Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Nei, at 70 millioner kontoer ble hacket, er bare en filleting. Sveip det under teppet. Man velger heller en dårlig sikret tjeneste enn konsollen med dårligst grafikk, sant?

Har enda ikke hørt om noen firma som har et 100 % hackesikkert system. Finner man en lur og praktisk måte å gjøre sånt på så burde man vel kanskje vurdert å dele ut en fredspris. Jeg stoler like mye på Sony som på MS på den fronten der ass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, at 70 millioner kontoer ble hacket, er bare en filleting. Sveip det under teppet. Man velger heller en dårlig sikret tjeneste enn konsollen med dårligst grafikk, sant?

Har enda ikke hørt om noen firma som har et 100 % hackesikkert system. Finner man en lur og praktisk måte å gjøre sånt på så burde man vel kanskje vurdert å dele ut en fredspris. Jeg stoler like mye på Sony som på MS på den fronten der ass.

70 millioner kunder mistet kredittkortinfoen sin takket være Sony.

0 kunder mistet kredittkortinfoen sin takket være Microsoft.

All historie forteller oss at det er smart å stole like mye på begge to, eller? ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

70 millioner kunder mistet kredittkortinfoen sin takket være Sony.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_outage#cite_note-35

On May 2 Sony issued a press release, according to which the Sony Online Entertainment (SOE) services had been taken offline for maintenance due to potentially related activities during the initial criminal hack. Over 12,000 credit card numbers from non-U.S. cardholders and additional information from 24.7 million SOE accounts may have been stolen.

Reuters began reporting the event as "the biggest Internet security break-in ever". A Sony spokesperson said:[35]

• Sony had removed the personal details of 2,500 people stolen by hackers and posted on a website
  • The data included names and some addresses, which were in a database created in 2001
  • No date had been fixed for the restart

As of today, the major credit card companies have not reported any fraudulent transactions that they believe are the direct result of this cyber attack.

Ingen kan beskytte seg hundre prosent mot hacking, men sikkerheten til Sony var tydeligvis ikke nok, noe som aldri er bra nok, uansett om det er Sony, Valve, Microsoft, Ubisoft eller noen andre. Man bør likevel forholde seg til fakta, noe som så og si aldri er tilfellet når Sony-skandalen nevnes.

Xbox Live har heller ikke vist seg hundre prosent sikkert, selv om det ikke er i nærheten av Sonys skandale: http://arstechnica.com/security/2013/03/hackers-that-took-over-xbox-live-accounts-may-be-behind-ddos-attack-on-ars/

Jeg tror både Microsoft og Sony er ganske så trygt nå, Sony har selvsagt lært, de tapte gigantiske summer på skandalen, og har selvfølgelig gjort mye for at det ikke skal skje igjen. Microsoft har lært av småsakene, og det er selvsagt også utrolig sikkert.

Liker dog at Microsoft og Sony har åpnet opp for at man kan bruke PayPal, så slipper man ihvertfall at kredittkortinfoen blir stjålet om noe skulle skje. Vel, med mindre PayPal blir hakket, noe som også kan skje.

Vi som bor i Norge er uansett såpass heldig at det ikke vil ha stort å si for oss, penger som blir svindlet etter noe slikt vil vi få tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"We are aware that a group of attackers are using several stringed social engineering techniques to compromise the accounts of a handful of high-profile Xbox LIVE accounts held by current and former Microsoft employees,"

Social engineering har ingenting med å hacke systemet å gjøre. Det er å søke seg fram til informasjon som gjør at man får nok til å bruke passord-gjenopprettingsfunksjonen f.eks. Absolutt ikke på noen måte brudd av tjenesten og har _ingen_ likhet til saken med Sony.

50 millioner brukere på en høyt profilert live gamingtjenste siden 2002. Man kan si mye om Microsoft og Xbox One, men sikkerheten på Xbox Live har de tatt på alvor og så til de grader levert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Vet ikke om du har lesevansker eller bare er ignorant, men jeg skal hjelpe deg litt.

Rett under tittelen står det:

Bethesda has announced that Wolfenstein: The New Order will run at 1080p and 60fps on both PS4 and Xbox One.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har lesevansker eller bare er ignorant, men jeg skal hjelpe deg litt.

Bethesda has announced that Wolfenstein: The New Order will run at 1080p and 60fps on both PS4 and Xbox One.

Gøy å se du beskytter Xbox One når du ikke eier en og kaller alle andre som velger spill til en annen konsoll for PS-fanboys, like gøy hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Gøy å se du beskytter Xbox One når du ikke eier en og kaller alle andre som velger spill til en annen konsoll for PS-fanboys, like gøy hver eneste gang.

Hehe. Hva er dette et forsøk på? Det står i artikkelen at det kommer i 1080p og 60 FPS til Xbox One. Hvorfor skal Thomas da anta noe annet?

Hvor har jeg kalt folk som velger spill til en annen konsoll for fanboys?

Jeg gir blanke i hvilken konsoll folk kjøper. Null interesse.

Lenke til kommentar

Nytter ikke. Alt negativt om Playstation skal tones ned og glemmes.

Grafikk > Sikkerhet

Hvorfor bringe opp sikkerhet så mye? Ja, Sony ble hacket for noen år siden, alle vet det. Men hva er poenget å komme opp med det nå? Sony har sikkert forbedret sikkerheten siden da.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Fordi det virker som enkelte ser på det som en filleting. Men greit, det er vel tre år siden nå. Jeg skal la det ligge fra nå av. :)

Lenke til kommentar

Nytter ikke. Alt negativt om Playstation skal tones ned og glemmes.

Grafikk > Sikkerhet

Hvorfor bringe opp sikkerhet så mye? Ja, Sony ble hacket for noen år siden, alle vet det. Men hva er poenget å komme opp med det nå? Sony har sikkert forbedret sikkerheten siden da.

...håper vi.

Lenke til kommentar

Hehe. Hva er dette et forsøk på? Det står i artikkelen at det kommer i 1080p og 60 FPS til Xbox One. Hvorfor skal Thomas da anta noe annet?

Vel, MS sendte ut 3,9 millioner Xbox One til butikkene, men rapporterer om 3 millioner solgte til forbrukerne. nesten 1 million usolgte i butikkene ved årsskiftet.

De shippet også 3,5 millioner Xbox 360, så den er oppe i totalt 82,9 mill nå.

http://www.microsoft.com/investor/EarningsAndFinancials/Earnings/PressReleaseAndWebcast/FY14/Q2/default.aspx

Haha. Man må simpelthen bare elske PS-fangutta.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Vel, MS sendte ut 3,9 millioner Xbox One til butikkene, men rapporterer om 3 millioner solgte til forbrukerne. nesten 1 million usolgte i butikkene ved årsskiftet.

De shippet også 3,5 millioner Xbox 360, så den er oppe i totalt 82,9 mill nå.

http://www.microsoft.com/investor/EarningsAndFinancials/Earnings/PressReleaseAndWebcast/FY14/Q2/default.aspx

Haha. Man må simpelthen bare elske PS-fangutta.

Sant, og der bommet jeg. Én gang. Men herren over her skrev "hver gang", da må det ha vært flere ganger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...