Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Det blir som om denne diskusjonen hadde handlet om hva som føles best av heroin og hasj, og det er vanskelig å ha en mening om det hvis du har prøvd hasj. Det er en fordel å ha prøvd begge konsollene.

Det er veldig enkelt å ha en mening om hvilken man liker best i denne diskusjonen ettersom man mest sannsynlig har fått lest ufattelig mye om de forskjellige konsollene.

Det du har hørt er subjektive meninger. Alt du gjør i denne tråden er egentlig å videreformidle subjektive meninger og presentere dem som dine egne. Hvis du skal ha en subjektiv mening må du vite mer om en konsoll enn det du ser på reviews på youtube. Men det er ikke så viktig, jeg melder meg ut av diskusjonen fordi jeg er trøtt.

Endret av moby_duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har både XBO og PS4. Om dere spiller en stund på XBO og går over til PS4. Er det bare jeg som da synes DS4 er helt horribel?

Ja jeg vet jeg har hintet til flere ganger at jeg liker XBO sin kontroller bedre. Men forskjellen blir så ekstremt stor når en sitter fks å spiller en 30+min og skifter...det er ekstrem forskjell.

Er ikke interisert i å høre ifra dem som bare har PS4 men dem som har begge.

Lenke til kommentar

Dere som har både XBO og PS4. Om dere spiller en stund på XBO og går over til PS4. Er det bare jeg som da synes DS4 er helt horribel?

Ja jeg vet jeg har hintet til flere ganger at jeg liker XBO sin kontroller bedre. Men forskjellen blir så ekstremt stor når en sitter fks å spiller en 30+min og skifter...det er ekstrem forskjell.

Jeg føler det faktisk omvendt denne gangen, tro det eller ei.

Ikke at One kontrollen er horribel, men mindre behagelig. på DS4 får jeg nå omfavne den slik at jeg har en finger på skulder og trigger knappene hver, og da ligger konrollen å hviler uanstrengt i hendene. Med One så føler jeg kontrollen nå er litt for bulkete samt skulderknappene er mindre gode denne gangen, så får ikke samme roen når jeg sitter med den. Så jeg tar meg i å hele veien prøve å endre grep underveis i spillingen,og det er litt uheldig. Om du skjønner :p

Men jeg tror kanskje jeg må prøve noen slike gummi saker på stikkene til DS4, for disse ble jo slitt ned ettter noen dager og jeg mister grepet ofte underveis.

Men igjen, altså jeg har jo lest her inne at folk slet med at tomlene kolliderte når de brukte One kontrollen men ikke DS4, og det er helt utenforbi min fatteevne, det skal jo ikke være fysisk mulig? Med mindre man har en helt vanvittig sær måte å plassere tomlene på stikkene på? Så hvordan får folk dette til ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har det omtrent som deg. Blir ubehagelig å holde i DS4 etter Xbone.

Lenke til kommentar

Har det nok omvendt jeg, bare ikke så ekstremt som du har det. Jeg synes ikke noen av de er horrible. Begge er veldig gode, men jeg savner DS4 hver gang jeg spiller XBO.
Lenke til kommentar

Jeg føler det faktisk omvendt denne gangen, tro det eller ei.

Ikke at One kontrollen er horribel, men mindre behagelig. på DS4 får jeg nå omfavne den slik at jeg har en finger på skulder og trigger knappene hver, og da ligger konrollen å hviler uanstrengt i hendene. Med One så føler jeg kontrollen nå er litt for bulkete samt skulderknappene er mindre gode denne gangen, så får ikke samme roen når jeg sitter med den. Så jeg tar meg i å hele veien prøve å endre grep underveis i spillingen,og det er litt uheldig. Om du skjønner :p

Men jeg tror kanskje jeg må prøve noen slike gummi saker på stikkene til DS4, for disse ble jo slitt ned ettter noen dager og jeg mister grepet ofte underveis.

Men igjen, altså jeg har jo lest her inne at folk slet med at tomlene kolliderte når de brukte One kontrollen men ikke DS4, og det er helt utenforbi min fatteevne, det skal jo ikke være fysisk mulig? Med mindre man har en helt vanvittig sær måte å plassere tomlene på stikkene på? Så hvordan får folk dette til ?

