Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det står rumored, så vi får se, uansett er det helt greit med 30fps i et slikt spill

Men 60fps til en billigere penge ER et bedre valg, enig? Tenk gjerne litt langsiktig også, kommer til å komme flere spill som er bedre på PS4.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har engentlig fps så mye å si i ett spill som Tomb raider?

Jeg har bestandig tenkt at fps over 30 bare er viktig i spill som krever hurtighet som fps og bilspill. Selvfølgelig, det er jo et lite stikk mot xbone og vann på mølla for soldatene i konsollkrigen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det står rumored, så vi får se, uansett er det helt greit med 30fps i et slikt spill

Men 60fps til en billigere penge ER et bedre valg, enig? Tenk gjerne litt langsiktig også, kommer til å komme flere spill som er bedre på PS4.

ikke for dem som har en xbone, da blir det ganske dyrt med 4000kr for ett spill bare fordi det er 60fps

Jeg har bestandig tenkt at fps over 30 bare er viktig i spill som krever hurtighet som fps og bilspill. Selvfølgelig, det er jo et lite stikk mot xbone og vann på mølla for soldatene i konsollkrigen.

ja var det jeg skulle fram til

Lenke til kommentar

Hvis man først har opplevd forskjellen så har det endel å si. Gjelder vel egentlig de fleste 3D spill. Å flytte kameraet med høyre stikke i 60fps er ganske digg.

Lenke til kommentar

Kan jo like så greit sakse inn innlegget mitt fra en annen tråd med noe modifisering av innlegget:

Må bare elske når folk er så utrolig opphengte i spesifikasjoner at de blir helt blendet for alt annet, og ikke minst klarer å innbille seg selv at den jevne forbruker og konsollspiller faktisk sitter inne på forumtråder som dette og bryr seg noe særlig om et spill kjører 1080P eller 900P, om det kjører 45 FPS eller 60 FPS.. Tør jeg minne om at brorparten av markedet er fornøyde med lav bitrate 720P og 1080P de får servert via Netflix og YouTube. Hvorfor skulle disse bli så übernatzi og opphengte i disse detaljene nå, når de ikke er opphengt i denne formen for detaljer til vanlig? De fleste innbiller seg jo at en 1080P TV fra Samsung til 5000kr ikke står noe særlig tilbake sammenlignet med en Panasonic plasma til 25'000kr og innbiller seg stadig at LED-LCD er hundreganger bedre enn plasma osv osv..

Husker gode gamle dager, hvor Internett ikke var så utbredt. Da var det ikke sånn at folk satt å maste og leste seg blinde på maskinvarespesifikasjoner så fort man skulle gå til anskaffelse av noe, da kjøpte utifra personlige preferanser og det produktet som faktisk faller i smak og ikke basert på noen tall på papiret som i det lange løp neppe vil være noen end all, be all når alt kommer til alt.

Xbox One vs PlayStation 4 er vell den konsollgenerasjonen hvor forskjellen i maskinvare aldri har vært mindre, de er jo tross alt 99% identiske med unntak av hakket vassere skjermkort på PlayStation 4. Likevel så har diskusjonene rundt konsollene og måten folk oppfører seg når det gjelder å sette disse konsollene opp mot hverandre et større sprik enn noen tidligere generasjoner har hatt. Det er jo litt ironisk og understreker jo egentlig bare hvor negativt Internett kan påvirke oss forbrukere når vi får tilgang på informasjon vi strengtatt ikke har godt av å ha tilgang på da vi ikke har kunnskap og opplegg til å faktisk vurdere og fordøye informasjonen på noen tilstrekkelig eller konstruktiv måte.

Folk som maser om maskinvare, om det så er på konsoll, mobiltelefoner eller hva det måtte være bærer et voldsomt preg av at de knapt vet hva de faktisk snakker om og hvilke ringvirkninger og betydninger disse tallene og denne maskinvaren faktisk har. Per i dag så er det jo viktigere å ha det kraftigste med de beste spesifikasjonene, det er jo et eneste end all, be all for mange og gud hvordan folk klarer å syte og rakke ned på andre som ikke må være av samme oppfatning rundt tema. Programvare, SDK, utviklerverktøy og alt er jo plutselig irrelevant skulle man tro alle disse som er så sykelig opphengte i maskinvaren og ser ut til å ignorere alt annet som definerer et produkt og en brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

Du har et godt poeng Ramguy. De fleste vil ikke se forskjell. Men når jeg snakker om maskinvareforskjeller så snakker jeg ikke om hva de fleste merker. Jeg snakker om hva jeg selv merker. Det må jo være lov å ha egne preferanser?

Jeg er helt enig i at litt forskjell i oppløsning ikke har stor betydning, samme med detaljgrad.Men forskjellen mellom låst 60 fps og låst 30 er stor i mine øyne. Det har ikke noe å si hvilken sjanger man spiller, 60fps gir en utrolig mye større innlevelsesfaktor og en generelt bedre opplevelse. I så stor grad at jeg alltid ofrer det som må til på pcen min for å spille i 60fps.

