Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

For min del, som ikke har kjøpt noen konsoll denne generasjonen, er det veldig interessant å følge med her i tråden for å finne ut hvilken konsoll jeg vil kjøpe meg når den tid kommer. Jeg setter pris på å se sammenlikninger mellom ytelsen til konsollene som en del av dette og synes i grunn det er en helt naturlig del av en sammenlikning mellom to konsoller. Om den ene er maskinvaremessig overlegen, uten at det går ut over prisen, er det selvfølgelig ett stort pluss.

ja helt ok det men ikke to ganger pr side 352 ganger, det blir for mye spør du meg, det er mye mer ved gaming enn hw tall som kanskje halvparten av oss egentlig skjønner, greit at 2 er høyre enn 1, som de fleste ser ut til å henge seg opp i.

har ikke noe imot ytelses diskujoner, men må det være kun det og hele tia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1..

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Du er jo en av grunnene til at det blir så mye ytelsesdiskusjoner. Det hadde funket fint om noen postet en forskjell i oppløsning (noe annet), folk titter inn i tråden, ser det, og er så ferdig med det.

Det burde gå ann å poste noe som opplysning uten at det skal klages og diskuteres jævla mye om det etterpå. Det er faktisk ikke veldig interessant å diskutere forskjellene på oppløsning og ditt og datt lenger, men det er interessant å se hvike spill som faktisk har forskjeller og hva forskjellene er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva var det jeg skrev? og hvordan kan har jeg med at det blir ytelsesdiskusjoner?

hvis du ikke er helt naiv og ser hvem som poster disse opplysningen uten at det er en baktanke

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

For min del, som ikke har kjøpt noen konsoll denne generasjonen, er det veldig interessant å følge med her i tråden for å finne ut hvilken konsoll jeg vil kjøpe meg når den tid kommer. Jeg setter pris på å se sammenlikninger mellom ytelsen til konsollene som en del av dette og synes i grunn det er en helt naturlig del av en sammenlikning mellom to konsoller. Om den ene er maskinvaremessig overlegen, uten at det går ut over prisen, er det selvfølgelig ett stort pluss.

ja helt ok det men ikke to ganger pr side 352 ganger, det blir for mye spør du meg, det er mye mer ved gaming enn hw tall som kanskje halvparten av oss egentlig skjønner, greit at 2 er høyre enn 1, som de fleste ser ut til å henge seg opp i.

har ikke noe imot ytelses diskujoner, men må det være kun det og hele tia?

Må selvfølgelig ikke være det hele tiden, men nå er dette en ganske viktig forskjell mellom to ellers veldig like konsoller. På forrige side var det snakk om Kinect, og før det eksklusivitetsavtaler så jeg syne igrunn det er ganske mye annet som diskuteres også.

Nå hører det med at det har vært diskusjon rundt hvorvidt det ville bli ett ytelsesgap mellom konsollene og hvorvidt dette vil jevne seg ut, og således er det absolutt interessant å diskutere de to konsollenes ytelse i kommende storspill, for å se om tendensen holder seg eller jevner seg ut.

Når to konsoller er til forveksling like, der den ene ser ut til å være merkbart kraftigere enn den andre, er det klart at nettopp dette blir ett viktig tema for å skille de to. Særlig nå som Kinect dessverre ikke ser ut til å bli den sensasjonen mange av oss hadde håpet den skulle bli.

Lenke til kommentar

Hva med det idiotiske lyset på kontrolleren?

Og nei kjøper ikke unnskyldingen til Sony om at det er til kontroller tracking og VR, da kunne di brukt IR, og siden VR løsningen deres ikke har kommet ut enda så burde det gått ann og deaktivere lyset.

Ikke verdens største problem men plagsomt nok.

Som evil duck skriver så vil ikke ir ha fungert. Men enig, lyset burde ha blitt aktivert ved behov.

Det at lyset blir brukt som indikator i spill kunne vært løst på en annen måte.

Var ikke du en av dem som valgte PS3 foran 360 siste generasjon? Hva er grunnen til det siden du virker veldig opptatt å ha det beste.
Det var jeg! Hadde som mange andre brukere her inne i dag, skylappene godt plassert på hodet, og kjempet hardt for sony og ps3. Så hadde tidlig bestemt meg for at neste gang driter jeg langveis i merke å kjøper den som gir meg mest for pengene. Samme som jeg gjør når jeg kjøper cpu, grafikkkort etc. Hadde faktisk regnet med å ende opp med xbox one, men slik ble det ikke. Det som berget ps3 for min del var jo de gode eksklusive spillene. Sony=MS 2008 og MS=sony 2008. Rollene er blitt snudd på hodet.

Og ja glemte helt av tv funksjonene, klart er ser man nytten i de så er jo xbox one et godt valg. Da er ikke det så farlig om mulitplattformspillene er bedre på ps4. Gameplayet og morroen er jo ofte akkurat det samme.

Men tilbake til vs tråden og sutring om at den eksisterer. Det var et helvetes rabbalder hver gang et nytt multiplattformspill kom ut og xbox 360 fansen frydet seg over hver lille forskjell. Om man ikke husker såpass så var man ikke her eller så husker man akkurat det man ønsker å huske.

