Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Horror happens. tror du virkelig på de reklamene om den nye Kinect?

Nei æru gæærn, det ville jeg ikke gjort..

Jeg har hverken lest eller sett en eneste reklame og jeg hadde sannsynligvis ikke lagt merke til en Kinect-reklame samme uansett...det er totalt uinteressant.

Jeg er så heldig at jeg hverken har fjernsyn eller tv-kanaler og bruker i tillegg Addbock+ i nettleserne mine slik at jeg unngår den værste møka :)

Lenke til kommentar

Sarcasm, how does it work?

Du burde være en ekspert på det, for det virker det er det eneste du får til å tilføre denne diskusjonen. Og merk at jeg bruker begrepet tillføre veldig løst her.

Fysiske spill tar bare plass og er egentlig ubrukelig. Digitalt er veien ting går og hvor behagelig er det ikke å bare kunne sette på en nedlasting og vente på et nytt spill blir klart..

Hvis vi bare snakker om egne egoistiske forbrukrvaner så vil jeg si jeg håper alle har motsatt mening av deg. Xbone DRM er forbrukerfiendtlig tull. Enhver maskin eller tjeneste for underholdning som påtvinger deg å gjøre ting på en måte de bestemmer er ikke en maskin eller tjeneste som fortjener penger fra noen. Min mening!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis vi bare snakker om egne egoistiske forbrukrvaner så vil jeg si jeg håper alle har motsatt mening av deg. Xbone DRM er forbrukerfiendtlig tull. Enhver maskin eller tjeneste for underholdning som påtvinger deg å gjøre ting på en måte de bestemmer er ikke en maskin eller tjeneste som fortjener penger fra noen. Min mening!

Ja det er helt klart egoistisk tankegang fra meg her slik, som alt annet jeg kjøper av ting jeg vil ha så er det kun for å tilfredsstille mitt behov. Som nevnt tidligere så er dette hvordan min digitale hverdag er og det passer eller er ikke en hindring i forhold til mitt bruksmønster.

Jeg ser helt klart restriksjonene dem innfører, men om disse restriksjonene ikke har noen innvirkning på hvordan jeg tar ibruk maskinen så ser jeg ingen grunn til å ikke gå til anskaffelse av en XBO.

Lenke til kommentar

Ja det er helt klart egoistisk tankegang fra meg her slik, som alt annet jeg kjøper av ting jeg vil ha så er det kun for å tilfredsstille mitt behov. Som nevnt tidligere så er dette hvordan min digitale hverdag er og det passer eller er ikke en hindring i forhold til mitt bruksmønster.

Jeg ser helt klart restriksjonene dem innfører, men om disse restriksjonene ikke har noen innvirkning på hvordan jeg tar ibruk maskinen så ser jeg ingen grunn til å ikke gå til anskaffelse av en XBO.

Men visst du kjøper en Xbox One så støtter du denne framgangen.

Visst nettet ditt en gang ikke funker som det har skjedd med mange i Norge så har du deg selv og takke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men visst du kjøper en Xbox One så støtter du denne framgangen.

Visst nettet ditt en gang ikke funker som det har skjedd med mange i Norge så har du deg selv og takke.

Ja og jeg synes dette er veien alt går, enten det er film,serier,musikk eller spill så er vi på vei mot at dette mer eller mindre digitaliseres og da med restriksjoner for å beskytte produktene det måtte gjelde.

Om nettet går ned og ikke kommer tilbake etter 24 timer så er det selvfølgelig voldsomt irriterende der å da. Personlig har jeg vært uten nett i bare noen timer iløpet av flere år, men nå er jeg så heldig å har fiber så nede tid er så si 0.

Skulle det være krise og nettet er nede og en må spille så ser jeg ikke det som et større problem en at jeg aktiverer hotspot funksjon via mobilnettet og får XBO til å handshake med serveren til Microsoft. Tipper det er gjort på et blunk.

Synes det er bra så mange engasjerer seg, og vi har alle forskjellige meninger og bruksmønster. Mitt tror jeg passer bra med visjonen til XBO. Jeg kan ta feil selvfølgelig, tid vil vise.

Lenke til kommentar

Ja og jeg synes dette er veien alt går, enten det er film,serier,musikk eller spill så er vi på vei mot at dette mer eller mindre digitaliseres og da med restriksjoner for å beskytte produktene det måtte gjelde.

