Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

En liten, men tvilsom gratulasjon til ms til sitt første multiplattform spill hvor digital foundry gir en knepen seier til xbox one versjonen av Thief.

Ps4 - bedre framerate minimum 25 fps og 1080p.

Xbox one - minumum 20 fps og 900p, men bedre texturefiltering.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=777425

AF er jo ikke så kritisk i et spill som Thief, og når framerate er bedre på PS4 (ikke et sjokk ettersom 16x AF på Xbone med bare 68GB/s båndbredde virker rimelig teit) skjønner jeg virkelig ikke hvorfor Xbone skal gå av med seieren.

Min laptop med et simpelt GT 650M kjører jo faktisk spillet bedre enn noen av konsollene, det sjokkerer meg egentlig mer :p

EDIT:

Tok akkurat en nærmere kikk på bildene i artikkelen og må ærlig talt si meg enig i konklusjonen: Xbone ser langt penere ut enn PS4 her takket være AF. Virker nesten som om det er problemer med texture streaming i enkelte av bilene på PS4-utgaven...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DF konkluderer vel med at det ikke er noen opplagt grunn til Trilinear filtering blir brukt ved PS4:

"Sony's platform does run at a disadvantage in another regard though. Unlike the other versions, the PS4 uses trilinear filtering to treat floor and wall textures, creating a blur across far-away surfaces. It's a difference that sticks out when using the PC version's 16x anisotropic filtering, which itself is like-for-like with the clarity of the Xbox One release. Trilinear filtering is a cost-saving trick that suits games running at lower resolutions, where the tail-off in texture sharpness isn't so visible at a distance. For a game running at full 1080p though, Thief is doing itself a disservice here, and there's little to demonstrate why Sony's console can't compete with Microsoft's platform here."

Virker som en total blunder fra utviklernes side.

Lenke til kommentar

Var ikkje lett å sjå forskjell på PS4 og XO, men Thief blir eit spill for PC. Har man først vent seg til 60fps er 30fps mildt sagt ein hakkete nedtur samt drop som både PS4 og XO har ned mot 20fps er forkastelig. Den slags fps-drop bruker eg ikkje penger på. Innser eit behov for spill-oversikt med oppløsning, fps-snitt, fps-drop osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg tror han mener at enspillerdelen i BF3 og BF4 er så dårlig at de skulle droppet de helt.

I BF4 er det noen våpen du kun kan låse opp ved å spille historien, og da blir man på en måte påtvunget den.

Lenke til kommentar

Og er man heldig kommer man seg faktisk i gjennom uten å bli rammet av den dritt buggen som sletter all framdrift. Har vanskelig for å tro det er verdt gjennomspillingen dog.

Korrekt, vet ikke hvor mange forsøk eg brukte for å komme meg gjennom spillet. Mistet saven iallefall fire ganger, alltid på nest siste mission.

Lenke til kommentar

Mener du at SP i BF3 og BF4 er bra?

Hvordan klarte du å mistolke det der? Prøvde du med vilje å få det til å virke som jeg liker noe som helt klart er crap?

Ja, skal vi se:

Smak og behag. Et spill med høyt budsjett som ikke tvinger på deg en dårlig flerspillermodus og sosiale ting er en fryd.

Det går begge veier. Se på Singeplayeren til Battlfield 3 og 4.

"Det går begge veier." - her tolker jeg det til: det er tilfeller der en påtvunget singleplayer/multiplayer har vist seg å være bra.

"Se på Singleplayeren til Battlfield 3 og 4." - her tolker jeg det til: BF3 og 4 har en god singleplayer.

Hvor er den logiske bristen i mitt resonnement her?

Tvetydige utsagn fungerer forresten fantastisk på internett.

Lenke til kommentar

Battlefield har på ingen måte noe god enspillerdel, men du sitter ihvertfall igjen med noe når EA stenger serverne sine for tidlig. Etter det jeg har lest er det svært mange som finner Titanfall lite interessant fordi det kun er online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...