Det er artig hvordan vi reagerer på disse kontrollene. Det du skriver beskriver nesten til en prikk mitt problem med DS4 :D

Hoved problemet mitt med DS4 er stikkene. Andre ting er som at jeg føler jeg ikke får et grep på kontrollen og at den må bare ligge i et rart "finger grep". Samt skulder knappene og kontrollen generelt føles veldig plastikk aktig i en negativ forstand.

Stikkene som jeg har mitt største problem med er at jeg føler jeg aldri får et grep med tommelen. Og at jeg hele tiden mens jeg spiller føler jeg sklir og jobber med å holde posisjonen på stikkene. Samt at jeg synes stikkene er litt for "stramme".

Det jeg liker med XBO kontrollen er at stikkene er mindre men er designet slik at tommelen om du legger den på toppen legger seg ned i stikken. Og at det er en kant rundt hele som gjør at du får grep og at tommelen ikke sklir eller at en får denne fornemmelsen at den kommer til å skli. Som igjen gjør at en "jobber" mer en hva som er nødvendig og som stresser hånden.

At kontrollen ligger innerst i håndflaten istedenfor ytterst som på DS4. Noe som igjen gjør at jeg slapper mer av i hendene.

Skulder knappene er formet slik at fingeren ligger ergonomisk intill kontrollern og det er ingen kanter som sjenerer.

Samt at det er vesentlig bedre rumble motor i XBO kontrollen. Og ikke minst rumble ut i skulder knappene. Men det er mer et plus i margen en noe veldig viktig.

Vel det er mine tanker om kontrollerene. Artig hvordan vi alle er forskjellige over hva vi registrerer og liker. Men det er jo det som er så fint med det hele, at vi alle har forskjellige preferanser og meninger :)

Har det nok omvendt jeg, bare ikke så ekstremt som du har det. Jeg synes ikke noen av de er horrible. Begge er veldig gode, men jeg savner DS4 hver gang jeg spiller XBO.

Horribel er kanskje ikke det rette ordet. For den er jo ikke horribel, men i mine hender ikke like bra.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har begge konsollene og jeg liker faktisk grepet på Xbox One kontrollen bedre. Triggerne virker mer solide og med rumblefunksjonen får de et lite pluss og ligger foran DS4

Skulderknappene til Xbox One er tragiske med måten jeg holder kontrollen på noen ganger. I Titanfall for eksempel når jeg stresser litt så prøver jeg å kaste granat, men så skjer det ingen ting da det ikke går ann å trykke inn på det høyeste punktet av knappen.

D-padden er som alltid bedre på DS4, men One har fått en kraftig overhaling siden 360.

Analogene er til One har bedre grep og virker som er litt høyere med bedre presisjon. Nå bruker jeg Kontrollfreek på DS4, så de er hakket vassere, men orginalt så mener jeg One ligger foran også på dette punktet. Alt dette er selvfølgelig min subjektive mening om kontrollene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skjønner ikke hvordan de har klart å føkke opp bumperne, de er ikke behaglige.

alle sier det samme, så enten er vi nordmenn rare...

Lenke til kommentar

Går jeg fra X1 kontrolleren til DS4 så er X1 horribel hos meg. Altfor små sticker og skulderknappene er dårlige imotsetning til DS4. Ja jeg har begge om folk ikke tror på meg :) Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Har bare X1 selv så kan bare uttale meg basert på litt sprodisk PS4 spilling hos andre, men for min del så er DS 4 ikke helt der. Triggere er bedre enn DS3 hvor fingrene skled av hele tiden, men det er disse analogene da. Har aldri likt plasseringen av analogene til Sony, noe som sannsynligvis har noe med hvordan en bruker kontrollen når en spiller da. Jeg klarer ikke å slappe av i fingrene for de blir spent på en måte hvor jeg føler jeg strekker tommelen.

X1 kontrollene synes jeg er bedre enn X360 kontrollen med ett unntak som mange her nevner, selve bumperen har de gjort noe merkelig med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...