Lenke til kommentar

hva var det jeg skrev? og hvordan kan har jeg med at det blir ytelsesdiskusjoner?

Du klager jo over ytelsesdiskusjoner hver gang det postes et nytt spill med forskjell (og nei, det er ikke bare deg) osv. Om folk ikke gjør det vil vi slippe de diskusjonene gang på gang på gang. For ja, det er jævla kjedelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Du klager jo over ytelsesdiskusjoner hver gang det postes et nytt spill med forskjell (og nei, det er ikke bare deg) osv. Om folk ikke gjør det vil vi slippe de diskusjonene gang på gang på gang. For ja, det er jævla kjedelig.

jeg har bare gjort det nå, kanskje en gang før, unnskyld at jeg er lei det og prøver å få diskujonen på noe annet en bare oppløsning mellom konsollene. det er mer ved et spill når det gjelder vs ytelse enn kun oppløsning og fps

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

klarer ikke er avhengig, hvor langt noen drar det, diskutere litt amper stemning.

og av og til så kommer det nyttig informasjon her

Lenke til kommentar

Nå er det jo du en av dem som tar seg nær av det og skaper den ampre stemningen da... Og uansett hvor mye du prøver å vri å vende på det er ytelsesforskjeller i spill veldig vesentlige i en slik tråd. Så at en liten notis blir postet rundt ytelsen til multiplatform spill blir postet må du nok bare tåle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nå er det jo du en av dem som tar seg nær av det og skaper den ampre stemningen da... Og uansett hvor mye du prøver å vri å vende på det er ytelsesforskjeller i spill veldig vesentlige i en slik tråd. Så at en liten notis blir postet rundt ytelsen til multiplatform spill blir postet må du nok bare tåle.

tar meg nær av hva? at folk diskuterer små ubetydlige tall?

tar meg ikke nær av det er bare lei det

som sagt har ikke noe imot at man poster om slikt, med det er en kjedlig underligende baktank ved å poste det for å bevise noe som begynner å bli slitsomt

Lenke til kommentar

Og poenget er, som mange prøver å fortelle deg, at i denne tråden diskutere vi slike ting. Skal du gå inn i sport delen av forumet og bli lei av fotballsnakket i fotballtrådene?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

cheesus, leser dere hva jeg skriver?

i fotball tråden diskuterer de ikke gang på gang hvor mange lapper det er på en fotball

Lenke til kommentar

cheesus, leser dere hva jeg skriver?

i fotball tråden diskuterer de ikke gang på gang hvor mange lapper det er på en fotball

nei de flisespikker på alt av forskjeller mellom spillere, lag og strategier.

Akkurat det samme som vi gjør i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

som sagt har ikke noe imot at man poster om slikt, med det er en kjedlig underligende baktank ved å poste det for å bevise noe som begynner å bli slitsomt

Du mener at den som poster har en diabolisk baktanke bak å poste det for å sværte xbone? At det hele kansje bare er en stor sværtingskampanje? Det er jo simpel enkel fakta der den ene konsollen tumfer den andre på et spesifikt felt, om xbone versionen av det aktuelle spillet tilbyr noe som ps4 versionen ikke tilbyr er det jo bare å komme med det og. De basiske forskjellene mellom xbone og PS4 er jo diskutert frem og tilbake tidligere så akkurat det er ikke en diskusjon som blir tatt opp igjen så mye. Men når ny data kommer på bordet er det jo klart at dette må diskuterest, vist ikke hadde jo tråden dødd ut rimelig kjapt.

Tallene er jo heller ikke ubetydeligge, en ser jo en forskjell, høyer pikseltetthet betyr et skarpere bilde, om dette kommer på bekostning av lavere antialising på en av versionenne kan dette og diskuteres og sammenlignest. Dette er tross alt SPILL konsoller, og det er derfor det mest relevante å diskutere akkurat spill og forskjellen mellom disse på konsollene. At du virkelig ikke klarer å forstå det etter å blitt fortalt det X antall ganger går meg rett over hodet. Å på meg virker det som du tar deg nær av at PS4 versionenne av så og si alle multiplatform spill har hatt høyere oppløsning og/eller høyere framerate siden du ønsker denne diskusjonen så fryktelig til livs.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja jeg tror enkelte har den baktanken.

men kjør på med tallene deres, jeg ser på spill som underholdnig som film/musikk ikke hvor mange tall av noe den gitte konsollen kan produsere, ser dt bra ut så ser det bra ut ferdig snakka

går rimelig over hodet på deg også at jeg snakker om selve snakket om det, ikke at ps4 hr bedre.

det var jo når det nye genrasjonen startet at folk ble helt besatt over oppløsning at det er det viktigste i hele verden, og hvem pusher på det? er lei det maset om det.

ps4 kan ha så høy oppløsning den orker for min del

Lenke til kommentar

Imorgen får man jo regnskapsåret 13-14 for Sony, skal bli spennende å se hvordan det går med selskapet. Ryktes mye tap på PC-divisjonen... Sonys tv-divisjon aka flaggskip har jo også tapt enormt de siste årene... Noen spekulanter har jo spekulert i at om trenden fortsetter så sliter Sony innen 2018. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...