Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Var det samme sist de gav ut konsoller. Bare nå er folk enda mer fanatiske på tall, hvert eneste tall skal samenlignes. Hvis man eier en PS4 nå tror eg de kan være en medisin mot depresjon. Redder dagen til mange dette at Ps4 er en bedre maskin.

PS3 bidrog jo med å kurere Alzheimer`s,Huntington`s,Parkinson`s og kreft i det minste ;) Og du nevner tall? Hvor mektig lei ble man ikke av å høre om den magiske CELL CPU`en til Sony og antall beregningene den kunne utføre osv. Det var ILLE forrige generasjon også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det samme sist de gav ut konsoller. Bare nå er folk enda mer fanatiske på tall, hvert eneste tall skal samenlignes. Hvis man eier en PS4 nå tror eg de kan være en medisin mot depresjon. Redder dagen til mange dette at Ps4 er en bedre maskin.

PS3 bidrog jo med å kurere Alzheimer`s,Huntington`s,Parkinson`s og kreft i det minste ;) Og du nevner tall? Hvor mektig lei ble man ikke av å høre om den magiske CELL CPU`en til Sony og antall beregningene den kunne utføre osv. Det var ILLE forrige generasjon også.

Ja, jeg skulle til å si det. Tror egentlig det var enda mer oppstyr rundt tall på forrige generasjon. Jeg har hørt relativt lite om GFLOPS og teknisk dilldall om dagens konsoller enn jeg gjorde forrige generasjon. Forrige generasjon ble det jo også mye mer pushet på av Sony og MS for å vise til tall, kanskje spesielt Sony pushet på forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Tydelig at en en del her ikke var på forumet ved oppstart av forrige generasjon, men trot Nokas Mala er enig med meg i at det var flere hakk værre! Og da var det faktisk enda jævnere blandt multiplattformspillene. Da var det 2-5 foster 10-30p linjer vi kriget om.

Lenke til kommentar

Tydelig at en en del her ikke var på forumet ved oppstart av forrige generasjon, men trot Nokas Mala er enig med meg i at det var flere hakk værre! Og da var det faktisk enda jævnere blandt multiplattformspillene. Da var det 2-5 foster 10-30p linjer vi kriget om.

Stemmer. Alle halmstrå som kunne gripes, ble utnyttet til sitt fulle potensiale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det kan vel ikke stemme, er jo ikke annet enn tflops denne gen.

Og det mener du? Av snart 6000 poster i denne tråden inneholder 6 stk det ordet. Det er ca én promille av alle innlegg.

har du en kjepp i ræva eller? det var et spørsmål, du trenger ikke å være sånn

Lenke til kommentar

har du en kjepp i ræva eller? det var et spørsmål, du trenger ikke å være sånn

Vet ikke helt hvem som "er sånn", men et spørsmål har spørsmålstegn. Det er litt vanskelig å tolke punktum som et spørsmål, så jeg beklager misforståelsen der.

• Liker 9
Lenke til kommentar

http://m.youtube.com/watch?v=BlGu4DqnKC0 Tomb Raider comparison mellom PS4 og Xbox One. Personlig ser ikke eg noe særlig foskjell. Sorry vet ikke hvordan man legger ut video, blir med en link

Kan ikke huske at jeg har lest det skulle være store grafiske forskjeller, så tror dem vil se ganske så identisk ut. Men det skal vistnok være ganske stor forskjell i framrate (30 vs 60), noe du kun vil merke når du spiller. Youtube kan ikke vise forskjellen i framerate.

Lenke til kommentar

Har lest de 10 siste sidene her i tråden og må si dette begynner å bli helt latterlig, alle vet nå att 60fps er bedre enn 30fps... But who cares??

Jeg personlig foretrakk ps3 over xbox 360 i forrige generasjon fordi om den konsollen hadde dårligst oppløsning/framerate i multiplattform spill (hadde begge konsollene men endte opp å spille på ps3 for det meste og xbox 360 ble bare stående å samle støv)

så lenge ett spill kjører samme oppløsning og samme framerate i feks. ett skyte spill på en konsoll så vil ikke en spiller være bedre enn den andre pga alle på den konsollen kjører spillet med samme maskinvare, men derimot har noen 30fps på en pc å går online mot de som kjører 60fps+ så vil man slite ræva av seg for å få inn ett kill....

