrekker XO over PS4? Haha, kan hvertfall ikke være en norsk utvikler...

Lenke til kommentar

så det du sier du har egentlig ikke peiling, du blir fortalt at 2 er bedre enn 1 også preker du om det.

"dere" er de som først og fremst skal komme med oppløsning og fps som argument.

hvis du tror det er syting på du tro om igjen, de fleste som har xbox one bryr seg ikke om at ps4 har noen høyere tall her og der.

wolfenstein beviser bare at det er masse annet som spiller inn enn kun HW tall og at xbox one ikke er så underlegen som f.eks du skal ha det til

Men det er kanskje en og annen bruker her inne som titter innom og lurer på hvordan ståa er med spillene som kommer ut på begge konsoller. Ikke at de finner noe av interesse her ettersom alt drukner i denne sytingen om hvor lei One-eiere er av at vi poster i favør av PS4 der hvor det faktisk er tilfellet at disse utgavene av spillet er hakket vassere.

Kanskje vi skulle ha laget en oversiktelig list på førstesiden av denne tråden, eller linket til sider som fører en sådan.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hahah, for en diskusjon! Hvem bryr seg om de små forskjellene på konsollene? Merkes jo knapt. Gameplay er jo viktigst! Har begge konsollene men går mest i xbox one. Da får jeg alt av notification osv mens jeg ser på tv + litt annet snacks :) ps4'en står bare på soverommet for øyeblikket

Lenke til kommentar

Så det finnes altså en unnskyldning hver eneste gang en XO-versjon ser bedre ut. Utviklerne var ikke gode nok til å levere et produkt som levde opp til PS4s sinnsyke styrke. Sånn, der har vi det.

MEN, kanskje bare MEN, tar noen utviklere og bevisst gjør XO-versjonen bedre? Nei, kan man tro det? Utviklere som foretrekker XO over PS4? Haha, kan hvertfall ikke være en norsk utvikler...

Unnskyldning hver eneste gang et xbox one spill ser bedre ut? Hvor mange ganger har det skjedd? Kan du gi noe eksempler?og hvorfor skulle en utvikler foretrekke xbox one? De er jo sjelden fanboys. Tipper de begrenser seg til å foretrekke utviklerverktøy og hw specs. Og foreløpig vinne ps4 på begge områdene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så det du sier du har egentlig ikke peiling, du blir fortalt at 2 er bedre enn 1 også preker du om det.

hvis du tror det er syting på du tro om igjen, de fleste som har xbox one bryr seg ikke om at ps4 har noen høyere tall her og der.

wolfenstein beviser bare at det er masse annet som spiller inn enn kun HW tall og at xbox one ikke er så underlegen som f.eks du skal ha det til

Men det er kanskje en og annen bruker her inne som titter innom og lurer på hvordan ståa er med spillene som kommer ut på begge konsoller. Ikke at de finner noe av interesse her ettersom alt drukner i denne sytingen om hvor lei One-eiere er av at vi poster i favør av PS4 der hvor det faktisk er tilfellet at disse utgavene av spillet er hakket vassere.

Kanskje vi skulle ha laget en oversiktelig list på førstesiden av denne tråden, eller linket til sider som fører en sådan.

greit nok det, men da må det også diskuteres at begge er like hvis noen lurer på det.

jeg setter bare spørsmål ved at det ikke nevnes hvis xbone er lik eller bedre

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

greit nok det, men da må det også diskuteres at begge er like hvis noen lurer på det.

Har du noen eksempler?

Lenke til kommentar

Unnskyldning hver eneste gang et xbox one spill ser bedre ut? Hvor mange ganger har det skjedd? Kan du gi noe eksempler?og hvorfor skulle en utvikler foretrekke xbox one? De er jo sjelden fanboys. Tipper de begrenser seg til å foretrekke utviklerverktøy og hw specs. Og foreløpig vinne ps4 på begge områdene.

Les; Det finnes alltid...

