Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Kom gjerne med flere eksempler.

Som sagt, jeg kunne ikke brydd meg mindre om folks preferanser.

 

Men Thomas' tøvete kommentar om at han trodde det ble 30 FPS, selv om utviklerne (eller var det utgiveren?) sier 60 FPS, valgte jeg å kommentere.

Også da han sprer tull i Xbox One-tråden.

Lenke til kommentar

Love makes blind. Var tilogmed en som klarte å poste et sitat fra en ikke offisiell kilde på at titanfall ble 1080p 60fps til lansering. Da bor man i kardemommeland om man har så tro på konsollen sin at den plutselig går fra 792p til 1080p på noen uker.

Tja, det har vel noe med at Respawn har bekreftet at oppløsningen vil være høyere i spillet etter de siste oppdateringene. Så får vi vel vente og se om det er 900p, 1080p eller 792p oppskalert hardwaremessig til 1080p av xbone. Men egentlig shit samme. Titanfall er epic, og jeg gråter ikke om det ikke har høyere oppløsning enn hva betaen hadde.

 

Greit med PS4 og 1080p, jeg liker alle konsoller og pc. Men på online multiplayer på konsoll er det xbone som er kongen (Garden warfare anyone;) )

Lenke til kommentar

Drar på jobb om ett kvarter, har dama på besøk frem til søndag, og er uansett såpass lat at jeg ikke gidder å lete frem eksempler når jeg har tid.

 

Uansett, rett skal være rett, Thomas burde svart feil, men om du leser svaret hans, så skriver han tipper. Som i at han tror. Noe som ikke er rart med tanke på alle andre spill. Han burde kanskje lest artikkelen bedre, evt. faktisk lest den, men altså, nå har det vært sagt tidligere og at Xbox One spill skal komme i 1080p og 60fps, som f.eks CoD:Ghost, og du kan kanskje svare meg hva resultatet ble der?

 

Jeg tror uansett at Wolfenstein vil kjøre i 1080p og 60fps på begge konsollene, uten så alt for mye forkjell på detaljegrad eller lignende, kanskje bare litt mer AA på PS4-versjonen, merk ordet kanskje.

 

Det er uansett du som blir såpass butthurt over kommentaren hans at du drar en frekk kommentar som grenser veldig opp mot personangrep som svar.

 

Så mye tull har jeg heller ikke sett at han har spredd i Xbox One-tråden, der er det andre som har vært mye verre. Om du driter i hva slags konsoll folk kjøper burde du ikke ta det så tungt at han en gang sa at han som ikke klarte å bestemme seg for om han skulle kjøpe ny telefon som han trengte eller Xbox One at PS4 var kraftigere og billigere. Jeg hadde uansett tipset han om ny telefon om jeg hadde giddet å bry meg, siden det er viktigere enn en konsoll. Men det har blitt mye sutring i Xbox One-tråden, og jeg er hundre prosent sikker på at det er fordi Xbox One er svakere. Det var slik med PS3-fanboysene forrige konsollkrig, så. Det er vondt at hva man liker ikke er best, tydeligvis. (Hvor jeg har det fra? Nett, forum, diskusjoner. Jeg er også en av de som har postet mest rykter og nyheter i både PS4 og Xbox One-tråden, og det er så og si kun fra Xbox-supporterene jeg har fått slengt dritt etter meg, selv om ryktene og nyhetene i ettertid faktisk viste seg å stemme.)

 

 

PS: Garden Warfare ser sinnsykt morsomt ut. Venter til det kommer til PC, da jeg ikke er interessert i å handle hverken Xbox One eller PS4 før det har kommet flere spill.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg får ikke vondt i stumpen av kommentarene hans, men jeg reagerer på hva han skriver og når.

Hvorfor skal han tippe at det blir noe annet enn det blir? Samme det, vi lar det ligge.

 

Dessuten syns jeg ikke det er mye sutring i Xbox One-tråden. Er det virkelig det?

 

For så vidt enig med deg angående Garden Warfare, samt at jeg heller ikke har planer om ny konsoll før det er kommet flere spill.

 

Kos deg på jobb.

Lenke til kommentar

 

Ble PS3 banket gul og blå?

Det må være det dummeste jeg har lest. X360 i dem siste åra har omtrent hatt null eksklusiver (teller ikke indies eller HD remakes). Salgstallene så har ps3 vel rundt en million mer solgte en x360, så banka gul og blå ble den slettes ikke.

 

 

Nå var det satt litt på spissen, for å terge Sony fanboys. Men jeg tror det er lite tvil om at Sony ble stående igjen som taperen i forrige generasjon. Man gikk fra å være suveren markedsleder til å havne bakerst i køen, store deler av forrige generasjon. Ja, PS3 endte med å selge mer enn X360 totalt sett, men det var først på tampen av forrige generasjon, etter at futten hadde gått ut av Wii, og MS hadde rotet seg bort med Kinect og annet tullball, at Sony klarte den bragden. Da også mye fordi X360 aldri hadde en reell sjanse i Japan, spesielt etter at mange eksklusive jrpg begynte å komme ut på PS3.

 

360 var en kjempesuksess for MS, man gikk fra å selge 24 millioner Xbox til å selge over 70 millioner X360, med lenge høyest attachment rate av alle konsollene. PS3 var lenge en flopp, som til slutt kan ansees som en moderat suksess for Sony. Man gikk fra å selge 150 millioner PS2 til å havne bakerst i køen.

 

 

Så PS3 hadde dårlig gameplay og grafikk?

Her har vi et prakt eksempel av en som ikke har spilt PS3.

Kan nevne mange titler som er teknisk overlegne på PS3 mellom ps3 og x360 eksklusiver.

