Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en vesentlig forskjell men samtidig respekterer eg at noen ikke bryr seg. Det grafiske er ikke alt. Spill med god historie og gameplay er langt bedre enn et spill som har god grafikk men dårlig gameplay og historie.

Er ikke grafikk, er hvordan det flyter som er det viktige. Og for å få den beste opplevelsen, så bør bilde flyte.

Denne generasjons konsoller burde ha klart minst 90 fps og støtte 4k hvis du spør meg.

Og da kunne vi ha sagt farvel til prisnivået konsollene ligger på i dag.

Men jeg er forsåvidt enig med deg. Syns selv det er skuffende med krefter i PS4 og One,på papiret. Kanskje vi som har en habil PC har for store forventninger, ikke vet jeg. Men nå er det en gang slik at sånn er hardwaren i dag. Kommer nok mange utrolig flotte spill, som også forhåpentligvis greier å levere på gameplay siden også.

Jeg har likevel ingen tvil om at det blir timevis med morro på både One og PS4 de neste årene for min del.

Jeg betalte 6000 kr eller hva det var for PS3, og hadde lett betalt 6000-7000 kr for PS4. Da burde de i alle fall fått til noe litt bedre, siden det er dobbelt av prisen. Syns det er kipt for at de gikk for en billig konsoll, men forstår det utifra markedsføring og salg.

Lenke til kommentar

"Penello said it could be true that Tomb Raider runs at 30fps on Xbox One, but pointed out that the Xbox One is just a couple months old and experiences are only going to get better with time."

Spesielt.

Hvordan kan han bruke denne unnskyldningen når PS4 er like gammel?

Lenke til kommentar

Fordi han blir betalt for å si sånt.

Like lett som DICE/EA lurte hele verden med BF4. Alle YouTubere ble betalt, og faktaene har kommet på bordet de siste dagene. ABSOLUTT INGEN SANNHET I NOE PÅ NETTET. Folk bør bare gå å se på ting selv, eller spørre venner ang gaming i dagens verden.

Helt utrolig at en youtuber tillatter seg å si de varmeste ting og at det er verdens beste spill, når de ble kicka ut fra hver server fordi spillet crashet. Da snakker en pengehore, og det var bare snakk om 25 000 kr også. De tjener jo de pengene på bare 1 video.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å oppfatte om du er seriøs eller ikke nå? Det å påstå at alt og alle på YouTube er løgnhalser er å dra strikken alt, alt for langt. Dette er nøyaktig samme logikk media kjører når de finner ut et en massemorder kanskje har spilt GTA i sitt liv, da konkluderer de nærmest med at alle som spiller GTA har potensiale for å bli massemordere når som helst.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

det er ihverfall latterlig og mase om forskjellene mellom ps4/xbone når det er fra PC til konsollene det virkelig er forskjell

PC er jo en helt annen kategori. Er da langt i fra latterlig. I mitt hode blir det latterlig å sammenligne PC med konsoller. De stiller på helt forskjellige premisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja sitter som regel med bare det råeste innen hardware på PC'en min selv men det er ingen spill på PC som er i nærheten av det visuelle sett i spill som Uncharted serien og The Last of Us og det kjører på 6-7år gammel hardware. PC mangler rett og slett spillene :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syns både MS og EA har litt for mange svin på skogen. Ser ikkje lenger noko poeng i å tru nevneverdig på di i utgangspunktet. Det viser seg ofte etter kvart at løgn og svindel er veien di går for å få solgt sine produkt. Det må være lov å bli skuffa over slik oppførsel.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å oppfatte om du er seriøs eller ikke nå? Det å påstå at alt og alle på YouTube er løgnhalser er å dra strikken alt, alt for langt. Dette er nøyaktig samme logikk media kjører når de finner ut et en massemorder kanskje har spilt GTA i sitt liv, da konkluderer de nærmest med at alle som spiller GTA har potensiale for å bli massemordere når som helst.

Brukte du YouTube før du kjøpte BF4 så ble du løget til ja. Innenfor alt fra EA spill, så blir YouTubere kjøpt. Blitt kaos på reddit og mordor etter at det ble 'leaka' to-tre dager siden. Kjente YouTubere som JackFrags og LevelCap har jo fått som hatten fyker, og vel fortjent.

Legger til: De spilte finaleutgaven av spillet, hvor det ikke gikk ann å fullføre en runde, fordi spillet klikket, og Frankieonpc1080p sier: "This is the best game ever made". Kjøpt og betalt.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at YouTube ikke er en latterlig enkel og kosteffektiv måte for utgivere å kjøpe seg god reklame, men det å skjære alle over en kam blir latterlig. Som i alle andre sammenhenger så kan du ikke dømme alle nedenom og hjem bare fordi enkelte individer oppfører seg som noen tullinger.

Dette blir litt som når folk referer til "alle PS4 eiere xxxx" og "alle Xbox One eiere xxxx" når det er i realiteten kun en liten vokal minoritet som har en eller annen bastant og idiotisk mening og vips så skal liksom alle av samme alen skjære over samme kam. Dette ser vi jo ganske tydelig mobilverden hvor "alle Apple bla, bla, bla.." og "alle Samsung bla, bla, bla.." men i realiteten så sitter det faktisk ganske så oppegående og intellektuelle individer i begge leire men alle blir jo stemplet ut ifra hva et fåtall av idioter presterer og få til også blir bare resten automatisk kategorisert som samme ulla akkurat som du ser ut til å gjøre med hele YouTube arsenalet her basert på at noen personligheter lot seg kjøpe og betale.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at YouTube ikke er en latterlig enkel og kosteffektiv måte for utgivere å kjøpe seg god reklame, men det å skjære alle over en kam blir latterlig. Som i alle andre sammenhenger så kan du ikke dømme alle nedenom og hjem bare fordi enkelte individer oppfører seg som noen tullinger.

