Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony vil også ha det meste digitalt.

Skulle ikke tro det når man ser prisene på digitale spill.

Les posten du quoter på nytt. Jeg skjønner i allefall ikke hva du prøver å si her.

Tipper han mener at Sony har høye prisen på de digitalespillene, og at de er så høye at en ikke skulle tro de ville ha folk over på digitalkopier :)

Lenke til kommentar

Joda, men hvorfor quote meg? jeg snakket jo ikke om noe som er i nærheten av priser på digitale spill.

Har da ikke sagt noe om hva du sa jeg? Alt trenger ikke være motargumenter selv om vi er på diskusjon.no. Jeg fortsatte bare en samtale på at du sa at Sony vil ha folk over på digitale spill :)
Lenke til kommentar

Joda, men hvorfor quote meg? jeg snakket jo ikke om noe som er i nærheten av priser på digitale spill.

Har da ikke sagt noe om hva du sa jeg? Alt trenger ikke være motargumenter selv om vi er på diskusjon.no. Jeg fortsatte bare en samtale på at du sa at Sony vil ha folk over på digitale spill :)
Haha! Det er jo det som er poenget, jeg snakket ikke om det og han jeg diskuterte det med snakket heller ikke om det. Vi snakket om innstallasjonsprosessen og hva som blir flyttet over fra disk til harddisk.
Lenke til kommentar

Men om vi snakker om psn og prisen på digitale spill så er det jo dyrer siden psn store som regel følger veiledende pris, mens butikker bestemmer selv.

Jeg fortsetter å kjøpe på us psn store, så får jeg det akkurat som jeg vil, en diskløs hverdag og billige spill.

Lenke til kommentar

Hvis vi sammenligner norske PSN priser med norske butikkpriser så er PSN hverken dyrest eller billigst.

F.eks har jeg sett spill på PSN til 499,- som kostet 599,- på Gamestop, men 449,- hos Elkjøp. Så stort sett vil man alltid finne billigste utgave hos en eller annen butikkjede.

Men noen ganger er jeg lat, gidder ikke å dra til byen for spare 50,- og handler på PSN :-)

Lenke til kommentar

Hvis vi sammenligner norske PSN priser med norske butikkpriser så er PSN hverken dyrest eller billigst.

F.eks har jeg sett spill på PSN til 499,- som kostet 599,- på Gamestop, men 449,- hos Elkjøp. Så stort sett vil man alltid finne billigste utgave hos en eller annen butikkjede.

Men noen ganger er jeg lat, gidder ikke å dra til byen for spare 50,- og handler på PSN :-)

Hvorfor kjøper du ikke på us store? Da sparer du jo 130-170kr ca.
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøper du ikke på us store? Da sparer du jo 130-170kr ca.

Jeg kjøper for det meste fysiske kopier (byttelåner spill med folk på jobben), men ja, jeg bør skaffe meg US account for de få gangene jeg handler digitalt :-)

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Men om vi snakker om psn og prisen på digitale spill så er det jo dyrer siden psn store som regel følger veiledende pris, mens butikker bestemmer selv.

Jeg fortsetter å kjøpe på us psn store, så får jeg det akkurat som jeg vil, en diskløs hverdag og billige spill.

Og du verden så sømløst og kjapt det er å hoppe fra det ene til den andre tittelen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det kommet noe mer informasjon om den ekstra kraften Xbone skulle få fra the cloud?

Er det noen spill som benytter det?

Noen utviklere som har snakket om å bruke det, og til hva?

Snakker MS mer om "the power of the cloud" i det hele tatt?

Synes MS snakket mye om skyen før lansering, men nå er det lenge siden jeg har hørt noen nevne det. Det hadde jo vært gøy å sett noen praktiske eksempler på den fine teorien deres.

Lenke til kommentar

Er det kommet noe mer informasjon om den ekstra kraften Xbone skulle få fra the cloud?

Er det noen spill som benytter det?

Noen utviklere som har snakket om å bruke det, og til hva?

Snakker MS mer om "the power of the cloud" i det hele tatt?

Synes MS snakket mye om skyen før lansering, men nå er det lenge siden jeg har hørt noen nevne det. Det hadde jo vært gøy å sett noen praktiske eksempler på den fine teorien deres.

Nei.

Det nærmeste vi kommer er Titanfall og Forza 5, de spillene gjør ikke noe spesielt. Og det hele var nok bare en å dekke over at PS4 har DDR5, og derfor er en god del raskere. Uansett viser hele analysen til Eurogamer at det ikke finnes noe maskinkraft å hente fra eksterne servere. Ledende systemarkitekt i Sony sa det samme.

Edit: de snakker fremdeles om dette, men som det det faktisk er. Dedikerte servere til online-spill, nettlagring osv.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Et av hovedmålene til Microsoft var å blokkere bruktspill ved hjelp av en konsoll med online-krav. De trodde helt sikkert at kundene lettere ville godta dette kravet mot at de fikk en uberkraftig nettmaskin som kunne bli uendelig mye kraftigere med ved av servere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...