Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

75% foretrekker DS4 ser det ut til.

Ble du litt glad når du fant dette?

Ja, jeg følte jeg hadde funnet en artikkel som kunne bidra i en diskusjon til å få litt oversikt over status. Det gjør meg glad å kunne bidra. Gleden var dessverre kort når jeg etterhvert fant ut at dette var en artikkel i forkant av lansering og derfor var veldig lite troverdig ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det kan sjå ut til at VR blir det store for denne generasjonen konsoller. Sony er i så måte godt på vei med sin Morpehus.

MS hadde illumiroom som sitt neste store for spilling, men nå som VR tar av blir eg virkelig usikker på kva vei MS velger på E3. Kan XO overleve utan VR og vil XO's hardware greie å dra VR-briller?

Lenke til kommentar

Det kan sjå ut til at VR blir det store for denne generasjonen konsoller. Sony er i så måte godt på vei med sin Morpehus.

MS hadde illumiroom som sitt neste store for spilling, men nå som VR tar av blir eg virkelig usikker på kva vei MS velger på E3. Kan XO overleve utan VR og vil XO's hardware greie å dra VR-briller?

Jeg for min del har fått mer tro på at XB1 og kinect vil bli helt avgjørende for MS sammen med et VR headsett.

De andre vil bli danket ut på sidelinjen :p

Lenke til kommentar

Handler vel mye om etterspørsel og tilgjengelighet, de øker prisen for de kan og fortsatt tømme lagerne sine da etterspørselen er såpass stor som den er. Er vel ellers et kjent faktum at konsoller ofte er billigst ved lansering før de øker litt å synker sakte i pris etterhverdt som årene går.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Å si at VR er en suksess allerede nå er for tidlig å si. Jada, det er potensiale. Men jeg ville ikke ha kjøpt før Sony (eller Microsoft) viste at de kunne støtte VR over tid, enn å bare gjøre det om til en gimmick som er nesten over med en gang du åpner opp boksen som Move og Kinect 1.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

VR er nok tøft, men tror det blir til en gimmick, samme som 3D.

hvorfor skal man dra på seg en stor hjelm hele tiden, tror det kommer til å gjøre det ti en gimmick

Lenke til kommentar

Tror de fleste som er skråsikre på at VR kommer til å bli et gimmick er folk som selv ikke har prøvd VR. Har fått flere demonstrasjoner av den egentlig ganske dårlige Oculus Rift dev kit 1 , å kan ikke si annet enn at det er blant det som har imponert meg mest på teknologi fronten i min tid. Har allerede et Dev Kit 2 på bestilling , så jeg har vertfall ståltroen på VR !

Lenke til kommentar

VR er nok fremtiden, men det har milevis igjen før man er i nærheten av å være i mål. Per i dag så er motion sickness et alt for stort problem som alt for mange sliter med, selv de som normalt ikke er sensitive for slikt sliter voldsomt med dette på Oculus Rift og Morpheus. Det stiller også helt andre krav til oppløsning (eventuelt tung anti-aliasing) og frame rate da bilde blir så tett inntil øyet at selv den miste forskjell på bilde og bildeflyt vil være veldig merkbare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tror de fleste som er skråsikre på at VR kommer til å bli et gimmick er folk som selv ikke har prøvd VR. Har fått flere demonstrasjoner av den egentlig ganske dårlige Oculus Rift dev kit 1 , å kan ikke si annet enn at det er blant det som har imponert meg mest på teknologi fronten i min tid. Har allerede et Dev Kit 2 på bestilling , så jeg har vertfall ståltroen på VR !

den har jeg hørt før, kremt kinect kremt... men jeg er ikke skråsikker, har bare en anelse om at å dra på seg noe sånt kan bli et problem, folk suttrer over at de må ta på seg 3d briller.

men jeg gleder meg til å se for meg selv, og om jeg kommer til og gidde å ta på meg denne hjelmen når jeg skal spille.

