Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips til alle dere som klager på diskusjon rundt tall, hvilken som er "best", kjappest, har beste spill osv: Ikke gå inn på diskusjon.no og en versus-tråd. Dere er på feil plass om dere vil lese hvordan alle er bra, lever i harmoni og har happy ending. Er man i humør for slikt kan man heller se en disney-film :)

Lenke til kommentar

Kjørte FPS-testen på min Panasonic ST50 65" og forskjellen er rett og slett enorm. Det handler ikke bare om tall, men det er faktisk en ganske stor ytelsesforskjell. At 60 fps ikke er standard i 2014 er smått utrolig. En burde forvente mere av "next-gen".

• Liker 6
Lenke til kommentar

Tips til alle dere som klager på diskusjon rundt tall, hvilken som er "best", kjappest, har beste spill osv: Ikke gå inn på diskusjon.no og en versus-tråd.

For min del er det helt greit at tallene diskuteres, men det er da grenser for hvor mye diskusjon det skal være rundt hvert tall. Mange får rett og slett hakk i plate når de finner et argument som støtter deres konsoll.

Hvor mange sider med "Tomb raider på PS4 får 60fps, xbone får (kanskje) 30" er det nå? 10 sider?

Prøver bare å si det er nok nå, vi har fått det med oss så kom videre i disusjonen.

Lenke til kommentar

Kanskje du har rett admiral. Og når jeg tenker meg om så blir det litt feil av meg å fortelle hva som skal diskuteres, det får bli opp til flertallet.

Men jeg står for at jeg synes fps delen av diskusjonen er utrolig kjedelig (for min del) og at jeg tror forskjellen mellom plattformene ikke blir så stor som enkelte skal ha det til.

Nå trekker jeg meg bort herrifra og håper dere er ferdig med fps delen av diskusjon om noen uker :)

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Det blir jo en sånn diskusjon når noen mener at 30 vs 60 ikke betyr noe, mens andre mener at det betyr noe.

Og takk for det. Hva faen hadde diskusjon.no vært uten diskusjoner?

Greit nok at noen mener det ikke betyr noe, men å si at forskjellen ikke er så stor - må være det latterligste jeg har hørt på noen år.

Lenke til kommentar

"

Folk flest kjøper nøyaktig den konsollen de selv ønsker ut ifra egne premisser og preferanse, uansett hvor mye folk sitter her og skriver opp og ned om oppløsning, antallet bilder per sekund osv.. så har ikke dette noe som helst å si for 90% av markedet. De er mer enn godt nok fornøyde med det de blir servert om de så kjøper Xbox One eller PlayStation 4 og folk som innbiller seg noe annet må komme seg ned fra hesten og stikke fingeren i jorda.

"

Bare digger at du har laget dine egne faktaer her. Må bare smile.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er en vesentlig forskjell men samtidig respekterer eg at noen ikke bryr seg. Det grafiske er ikke alt. Spill med god historie og gameplay er langt bedre enn et spill som har god grafikk men dårlig gameplay og historie.

Er ikke grafikk, er hvordan det flyter som er det viktige. Og for å få den beste opplevelsen, så bør bilde flyte.

Denne generasjons konsoller burde ha klart minst 90 fps og støtte 4k hvis du spør meg.

Lenke til kommentar

Er en vesentlig forskjell men samtidig respekterer eg at noen ikke bryr seg. Det grafiske er ikke alt. Spill med god historie og gameplay er langt bedre enn et spill som har god grafikk men dårlig gameplay og historie.

Er ikke grafikk, er hvordan det flyter som er det viktige. Og for å få den beste opplevelsen, så bør bilde flyte.

Denne generasjons konsoller burde ha klart minst 90 fps og støtte 4k hvis du spør meg.

Det er helt riktig det du skriver om flyt osv. Velger du spill etter fps og grafikk? Da går du glipp av mye. 30 fps 1080p, man kan ha en fantastisk opplevelse.

Lenke til kommentar

Ja kan det, men den blir enda bedre med 60 fps 1080p.. Men den største forskjellen er ikke at den ene konsollen er en del kraftigere. Den største forskjellen er eksklusive titler. At den med de spillene jeg synes ser best ut er litt kraftigere også gjør jo ingen verdens ting :)

Lenke til kommentar

Det er helt riktig det du skriver om flyt osv. Velger du spill etter fps og grafikk? Da går du glipp av mye. 30 fps 1080p, man kan ha en fantastisk opplevelse.

Jeg har en PC til noe med 20 000 kr for slikt, men foretrekker konsoll alt i alt. Men i dagens standard, så nekter jeg bare å gå tilbake til 30 fps. Forskjellen er enorm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg merker forskjell på 30 og 60 men det er bare de første min man spiller så tenker man ikke mer over det.

så lenge det ikke er under 30 er det helt ok i min båt.

men var å så på en 4k tv det var sykt, ble litt små sjokkert når jeg sto der, utrolig vakkert

Lenke til kommentar

Blir veldig individuelt, kjøpte nettopp pc for 32k. Der kjøper eg de spillene eg absolutt trenger den beste grafikken man kan få. Konsoll blir det spill som skal spilles med venner

Blir veldig individuelt, kjøpte nettopp pc for 32k. Der kjøper eg de spillene eg absolutt trenger den beste grafikken man kan få. Konsoll blir det spill som skal spilles med venner

Men det blir det samme som med FIFA f.eks. Blir veldig stor forskjell å spille et "hakkete" fifa og et flytende. Alt i alt så gir det deg en mye bedre opplevelse.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Og da kunne vi ha sagt farvel til prisnivået konsollene ligger på i dag.

Men jeg er forsåvidt enig med deg. Syns selv det er skuffende med krefter i PS4 og One,på papiret. Kanskje vi som har en habil PC har for store forventninger, ikke vet jeg. Men nå er det en gang slik at sånn er hardwaren i dag. Kommer nok mange utrolig flotte spill, som også forhåpentligvis greier å levere på gameplay siden også.

Jeg har likevel ingen tvil om at det blir timevis med morro på både One og PS4 de neste årene for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...