Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Sony jobber desperate med å få titanfall på ps4 ... :p ikke rart for et knall fps...

Dette er en system selger for ms....

Hæ? På hvilken måte jobber Sony med å få Titanfall på PS4?

Google is ur friend :closedeyes:

Jeg googla jeg :p

Det er heller motsatt. Vince Zampella i Respawn er litt trist i fjeset fordi EA overkjørte han

Vince: "Always MS exclusive at launch, great partner and focus is good for a startup. EA made a deal for the rest, we only found out recently =("

Q: "so you won't make any games for the ps4 ?? :("

Q: "is it an MS exclusive franchise or just this one game ?"

Vince: "Of course we will, just not the first Titanfall."

Men sånn ellers så er jeg ikke så veldig interessert i Titanfall. Det er nok knall for de som allerede var fan av CoD spill. Men etter en dose Battlefield, så virker det litt som et steg tilbake når man tenker seg om at man sitter faktisk i Michael Bay inspirert mech, og det er ingenting rundt deg som knuses eller kan ødelegges, ingen vegger som kan slås/skytes ned. Tenk å kunne hatt en thermal vision hvor du kunne se varme gjennom vegger, og da knuse armen gjennom veggen og mose en pilot. Skjønner jo at de har gjort dette for balansen sin del, men det er nettopp derfor spillet ikke tiltaler meg, fundamentet er og for å få balanse blir det ikke det spillet jeg vil spille. Men etter det jeg hører så virker det jo definitvt som at dette er noe man burde heller spille på en PC (med kontroll om man så ønsker), iogmed at heller ikke dette spillet greier å kjøre i 1080p på Xbox One, er jo en litt bekymringsverdig trend dette.

Jeg er spent på å se når vi får noen av disse spillene som er multiplatform men ikke cross-gen, om Xbox One vil holde tilbake hva utviklere gidder å ta seg tid med for PS4 versjonen. Greit, litt bedre teksturer, økt framrate og oppløsning, men hvor mye bedre ville disse spillene kunne sett ut om de var laget bare for PS4? Er nok et spørsmål vi aldri får svar på, men håper ikke Xbox One viser seg å være så alt for mye svakere enn PS4, det vil suge for multiplat spillene sin del. Men det er også alt for tidlig å si, de skraper bare overflaten av utviklingen til disse konsollene nå, og cross-gen er jo uansett det som holder ting mest tilbake akkurat nå uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

COD har vært død for meg i ganske mange år nå, og BF har vært det store for min del. Men det skal likevel sies at det var JÆVLIG underholdende og spille Titanfall Xbox One. Så helt sort-hvitt er det jo ikke. Jeg skulle gjerne sett spillet på PS4 altså.

Lenke til kommentar

Da er det bekreftet at Metal Gear Solid V blir 1080p på PS4, og 720p på Xbox One.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=770306

Kjøper man spillet til XO er det det samme som å si at det er greit. Så jeg håper ingen gjør det.

Så de som sitter med bare en konsoll skal ikke kjøpe spillet? Er ikke alle som velger den konsollen som er kraftigst. Da kan man gå tilbake og spør folk hvorfor de kjøpte PS3 i stedenfor 360. Blir akkurat det samme.

Hvis de bryr seg om forskjellene, så kjøper de ikke spillet nei.

De som bare har Xbox One kjøper naturligvis spillene uansett om de ser bedre ut på PS4. Tror du det at hvis folk ikke kjøper kommer til å endre noe?

Ja, noen gjør det, dem om det. Men da kan man ikke komme og klage over forskjellene.

Om det endrer på noe eller ikke er ikke poenget, poenget er at det sender et signal om at det ikke er godt nok at det ser så mye bedre ut på den ene kontra den andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ser ikke for meg at de blir å gi Titanfall 2 til Microsoft neste gang, spesielt ikke hvis PS4 fortsetter å selge dobbelt så mye som Xbox One.

Fortsetter å selge dobbelt så mye?

Siste offisielle tallene var vel PS4 4,2 millioner mot Xbox Ones 3 millioner. Eller er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Hvis de bryr seg om forskjellene kjøper man ikke den klart svakeste konsollen.