Om forskjeløen skyldes latskap fra utviklernes side eller merkbar forskjell i ytelse mellom de to konsollene vil vel først vise seg senere.

Lenke til kommentar

Jeg og vil trolle ,mener tulle....

pm6RsYw.jpg

Hvis du synes det å bringe nyheter og fakta er trolling, trenger ikke du å være i en tråd som xbox one vs ps4.

Spilte det på pc når det kom og jammen skal jeg ha det på PS4. 60 FPs er mer responsivt og gameplayet er smoothere i 60 fps kontra 30 fps. Dette har jeg testet selv.

Kjøper ikke multiplatts til X1 eller PS4 pga bedre OS eller kontroller for det er subjektivt på alle plan. Hadde det vært likt så hadde jeg fordelt multiplattformspillene på PS4 og X1.

FPS forskjell, oppløsningsforskjeller er det som avgjør hos meg hvor multiplattspillene blir kjøpt på enten PS4 eller X1.

Lenke til kommentar

Likevel hysteri. Som at det er KRISE når "spill X" kjører i annen oppløsning enn "spill Y". Nå kjører Tomb Raider i full HD på begge konsollene, så da er det KRISE når det er i 45 med dips til 30 på Xbox One, men helt ok for de spillene som bare kjører i 30 fps på PS4?

For meg veier spillopplevelsen tyngst, og da er det litt ironisk at det har vært messet så høyt og lenge om hvordan PS3 har bedre eksklusiver enn Xbox 360, så er det snudd nå på One/PS4. Så er det bare å vente på hylekoret om "BARE VENT! Til PS4 kommer det til å komme så masse eksklusiver at at at!", omtrent akkurat som "bare vent til utviklerne får mer tid til å hente ut mer krefter fra Xbox One!"...

Men morsomt å se på, det er det! ;)

Det er jo du som gjør krise ut av det. Er vel ingen andre som gjør det. Dette er en PS4 vs Xbox One-tråd. Det er vanskelig å sammenligne eksklusiver så veldig fordi de nettopp er forskjellige spill. Det er helt naturlig å sammenligne samme spill på begge konsollene i nettopp en versus-tråd.

Noe hylekor er ikke snudd i det hele tatt. I forhold til eksklusiver er ståa akkurat lik på PS4 som med PS3. De gode eksklusive spillene var ikke tilgjengelig til lansering. Har veldig godt i minne hvordan jeg kun spilte Resistance 1 og Motorstorm 1 den første tida på PS3. Begge var noenlunde middelmådige spill i forhold til hypen fra sony. Ståa er lik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo like så greit sakse inn innlegget mitt fra en annen tråd med noe modifisering av innlegget:

Må bare elske når folk er så utrolig opphengte i spesifikasjoner at de blir helt blendet for alt annet, og ikke minst klarer å innbille seg selv at den jevne forbruker og konsollspiller faktisk sitter inne på forumtråder som dette og bryr seg noe særlig om et spill kjører 1080P eller 900P, om det kjører 45 FPS eller 60 FPS.. Tør jeg minne om at brorparten av markedet er fornøyde med lav bitrate 720P og 1080P de får servert via Netflix og YouTube. Hvorfor skulle disse bli så übernatzi og opphengte i disse detaljene nå, når de ikke er opphengt i denne formen for detaljer til vanlig? De fleste innbiller seg jo at en 1080P TV fra Samsung til 5000kr ikke står noe særlig tilbake sammenlignet med en Panasonic plasma til 25'000kr og innbiller seg stadig at LED-LCD er hundreganger bedre enn plasma osv osv..

Husker gode gamle dager, hvor Internett ikke var så utbredt. Da var det ikke sånn at folk satt å maste og leste seg blinde på maskinvarespesifikasjoner så fort man skulle gå til anskaffelse av noe, da kjøpte utifra personlige preferanser og det produktet som faktisk faller i smak og ikke basert på noen tall på papiret som i det lange løp neppe vil være noen end all, be all når alt kommer til alt.

Xbox One vs PlayStation 4 er vell den konsollgenerasjonen hvor forskjellen i maskinvare aldri har vært mindre, de er jo tross alt 99% identiske med unntak av hakket vassere skjermkort på PlayStation 4. Likevel så har diskusjonene rundt konsollene og måten folk oppfører seg når det gjelder å sette disse konsollene opp mot hverandre et større sprik enn noen tidligere generasjoner har hatt. Det er jo litt ironisk og understreker jo egentlig bare hvor negativt Internett kan påvirke oss forbrukere når vi får tilgang på informasjon vi strengtatt ikke har godt av å ha tilgang på da vi ikke har kunnskap og opplegg til å faktisk vurdere og fordøye informasjonen på noen tilstrekkelig eller konstruktiv måte.

Folk som maser om maskinvare, om det så er på konsoll, mobiltelefoner eller hva det måtte være bærer et voldsomt preg av at de knapt vet hva de faktisk snakker om og hvilke ringvirkninger og betydninger disse tallene og denne maskinvaren faktisk har. Per i dag så er det jo viktigere å ha det kraftigste med de beste spesifikasjonene, det er jo et eneste end all, be all for mange og gud hvordan folk klarer å syte og rakke ned på andre som ikke må være av samme oppfatning rundt tema. Programvare, SDK, utviklerverktøy og alt er jo plutselig irrelevant skulle man tro alle disse som er så sykelig opphengte i maskinvaren og ser ut til å ignorere alt annet som definerer et produkt og en brukeropplevelse.

