Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Imorgen får man jo regnskapsåret 13-14 for Sony, skal bli spennende å se hvordan det går med selskapet. Ryktes mye tap på PC-divisjonen... Sonys tv-divisjon aka flaggskip har jo også tapt enormt de siste årene... Noen spekulanter har jo spekulert i at om trenden fortsetter så sliter Sony innen 2018. :dribble:

De taper penger så det svir ja. Men at det er noe fordel for deg som forbruker? Om playstation skulle forsvinne så blir ikke xbox one og ms noe bedre.

Det skal man ikke se bort ifra. Hadde ikke Sony holdt på med sitt stygge fokus på MS under E3, så hadde kanskje XO blitt slik MS hadde visjoner om. Uten Sony og dens brukerbase, så kunne det blitt tilfelle... Men de valgte å fokusere på XO istedenfor sin egen maskin... Noe som presset MS til å gjøre det uungåelige.

Det beste hadde vært om det kom inn en ny konkurrent. Kanskje Valve? Hadde vært positivt for markedet med en ny contender. Tror alle forbrukere hadde dratt fordeler om selskapene kunne gått sin vei uten å bli latterliggjort. Desverre er det en bølle i markedet per dags dato.

XO sine visjoner var da upopulære nok før Sony sa et eneste ord. Var en grunn til at de fikk stående applaus når det ble klart at PS4 gikk en annen vei. De fleste brukere var ikke klare for det Microsoft ville. Og det er Microsoft sin feil, ikke Sony.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.gamereactor.no/nyheter/226394/Vurderer+%F8kt+ytelse+for+Kinect-l%F8se+Xbox+One-konsoller/

Spørs om dette blir den siste spikeren i kista til Kinect, egentlig litt trist, men slik ble det jo.

Fy faen, nå ødelegger Microsoft for seg selv ved å splitte sitt marked. Jeg angrer sterkt på at jeg kjøpte Xbone.

Hva er problemet med at spill som ikke bruker Kinect får 10% mer GPU kraft?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva tallgutten tror skjer om Sony og PS går under. Det blir mye mindre eksklusivt å utvikle til konsoll. Produsentene vil først og fremst satse på PC. Hvorfor skal de utvikle og satse mye på et begrenset marked? Om Playstation-brandet går under og kun Xbox står igjen så vil neppe konsollgaming være plattformen. Tipper folk går til innkjøp av PCer før de evt. støtte Microsoft. Mye pga. prinsipper, men også pga. man neppe vil ha samme opplevelsen av å spille.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han mener vel at de ødelegger sin visjon angående Kinect, ikke at systemet kan bruke 10% mer av GPUen til spill, som i bunn og grunn ikke er så mye at det vil ha så alt for mye å si. Men alt hjelper selvsagt.

Lenke til kommentar

Han mener vel at de ødelegger sin visjon angående Kinect, ikke at systemet kan bruke 10% mer av GPUen til spill, som i bunn og grunn ikke er så mye at det vil ha så alt for mye å si. Men alt hjelper selvsagt.

Ja godt mulig det, ser ikke det store problemet personlig da kinecten bare blir deaktivert om du starter noen spill. Vi vet jo ikke hvordan Microsoft planlegger dette, om det er noe som vi brukere kan velge og aktivere elle ikke.

Lenke til kommentar

Hvem snakker om hat her herzeleid? Fin herseteknikk forøvrig, du understreker bare poenget mitt.

Du gir jo ganske greit inntrykk av det med å kalle ett selskap og de som bruker deres konsoller for arrogante folk som sprer eder og galle hver gang noen vil prøve noe nytt.

Hører gjerne hvilket poeng du mener jeg understreker.

Neida, Nintendo er et fint selskap, ønsker de alt godt. Kunne godt fått noe nytt blod inn i konkurransen, og hadde ikke akkurat felt en tåre om Sony forduftet ;)

Hvorfor det?

Neida, Nintendo er et fint selskap, ønsker de alt godt. Kunne godt fått noe nytt blod inn i konkurransen, og hadde ikke akkurat felt en tåre om Sony forduftet ;)

Hvorfor det?

