Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Dessuten er det forbrukerne som former fremtiden. Om Microsoft eller Sony lager en konsoll som ingen vil ha, så er ikke det fremtiden. Da sier forbrukerne ifra om at fremtiden er en forbrukervennlig konsoll uten restriksjoner. Godtar man en konsoll med restriksjoner, så ja, da er det fremtiden. Jeg gir min stemme til det jeg ønsker i fremtiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun fordi du har Internett 24/7 og ikke låner spill eller kjøper bruktspill betyr det ikke at andre også har stabilt Internett 24/7 og verken låner eller kjøper bruktspill.

Jeg har også supert Internett, men det betyr ikke at det kan skje noe feil en eller annen plass. Problemet er at jeg ikke kan ta med Xbonen på plasser der Internett enten ikke eksisterer eller er ustabilt.

Jeg og mine venner låner spill til hverandre veldig mye og mange kjøper bruktspill fordi det er ofte billigere enn nye eksemplarer.

Og som Jack Tretton sa i et intervju: "Many gamers are joining the console cycle years after it began, some games has then stopped being in production, so the only way to buy it is to either rent the game from a friend or buy it used at a shop." Det var noe form for det han sa.

En annen ting er Microsofts arroganse. "If you don't have Internett or have unreliable Internett, buy a Xbox 360" Her sier altså MS "Fuck you!" til militåret over hele verden.

Hva med at Xbonen er så amerikanisert som den er?

Å kjøpe Xbonen er også som å si takk og farvel med dine forbrukerrettigheter.

Hører du dette larzen?

Bare tenk så amerikanisert den er!

Farvel til forbrukerrettighetene!

Og det som verre er også sikkert.

Lenke til kommentar

Liker, eller ikke. Ved å kjøpe Xbox One sier du;

"Vær så god, Microsoft. Selvfølgelig får du mine forbrukerrettigheter og eierskapet til spillene jeg kjøper. Jeg har heller ingen problemer med å måtte sjekke inn én gang i døgnet"

Poenget mitt er, selv om du ikke har problemer med det Microsoft gjør med Xbox One, så gir du allikevel en stemme mot mindre rettigheter og innsjekking. Når forbrukerne har sagt at dette er greit, hvordan kan Microsoft utvikle restriksjonene til neste konsoll? Noe av det samme som Sim City, kanskje?

Det blir på en måte det samme som EA. Det begynte slik:

1. Online Passes, ja takk.

2. DLC, ja takk.

3. Mikrotransaksjoner, ja takk.

4. Alltid online (Sim City), ja takk.

Først etter punkt 4 opplevde EA så mye pes fra forbrukerne at de gjorde drastiske endringer. De annonserte neste The Sims uten alltid online, og har fjernet Online-passene for godt. Ikke si ja til forbrukerfiendtlig praksis.

Det er som jeg skrev innledningsvis at dette er hvordan jeg ser på meg selv og hvordan mitt bruk av konsoll og spill er. Jeg bruker online tjenester til å høre på musikk og se filmer/serier, jeg har forholdt meg til Steam siden lanseringen og mitt bruksmønster har utviklet seg.

Jeg er innforstått at om jeg ikke har nett så får jeg ikke hørt på musikk eller sett film. Jeg vet jeg kan spille mine Steam spill i en god periode før jeg må ha nett igjen. Og jeg er klar over at Steam eier alle spillene mine og jeg lever på deres nåde.

Og det er greit...

Microsoft tar det litt lenger ved å kreve at du må sjekke inn hver 24 time og dette er jo for å sjekke at ingen driver med noe dem ikke skal. Og for å oppdatere funksjoner og spill mens du ikke bruker konsollen. For en som har ikke har nett noen timer iløpet av 1år så er ikke dette noen problemer for meg.

Jeg er koblet opp konstant på alt jeg har mulighet med, og jeg er så vandt til hvordan alt jeg ser på som underholdning krever konstant internett at dette er et ikke problem for meg.

Og legg merket til at jeg skriver ofte meg her slik, forstår det er dem som ikke har det slik av ulike grunner. Men jeg tror dette er veien alt før eller senere vil gå...om Microsoft er litt for tidlig ute gjenstår å se...jeg tror ikke det.

Jeg forstår dem som ikke liker veien MS tar,derfor er det godt en har et valg ved å kjøpe en PS4 isteden. Men jeg tipper det er kun å kjøpe seg litt tid.

Lenke til kommentar

Dessuten er det forbrukerne som former fremtiden. Om Microsoft eller Sony lager en konsoll som ingen vil ha, så er ikke det fremtiden. Da sier forbrukerne ifra om at fremtiden er en forbrukervennlig konsoll uten restriksjoner. Godtar man en konsoll med restriksjoner, så ja, da er det fremtiden. Jeg gir min stemme til det jeg ønsker i fremtiden.

Er det ikke en restriksjon å måtte betale 500kr året for å få tilgang til mer enn halve spillet man har betalt 500kr for? Hvorfor godtar du det?

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Det er som jeg skrev innledningsvis at dette er hvordan jeg ser på meg selv og hvordan mitt bruk av konsoll og spill er. Jeg bruker online tjenester til å høre på musikk og se filmer/serier, jeg har forholdt meg til Steam siden lanseringen og mitt bruksmønster har utviklet seg.

