Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Og dette godtar folk? Når jeg kjøper kabel-TV fra Canal Digital, så får jeg i det minste dekoderen min GRATIS. Microsoft skal ha penger for sin.

Om du binder deg til en gitt periode og er ny kunde ja....

Du kan nesten ikke sammenligne dette her...

De som selger spillene sine til Gamestop må vere retards, de kan kreve 5 kr for 1 spill som de selger for 150 kr.

Hva de selger for dem er jo ikke spesielt relevant da.... Vi har fått godt med gryn igjen for spill vi har levert der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det som er MEST kvalmende med Xbox One og Microsoft er at de har forhåndsbestemt hvor du får lov å selge spillene dine. "Bare utvalgte butikker" .. La meg gjette, det andre selskapet som ødelegger spillindustrien. Gamestop? Nei nei, du får ikke selge spillene på Ebay. Du får bare selge spillene i den butikken som er medlem i vår interne klubb, som gir oss en liten slant for hvert bruktspill du leverer.

Vi har også bestemt at du bare kan gi spillet ditt bort til én person!!! Jippii!!!

Og dette godtar folk? Når jeg kjøper kabel-TV fra Canal Digital, så får jeg i det minste dekoderen min GRATIS. Microsoft skal ha penger for sin.

En kan ikke selge eller bytte bort spill kjøpt via Steam heller. Det som Microsoft har startet her er overgangen PC gjorde for mange år siden. En finner nesten ikke fysiske PC spill i butikker lenger, det er Steam eller andre digitale butikker som gjelder idag.

Video utleie butikkene er snart borte, cd butikker er snart borte. PC spill er nesten borte ifra butikker og nå er det da konsoll spill sin tur kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjelder å få ting litt i perspektiv og tenke litt igjennom ting. Ser klart ulempene XBO kan ha men jeg ser også at det er ikke så stor forandring i hvordan min hverdag over flere år faktisk har vært i forhold til mitt bruksmønster.

Ditt bruksmønster blir først forandret når Microsoft er fornøyd med salget av Xbox One, og dermed kan videreutvikle restriksjonene. Seriøst, tror du ikke at dersom Xbox One selger like bra som Xbox 360 at Microsoft blir å tenke; "Dette godtar forbrukerne, la oss lage verre restriksjoner til neste gang" ?

Lenke til kommentar

For min del hadde jeg nesten hatt lettere for å svelge alltid online enn å måtte betale for å få spille online i spillene jeg allerede har kjøpt. Jeg synes det er en så råtten ordning for de av oss som ikke spiller så mye, men liker å ta noen runder en gang i blandt. Kan aldri se for meg at kompisene mine som spiller FIFA eller eller COD ett par ganger i måneden gidder å betale ett fast beløp for dette.

Det er så frekt og dårlig at det er helt utrolig at det ikke får noen merkbare reaksjoner.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En kan ikke selge eller bytte bort spill kjøpt via Steam heller. Det som Microsoft har startet her er overgangen PC gjorde for mange år siden. En finner nesten ikke fysiske PC spill i butikker lenger, det er Steam eller andre digitale butikker som gjelder idag.

IKKE sammenlign Xbone og Steam. De opererer på 2 forskjellige måter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Video utleie butikkene er snart borte, cd butikker er snart borte. PC spill er nesten borte ifra butikker og nå er det da konsoll spill sin tur kanskje?

Nei, men spillene på Steam er så billig at de nesten er gratis. Spillene til Microsoft blir å koste det samme som spillene til Xbox 360 gjør i dag. Ergo, du aksepterer å leie spill fra Microsoft til den samme prisen du tidligere eide spillene dine. Microsoft nedgraderer din standard, og du samtykker. Er det noe rart spillindustrien går i dass? I tillegg til dette må du betale for DLC, mikrotransaksjoner og online. Forbrukerne bare godtar og godtar, og nå må man snart være rik for å spille.

Du leier konsollen, du leier spillet, og du betaler samme pris som når du eide spillene og konsollen.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

Ja for all del bruk en hel dag og laste ned 30 gb av et spill, når man bare kan gå i butikken og kjøpe det.

Visst Digitale spill overgår retail spill hvorfor selger de mere en digitale , og ikke for og snakke om at Ingen konsoller eller håndholdte har halvparten av spillene sine digital.

trur du må vente enda 10 år før du poster den kommentaren igjen, men som du sier, vi bare venter på at det skal skje, det er jeg enig med.

Lenke til kommentar

Og bare til opplysning. Om du liker digitale spill, så lanserer Sony ALLE spill som digital nedlasting på samme dag som det lanseres. At de i tillegg kjører på med fysisk media slik som det har fungert tidligere er bare en bonus. Så hva er problemet? Sony gir deg akkurat det samme. Det ENESTE Microsoft har å skimte LITT med er digital deling, men faen heller, til hvilken pris? Alltid online og periodevis innsjekking? Glem det.

Fult klar over det, men det vil ikke være eksklusive XBO spill i Sony sin butikk. Altså det her handler om spill, og XBO vil ha eksklusive spill jeg vil spille. Samme på PS4, men jeg personlig ofrer ingenting ved å kjøpe et spill på XBO med sine restriksjoner.

Og det å kjøpe spill til XBO vil faktisk mest sannsynlig bare øke antall spill mine venner kan låne av meg via å legge dem til deling av mitt spill bibliotek. Og jeg få tilgang til enda flere spill ved å få tilgang til deres bibliotek.

Lenke til kommentar

Begge konsollene har noen fordeler og ulemper men akkurat nå ligger sony an til å gjøre det best i første omgang. Er det så mye å krange over, helt egentlig? hvorfor ikke bare la diehard fanboysene seile sin egen sjø?