Så om ps4 kjører bedre fps i ett spill så vil ikke en på xb1 merke dette, viss man ikke går online å sjekker sammenlignings videoer(evt. eier begge og kjøper samme spilla til begge konsollene), jeg personlig mener dette er en meningløs diskusjon siden dette handler om konsoller, og siden ingen av dem kjører mot hverandre online...

Derimot hadde sony og ms hatt samme nettverk så hadde dette vært tragisk for xbox1, men siden alle spiller online med samme type konsoll (x1 vs x1 & ps4 vs ps4), så vil ikke en person ha noe fordel foran den andre! (Annet enn viss man har en tv som har kjappere respons enn den man spiller mot men dette er en annen diskusjon)

Men på en måte forstår jeg att Sony fans hakker litt ned på Xbox fans siden Xbox fans var ekstremt kjappe med å hakke ned på Ps3 når de fant ut att ett spill kjørte bedre på Xbox 360 kontra Ps3 hele sist konsollgenerasjon...

Men eier man ikke spilla på begge konsollene og heller ikke sjekker sammenligninger online så vil man ikke se noen som helst forskjell....

Så alt jeg har å si drit i om ditt eller datt har bedre eller dårligere fps/oppløsning å heller nyt spilla på konsollen du eier....

• Liker 2
Lenke til kommentar

En oppsummering av forskjellene fra PC versjonen av Tomb Raider:

The good..

Subsurface scattering on Lara
Re-made Lara's head from the ground up (better skin shader)
Added environmental effects like moving tree's
Tweaked the particle system slightly
Moved to TressFX 2.0
Added physics on Lara's gadgets and equipments
60fps! Running this game on PC with decent settings and TressFX on is not easy

The bad..

Completely removed tessellation
Completely removed Parallax occlusion mapping
Textures still not level with PC version
Reduced SSAO quality
Reduced TressFX quality
Reduced animation quality on TressFX
FXAA implementation doesn't seem to be as good quality as the PC version

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Har lest de 10 siste sidene her i tråden og må si dette begynner å bli helt latterlig, alle vet nå att 60fps er bedre enn 30fps... But who cares??

Jeg personlig foretrakk ps3 over xbox 360 i forrige generasjon fordi om den konsollen hadde dårligst oppløsning/framerate i multiplattform spill (hadde begge konsollene men endte opp å spille på ps3 for det meste og xbox 360 ble bare stående å samle støv)

så lenge ett spill kjører samme oppløsning og samme framerate i feks. ett skyte spill på en konsoll så vil ikke en spiller være bedre enn den andre pga alle på den konsollen kjører spillet med samme maskinvare, men derimot har noen 30fps på en pc å går online mot de som kjører 60fps+ så vil man slite ræva av seg for å få inn ett kill....

Så om ps4 kjører bedre fps i ett spill så vil ikke en på xb1 merke dette, viss man ikke går online å sjekker sammenlignings videoer(evt. eier begge og kjøper samme spilla til begge konsollene), jeg personlig mener dette er en meningløs diskusjon siden dette handler om konsoller, og siden ingen av dem kjører mot hverandre online...

Derimot hadde sony og ms hatt samme nettverk så hadde dette vært tragisk for xbox1, men siden alle spiller online med samme type konsoll (x1 vs x1 & ps4 vs ps4), så vil ikke en person ha noe fordel foran den andre! (Annet enn viss man har en tv som har kjappere respons enn den man spiller mot men dette er en annen diskusjon)

Men på en måte forstår jeg att Sony fans hakker litt ned på Xbox fans siden Xbox fans var ekstremt kjappe med å hakke ned på Ps3 når de fant ut att ett spill kjørte bedre på Xbox 360 kontra Ps3 hele sist konsollgenerasjon...

Men eier man ikke spilla på begge konsollene og heller ikke sjekker sammenligninger online så vil man ikke se noen som helst forskjell....

Så alt jeg har å si drit i om ditt eller datt har bedre eller dårligere fps/oppløsning å heller nyt spilla på konsollen du eier....

Eit av dei bedre innlegga i tråden. Kjøp den konsollen vennane dine har, eller den som har eksklusivane du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...