Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det skal noe til for at verdens største produsent av forbrukerelektronik går konken akkurat. De tjener jo en formue bare på bluray, som microsoft faktisk må betale store summer til sony for å få bruke i Xbone. Generelt sett et så stort selskap går nok ikke konken for at det går dårlig med et par av divisjonene deres.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imorgen får man jo regnskapsåret 13-14 for Sony, skal bli spennende å se hvordan det går med selskapet. Ryktes mye tap på PC-divisjonen... Sonys tv-divisjon aka flaggskip har jo også tapt enormt de siste årene... Noen spekulanter har jo spekulert i at om trenden fortsetter så sliter Sony innen 2018. :dribble:

Du er en av mange som har sagt at du ønsker Sony ut av dage og komme seg ut av bransjen.

Du sitter vel nå å fryder deg å se både Nintendo og Sony går i minus og Microsoft kan da ha bransjen for seg selv, en ønsketing du og mange andre har. Konkurranse har alle godt av, uten konkurrenter hadde Microsoft lansert X1 med disse restriksjonene den hadde ifjor som jeg husker innmari godt dem tok 180 på.

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten konkurranse hadde de heller ikke trengt å utvikle egne spill, og de kunne solgt konsoll og spill mye dyrere.

Korrekt.

Ett perfekt eksempel, og ett ganske nylig ett er jo hele sagaen om Xbox One. Se hva som har skjedd der. Ene og alene som følger av sterk konkurranse.

Lenke til kommentar

Neida, Nintendo er et fint selskap, ønsker de alt godt. Kunne godt fått noe nytt blod inn i konkurransen, og hadde ikke akkurat felt en tåre om Sony forduftet ;)

Da hadde MS stått alene i sitt segment. Nintendo har for lengst meldt seg ut fra slik Sony og MS har fokusert.

Lenke til kommentar

Neida, Nintendo er et fint selskap, ønsker de alt godt. Kunne godt fått noe nytt blod inn i konkurransen, og hadde ikke akkurat felt en tåre om Sony forduftet ;)

Hvorfor det?

Hvorfor det?

Selskapet og fanbasen går hånd i hånd. Arroganse på høyt nivå som sprer ut edder og galle hver gang noen vil prøve noe nytt. Se bare på hvordan Sony holdt på under forrige E3, respektløse sauer spør du meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Hvorfor det?

Selskapet og fanbasen går hånd i hånd. Arroganse på høyt nivå som sprer ut edder og galle hver gang noen vil prøve noe nytt. Se bare på hvordan Sony holdt på under forrige E3, respektløse sauer spør du meg.

Kan jeg ikke si jeg har merket noe til. Om Sony eller Microsoft trakk seg ut tror jeg vi som spillere ville blitt skadelidende, noe som burde være ganske åpenbart gitt grunnleggende markedsmekanismer.

At noen har ett hat mot ett selskap eller en gruppe spillere er først og fremst synd for dem selv, og kanskje ett hint om at det er på tide å komme seg litt ut i solen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva var grunnen til at du mislikte Sony _før_ E3?

Jeg vet svaret allerede, den hacken av PSN, lite drittekslusiver spill m.m. Sony gamere er sauer har sauementalitet osv. Sånn der har du det.

Han skrev en hel blogg her angående sin forakt mot Sony! :)

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imorgen får man jo regnskapsåret 13-14 for Sony, skal bli spennende å se hvordan det går med selskapet. Ryktes mye tap på PC-divisjonen... Sonys tv-divisjon aka flaggskip har jo også tapt enormt de siste årene... Noen spekulanter har jo spekulert i at om trenden fortsetter så sliter Sony innen 2018. :dribble:

De taper penger så det svir ja. Men at det er noe fordel for deg som forbruker? Om playstation skulle forsvinne så blir ikke xbox one og ms noe bedre.
Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Hvorfor det?

Kan jeg ikke si jeg har merket noe til. Om Sony eller Microsoft trakk seg ut tror jeg vi som spillere ville blitt skadelidende, noe som burde være ganske åpenbart gitt grunnleggende markedsmekanismer.

At noen har ett hat mot ett selskap eller en gruppe spillere er først og fremst synd for dem selv, og kanskje ett hint om at det er på tide å komme seg litt ut i solen?

Grunnleggende markedsmekanismer tilsier at proprietære plattformer er det som er dårlig for kundene, dette viser seg også i praksis med høyere priser og dårligere utvalg. Så om de trakk seg ut og konsollplattformene hadde forsvunnet hadde antakelig konkurransen blitt bedre, ikke dårligere.

AtW

Lenke til kommentar

De taper penger så det svir ja. Men at det er noe fordel for deg som forbruker? Om playstation skulle forsvinne så blir ikke xbox one og ms noe bedre.

Det skal man ikke se bort ifra. Hadde ikke Sony holdt på med sitt stygge fokus på MS under E3, så hadde kanskje XO blitt slik MS hadde visjoner om. Uten Sony og dens brukerbase, så kunne det blitt tilfelle... Men de valgte å fokusere på XO istedenfor sin egen maskin... Noe som presset MS til å gjøre det uungåelige.

Det beste hadde vært om det kom inn en ny konkurrent. Kanskje Valve? Hadde vært positivt for markedet med en ny contender. Tror alle forbrukere hadde dratt fordeler om selskapene kunne gått sin vei uten å bli latterliggjort. Desverre er det en bølle i markedet per dags dato.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...