Om nettet går ned og ikke kommer tilbake etter 24 timer så er det selvfølgelig voldsomt irriterende der å da. Personlig har jeg vært uten nett i bare noen timer iløpet av flere år, men nå er jeg så heldig å har fiber så nede tid er så si 0.

Skulle det være krise og nettet er nede og en må spille så ser jeg ikke det som et større problem en at jeg aktiverer hotspot funksjon via mobilnettet og får XBO til å handshake med serveren til Microsoft. Tipper det er gjort på et blunk.

Synes det er bra så mange engasjerer seg, og vi har alle forskjellige meninger og bruksmønster. Mitt tror jeg passer bra med visjonen til XBO. Jeg kan ta feil selvfølgelig, tid vil vise.

Selvfølgelig. meninger er meninger.

Men jeg irriterer meg bare ovar at folk i fattigere land som er super gaming fan ikke får spille eller si sin mening fordi Xbox One fokuserer på Amerika,

Og vi kommer alltid med( visst man ikke har råd til nett har man ikke råd til en konsoll.) noe jeg syns er en arrogant ting og si når man lever i Norge.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok. For deg personlig er det ingen problemer med å kjøpe XBO, og det skal du selvfølgelig bare gjøre. Alle kjøper det de vil ha, og vi må alle stemme med lommeboka. Det er viktigere enn noen gang Du kjøper jo begge uansett, så det blir vel for en blank stemme å regne.

Men det store spørsmålet her er hvilken policy og visjon for fremtiden du synes er rett. Ønsker du en utvilking hvor selskapene dikterer flere og flere aspekter ved hvordan vi nyter produkter vi har betalt for? Eller ønsker du en utvikling hvor forbrukerenes meninger faktisk har noe å si, hvor vi har muligheten til å nyte produktet vi har betalt for akkurat på den måten vi liker best?

Hvis det er førstnevnte, så står jeg bak min mening om at jeg håper alle, eller så mange som mulig mener det motsatte av deg. For det er en utvikling jeg ikke ønsker å se noen gang. Jeg er for frihet og muligheter. Det være seg digitalt vs fysisk, hvilke land du får spille i, eller å være online eller ei.

Eller er det slik at du ikke ønsker å ta stilling til dette på nåværende tidspunkt? Hvis det er så, da bør du tenke på at, selv om disse endringene ikke er problematisk for deg nå, så kan en slik holdning tillate utviklingen å gå i gal retning så lant at du merker problemene selv også, og da kan det være for sent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man må jo være online for å bruke Xbone også...

For å spille online må du, uansett konsoll, være online (doh!). Ellers trenger du å være en snartur innom Xbox Live hvis det er mer enn 24 timer siden du spilte sist.

Tror du burde se en liste over de største økonomiene i verden. Japan er en kjempeøkonomi og dermed et kjempemarked. Om det ikke har endret seg siste året er Japan verdens nest største økonomi, og dermed verdens nest største marked. (målt i BNP). Om japanerne spiller mindre enn andre vet jeg ikke, men å si at det er et ubetydelig marked blir uansett så dumt at det nesten fortjener ukas kaktus!

Det er solgt ca 245 millioner konsoller denne generasjonen (utenom de to-tre Wii-U konsollene som er solgt), av de 245 er det 20 som er solgt i Japan, eller 8% av det globale markedet. Og det i et land som har et svært nasjonalistisk innkjøpsmønster som gjør at Nintendo og Sony ville solgt som hakka møkk selv om de ga ut en plastboks full av.. vel, hakka møkk.

For Microsoft (the nasty yankies!) derimot er det verre 1,6 millioner konsoller, mot 75 millioner world wide. 2%, og lav attach rate. Ubetydelig? Yeah.

Er vel også litt usikkert hvordan Kinect vil funke i de bittesmå leilighetene mange bor i og.

Kinect 2,0 har betydelig bredere field of view og vil fungere i mindre rom enn tidligere. Om det er nok gjenstår å se.

Jeg og mine venner låner spill til hverandre veldig mye og mange kjøper bruktspill fordi det er ofte billigere enn nye eksemplarer.

Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg og vennene dine å kjøpe en Xbox One. Er du klar over at vennegjengen kan putte hverandre i sin "family"-list og dele ALLE SPILL dere kjøper?! Delingen skjer digitalt og koster ingenting ekstra. Så når kompisen din kjøper Ryse, men må dra på konfirmasjonsundervisning, så kan du spille på hans kopi av Ryse, helt gratis. Liker dere brukte spill så blir det en online-butikk for slikt, slå deg løs.

