Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Ja meld deg ut er du snill. Kommer inn i vs tråder å surker.

NPD for april og mai kommer til å vise hvorfor MS gjør dette. Det har ikke vært planlagt fra starten av som masse tall prøver å late som. Dette er et resultat av at forbrukerene forteller med pengeboka hvordan de nekter å betale mer for dårligere hw og et kamera de ikke aner hvorfor de må betale for.

Blodfansen kjøpte xbox one i starten, noe de ville gjort uansett pris eller mangler, men nå stopper salget helt opp frem til priskuttet er i effekt. Som sagt så får vi se når april og mai npd tallene kommer.

Hvordan vet du at de ikke har tenkt at de skulle se det ann hvordan det gikk? Siden du er så bastant... At de nå velger å høre på sutrebebisene ved å gi dem et valg, så er jo det såklart for å sanke pengene deres også. Men, flere sutrebebiser sutrer fordi det er MS, og de har aldri hatt noen intensjon om å kjøpe XO. Det skal bli spennende å se hvordan dette kommer til å påvirke salget av XO fremover ja. Dette trenger nødvendigvis ikke å slå noe sjokkerende positivt ut for salget av XO. Men nå har de hvertfall gitt forbrukerne valg. Så da må sutrebebisene finne noe nytt å sutre over, eller falle tilbake på det de kan sutre vedrørende hele generasjonen, at multiplatsene ser ørlite bedre ut på PS4. Som om det betyr noe når man har en god PC, lol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lys indikering i spill virker som en dårlig unnskyldning for å ha det der. En billig dritt gimmick som ihvertfall ikke jeg bryr meg om. Og batteritiden, hvordan kunne jeg utelate den. Den er jo absolutt helt krise! Men så lenge jeg har to kontrollere å veksle i mellom er jo den saken løst sånn sett. Men at det er for elendig batteritid er det ikke mulig å nekte på. Touchflate og jallalys krever tydeligvis sitt. Skal også nevnes at rumblefunksjonen er skikkelig svak sammenlignet med DS3 og spesielt One, sistnevnte er helt utrolig bra!

Men dette til tross er jeg mer fornøyd med DS4 enn One rent ergonomisk. MS har gjort ett eller annet med skulderknappene som ødelegger en del for grepet mitt i lengden. Hendene finner ingen "hvile", rake motsetningen til hvordan det opplevdes forrige generasjon :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Minuset med ps4

-Kontroller batteritiden er for dårlig.

-Støyer mer en pc'en og xbox one(de jeg leser og har sett av videoer).

Selve kontrollerene og hva som er best er smak og behag. Men rumblefunksjonen i skulderknappene er et pluss på xbox one stikka, mens touchpadden er et pluss på ps4 stikka.

+Kontrolleren klargjort for bruk sammen med VR er også et pluss.

+ ps4 gir den den beste versjonen av multiplattformspill, i forhold til xbox one.

+ liten konsoll, og uten ekstern strømforsyning.

+ tidligere igang med indiesatsingen

+ et os som fokuserer på å være spillekonsoll, kjapt og enkelt.

Om det ikke er noen xbox serier man må ha, eller har alle vennene sine i xbox klubben så er det lite poeng i å kjøpe en svakere konsoll.

er du virkelig så hjernevaska?

jeg køpte ikke Xbox One fordi jeg er "blodfan" jeg kjøpte den for de jeg ville ha den.

jeg kan når som helst kjøpe en PS4, det er ikke noe problem

Men det må da være en grunn for at du kjøper den. Vil ha den er ikke en grunn. Sa ikke at du var blodfan, med xbox klubben så mente jeg at om man har mange venner med xbox one så kan det være en god grunn til å velge xbox one.

Launchspillene kan jo også være en grunn.

ja pga hele systemet hvordan boksen fungerer, kinect, OS, multitasking, spill, mediafunksjoner, hdmi in, kontrollen, xbox live, dedikerte servere, utseende på boksen, støy, hele all in one greia, smartglass, achievements, pluss sikkert noe mer jeg ikke kommer på.

alt det betyr mer en hvor høyt tall oppløsningen har og så lenge alt er over 30fps er jeg fornøyd

jeg gleder meg til jeg får nok grunner til å kjøpe en PS4 til nå er det The last of us, fire grunner til så kjøper jeg den også

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hva med det idiotiske lyset på kontrolleren?

Og nei kjøper ikke unnskyldingen til Sony om at det er til kontroller tracking og VR, da kunne di brukt IR, og siden VR løsningen deres ikke har kommet ut enda så burde det gått ann og deaktivere lyset.

Ikke verdens største problem men plagsomt nok.

Som evil duck skriver så vil ikke ir ha fungert. Men enig, lyset burde ha blitt aktivert ved behov.

Det at lyset blir brukt som indikator i spill kunne vært løst på en annen måte.

Hvorfor vil ikke IR fungere? Xbox One kontrolleren bruker IR til å spore kontrolleren i samarbeid med Kinect.

Burde uansett hatt mulighet til å skru av lyset, godt mulig det kommer ved en update.

Lenke til kommentar

Og nei kjøper ikke unnskyldingen til Sony om at det er til kontroller tracking og VR, da kunne di brukt IR, og siden VR løsningen deres ikke har kommet ut enda så burde det gått ann og deaktivere lyset.

Som evil duck skriver så vil ikke ir ha fungert. Men enig, lyset burde ha blitt aktivert ved behov.