Fete folk derimot koser seg med spillet på den konsollen de har, uavhengig av om det ser bedre ut på en annen plattform.

Hvorfor ikke? Hva om man liker eksklusivene best på XO?

Lenke til kommentar

Da kan du heller ikke klage over at spillene ser dårligere ut enn de gjør på en bedre plattform. Det er å forvente med svakere hardware. Det å ønske at spillutviklerne ikke skal bruke den ekstra kraften i andre plattformer kun for at spillene skal være helt like er idiotisk, spesielt siden det ikke er noe ekstra jobb for dem å bruke den. Er man såpass sjalu på andre som kan spille spillet med bedre grafikk eller framerate at man ikke klarer å kose seg med spillet på egen plattform fortjener man ikke bedre.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man klage på det sålenge man ikke kjøper multiplatsene til den konsollen. Microsoft får da se at multiplatsene selger dårlig på deres konsoll, noe som gir dem et hint om at dette ikke er holdbart. Hvorfor kjøpe et spill på en svakere konsoll (om man bryr seg om grafikk) når man vet andre får en bedre spillopplevelse? Dumskap er det det er. Da får man ingen endringer i fremtiden.

Spillutviklere som satser på å gi ut spillene på så like konsoller som XO og PS4, bør gjøre en innsats for å få versjonene så like som mulig. Hvis de ikke gidder å ta dette ansvaret så bør de straffes ved at forbrukere boikotter den dårligste versjonen. Og nå snakker jeg for de som virkelig bryr seg om grafikk og som er misfornøyd med dette faktum at det er så store forskjeller.

Vi som har støttet Microsoft i lang tid fortjener bedre enn at multiplatsene ser ræva ut kontra konkurrenten, så jo, man fortjener bedre.

Lenke til kommentar

Ser det ikke som sannsynlig at de kommer med en oppgradert XO, som gjør multiplatt-versjonen bedre på den måten. Det er nok for kostbart. Men hvis det er en mulighet så bør de absolutt vurdere det.

Noe annet de kan gjøre dog, er å betale utviklerne for å gjøre XO versjonen bedre enn PS4-versjonen. Beste vil såklart være å sikre seg mest mulig eksklusivitet. Nå kan jo ikke jeg uttale meg om hva som er best av disse to scenarioene (oppgradert hw vs betale utviklere) da jeg ikke har kjennskap til hvor store kostnader det innebærer. Men noe må gjøres for at XO skal skinne som den ultimate konsollen. For fortsetter det slik som det har gjort til nå angående multiplats, så får de hvertfall ikke mine penger. Da blir XO en WiiU, eksklusive titler only.

Lenke til kommentar

Det vil være ren idioti av Microsoft og droppe Kinect på dette tidspunktet, det er jo en av de få tingene som faktisk skiller de to konsollene med fordel Microsoft per dags dato og det indieutviklere, samt Microsoftutviklere velger å gjøre med Kinect er en av de unike mulighetene de har til å differensiere seg.

Det å droppe Kinect nå er rett og slett idioti fra ende til annen, minimalt gevinst og det gjør jo bare at de av oss som håpet på at Microsoft skulle støtte oppunder Kinect 100% fra start til slutt også blir sviktet oppi det hele. Ser ikke helt i hvilken verden dette skal gi noen som helst mening enn hos forslåtte Kinecthatere som nekter å se potensiale med teknologien.

Lenke til kommentar

Hvem er det som gledet seg over Kinect til Xbone? Kinect fungerer bedre til Xbone, men det er fortsatt ikke noe jeg vil ha til konsollen min. Ingen i min vennekrets gjorde noe annet enn å trekke et lettelsenssukk når MS annonserte at Kinect ikke måtte være tilkoblet hele tiden.