Er det ikke en restriksjon å måtte betale 500kr året for å få tilgang til mer enn halve spillet man har betalt 500kr for? Hvorfor godtar du det?

Det er en restriksjon å måtte betale for å spille online. Det må både Xbox One og PS4 eiere godta. Hvis det er en dealbreaker for deg, kjøp Wii U, eller PC.

For min del hadde jeg nesten hatt lettere for å svelge alltid online enn å måtte betale for å få spille online i spillene jeg allerede har kjøpt. Jeg synes det er en så råtten ordning for de av oss som ikke spiller så mye, men liker å ta noen runder en gang i blandt. Kan aldri se for meg at kompisene mine som spiller FIFA eller eller COD ett par ganger i måneden gidder å betale ett fast beløp for dette.

Det er så frekt og dårlig at det er helt utrolig at det ikke får noen merkbare reaksjoner.

Nå som både Microsoft og Sony tar betalt for nettspilling så tviler jeg på at det blir noen reaksjoner, og det var ikke en dealbreaker for de 75 millionene som kjøpte en Xbox 360. Er det viktig for deg, som fyren over, kjøp Wii U eller PC.

DU kan trøste deg med at Kinect 2.0 kommer til og vere noe dritt.

De viser alltid overdrevet reklame med kjempe bra mekanikker , men når du starter spillet.......

Horror happens. tror du virkelig på de reklamene om den nye Kinect?

Når var en Kinect reklame legit.

Se denne videoen hos Pressfire/Dagbladet: http://www.dbtv.no/?pid=1640827849001&vid=2475378195001

Om spillene som er for Kinect eller "Better with Kinect" blir noe bra skal jeg ikke uttale meg om før jeg har prøvd dem, men teknologien er seriøst imponerende, se videoen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok. For deg personlig er det ingen problemer med å kjøpe XBO, og det skal du selvfølgelig bare gjøre. Alle kjøper det de vil ha, og vi må alle stemme med lommeboka. Det er viktigere enn noen gang Du kjøper jo begge uansett, så det blir vel for en blank stemme å regne.

Men det store spørsmålet her er hvilken policy og visjon for fremtiden du synes er rett. Ønsker du en utvilking hvor selskapene dikterer flere og flere aspekter ved hvordan vi nyter produkter vi har betalt for? Eller ønsker du en utvikling hvor forbrukerenes meninger faktisk har noe å si, hvor vi har muligheten til å nyte produktet vi har betalt for akkurat på den måten vi liker best?

Hvis det er førstnevnte, så står jeg bak min mening om at jeg håper alle, eller så mange som mulig mener det motsatte av deg. For det er en utvikling jeg ikke ønsker å se noen gang. Jeg er for frihet og muligheter. Det være seg digitalt vs fysisk, hvilke land du får spille i, eller å være online eller ei.

Eller er det slik at du ikke ønsker å ta stilling til dette på nåværende tidspunkt? Hvis det er så, da bør du tenke på at, selv om disse endringene ikke er problematisk for deg nå, så kan en slik holdning tillate utviklingen å gå i gal retning så lant at du merker problemene selv også, og da kan det være for sent.

Det er litt vanskelig å svare på akkurat det der, for som vi går mer mot en digital tilværelse så "eier" en stadig mindre og en er mer i et leie forhold en hva en var før. Jeg er for at forbrukere skal ha rettigheter og kunne gjøre hva dem vil med sine fysiske spill.

Men slik jeg ser det så er spill på XBO på vei mot en digital tilværelse, dette at en fortsatt kan kjøpe fysiske spill er nå en slags "mellom stasjon" før en i fremtiden muligens avskaffer fysiske spill totalt. Så ja en burde kunne gjøre som en vil med et fysisk XBO spill, men samtidig så tenker jeg at vi er som nevnt nå i en slags "mellom stasjon" og ting er hverken A eller B. Det er litt av begge deler og det blir noe forvirrende.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å svare på akkurat det der, for som vi går mer mot en digital tilværelse så "eier" en stadig mindre og en er mer i et leie forhold en hva en var før. Jeg er for at forbrukere skal ha rettigheter og kunne gjøre hva dem vil med sine fysiske spill.

Men slik jeg ser det så er spill på XBO på vei mot en digital tilværelse, dette at en fortsatt kan kjøpe fysiske spill er nå en slags "mellom stasjon" før en i fremtiden muligens avskaffer fysiske spill totalt. Så ja en burde kunne gjøre som en vil med et fysisk XBO spill, men samtidig så tenker jeg at vi er som nevnt nå i en slags "mellom stasjon" og ting er hverken A eller B. Det er litt av begge deler og det blir noe forvirrende.

