Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nå det høres rart ut jeg, men man vet aldri. Det hadde ihvertfall stemt med det at PS4 skal være mye lettere og raskere å programmere for.

Ikke uvanlig at portejobber blir deligert til andre. Crystal Dynamics har vel også jobbet med TR2 den samme tiden ?

Lenke til kommentar

Blir veldig individuelt, kjøpte nettopp pc for 32k. Der kjøper eg de spillene eg absolutt trenger den beste grafikken man kan få. Konsoll blir det spill som skal spilles med venner

Blir veldig individuelt, kjøpte nettopp pc for 32k. Der kjøper eg de spillene eg absolutt trenger den beste grafikken man kan få. Konsoll blir det spill som skal spilles med venner

Men det blir det samme som med FIFA f.eks. Blir veldig stor forskjell å spille et "hakkete" fifa og et flytende. Alt i alt så gir det deg en mye bedre opplevelse.

Kan ikke si at jeg merker forskjellen fra FIFA'14 til Xbox 360 (30 FPS?) og FIFA'14 til Xbox One (60 FPS), men merker jo forskjellen på grafikkdetaljene da men det er ikke natt og dag forskjell der heller.

Lenke til kommentar

Temmelig håpløst å sammenligne stillbilder uansett da..

Ser fint forskjellen på teksturer der, f.eks. Men siden folk flest ikke bryr seg om teksturer så, vel, betyr vel ikke teksturer noe? Eller hva?

Om man faktisk ikke ender opp med å merke noe særlig til forskjell i praksis når bilde faktisk er i bevegelse og du sitter et par meter unna TV kontra centimeter fra PC-skjermen så har ikke forskjellen noen voldsom betydning nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er ihverfall latterlig og mase om forskjellene mellom ps4/xbone når det er fra PC til konsollene det virkelig er forskjell

Lenke til kommentar

Det sier jeg ikke, og jeg sier ikke at det ikke er noen forskjell og at denne ikke har noen verdi. Jeg sier bare det blir helt feil å sitte å sammenligne stillbilder på en PC-skjerm og tro man får noe som helst korrekt inntrykk av hvordan disse forskjellene vil oppleves i praksis når man sitter å spiller på konsollen i stua.

Lenke til kommentar

det er ihverfall latterlig og mase om forskjellene mellom ps4/xbone når det er fra PC til konsollene det virkelig er forskjell

Framerate-forskjellen mellom PS4 og Xbone er ganske stor da, om det stemmer.

Det sier jeg ikke, og jeg sier ikke at det ikke er noen forskjell og at denne ikke har noen verdi. Jeg sier bare det blir helt feil å sitte å sammenligne stillbilder på en PC-skjerm og tro man får noe som helst korrekt inntrykk av hvordan disse forskjellene vil oppleves i praksis når man sitter å spiller på konsollen i stua.

Så når jeg spiller på PCen, og opplever forskjeller etter å ha installert f.eks en teksturpakke, så tar jeg feil? Det har ingen verdi? Nå har jeg hverken PS4 eller Xbone enda, men om jeg hadde testet spillet og byttet fra konsollen til PC-versjonen så hadde jeg ikke sett noe forskjell? Forskjellen i praksis er så liten at det ikke er verdt å nevne en gang?

Lenke til kommentar

"

Microsoft on 1080p/60fps -- "These little things get way overblown" Product planning director Albert Penello says the real differences between Xbox One and PS4 game experiences are "pretty minor."

"Square Enix revealed earlier this week that the Tomb Raider: Definitive Edition will run at 60fps on PS4, while the Xbox One frame rate remains a mystery. Penello said it could be true that Tomb Raider runs at 30fps on Xbox One, but pointed out that the Xbox One is just a couple months old and experiences are only going to get better with time."

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-on-1080p-60fps-these-little-things-get-way-overblown/1100-6417326/

Herregud for et svar av Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...