Nå sies det også at de lanserer en Kinect-fri versjon av Xbone, så kan vi som ikke ønsker f*enskapet slippe å betale ekstra for det :D

Lenke til kommentar

Potensiale og mulighetene med kinect er en ting, men om kostnaden er så høy som ryktene sier, nesten like dyrt som selve maskinen så mener jeg de burde kutte den ja. Eller ta tapet ved å sette ned prisen. Hva er vitsen med kinect om ms skulle en opp med å bli den konsollen som får den dårligste versjonen av spillet. Utviklerene gidder ikke bruke særlig med tid åog ressurser på å gi xbox one versjonen noen kinect funksjoner som folk bryr seg om. De skulle ventet et år, fått ned kostnaden på maskinen og kinect. Da kunne de mest sannsynlig lansert en konsoll med bedre hw, kinect, trippel A Kinectspill samt en prislapp tilpasset markedet. Nå har de lansert en svakere, dyrere konsoll med en addon ingen vet hvorfor de betaler så mye for. Ui navigering, pålogging etc duger ikke.

Lenke til kommentar

Synes MS burde selge en rimeligere XBO pakke uten Kinect og senke prisen litt på den som er bundlet med Kinect. Og hvor prisen er forholdsvis minimal for å ta med Kinect slik at flere bare blar opp et par ekstra hundrelapper og får en total pakke.

Så kan dem som vil ha mulighet for video samtale via Skype, bruke stemme og bevegelses kontroller til navigasjon og til spill. Og dem som vil streame når den funksjonen kommer til XBO.

Selv har jeg kameraet til både XBO og PS4 koblet opp og bruker dem veldig ofte.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Problemet er at sekundet Microsoft fjerner Kinect så reduserer de brukerbasen for utviklere og vips så får vi samme situasjon som med Xbox 360 hvor knapt noen gidder å bruke ressurser på Kinect fordi du ikke lenger er garantert hvor mange Xbox One eiere der ute som faktisk har en Kinect... Så lenge Kinect er på samtlige konsoller så er det så latterlig mye mer aktuelt for utviklere å ta høyde for det i utviklingen av spill, så fort de velger å selge konsoller uten så kunne de like så greit bare sløyfa hele greia fra starten av, da blir det kun Microsoft Studios spill som vil tørre / gidde å bruke ressurser på optimalisering mot Kinect.

Lenke til kommentar

Spillutviklere som satser på å gi ut spillene på så like konsoller som XO og PS4, bør gjøre en innsats for å få versjonene så like som mulig.

Noe annet de kan gjøre dog, er å betale utviklerne for å gjøre XO versjonen bedre enn PS4-versjonen. ...,noe må gjøres for at XO skal skinne som den ultimate konsollen.

Først argumenterer du for at multiplatform spill bør være så like som mulig, men en halvtime etterpå så foreslår du at MS skal betale utviklerne til å gjøre XO versjonene bedre enn PS4.

Så du er sur fordi PS4 har bedre HW og derfor bedre versjoner av multi spill, men hvis situasjonen var snudd på hodet så hadde alt vært bare topp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at sekundet Microsoft fjerner Kinect så reduserer de brukerbasen for utviklere og vips så får vi samme situasjon som med Xbox 360 hvor knapt noen gidder å bruke ressurser på Kinect fordi du ikke lenger er garantert hvor mange Xbox One eiere der ute som faktisk har en Kinect... Så lenge Kinect er på samtlige konsoller så er det så latterlig mye mer aktuelt for utviklere å ta høyde for det i utviklingen av spill, så fort de velger å selge konsoller uten så kunne de like så greit bare sløyfa hele greia fra starten av, da blir det kun Microsoft Studios spill som vil tørre / gidde å bruke ressurser på optimalisering mot Kinect.

Problemet nå er jo at Xbox one selger ganske så mye dårligere en ps4, og om dette fortsetter så tror jeg man skal se langt etter noen satsing på kinect fra utviklerene. Spill er såpass dyre i dag at noen spesialbehandling av en konsoll med mindre markedsandel blir usannsynlig.
Lenke til kommentar

Det er desverre noen som på død og liv skal ha det beste... Er du fornøyd med ditt eget kjøp så skal ikke andre komme å "bestemme" hva som er mest lønnsomt. På denne tråden får man kritikk for å velge Xbox One. Helt greit hvis man kommer med usannheter. ALLE vet at PS4 er bedre enn Xbox One på det visuelle. Det får man linker av her inne daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...