Selskapet og fanbasen går hånd i hånd. Arroganse på høyt nivå som sprer ut edder og galle hver gang noen vil prøve noe nytt. Se bare på hvordan Sony holdt på under forrige E3, respektløse sauer spør du meg.

Kan jeg ikke si jeg har merket noe til. Om Sony eller Microsoft trakk seg ut tror jeg vi som spillere ville blitt skadelidende, noe som burde være ganske åpenbart gitt grunnleggende markedsmekanismer.

At noen har ett hat mot ett selskap eller en gruppe spillere er først og fremst synd for dem selv, og kanskje ett hint om at det er på tide å komme seg litt ut i solen?

Grunnleggende markedsmekanismer tilsier at proprietære plattformer er det som er dårlig for kundene, dette viser seg også i praksis med høyere priser og dårligere utvalg. Så om de trakk seg ut og konsollplattformene hadde forsvunnet hadde antakelig konkurransen blitt bedre, ikke dårligere.

AtW

Ikke for de som ville spille på konsoll ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Imorgen får man jo regnskapsåret 13-14 for Sony, skal bli spennende å se hvordan det går med selskapet. Ryktes mye tap på PC-divisjonen... Sonys tv-divisjon aka flaggskip har jo også tapt enormt de siste årene... Noen spekulanter har jo spekulert i at om trenden fortsetter så sliter Sony innen 2018. :dribble:

Hvorfor i all verden skal noen ville ønske at Sony skulle gå under?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal noen ville ønske at Sony skulle gå under?

Kanskje de mener sony er dårlig for markedet.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem snakker om hat her herzeleid? Fin herseteknikk forøvrig, du understreker bare poenget mitt.

Du gir jo ganske greit inntrykk av det med å kalle ett selskap og de som bruker deres konsoller for arrogante folk som sprer eder og galle hver gang noen vil prøve noe nytt.

Hehe, da er det mye som kan kalles hat! ;)

Herseteknikken du brukte understrekte poenget om arroganse. Veldig unødvendig, på samme måte som Sony under E3.

Skjønner ikke hva tallgutten tror skjer om Sony og PS går under. Det blir mye mindre eksklusivt å utvikle til konsoll. Produsentene vil først og fremst satse på PC. Hvorfor skal de utvikle og satse mye på et begrenset marked? Om Playstation-brandet går under og kun Xbox står igjen så vil neppe konsollgaming være plattformen. Tipper folk går til innkjøp av PCer før de evt. støtte Microsoft. Mye pga. prinsipper, men også pga. man neppe vil ha samme opplevelsen av å spille.

Den enes død, den andres brød. Er det ikke det de sier? :)

Morsomt å se hvor fort tankegangen din endret seg med engang du kjøpte en sony-maskin. Kunne merke det over natta, hehe. :tease:

Hvis man da kjøper en PC, så vil de sannsynligvis ende opp med Windows-os, så da tjener MS penger på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om vi skal dra Nintendo inn i diskusjonen så er ikke deres problem kvaliteten på verken konsoll eller spillene, spør du meg så spytter faktisk Nintendo ut flere kvalitetstitler enn noen annen de siste årene. Og grafikken på Nintendo sine spill på Wii U ser da minst like fantastisk ut som grafikken jeg har sett på Xbox One og PlayStation 4 til nå, denne konsollen trenger ikke like god ytelse ettersom den ikke skal drive spill med realistisk grafikk.

Men der kommer man til hele akilleshælen og Nintendo sitt store problem, det blir for nisje.. Det å ha en konsoll som mer eller mindre leverer kun særegne Nintendo titler er ikke lenger relevant nok i markedet. Det hjelper ikke at spillene er aldri så solide og sjarmerende, det er tydelig at folk ikke lenger vil betale et par tusenlapper for en konsoll som utelukkende gir deg fargesprakende og barnevennlige Nintendospill. Og tredjepartutviklere gir opp konsollen fordi den har solgt for dårlig og at maskinvaren er for svak til at de kan portere over spill fra Xbox One og PlayStation 4 direkte.