Betyr ikke at det har vært tilfellet, men om det blir tilfellet, så kan alltid denne unnskyldningen brukes.

Alle som foretrekker en konsoll kontra en annen er fanboys? Jaha? Tror du har misforstått konseptet fanboy ass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har du noen eksempler?

wolfenstein

Lenke til kommentar

Hahah, for en diskusjon! Hvem bryr seg om de små forskjellene på konsollene? Merkes jo knapt. Gameplay er jo viktigst! Har begge konsollene men går mest i xbox one.

Er det ikke likt gameplay mellom PS4/X1 på Wolfenstein som er et skytespill? Det argumentet med gameplay er viktigst har jeg lest av sutrete Xbox fans på ign.com, n4g.com som er i krigføring m.m.

Jeg trodde det var lik gameplay ettersom Wolfenstein er FPS.

Å si grafikkforskjeller merkes knapt, burde man sjekke synet hos øyelege/optiker. 1080p er skarpere enn 900p, 900p er skarpere en 792p, 720p er skarpere en 580p. Dette vises tydelig på bra pcskjermer og tver 46" å oppover. Har testet oppløsninger fra pcen av diverse spill opp mot Tven via HDMI, forskjeller er helt klart der.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Enig med deg at det bør diskuteres når begge er lik. Men når diskusjonen startes så drepes den jo like fort igjen.

La meg ta et eksempel:

Hvorfor er det ikke snakk om oppløsning og fps på wolfenstein?

Mala følger oppfordringen din og poster

Utviklerene sier selv det er takket være at at motoren er designet for å være meget fleksibel når det kommer til skalering;

http://www.techradar.com/news/gaming/wolfenstein-dev-ps4-and-xbox-one-are-closer-than-ps3-and-xbox-360-ever-were-1249521?src=rss&attr=all

Men hvordan One er skalert i enkelte sekvenser kontra PS4? Vi for se når det kommer gode direkte sammenligner..

Ditt neste innlegg er

da, har de nok nedgradert spillet til å se likt ut, siden er xbox one er så ufattelig svak

Hvordan diskusjon prøver du egentlig å starte med det første og neste innlegget ditt? Først etterspør du en diskusjon rundt likheten i Wolfenstein, og når Mala kommer med ett godt innlegg i temaet du vil diskutere så kommer du med et sutrete innlegg som bare dreper ønsket om å fortsette diskusjonen.

Endret av Houdini
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

for det første postet jeg det før det innlegget, eller før jeg leste det, var ikke et svar til det.

for det andre var det bare en liten spøk satt på spissen, (vet det er vanskelig å skjønne det på et forum) :p

Lenke til kommentar

Har du noen eksempler?

wolfenstein

Som du selv har gjort ett stort nummer av og der sammenligningene angivelig ikke er ferdige? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

for det første postet jeg det før det innlegget, eller før jeg leste det, var ikke et svar til det.

for det andre var det bare en liten spøk satt på spissen, (vet det er vanskelig å skjønne det på et forum) :p

Greit nok det, men spørsmålet mitt står enda. Du etterspør en diskusjon også når spill er lik. Mala kommer med en mulig forklaring og ett oppfølgingsspørsmål, men du følger ikke etter. Istedet skriver du flere sutreinnlegg som ikke bidrar til en konstruktiv diskusjon.

Slutt å klag og gjør heller det du kan for å skape og fortsette diskusjonen på en saklig måte.

Endret av Houdini
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er litt usikker på den siste posten din Mala, men jeg har en følelse av at den er ment til meg. Samtidig innser jeg at min siste post kanskje endte opp som en liten sten i ett glasshus der jeg klager på at andre klager. Så vær så god, dere skal få lov å peke og flire :)

Trekker meg tilbake til stillheten igjen da jeg selv ikke er så flink til å diskutere. Men håper dere klarer å holde diskusjon god og saklig da jeg synes temaet er interessant å lese om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...