Lenke til kommentar

Har testet Oculus dev kit 1, og må si jeg så potensiale (selv om selve dev kitet ikke var bra med tanke på oppløsning etc).

Selv om jeg har tro på VR og tror det kan bli stort, så ser jeg på det som et suplement til dagens konsoller og PC'er og ikke noe som skal 100% erstatte måten vi spiller på idag. VR kan leve side ved side av "den vanlige spill opplevelsen" som vi har idag.

Lenke til kommentar

Jeg tror de ser på illumiroom som et sideprosjekt. MS' neste store Xbox-prosjekt er sannsynligvis "Fortaleza" (augmented reality briller).

Lenke til kommentar

den har jeg hørt før, kremt kinect kremt... men jeg er ikke skråsikker, har bare en anelse om at å dra på seg noe sånt kan bli et problem, folk suttrer over at de må ta på seg 3d briller.

men jeg gleder meg til å se for meg selv, og om jeg kommer til og gidde å ta på meg denne hjelmen når jeg skal spille.

Tenker akkurat det samme som deg.

Wii skulle forandre måten vi spiller på.

Kinect skulle gjøre det.

3D var det store nye innen spill og ikke minst film. (Bullshit, jeg satt med shutterbriller på 90 tallet og spilte på pc, tok aldri av da heller).

Nå er det liksom VR som er det store.

Alle som sier "det bare må oppleves", glemmer at det samme ble sagt om 3D også.

Nei, hvis du vil at en konsoll skal selge mere neste generasjon, så kjør på og få den til å takle 4K.

Tror det er mere potensiale i det, en å sitte med en potte på hodet.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har fått mer tro på at XB1 og kinect vil bli helt avgjørende for MS sammen med et VR headsett.

De andre vil bli danket ut på sidelinjen :p

Trur og at Kinect blir viktig for VR på XO viss MS satser på VR.

Lenke til kommentar

Jeg tror de ser på illumiroom som et sideprosjekt. MS' neste store Xbox-prosjekt er sannsynligvis "Fortaleza" (augmented reality briller).

Sjølv trur eg at AR får størst nytte opp mot mobil, nettbrett og bærbar PC. Men det er fullt mulig at MS går for AR istandenfor VR. Er dog usikker på om AR vil ta av til konsoll.

Lenke til kommentar

Sjølv trur eg at AR får størst nytte opp mot mobil, nettbrett og bærbar PC. Men det er fullt mulig at MS går for AR istandenfor VR. Er dog usikker på om AR vil ta av til konsoll.

Det kommer an på prisen, spillene og markedsføringen. MS klarte å få Kinect til å bli en kjempesuksess, så det kan godt hende de klarer det med Fortaleza også.

Ifølge ryktene/lekkasjene skal brillene visstnok kunne fungere uten Xbox også, og da får de plutselig et mer allsidig bruksområde.

Lenke til kommentar

Det kommer an på prisen, spillene og markedsføringen. MS klarte å få Kinect til å bli en kjempesuksess, så det kan godt hende de klarer det med Fortaleza også.

Ifølge ryktene/lekkasjene skal brillene visstnok kunne fungere uten Xbox også, og da får de plutselig et mer allsidig bruksområde.

Har du nokon tanker om kva AR kan brukast til i spill på XO, eller er AR mest for TV-delen osv?

Den første Kinect'n var vel neppe nokon suksess. Få spill som utmerka seg og generellt fungerte Kinect for dårlig. Vart solgt ein del Kinect pga bundle med konsollen.

Kinect på XO er for nytt til å vite om det blir ein suksess. Nokre vil påstå at XO salget er redusert delvis pga påtvunget Kinect. Andre vil påstå at Kinect hever spillopplevelsen med komandoer osv i spill. Derimot kan VR virkelig bli eit godt salgsargument for at Kinect er påtvunget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...