Er det ikke Norge som mener vi ikke trenger sterkere nett.

Hvordan skal vi klare og laste ned 30 gb pr spill, kanskje mere på Ps4, visst vi skal spille da.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper spill digitalt på PC fordi det er billig, ikke noe annen grunn. På konsoll kjøper jeg nesten kun fysisk.

Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg og vennene dine å kjøpe en Xbox One. Er du klar over at vennegjengen kan putte hverandre i sin "family"-list og dele ALLE SPILL dere kjøper?! Delingen skjer digitalt og koster ingenting ekstra. Så når kompisen din kjøper Ryse, men må dra på konfirmasjonsundervisning, så kan du spille på hans kopi av Ryse, helt gratis. Liker dere brukte spill så blir det en online-butikk for slikt, slå deg løs.

Gjelder dette kun digitale spill man kjøper?

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Er det ikke Norge som mener vi ikke trenger sterkere nett.

Hvordan skal vi klare og laste ned 30 gb pr spill, kanskje mere på Ps4, visst vi skal spille da.

Det er helt klart ikke spesielt gunstig for dem fleste å laste ned 30gb idag, og løsningen på dette kan være nedlastnings funksjonen mens en spiller. Men det også vil kreve at en har en viss hastighet på linja vil jeg regne med.

En løsning kunne vært at i butikker så er det stasjoner hvor du setter i en minnebrikke og kjøper digitalt innhold som blir kopiert over til brikken. I områder hvor det er for dårlig nett, men da igjen så tar det fin tid å kopiere 30gb ++ over til en minnebrikke også..hehe.

Så nei jeg vet rett og slett ikke, en skal ikke se bortifra at etter som spill stadig blir mer avansert og størrelsen bare øker at fysiske kopier aldri kan bli helt borte. Ihvertfall ikke før folk flest kan få super raske linjer...

Begynner å bli for trøtt til å diskutere saklig nå :D På tide å hvile beinhaugen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper spill digitalt på PC fordi det er billig, ikke noe annen grunn. På konsoll kjøper jeg nesten kun fysisk.

Gjelder dette kun digitale spill man kjøper?

Samtlige Xbox One spill blir installert til harddisken og linket til din konto. Deretter blir plata du eventuelt installerte fra en frisbee og du kan kaste den om du vil. Hvis du velger å slette spillet fra harddisken så kan du når som helst laste det ned igjen. Og ja, samtlige spill deles, uansett om kilden er nedlasting eller fysisk plate. Også XBLA-Spill deles og eventuell DLC.

Hvordan family sharing funker er enda uvisst, men vi får vel snart mer informasjon. Var samme systemet på PS3, først med fem konsoller, så til slutt kun to.

Uvisst? Omtrent alt av verdens spillmedia har skrevet om saken for 4-5 dager siden, med kilder direkte fra Microsoft som Phil Spencer (Visepresident for Microsoft Studios). Om det ikke var nok, hva med xbox.com? http://news.xbox.com/2013/06/license

"Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

For min del hadde jeg nesten hatt lettere for å svelge alltid online enn å måtte betale for å få spille online i spillene jeg allerede har kjøpt. Jeg synes det er en så råtten ordning for de av oss som ikke spiller så mye, men liker å ta noen runder en gang i blandt. Kan aldri se for meg at kompisene mine som spiller FIFA eller eller COD ett par ganger i måneden gidder å betale ett fast beløp for dette.

Det er så frekt og dårlig at det er helt utrolig at det ikke får noen merkbare reaksjoner.

Er vel et par WOW spillere som skjønner at det er en vesentlig forskjell på fysisk produkt og en online tjeneste...

Lenke til kommentar

Har dere sett den internasjonale siden for Xbox på Facebook? Folk har blitt helt gal. Se kommentarene i bildene.

https://www.facebook.com/xbox

……..…../´¯/)……….. (\¯`\

…………/….//……….. …\\….\

………../….//………… ….\\….\

…../´¯/…./´¯\………../¯ `\….\¯`\

.././…/…./…./.|_……_| .\….\….\…\.\..

(.(….(….(…./.)..)..(..(. \….)….)….).)

.\…………….\/…/….\. ..\/……………./

..\…………….. /……..\……………..…/

….\…………..(………. ..)……………./

Når folk driver å poster sånt hele tiden så skjønner du at internettet er fylt av drittunger.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...