Var ikke du en av dem som valgte PS3 foran 360 siste generasjon? Hva er grunnen til det siden du virker veldig opptatt å ha det beste. Endret av Johannes Entenmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener Sony var flinkest med å levere solide titler jevnt og trutt forrige generasjon, kanskje han deler samme oppfatning? Men når var PS3 kun brukt til enspiller og en BD-film i ny og ne.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke du en av dem som valgte PS3 foran 360 siste generasjon? Hva er grunnen til det siden du virker veldig opptatt å ha det beste.

Du blir butthurt av spillere som likte bedre PS3 en Xbox 360. Defror prøver du å presse ut beviser fra brukere som deler samme oppfatning. Det sier meg at du likte best Xbox 360 og liker best Xbox One, noe som er greit. Da må du la andre få like det dem vil uten å bli helt baby av deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vel, de som har PS4 er veldig opptatt av å bevise at den er best og virker helt ignorante til hvorfor andre velger noe annet, i mye større grad enn xbox one gjengen

Lenke til kommentar

vel, de som har PS4 er veldig opptatt av å bevise at den er best og virker helt ignorante til hvorfor andre velger noe annet, i mye større grad enn xbox one gjengen

Hvem har bare en konsoll når dem er så billige? Du kommer ikke langt om du sikter på meg. Sitter med trekløveren som alltid jeg har gjort :)

I en vs tråd der det handler om hele tiden å sette konsollene opp mot hverandre, gang på gang PS4 har bedre oppløsning og dermed blir det nevnt her.

Om man ikke tåler det så burde man strengt talt være tilbaketrukken.

Husker for mange år tilbake da Xbox 360 fans mobbet PS3 fans da Xbox 360 hadde 85% bedre multiplatts, noe jeg fikk se også så dermed valgte jeg mange multiplats på Xbox 360, to eksempler nuff said Red Dead Redemption og Bayonetta som var overlegne på X360.

Hardwaren til PS4 og Xbox One er ulike og har forskjellige måter på å lage et spill på. Noe på sikt vil lede an til bedre resultater :)

Men nå blir folk sytete når det er motsatt som skjer i denne generasjonen. Trenden vil aldri stoppe, jo den vil stoppe om Microsoft betaler spillutviklerer å lager spillene likt. Noe i seg selv gjør dem blir bare værre og mer desperat om dem blir tatt for det.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvem har bare en konsoll når dem er så billige? Du kommer ikke langt om du sikter på meg. Sitter med trekløveren som alltid jeg har gjort :)

I en vs tråd der det handler om hele tiden å sette konsollene opp mot hverandre, gang på gang PS4 har bedre oppløsning og dermed blir det nevnt her.

Om man ikke tåler det så burde man strengt talt være tilbaketrukken.

Husker for mange år tilbake da Xbox 360 fans mobbet PS3 fans da Xbox 360 hadde 85% bedre multiplatts, da fikk dem lov.

Men nå blir folk sytete når det er motsatt som skjer i denne generasjonen. Trenden vil aldri stoppe

nei sikter ikke til noe spesielle, drar alle under en kam. det er veldig lett å se hvem som skriker høyest.

har ikke noe mot vs diskujoner, med PS4 folk har hakk i plata når det gjelder oppløsning. det får det litt til å virke som det er det eneste positive med konsollen, og for og være helt ærlig så har oppløsning lite å si i den store helhet

Lenke til kommentar

Vel nå er det jo ikke mye annet enn kraft og grafikk som skiller de nye fra de gamle, så da bør jo dette ha en viss betydning i det store og hele, av naturlige grunner. Og selvsagt er det kjekt for pro-PS gutter å endelig kunne snakke litt piss mot Xbox, etter all den dritter som Sony fikk med PS3

Resultatet av det ser vi med PS4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette min PS4 ut fra tv-benken slik at den skal få luft. Den fortsatte å støye og man skal ærlig talt ikke måtte ha konsollen åpent. Den burde tåle å stå i en TV-benk, ellers er den dårlig bygd. Min PS3 slim lager ikke en merkbar lyd engang. Kontrastene er svære.

Min PS3 slim lager heller ikke merkbar lyd, men i motsetning til deg og andre så er min PS4 faktisk enda stillere og knapt hørbar. Så det er stor forskjell på PS4 også.

Min gamle PS3 fat (som tok kvelden) var derimot som en støvsuger, så jeg vet hva dere lider med. Hvis min PS4 hadde bråket like mye så ville jeg byttet den inn ved første mulighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Vel nå er det jo ikke mye annet enn kraft og grafikk som skiller de nye fra de gamle, så da bør jo dette ha en viss betydning i det store og hele, av naturlige grunner. Og selvsagt er det kjekt for pro-PS gutter å endelig kunne snakke litt piss mot Xbox, etter all den dritter som Sony fikk med PS3

Resultatet av det ser vi med PS4.

haha payback time!, er greit det altså men er nok nå :p kan heller diskutere spill, og selve maskinene (ikke HW tall og oppløsning) vi er klar over det, move on

Lenke til kommentar

Tro meg når jeg sier det, slengte mye med leppa mot Sony jeg også, men det var berettighet. Hindret meg likevel ille å eie å nyte PS3 hele generasjonen ( mye støvsamling ble det jo) :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

For min del, som ikke har kjøpt noen konsoll denne generasjonen, er det veldig interessant å følge med her i tråden for å finne ut hvilken konsoll jeg vil kjøpe meg når den tid kommer. Jeg setter pris på å se sammenlikninger mellom ytelsen til konsollene som en del av dette og synes i grunn det er en helt naturlig del av en sammenlikning mellom to konsoller. Om den ene er maskinvaremessig overlegen, uten at det går ut over prisen, er det selvfølgelig ett stort pluss.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...