Enten må Nintendo komme med en ny konsoll som kan matche Xbox One og PlayStation 4 på maskinvare så de kan få med seg tredjepartsutviklere, så de kan få fullverdige FIFA, Call of Duty osv spill til sin konsoll så de kan tilby et større mangfold av spill. Eller så må de rett og slett bare bite i det sure eplet og utvikle sine egne særegne spill til de øvrige konsollene og tjene penger på et større salg av spill istedenfor.

Per i dag så betyr Nintendo = bare Nintendospill, mer eller mindre. Jeg elsker Wii:U og spiller det mye oftere og har hatt langt større glede av den enn jeg har hatt av Xbox One og PlayStation 4 til nå. Men hadde det ikke vært for at jeg vant en Wii:U så hadde jeg nok aldri brukt over 2'000kr på en konsoll som blir såpass nisje, og det forstår jeg godt at ikke så veldig mange andre gjør heller.

Lenke til kommentar

Han mener vel heller det at ingen utviklere noen gang vi gidde å bry seg om Kinect når den, #1: ikke lenger følger med alle konsoller så det ikke lenger er noen trygg investering og #2: de kan attpåtil få bedre ytelse i spillene sine ved å kutte ut Kinect fullstendig. Dette er så definitivt dødsstøtet for Kinectspill og det florerer jo av utviklere på Twitter som sier de nå legger alle sine Kinectplaner på is da dette blir for dumt.

Dette fører samtidig til at jeg nå mest sannsynlig kommer til å selge min Xbox One på Finn.no og skaffer spillene til PlayStation 4. Microsoft har pisset på meg som kunde en gang for mye nå, virker jo som et selskap som vingler så vanvittig at det blir direkte useriøst og hele hovedgrunnen for at jeg valgte Xbox One fremfor PlayStation 4 har de nå fjernet, så hvorfor skal jeg holde meg til konsollen? De har nå fjernet alle reelle sjanser for at Kinect v2 skulle kunne få noe som helst tracktion i markedet, den er nå helt død.

Lenke til kommentar

Neida, ei heller for de som vil ha høyere priser, eller færre spill, man kan alltids finne på bisarre kundegrupper, men det finnes neppe mange som vil spille på konsoll som argument i seg selv, uavhengig av hvordan plattformen er.

AtW

Så det er bisart å ville spille på konsoll eller leser jeg deg feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, da er det mye som kan kalles hat! ;)

Herseteknikken du brukte understrekte poenget om arroganse. Veldig unødvendig, på samme måte som Sony under E3.

Så at jeg, som ikke har bestemt meg for konsoll denne generasjonen, påpeker at du fremstår hatefull over for ett konsollselskap og de som liker det, understreker ett poeng om at de som har bestemt seg og landet på en Sony konsoll er arrogante?

Snurrig logikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål, jeg har nå trampet ihjel min Xbox One (med vilje) og i den anledning lurer jeg på i hvilken avfallsdunk jeg skal kaste den i ?

Og en annen ting så må jeg rose avstemningsfunksjonen i denne tråden, jeg har nå slettet min Xbone stemme og trykket på Playstation 4.

Nå må jeg avslutte, skal reformattere min HDD og installere Linux.

Lenke til kommentar

Neida, ei heller for de som vil ha høyere priser, eller færre spill, man kan alltids finne på bisarre kundegrupper, men det finnes neppe mange som vil spille på konsoll som argument i seg selv, uavhengig av hvordan plattformen er.

AtW

Nei, det som er bissart er å ville spille på konsoll uavhengig av plattformens kvalitet.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Nei, det som er bissart er å ville spille på konsoll uavhengig av plattformens kvalitet.

AtW

ok

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er utrolig hva endel av dere lirer av dere altså. Sitter å leser over flere ganger her for å bekrefte hva jeg faktisk akkurat har lest...endel av dere er rimelig på tryne altså :D

Ja, og slike "masse innlegg er dårlig" uten å engang spesifisere hvilke er jo alltid så givende i en diskusjon....

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...