Selv tipper jeg på at MS relativt fort må dumpe prisene på Xone etter jula når de virkelig forstår omfanget av å prøve å selge en dyrere konsoll rett etter katastrofen som var E3 13'

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange som faktisk vil betale for og slippe Kinect.

Jeg ville gledelig betalt for å slippe Kinect. Jeg hadde gledelig blitt med i en støttegruppe for å dekke tapene ved tapt salg av en allerede produsert vare.

Når jeg Gamer vil jeg sitte tilbakelent i sofaen med en boks-pils pent planta i kjeven, ikke vimse rundt i stua som en annen tufs, og i tillegg slite meg ut fysisk :)

Gi meg en gaminghjelm derimot (kan eventuelt ta i bruk Camelback`n min) så skal jeg nok pent reise meg opp ja!

Er spent på hvem som kommer med den første gamerhjelmen, eller om det blir noe mer i slalombrille-stil, spiller ingen rolle, det blir fett det! :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begge konsollene har noen fordeler og ulemper men akkurat nå ligger sony an til å gjøre det best i første omgang. Er det så mye å krange over, helt egentlig? hvorfor ikke bare la diehard fanboysene seile sin egen sjø?

Selv tipper jeg på at MS relativt fort må dumpe prisene på Xone etter jula når de virkelig forstår omfanget av å prøve å selge en dyrere konsoll rett etter katastrofen som var E3 13'

Problemet er bare at man krangler om mere en konsoller denne gangen, det er jo ganske mye forandring som skjer og ingen av de tingene har med spill og gjøre.

Jeg ville gledelig betalt for å slippe Kinect. Jeg hadde gledelig blitt med i en støttegruppe for å dekke tapene ved tapt salg av en allerede produsert vare.

Når jeg Gamer vil jeg sitte tilbakelent i sofaen med en boks-pils pent planta i kjeven, ikke vimse rundt i stua som en annen tufs, og i tillegg slite meg ut fysisk :)

Gi meg en gaminghjelm derimot (kan eventuelt ta i bruk Camelback`n min) så skal jeg nok pent reise meg opp ja!

Er spent på hvem som kommer med den første gamerhjelmen, eller om det blir noe mer i slalombrille-stil, spiller ingen rolle, det blir fett det! :w00t:

Heldgvis skal man kunne skru av kinect etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Fult klar over det, men det vil ikke være eksklusive XBO spill i Sony sin butikk. Altså det her handler om spill, og XBO vil ha eksklusive spill jeg vil spille. Samme på PS4, men jeg personlig ofrer ingenting ved å kjøpe et spill på XBO med sine restriksjoner.

Og det å kjøpe spill til XBO vil faktisk mest sannsynlig bare øke antall spill mine venner kan låne av meg via å legge dem til deling av mitt spill bibliotek. Og jeg få tilgang til enda flere spill ved å få tilgang til deres bibliotek.

Spillene betyr da ingenting. Du må tenke på at land i 3dje verden har dårlig internett.

Og låne digitalt? Er da mye bedre å dra land og strand rundt å levere platene fysisk til dem.

Dette sier seg jo nesten selv.

Du kan gi kinecten din til meg. Da har du betalt for å slippe den.

Lenke til kommentar

Heldgvis skal man kunne skru av kinect etter hva jeg har hørt.

Joda Mr Smartypants...men det er trist at utgiverne bruker så mye tid, penger og ressureser på noe så dårlig, når de istedet kunne brukt pengene på å "Designe en ekstra øy i hvert eneste (normale) spill, full av kister og skatter, som er din til å utforske"

Lenke til kommentar

Joda Mr Smartypants...men det er trist at utgiverne bruker så mye tid, penger og ressureser på noe så dårlig, når de istedet kunne brukt pengene på å "Designe en ekstra øy i hvert eneste (normale) spill, full av kister og skatter, som er din til å utforske"

DU kan trøste deg med at Kinect 2.0 kommer til og vere noe dritt.

De viser alltid overdrevet reklame med kjempe bra mekanikker , men når du starter spillet.......

Horror happens. tror du virkelig på de reklamene om den nye Kinect?

Når var en Kinect reklame legit.

Lenke til kommentar

Spillene betyr da ingenting. Du må tenke på at land i 3dje verden har dårlig internett.

Og låne digitalt? Er da mye bedre å dra land og strand rundt å levere platene fysisk til dem.

Dette sier seg jo nesten selv.

Spillene betyr alt, det er grunnen til at jeg driver med denne hobbyen. Og ja en burde kanskje tenke på folk som bor i verdens deler hvor internett er dårlig utbygget. Men tenker jeg på den tredje verden når jeg kjøper meg en iPhone eller en tv verdt mer en hva dem vil tjene på flere år?

Jeg gjør jo ikke det, jeg tenker på meg selv og mitt behov. Kan vi ikke bare kalle en spade for en spade liksom? Egoistisk? Helt klart, men slik er nå da verden.

Og det er ikke snakk om at en skal sende 200gb frem og tilbake når verifiseringen av Xbox Live kontoen skal gjøres. Det er nok bare en liten handshake og systemet er verifisert. Men igjen, det er alternativer for dem som ikke aksepterer restriksjoner eller som bor i områder nettet ikke er utbygget eller for dårlig.

Fysiske spill tar bare plass og er egentlig ubrukelig. Digitalt er veien ting går og hvor behagelig er det ikke å bare kunne sette på en nedlasting og vente på et nytt spill blir klart..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...