Jeg er innforstått at om jeg ikke har nett så får jeg ikke hørt på musikk eller sett film. Jeg vet jeg kan spille mine Steam spill i en god periode før jeg må ha nett igjen. Og jeg er klar over at Steam eier alle spillene mine og jeg lever på deres nåde.

Og det er greit...

Microsoft tar det litt lenger ved å kreve at du må sjekke inn hver 24 time og dette er jo for å sjekke at ingen driver med noe dem ikke skal. Og for å oppdatere funksjoner og spill mens du ikke bruker konsollen. For en som har ikke har nett noen timer iløpet av 1år så er ikke dette noen problemer for meg.

Jeg er koblet opp konstant på alt jeg har mulighet med, og jeg er så vandt til hvordan alt jeg ser på som underholdning krever konstant internett at dette er et ikke problem for meg.

Og legg merket til at jeg skriver ofte meg her slik, forstår det er dem som ikke har det slik av ulike grunner. Men jeg tror dette er veien alt før eller senere vil gå...om Microsoft er litt for tidlig ute gjenstår å se...jeg tror ikke det.

Jeg forstår dem som ikke liker veien MS tar,derfor er det godt en har et valg ved å kjøpe en PS4 isteden. Men jeg tipper det er kun å kjøpe seg litt tid.

Microsoft har MYE mer å tenke på nå som hele dritten er online. Du har ingen rett til å klage dersom du blir hacket, mister kontoen din, eller at serverne til Microsoft kollapser ved lansering. Det er forsåvidt blitt en tradisjon. En PS4 er billigere, kraftigere, funker offline, forbrukervennlig, og jeg er ikke avhengig av å stole på min internettleverandør og Microsoft for at det jeg betaler for skal ha en funksjon.

Tenk litt folkens, visst Xbox One er fremtiden, hvorfor kan Pc gjøre alt det samme og ikke trenge internett?

Jeg mener skal vi virkelig forsvare denne lenken som de holder på og stramme rundt føtterne våre.

Xbox One er ingenting annet enn en PC som er merket Microsoft. Alt de har gjort er å lage en PC man ikke kan oppgradere, installert sin eget Steam-program som er mye mer restriktivt, og lansert noen få eksklusive spill. Sistnevnte er det eneste som kan skulle Xbox One litt fra en PC i fordeler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var bare tragisk.

LarZen bruker dagevis på å rakke ned Xbox One, og forklarer alle fordelene med PS4, så blir det helomvending. Hykler.

Det gjelder å få ting litt i perspektiv og tenke litt igjennom ting. Ser klart ulempene XBO kan ha men jeg ser også at det er ikke så stor forandring i hvordan min hverdag over flere år faktisk har vært i forhold til mitt bruksmønster.

Lenke til kommentar

Det gjelder å få ting litt i perspektiv og tenke litt igjennom ting. Ser klart ulempene XBO kan ha men jeg ser også at det er ikke så stor forandring i hvordan min hverdag over flere år faktisk har vært i forhold til mitt bruksmønster.

Du må tenke litt på andre land.

Playstation er storselger i land med dårlig nett.

Lenke til kommentar

Og det som er MEST kvalmende med Xbox One og Microsoft er at de har forhåndsbestemt hvor du får lov å selge spillene dine. "Bare utvalgte butikker" .. La meg gjette, det andre selskapet som ødelegger spillindustrien. Gamestop? Nei nei, du får ikke selge spillene på Ebay. Du får bare selge spillene i den butikken som er medlem i vår interne klubb, som gir oss en liten slant for hvert bruktspill du leverer.

Vi har også bestemt at du bare kan gi spillet ditt bort til én person!!! Jippii!!!

Og dette godtar folk? Når jeg kjøper kabel-TV fra Canal Digital, så får jeg i det minste dekoderen min GRATIS. Microsoft skal ha penger for sin.

Endret av petterpann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det som er MEST kvalmende med Xbox One og Microsoft er at de har forhåndsbestemt hvor du får lov å selge spillene dine. "Bare utvalgte butikker" .. La meg gjette, det andre selskapet som ødelegger spillindustrien. Gamestop? Nei nei, du får ikke selge spillene på Ebay. Du får bare selge spillene i den butikken som er medlem i vår interne klubb, som gir oss en liten slant for hvert bruktspill du leverer.

Vi har også bestemt at du bare kan gi spillet ditt bort til én person!!! Jippii!!!

Og dette godtar folk? Når jeg kjøper kabel-TV fra Canal Digital, så får jeg i det minste dekoderen min GRATIS. Microsoft skal ha penger for sin.

De som selger spillene sine til Gamestop må vere retards, de kan kreve 5 kr for 1 spill som de selger for 150 kr.

Lenke til kommentar

Og bare til opplysning. Om du liker digitale spill, så lanserer Sony ALLE spill som digital nedlasting på samme dag som det lanseres. At de i tillegg kjører på med fysisk media slik som det har fungert tidligere er bare en bonus. Så hva er problemet? Sony gir deg akkurat det samme. Det ENESTE Microsoft har å skimte LITT med er digital deling, men faen heller, til hvilken pris? Alltid online og periodevis innsjekking? Glem det.

De som selger spillene sine til Gamestop må vere retards, de kan kreve 5 kr for 1 spill som de selger for 150 kr.

Forbrukerne får 5 kr, utviklerne får 100 kr, så selger Gamestop spillet for 400 kr og tar resten selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...