 

Er bare Gears 3 som var flott på x360. På PS3 så er det TLOU, Uncharted 2-3, God Of War 3, KZ 2-3 for eks så da har jeg sagt mitt her.

 

Vi drøftet multikonsoll spill, og der var spillene som regel best på X360. Forøvrig så eide jeg alle tre konsollene i forrige generasjon, alle tre i generasjonen før det, alle før det osv osv. Bryr meg ikke om det er MS eller Sony som står bak konsollen, som mange andre her tydeligvis gjør. Jeg er Nintendo fan, og innrømmer glatt at spillmessig så var Wii den verste konsollen i forrige generasjon, til tross for at den også hadde en del virkelig gode spill, så var kvaliteten jevnt over ganske lav.

 

Det var en god del gode spill på PS3, og jeg hevdet vel ikke det motsatte.

Jeg foretrekker uansett japanske spill fremfor vestlige, sånn sett så er jeg mer tilbøyelig til å foretrekke en konsoll fra en japansk produsen enn en amerikansk en.

 

 

Dem som starter disse debattene kan bare fortsette, fordi det er nyttig info til meg å mange andre.

Mange av oss har både PS4 og Xbox One. Dermed så velger jeg spill ihvertfall der det ser best ut om jeg skal spille et spill til disse nye konsollene.

 

Grafikk er viktig, men langt fra alfa og omega. Dessuten så er ikke forskjellen så stor mellom XB1 og PS4 som mange vil ha det til. Det avhenger også av hvor mye arbeid utvikleren legger i det. I tillegg så er ergonomien på XB1 kontrollen mer tilrettelagt for 3D spill enn på PS4s kontroll. Så kan man velge, bedre grafikk, eller bedre kontroll.
Endret av dracula
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

F.eks. 900p vs 1080p er ikke stor nei, men om en person har valget så velger man selvfølgelig maskinen som klarer det høyeste,

 

nei det er ikke selvfølgelig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Enig, NIrD, konsoller nå til dags er så mye mer enn bare spillkonsoller. Tviler på at grafikk er den eneste grunnen til valg av konsoll. Men det er sikkert det for noen.

Lenke til kommentar

 

F.eks. 900p vs 1080p er ikke stor nei, men om en person har valget så velger man selvfølgelig maskinen som klarer det høyeste,

 

nei det er ikke selvfølgelig

 

Kanskje ikke, men mang jeg kjenner som har skaffet seg PS4 eller planer om å skaffe PS4 velger den fordi den er kraftigere enn Xbone. Også fordi de ikke vil betale Gold for å bruke Netflix og andre multimedia apps.

 

Hvorfor tror dere PS4 solgte dobbelt så mye som Xbone i USA januar? Jeg tror en grunn er at mange husker hvordan MS ville rævkjøre forbrukerne med dritt DRMen deres.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

 

 

F.eks. 900p vs 1080p er ikke stor nei, men om en person har valget så velger man selvfølgelig maskinen som klarer det høyeste,

nei det er ikke selvfølgelig

 

Jo, det er en selvfølge:

Hvis A er bedre enn B er det ingen grunn til å velge B.

 

Det er jo helt totalt irrelevant her da det ikke går an å si hvilken som er best. Det er forskjellig fra person til person.
Lenke til kommentar

 

 

 

Dem som starter disse debattene kan bare fortsette, fordi det er nyttig info til meg å mange andre.

Mange av oss har både PS4 og Xbox One. Dermed så velger jeg spill ihvertfall der det ser best ut om jeg skal spille et spill til disse nye konsollene.

 

I tillegg så er ergonomien på XB1 kontrollen mer tilrettelagt for 3D spill enn på PS4s kontroll. Så kan man velge, bedre grafikk, eller bedre kontroll.

 

 

Ifølge hvem har best kontroller? Deg? Da er det subjektivt, like subjektivt så det jeg sier nå at PS4 kontrolleren sitter bedre i hendene mine en Xbox One sin. Dem to tingene på X1 kontrolleren som er bedre en X360 kontroll er bedre triggere og slipper batteripakken som var i veien på X360 sin.

 

Alt koker ned til preferanser.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Alt koker ned til preferanser ja, når det gjelder gamepad-styret så ser det ut som om folk flest er mest fornøyd med PS4-gamepaden. Jeg har ikke prøvd noen enda, men gleder meg veldig til å teste begge to.

 

Grafikk er ikke alt, ihvertfall ikke nå hvor konsollene skal kunne gjøre mer enn bare å spille spill, men en ting som er sikkert er at det alltid er å foretrekke bra grafikk og bra flyt i bildet. Men en som kun har Xbox One bør jo ikke bry seg om at andre kan spillet ett spill som ser bedre ut eller flyter bedre på en annen konsoll så lenge man selv koser seg og er fornøyd med hva man ser.

 

Men, folk flest, altså ikke de som henger her, som er i overkant interessert i spill, de tenker ikke så mye på eksklusiver. De tenker ikke så mye på gamepad, online-tjenester osv. De tenker pris vs kraft, hva venner og bekjente har og vil i hovedsak bruke en konsoll til spill og småplukk som f.eks Netflix.

Lenke til kommentar

Men det har blitt mye sutring i Xbox One-tråden, og jeg er hundre prosent sikker på at det er fordi Xbox One er svakere. Det var slik med PS3-fanboysene forrige konsollkrig, så. Det er vondt at hva man liker ikke er best, tydeligvis.

 

De som sutrer mest er jo faktisk de på motsatt side. Eller "jeg har begge så jeg kan spre så mye oppgulp jeg vil". Og terskelen for hva som tåles i Xbox-leiren er mye høyere enn i PS-leiren. Man blir jo utestengt fra PS4-tråden sålenge man stiller seg kritisk til noe. Noen blir rett og slett såret av kritisisme på lekedingsen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...