Dette blir litt som når folk referer til "alle PS4 eiere xxxx" og "alle Xbox One eiere xxxx" når det er i realiteten kun en liten vokal minoritet som har en eller annen bastant og idiotisk mening og vips så skal liksom alle av samme alen skjære over samme kam. Dette ser vi jo ganske tydelig mobilverden hvor "alle Apple bla, bla, bla.." og "alle Samsung bla, bla, bla.." men i realiteten så sitter det faktisk ganske så oppegående og intellektuelle individer i begge leire men alle blir jo stemplet ut ifra hva et fåtall av idioter presterer og få til også blir bare resten automatisk kategorisert som samme ulla akkurat som du ser ut til å gjøre med hele YouTube arsenalet her basert på at noen personligheter lot seg kjøpe og betale.

Jeg snakket om Battlefield. Og nærmest alle Battlefield-youtubere ble kjøpt. Til og med de som hadde under 20 000 subs.Så jeg kan i grunn ta alle under samme kam, DESSVERRE.

Lenke til kommentar

Ikke 1080p på Thief, til One ?

http://n4g.com/news/clickout/1443973

EDIT Bruker Chrome, så linken åpnes via google translate. Ta dog alt med en klype salt og to.

Ryktes også at de 10% av GPU som er reservert til OS/Kinect etc. nå kun vil utgjøre 2%.

http://www.gamechup.com/industry-insider-xbox-one-10-reserved-gpu-getting-turned-into-2-soon/

Det er tydelig at MS er godt i gang med optimaliseringer av konsoll/devkits i tilfelle :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ikke 1080p på Thief, til One ?

http://n4g.com/news/clickout/1443973

EDIT Bruker Chrome, så linken åpnes via google translate. Ta dog alt med en klype salt og to.

3 Også, det virker litt hipt å "Hakke" på ONE med tanke på 30 fps og 720p.

Grunnen er vel at media ser at folk er sprenggira på nyheter som gir ONE en bismak, fordi Ps4 vinner majoriteten av meningsmålingene forbi.

Så de bare kjører på i håp om flere lesere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde PS1, så PS2.
Etter å ha sett forskjellen i grafikk på Splinter Cell PS2 vs Xbox, måtte jeg ha Xbox.
Spilte online på PS2, men likte mye bedre Xbox Live da det ble lansert.

Så da foretrakk jeg etterhvert Xbox pga live, grafikk og kontrolleren.

Xbox360 vs PS3, foretrakk jeg fortsatt Xbox360. Kontrolleren og live.

Nå har jeg PS4 i hus, og XboxOne i forhåndsbestilling.
Liker det nye PS4-kontrolleren bedre enn PS3 sin. Men fortsatt ikke bedre enn Xbox360 sin.

(Har ikke testet XboxOne, så vet ikke noe om den.)

Grunnen til at jeg kjøpte PS4 var fordi XboxOne ble utstatt.

Men jeg ser helt tydelig at hvis dette fortsetter, at spill på PS4 får høyere oppløsning, flere FPS, så blir XboxOne taperen hjemme hos meg i denne generasjonen.

Jeg ble faktisk overrasket over forskjellen på grafikken til CoD: Ghosts på PS3 vs PS4.

Jeg kjøpte spillet til PS3 med en slik oppgraderingskode PS3->PS4. Spilte ca 60-70% av spillet på PS3, og fikk så PS4-en i hus.
Lastet CoD ned til PS4 og startet campaign på nytt. Ble virkelig overrasket hvor mye bedre grafikken er på PS4, og hvor mye mere smooth opplevelsen føles. (63" High- End Plasma).

Så hvis jeg opplevde så mye forskjell fra 720 til 1080 grafikk på CoD, så er ikke 900 godt nok for meg.
Tidligere har jeg kjøpt multiplatformspillene til Xbox360, men ser at denne generasjonen blir det nok til PS4.
Enten må Microsoft skjerpe seg kraftig, eller så blir XboxOne kun brukt til eksklusive titler her hjemme.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Så hvis jeg opplevde så mye forskjell fra 720 til 1080 grafikk på CoD, så er ikke 900 godt nok for meg.

Du så forskjellen mellom PS3 og PS4. Er mye mer enn bare høyere oppløsning der.

720p,900p,1080p er ikke så veldig forskjellig fra hverandre.

Lenke til kommentar

Xbone har akkurat nå uten tvil en bedre lineup av eksklusiver enn PS4. Men når PS4 fremdeles selger mye bedre enn Xbone, både i Sonyland og Microsoftland har MS gjort en feil.

Jeg tror store deler av MS sin feil er preget av avsløringskonferansen i 2013 og hva MS EGENTLIG ville med Xbone (bruktspill og always online). Jeg er ganske sikker på at det preger store deler av salget.

30 FPS er akseptabelt, men 60 FPS er likevel det som burde være. Det er store forskjeller på 30 og 60 FPS, samme gjelder oppløsning. 720p ser jeg på som IKKE akseptabelt enten det gjelder Xbone eller PS4. 1080p or bust.

Elelrs burde MS sjekke ut multiplattspill. Tomb Raider, BF4, NFS Rivals osv. selger bedre enn Xbone versjonene.

Eksempler.

Amazon.com bestselgerliste:

Tomb Raider: 37# på PS4, #618 på Xbone

AC4: #46 på PS4, #176 på Xbone

MGS: Ground Zeroes: #47 på PS4, #446 på Xbone

FIFA 14: #58 på PS4, # 225 på Xbone

Dette er alfså USA - Microsoftland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...