Vet du hva? Endelig en som får sagt det på en skikkelig måte. Er så teit at folk driver å skal kritisere alle andre konsoller/pcer dersom de ikke har de og de spesifikasjonene, for det er jo overhodet ikke det som teller!

Lenke til kommentar

For å svare kort, det er "internettkrigerne" som faktisk bryr seg om slikt som pleier å være de første til å kjøpe konsoll, og de som også anbefaler konsoller videre til de som ikke har peiling.

Jeg tror samtidig det har en del med tradisjon å gjøre. Jeg har alltid hatt Playstation, og ser naturligvis litt mer i den retningen siden jeg er fornøyd med de tidligere konsollene. Min bror flyttet over på Xbox, og han ser automatisk litt mer på den siden.

Mennesker er vanedyr. Da spiller det en stor rolle når det kommer to konsoller som tross alt egentlig er veldig like hverandre.

Lenke til kommentar

For min del så hadde jeg et kjøpt Tomb Raider uansett om det kjørte i 720p/1080p eller 30/60 fps. Men det blir bare mer og mer åpenbart at multiplattform spill vil være best på ps4. Jeg hadde jo tidlig bestemt at i neste konsoll generasjon så skulle jeg kjøpe den konsollen som gav meg mest ytelse for pengene. Ikke la fanboy preferanser bestemme, slik jeg gjorde med ps3. Akkurat samme gjør jeg når jeg kjøper skjermkort til pc'er, kjøper det som gir mest kraft for pengene. Jeg går jo ikke å kjøper et skjermkort som er 100 USD dyrere en et som i tillegg til å være billigere klarer å kjøre spillene i 60 fps i stedet for 30 fps. Det er ikke bare frameraten der og da som betyr noe, men potensialet for fremtiden. Og Ramguy, må nesten være uenig med deg når du sier at det aldri har vært så like konsoller som denne generasjonen. Det har vel aldri vært så stor forskjell mellom multiplattform spill som i denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Eg er da langt over middels interessert i spill, med over 270 Xbox 360 spill i hyllen. men allikevel har eg en Xbox One. Ingen planer om å kjøpe PS4. Kjøper naturligvis det eg liker best. Har nok av penger om eg absolutt må ha begge. Grafisk er Xbox one mer enn bra nok for de fleste. Og kan nesten garantere at veldig mange her inne liker seg veldig godt når det kommer den slags nyheter. Eg personlig skjønner det ikke.

Lenke til kommentar

For å svare kort, det er "internettkrigerne" som faktisk bryr seg om slikt som pleier å være de første til å kjøpe konsoll, og de som også anbefaler konsoller videre til de som ikke har peiling.

Jeg tror samtidig det har en del med tradisjon å gjøre. Jeg har alltid hatt Playstation, og ser naturligvis litt mer i den retningen siden jeg er fornøyd med de tidligere konsollene. Min bror flyttet over på Xbox, og han ser automatisk litt mer på den siden.

Mennesker er vanedyr. Da spiller det en stor rolle når det kommer to konsoller som tross alt egentlig er veldig like hverandre.

Store muligheter for at du hadde valgt Xbox One om det var det alle vennene dine hadde.

Lenke til kommentar

Eg er da langt over middels interessert i spill, med over 270 Xbox 360 spill i hyllen. men allikevel har eg en Xbox One. Ingen planer om å kjøpe PS4. Kjøper naturligvis det eg liker best. Har nok av penger om eg absolutt må ha begge. Grafisk er Xbox one mer enn bra nok for de fleste. Og kan nesten garantere at veldig mange her inne liker seg veldig godt når det kommer den slags nyheter. Eg personlig skjønner det ikke.

For min del kunne det vært motsatt og det hadde vært like morsomt/kjipt. Men er fett å se at det jeg har skrevet, og postet av nyheter etc stemmer, og at all drittkastingen jeg har fått mot meg har vært på feil grunnlag, og kun fanboys som har vært i forsvarsmodus.

Lenke til kommentar

Eg kjøper ikke konsoll etter ytelse, er sikkert noen som gjør det men vil tro de fleste har sin favoritt konsoll.Hvorfor i all verden skal eg det. Når det kommer til pc er det noe helt annet. Men et konsollvalg er veldig viktig for meg. Hvorfor skal du absolutt ha folk til å innrømme at PS4 er et bedre valg, hjelpe meg la da folk få ha sin egen mening.

For min del kunne det vært motsatt og det hadde vært like morsomt/kjipt. Men er fett å se at det jeg har skrevet, og postet av nyheter etc stemmer, og at all drittkastingen jeg har fått mot meg har vært på feil grunnlag, og kun fanboys som har vært i forsvarsmodus.

Finnes det noe verre enn fanboys?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...