Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV funksjonen til XBO er jo ubrukelig i alle andre land en i USA. Alle høres ut som dem har gått på steroider og med hakking i bildet.

Prøvde dette selv, skjønner ikke vitsen å bruke Xboxen til Tv. Har en Canal digital boks og den skal eg forsette å bruke. Men er da ting som er bedre på Xbox one enn PS4. Likte bedre X360 når det kommer til brukervennlighet. Lurer på hvordan de har klart å gjort UI dårligere, var tilnærmet perfekt på 360. Mistenker W8 har en finger med i spillet. Det er ikke lett for Xbox one brukere på denne tråden. 90% av de som er på tråden er Fanboys av PS. Det merker man veldig godt. Hadde ikke blitt i nærheten samme oppstyret om for eksempel rollene var byttet om på Tomb Raider.

Vel jeg synes det å ha tv via konsollen er veldig kult. Sitte å se på tv og så bare "resume X" og en starter der en slapp på en blunk er noe jeg synes er vel veldig kjekt og veldig kult. Men det hjelper jo lite når XBO ikke takler inn signal på 50hz som sendingene er i Norge på veldig mye.

En får mørke stemmer og bildet lugger og hakker. Og så er det jo dette med ytelse, jeg hadde jo lyst til at XBO med alle sine funksjoner skulle bli senter i stua for all form av underholdning. Men når den yter ikke bra nok i spill så blir jo ikke dette noe av.

Og ja jeg er enig at brukergrensesnitter er noe rotete, det føles bedre ut på X360. Men det er nok også mye pga en er vandt til det over flere år. Det å bare si hvor du skal i brukergrensesnittet på XBO er veldig enkelt. Men en må jo vite hvor en skal og hvilke kommando du skal si da..og det er jo ikke noe som alle vet.

Lenke til kommentar

90% av de som er på tråden er Fanboys av PS. Det merker man veldig godt.

Hva mener du egentlig med det? Dersom man vurderer begge konsollene opp mot hverandre, og lander på at PS4 er et bedre valg om man ser bort fra helt subjektive ting (som hvilket grensesnitt man foretrekker og hva kompisene har), så er man en fanboy?

For meg er en fanboy en person som tviholder på sitt valg av maskinvare uavhengig av fakta som kommer på bordet, og for meg virker det mer betenkelig å se hvordan Xbox-eiere argumenterer for at pris er irrelevant og ingen merker forskjellig på 30fps/60fps/720p/1080p uansett.

For å konkretisere: Jeg valgte PS3 fremfor Xbox 360, mye grunnet BD, eksklusive titler og litt grunnet fordommer mtp. generasjonen før. Imidlertid hadde Xbox 360 beviselig bedre ytelse enn PS3 på enkelte multiplattformtitler (The Orange Box og Bayonetta stikker seg spesielt ut), og dersom jeg skulle anbefalt en person en av disse konsollene, hadde dette vært helt vesentlig å påpeke. Jeg ville på ingen måte kalt folk fanboys eller kommet med stråmannsfjas som hylekor og skriking om noen sa at "min" konsoll leverte dårligere på dette punktet.

Per dags dato har jeg verken PS4 eller Xbox One, men når valget på sikt skal tas vil selvsagt ytelse være et helt vesentlig moment å ta med i vurderingen.

Lenke til kommentar

90% av de som er på tråden er Fanboys av PS. Det merker man veldig godt.

Det er like mange fanboys uansett konsoll. Grunnen til at det er 90% her som er PS fanboys er vel fordi 90% valgte PS4 istedet for Xbone :p

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Da har vi ulik mening hva en fanboy er. Eg langt i fra en fanboy men eier en Xbox One, ingen planer foreløpig å kjøpe noe annet. En fanboy for min del er en som ikke er objektiv når man diskutere, ikke bare snakker dritt. Føler at eg er ganske så objektiv. Ingen problemer med å skryte av andre produkter. Man må ikke ha det beste, må ha komplekser hvis man alltid må ha det beste hele tiden.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Vel jeg synes det å ha tv via konsollen er veldig kult. Sitte å se på tv og så bare "resume X" og en starter der en slapp på en blunk er noe jeg synes er vel veldig kjekt og veldig kult. Men det hjelper jo lite når XBO ikke takler inn signal på 50hz som sendingene er i Norge på veldig mye.

Det kan jo tenkes at disse problemene nettopp er en av årsaken til at de har utsatt release her i Norge?

Lenke til kommentar

Da har vi ulik mening hva en fanboy er. Eg langt i fra en fanboy men eier en Xbox One, ingen planer foreløpig å kjøpe noe annet. En fanboy for min del er en som ikke er objektiv når man diskutere, ikke bare snakker dritt. Føler at eg er ganske så objektiv. Ingen problemer med å skryte av andre produkter. Man må ikke ha det beste, må ha komplekser hvis man alltid må ha det beste hele tiden.

