Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Du har allerede svaret, grafikk ytelsen som PS4 ligger med et hestehode foran XBO er ikke det viktigste for meg. Og ikke for veldig mange som skal velge mellom en XBO eller PS4.

 

Over til noe annet:

 

Andre som synes det er noe rart med thumb stikkene til PS4? Det er noe med dem som gjør at det er en kombinasjon av at tomlene sklir av eller at en føler at dem kommer til å skli av hele tiden. En får et anspent grep pga dette og det blir rett og slett ubehagelig og slitsomt over lengre spill økter.

Kjøp kontrolfreeks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror han allerede har nevnt at disse innkjøpene går til PS4?

 

Jepp, dem aller fleste kommer nok til å bli kjøpt til PS4. Er glad i grafikk og henger meg ofte opp i små detaljer som nok dem aller fleste hverken ser eller bryr seg noe om.

 

Men det er en ting jeg begynner å ha problemer med på PS4 og det er håndkontrollen og thumb stikkene. Som jeg nevner 2 hopp opp så er det noe med thumb stikkene som jeg sliter med. Tomlene mine sklir av ofte eller så er det en følelse at dem sklir og en stresser tomlene og grepet rundt kontrollen unødvendig mye og en får vondt.

 

Så om det er ikke noe jeg blir vant med så blir det til å ignorere grafikk forskjellene og bruke XBO og kontrollen der som hendene mine passer så ekstremt mye bedre til.

 

Og så liker jeg hele brukergrensesnitt opplevelsen til XBO mye mer en PS4, det er en annen total opplevelse av å bruke XBO synes jeg.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

 

Jepp, dem aller fleste kommer nok til å bli kjøpt til PS4. Er glad i grafikk og henger meg ofte opp i små detaljer som nok dem aller fleste hverken ser eller bryr seg noe om.

 

Men det er en ting jeg begynner å ha problemer med på PS4 og det er håndkontrollen og thumb stikkene. Som jeg nevner 2 hopp opp så er det noe med thumb stikkene som jeg sliter med. Tomlene mine sklir av ofte eller så er det en følelse at dem sklir og en stresser tomlene og grepet rundt kontrollen unødvendig mye og en får vondt.

 

Så om det er ikke noe jeg blir vant med så blir det til å ignorere grafikk forskjellene og bruke XBO og kontrollen der som hendene mine passer så ekstremt mye bedre til.

 

Personlig har jeg aldri likt DS-kontrollerne.

 

Løsning:

 

1_PowerA_FUS1ON_Group.jpg

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å velge eller?

Gå for konsollen du selv liker og som du vet har de tinga du vil trenge på en spillkonsoll, og selfølgelig gå for konsollen som har de beste eksklusive spilla for deg..

Går man kun etter hva alle andre velger kan man bli misfornøyd, og føle man sitter med en konsoll man kun valgte fordi andre valgte denne...

Lenke til kommentar

Hvilken konsoll anbefaler dere til meg om? Jeg vil ha en konsoll med en stabil og bra Online, mest mulig lydfri, bra chat (Party rom/gruppe) raskest og den som har flest spill. Takk!

Begge har sine fordeler, så det blir umulig å gi deg et "korrekt" svar på den der. Men basert på nicket ditt ville jeg nok kanskje gått for PS4. Da får du fortsette med de kjente gode eksklusivene du er vant til fra PS3.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Spilte ikke særlg eksklusiver på PS3, eneste var Uncharted serien :p Men hvis jeg skal gå etter hva mine venner har, så skal ca halvparten ha PS4 og resten Xbox One. Hvem hadde dere tatt?

Ps4. Bedre eksklusive serier og bedre Multiplattform spill. Det første et subjektivt utifra hva du liker, det andre er en antagelse utifra dagens situasjon.
Lenke til kommentar

Takk for svar. Spilte ikke særlg eksklusiver på PS3, eneste var Uncharted serien :p Men hvis jeg skal gå etter hva mine venner har, så skal ca halvparten ha PS4 og resten Xbox One. Hvem hadde dere tatt?

Tror du at du kommer til å spille særlig av eksklusivene til XBONE? Hvis det blir "uavgjort" mellom de eksklusive til PS4 og XBONE så ville jeg valgt PS4 av 2 grunner:

1. Lavere pris

2. Ser ut til å ha en fordel med tanke på grafikk på multiplattformspill.

Lenke til kommentar

Jeg har 360 å og der synes jeg OS'et er litt mer snappy og komfortabelt enn PS3 sitt, og chat gruppe synes jeg også er bedre på 360. Også vil jeg ha den konsollen med best kontroll og bråker minst.

Bruker du medfølgene headsett eller kamera så er det stor forskjell på Xbox One og PS4 hvertfall

Når det gjelder støynivå:

PS4 under spilling, målt rett ved konsoll 51dB, 1 meter fra konsoll 41dB

Xbox One under spilling, målt rett ved konsoll 42db, 1 meter fra konsoll 40dB.

 

Er du en som spiller mye online så har Xbox One bedre løsning (dedikerte servere) enn PS4 sin peer to peer.

 

Når det gjelder kontroller så bør du prøve begge selv for å finne den du syns er best.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Jeg har 360 å og der synes jeg OS'et er litt mer snappy og komfortabelt enn PS3 sitt, og chat gruppe synes jeg også er bedre på 360. Også vil jeg ha den konsollen med best kontroll og bråker minst.

Softwaren til PS4 har forbedret seg mye mer enn det XBONE har gjort. Det vil si at PS4 har tatt igjen en del av forspranget der på både OS og det med online-spilling(gruppechat osv). Kontrollene er begge to veldig gode, men jeg har viiirkelig blitt forelska i DS4-en. Den er enormt god. Tror ikke noen av de bråker noe særlig, men Xbox One skal visst være litt roligere basert på tester. Forskjellen er dog kun 1 dB på en meters avstand, så det skal et ganske godt øre til for å høre den forskjellen?

Lenke til kommentar

Softwaren til PS4 har forbedret seg mye mer enn det XBONE har gjort. Det vil si at PS4 har tatt igjen en del av forspranget der på både OS og det med online-spilling(gruppechat osv). Kontrollene er begge to veldig gode, men jeg har viiirkelig blitt forelska i DS4-en. Den er enormt god. Tror ikke noen av de bråker noe særlig, men Xbox One skal visst være litt roligere basert på tester. Forskjellen er dog kun 1 dB på en meters avstand, så det skal et ganske godt øre til for å høre den forskjellen?

Har du prøvd Xbox One kontrollen? Isåfall, hvem likte du best?
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være så stor forskjell nærme konsoll men så lik 1 meter fra? Hva med 2 meter, er PS4 langt under da viss det går ned samme dB per meter :p

Aner ikke, kan vær noe med at PS4 har en liten vifte som må jobbe med høyere rpm enn den store vifta på Xbox One som da produserer mer "lokal" støy. Dette er bare en vill teori som sikkert er helt feil.

 

På lengre avstand er det samme differanse som ved 1m alså 1dB :)

Lenke til kommentar

Har du prøvd Xbox One kontrollen? Isåfall, hvem likte du best?

Ja. Det er veldig vanskelig å si, jeg prøvde de på helt forskjellige tidspunkt og PS4-kontrolleren var i en butikk og satt fast.

Men følelsen jeg fikk av å prøve DS4 var bedre enn XBONE-kontrolleren. Var mer sånn "åå ja! denne var viiirkelig god". Kan ha noe med at den er blitt ekstremt forbedret fra DS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...