Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har xbox one, og jeg har koblet bort kinect etter at jeg ble dritlei at den trodde alle bevegelser jeg gjør er noe den skal fange opp.

I begynnelsen var det fancy, mye mer fancy enn første kinect, men etter hvert så er det ting som irriterer meg. Men nå som den er koblet bort savner jeg jo skype og snapfunksjonen som gjorde ting ganske enkelt da.

Lenke til kommentar

Jeg har xbox one, og jeg har koblet bort kinect etter at jeg ble dritlei at den trodde alle bevegelser jeg gjør er noe den skal fange opp.

I begynnelsen var det fancy, mye mer fancy enn første kinect, men etter hvert så er det ting som irriterer meg. Men nå som den er koblet bort savner jeg jo skype og snapfunksjonen som gjorde ting ganske enkelt da.

Er det ikke mulig å slå av de funksjonene du ikke liker?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det er fullt mulig å bruke snapfunksjonen uten Kinect.

Trykk og hold (den nye) startknappen på appen du vil snappe. Da kommer det opp en meny, fra der kan du velge snap og andre funksjoner.

Lenke til kommentar

Kinect er med som ekstra, ingen tvang overhodet å koble den i. Å påstå det er bare en "unnskyldning" for å finne noe galt med XOne.

Nei, men du blir lammet av å ikke ha den i. Operativsystemet gjør det helt klart at Kinect skal være der, blant annet på grunn av mangel på auto login.

bare å bruke Kontrolleren det..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om man absolutt ikke vil ha den, så får man alltid solgt den til noen hvor den har streiket.

Du er litt desperat for å ta et poeng nå, synes du ikke?

Du seriøst, spar deg.

Det er et diskusjonsforum, jeg kommentere kun at jeg syns det blir feil å bruke kinect som et negativt poeng ved diskusjon om PS4 vs Xbox One.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et diskusjonsforum, jeg kommentere kun at jeg syns det blir feil å bruke kinect som et negativt poeng ved diskusjon om PS4 vs Xbox One.

Mulig du synes det blir feil, men per dags dato så er xbox one og kinect i ett. Kinect er skyld i at konsollen er dyrere, svakere gpu og en kompliserende minnestruktur.

Er det verd det? Nei ikke slik situasjonen er nå. Null spill som viser verdien av kinect. Kinect er og vil bli et stort tema når man diskuterer de to plattformene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Mulig du synes det blir feil, men per dags dato så er xbox one og kinect i ett. Kinect er skyld i at konsollen er dyrere, svakere gpu og en kompliserende minnestruktur.

Er det verd det? Nei ikke slik situasjonen er nå. Null spill som viser verdien av kinect. Kinect er og vil bli et stort tema når man diskuterer de to plattformene opp mot hverandre.

Om det er verdt det er opp til hver enkelt forbruker å avgjøre i mine øyne.

Jeg har hatt begge deler i alle år, for min del nå falt valget på XO fordi den gir meg en bedre totalpakke enn hva en ps4 ville gjort. Jeg skal kun ha en konsoll nå, og det som faktisk gjorde at valget falt på XO var Forza 5 og at hele konsollen virker nytenkende og spennende.

Hadde jeg gått 100% for ytelse og grafikk hadde jeg oppgradert PC'n min, XO'n syns jeg gir flott grafikk til mitt bruk, og den er lynrask i alle funksjoner.

Så klart ups&downs både med XO og Ps4 men jeg klarer ikke helt å være enig i at Kinect løsningen er ett negativt tegn, for min del når den er tilkoblet så er den bare positiv og verdt penga.

Fikk sparken i FIFA 14 fordi jeg satt og bannet for meg selv i stua, da overvant kinect meg totalt!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det trenger en justering ja, hehe. Tror det reagerer på tonefall mer enn enkelte ord.

Satt og snakket norsk til den med forskjellig tonefall og fikk høre det av kommentatorene i FIFA at treneren ikke ga seg med å kjefte på dommeren. Alt jeg sa var " Kan du hente en cola til meg" på norsk.

Når jeg bruker stemmekommandoer til spillerbytte/taktikk endring osv så fungerer det spot on faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En ting jeg finner litt snålt er måten EA har valgt å la Titanfall bli anmeldt, de holdt en to-dagers review event der anmeldere måtte reise dit for å få sine inntrykk og gjøre opp sin mening.

Så de aller fleste anmeldelser som ligger ute til nå er sider/blad som gjorde seg opp sin mening ene og alene over disse 2 dagene. Jeg ser at Giantbomb, IGN og Eurogamer holder igjen full anmeldelse til de har prøvd spillet i et ekte miljø. Håper ikke dette er fremtiden for spillanmeldelse....jeg ser for meg veldig mye forstyrrelser og at utviklere/utgivere vil prøve å påvirke karakteren mer direkte enn de har gjort før.

Er en liten tanke å ha i bakhodet når man leser alle disse tidlige anmeldelsene.

Lenke til kommentar

Det er og grunnen til at alle desse tidlige anmeldelser blir vurdert som rusk og lite brukbare. Avventer til alle spill er kome ut og faktisk blir spillt og testa av di som forsatt ikkje vil la seg styre av spillindustrien. SimCity-fadesen burde fått fleire spill-anmeldere til å skjerpe egne rutiner, spesiellt overfor spill som bare har online-del.

Lenke til kommentar

Kinect er med som ekstra, ingen tvang overhodet å koble den i. Å påstå det er bare en "unnskyldning" for å finne noe galt med XOne.

:hm:

For å klarere: når du kjøper Xbone er Kinect påtvunget prisen, men den er frivillig å bruke.

microsoft tvinger deg å kjøpe gold live først, før man bruker kinect skype.

Lenke til kommentar

Om man absolutt ikke vil ha den, så får man alltid solgt den til noen hvor den har streiket.

Du er litt desperat for å ta et poeng nå, synes du ikke?

Du seriøst, spar deg.

Vel, sir jeg respekterer ditt syn på diskusjonen, men nå har det seg slik at omtrent alle parter skal draes inn for å tilsammen gi et syn på konsollenes fordeler og ulemper.

Og Pris er ikke et unntak, så når da et produkt som like godt kunne ha vært valgfritt er med i pakken, blir den regnet med som en del av konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...