Da trenger du å begrunne dine 90% bedre. Hvem, rent konkret, er det som er fanboys her, og hvorfor? Altså, du sier rett ut at 90% av oss andre her ikke evner å argumentere objektivt, men "bare snakker dritt". Det er en rimelig drøy påstand, og hvis du "føler du er ganske så objektiv" underbygger du den også.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Da trenger du å begrunne dine 90% bedre. Hvem, rent konkret, er det som er fanboys her, og hvorfor ikke? Altså, du sier rett ut at 90% av oss andre her ikke evner å argumentere objektiv, men bare snakker dritt. Det er en rimelig drøy påstand, og hvis du "føler du er ganske så objektiv" underbygger du den også.

Det var vel en drøy påstand muligens. Men det er nok flere enn man tror som ikke holder seg objektive. Tråden er vel sånn som den er fordi det er lsngt flere som bare har Ps4, Xbox One ikke utgitt i Norge. Da blir det ofte at det man har er best. Endret av Raul07
Lenke til kommentar

TV funksjonen til XBO er jo ubrukelig i alle andre land en i USA. Alle høres ut som dem har gått på steroider og med hakking i bildet.

Prøvde dette selv, skjønner ikke vitsen å bruke Xboxen til Tv. Har en Canal digital boks og den skal eg forsette å bruke. Men er da ting som er bedre på Xbox one enn PS4. Likte bedre X360 når det kommer til brukervennlighet. Lurer på hvordan de har klart å gjort UI dårligere, var tilnærmet perfekt på 360. Mistenker W8 har en finger med i spillet. Det er ikke lett for Xbox one brukere på denne tråden. 90% av de som er på tråden er Fanboys av PS. Det merker man veldig godt. Hadde ikke blitt i nærheten samme oppstyret om for eksempel rollene var byttet om på Tomb Raider.

Tror du bør lese om hvordan HDMI inn på Xbox One faktisk fungerer ;)

Lenke til kommentar

Du prøvde første kvelden? Du vet at Xbox One ikke har noen TV-tuner? Det er ikke mulig å bruke den for å vise TVsignaler.

Fikk da bilde. Prøvde å se en fotball kamp men var altfor mye hakking. Som sagt så har eg ikke satt meg inn i noe som har med Tv å gjøre.

Lenke til kommentar

Da trenger du å begrunne dine 90% bedre. Hvem, rent konkret, er det som er fanboys her, og hvorfor ikke? Altså, du sier rett ut at 90% av oss andre her ikke evner å argumentere objektiv, men bare snakker dritt. Det er en rimelig drøy påstand, og hvis du "føler du er ganske så objektiv" underbygger du den også.

Det var vel en drøy påstand muligens. Men det er nok flere enn man tror som ikke holder seg objektive. Tråden er vel sånn som den er fordi det er lsngt flere som bare har Ps4, Xbox One ikke utgitt i Norge. Da blir det ofte at det man har er best.

Muligens? Du er ikke helt sikker?

Det er nok flere her som har PS4 enn Xbox One, og klart, det kan føre til mer positivitet angående PS4. Det er jeg helt med på. Du da imidlertid ikke at flertallet her foretrekker PS4, du sa, for å bruke dine egne ord, at "90% er fanboys av PS", og at dette innebærer (igjen dine egne ord) at disse samme "ikke er objektive og bare snakker dritt". Du ser hvor absurd det blir når du i samme anlegg som du slenger ut dette her berømmer din egen objektivitet.

Hvis du mener en person her sier noe urimelig, eller, vel, bare snakker dritt, så kan du påpeke det, og argumentere rasjonelt mot det. Hvis du kommer med driveby-fornærmelse uten begrunnelse på den måten er det mer nærliggende å rapportere deg for trolling.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke lett for Xbox one brukere på denne tråden. 90% av de som er på tråden er Fanboys av PS. Det merker man veldig godt. Hadde ikke blitt i nærheten samme oppstyret om for eksempel rollene var byttet om på Tomb Raider.
Jo det hadde vært like gale om X1 kjørte alt best på multiplatts. Folk som kjøpte PS3 utgaver av spill som hadde begge konsollene ble kalt fanboys, gal i hode, x360 fans sa: Xbox 360 har den beste versjonen ædda bædda m.m.

Hele siste generasjon fikk folk som hadde begge eller en av dem høre at PS3 var dritt på multiplatts.

Opptil 80% holdte på slik. Merkelig så lite folk har fulgt med dem siste 10 årene da. Virker som dere glemmer at det har vært slikt lenge.

Pluss du kaller jo 90% av PS folk er fanboys, der forsvant din kredibilitet. Enda klarer ikke brukere her inne kalle folk fanboys m.m. Det er utgått på dato. Så 90% av dem som diskuterer, argumenterer er fanboys av PS? Virkelig?

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at disse problemene nettopp er en av årsaken til at de har utsatt release her i Norge?

I land som England og Tyskland for å nevne et par så er det samme problem visstnok. Er vel stort sett 50hz i store deler av Europa etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...