Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Ja, har pc som kjører bf4 på ultra i 120fps, men jeg liker å sitte i sofaen med en kontroll i hånda.. der er linja mellom pc brukere og konsoll brukere.. Jeg kunne selvsagt modet og slikt, så jeg satt i sofaen med en kontroll og spilte på pc'en, men stress.

Samme her. Det så er herlig med konsoll er at det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har pc som kjører bf4 på ultra i 120fps, men jeg liker å sitte i sofaen med en kontroll i hånda.. der er linja mellom pc brukere og konsoll brukere.. Jeg kunne selvsagt modet og slikt, så jeg satt i sofaen med en kontroll og spilte på pc'en, men stress.

 

Hvem sier du ikke kan gjøre det med en PC? Koble PC-en til TV-skjermen og plugg kontrolleren inn via USB, så har du samme opplevelsen bare med mye bedre grafikk.

Lenke til kommentar

En ting som slår meg, samco. I og med at du mener at xbone og PS4 er for dårlig nå og heller vil ha 4k, betyr det jo at du er interessert i høyest mulig oppløsning på spillene dine. Hvorfor har du da xbone? Ja MS har sagt de kommer med 4k støtte for spill, men helt ærlig, med tanke på hvordan ting ligger an nå, tror jeg de spillene blir særdeles sterile, om de i det hele tatt kommer.

Lenke til kommentar

En ting som slår meg, samco. I og med at du mener at xbone og PS4 er for dårlig nå og heller vil ha 4k, betyr det jo at du er interessert i høyest mulig oppløsning på spillene dine. Hvorfor har du da xbone? Ja MS har sagt de kommer med 4k støtte for spill, men helt ærlig, med tanke på hvordan ting ligger an nå, tror jeg de spillene blir særdeles sterile, om de i det hele tatt kommer.

 

Kommer sikker en software opgradering med 4k opskalering støtte for begge systemene. Ser altid på muligheter og ja takk gjerne et system som klarer 4k 60hz i en box som passer skjult i en tv benk.

Lenke til kommentar

 

Hehe jeg leste vel litt fort. Men det er da ikke noe stress? I hvert fall ikke nok stress til at det er verdt å betale 4000kr for å unngå!

Penger er ikke et problem for meg. Men hvis jeg hadde slitt på den fronten, så hadde det vel bedre uansett å gått for en PS4 som er billigere og nesten holder samme nivå? Må jo oppdatere pcer hele tiden med nye deler.

Lenke til kommentar

Du deler ikke at når du skal kjøpe next gen gamingkonsoller så er grafikk+60 stabile fps viktigst? What?

 

Hvis du skal ha en multimedia maskin, så kjøper du jo bare en PC, som alltids nevnes i konsolltråder. Den har jo mye mer enn xbox har, og som jeg skrev til han andre.. alt kan modes og gjøre den om til en boks i stua.

 

Helt klart, akkurat som når jeg ser etter en ny bil nå så er det andre ting en å få meg ifra A til B som er viktig. Mye funksjonalitet med en konsoll som er viktig, å flytte X antall pixler er en av dem viktige tingene men ikke nødvendigvis det viktigste for mange.

 

La nå oss ikke bli som "the master race" hvor grafikk er det eneste som betyr noe. Akkurat som en PC har flere bruksområder og verdier så kan en si det samme med en konsoll. Spesielt dem nye konsollene og spesielt XBO.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:green: må le ps4 mot xbox one versjonen hva vil dere ha ?

 

http://www.examiner.com/article/tomb-raider-definitive-edition-ps4-xbox-one-exclusive-features-native-1080p

 

The Xbox One version of Tomb Raider will support Kinect by allowing players to change weapons, attachments, and navigate through the menus with your voice. Furthermore, players can rotate and investigate relics with hand gestures, and find new perspectives by “leaning" into the world.

PlayStation 4 also has exclusive new features not found on other platforms. The PS4’s DualShock 4 controller lights up red and orange when a torch is in Lara’s hands. The controller will also flash red whenever a shot is fired.

 

:rofl:

Lenke til kommentar

 

Kommer sikker en software opgradering med 4k opskalering støtte for begge systemene.

 

Denne greia med oppskalering har alltid slått meg som hinsides merkelig. Oppskalering til 1080p har blitt trukket frem som en fordel med PS3, Xbox 360, Wii U og Xbox One, og nå er oppskalering til 4k med PS4 og Xbox One et salgsargument? Er ikke folk klar over at hver eneste TV og monitor gjør skaleringsjobben uansett, dersom det trengs?

Lenke til kommentar

:green: må le ps4 mot xbox one versjonen hva vil dere ha ?

 

http://www.examiner.com/article/tomb-raider-definitive-edition-ps4-xbox-one-exclusive-features-native-1080p

 

The Xbox One version of Tomb Raider will support Kinect by allowing players to change weapons, attachments, and navigate through the menus with your voice. Furthermore, players can rotate and investigate relics with hand gestures, and find new perspectives by “leaning" into the world.

PlayStation 4 also has exclusive new features not found on other platforms. The PS4’s DualShock 4 controller lights up red and orange when a torch is in Lara’s hands. The controller will also flash red whenever a shot is fired.

 

:rofl:

 

Hehe, begge deler er noe dritt spør du meg. Men dette jævla lyset på DS4 må teipes..faen å irriterende om en sitter å spiller når en har dempet lyset.

Lenke til kommentar

 

Helt klart, akkurat som når jeg ser etter en ny bil nå så er det andre ting en å få meg ifra A til B som er viktig. Mye funksjonalitet med en konsoll som er viktig, å flytte X antall pixler er en av dem viktige tingene men ikke nødvendigvis det viktigste for mange.

 

La nå oss ikke bli som "the master race" hvor grafikk er det eneste som betyr noe. Akkurat som en PC har flere bruksområder og verdier så kan en si det samme med en konsoll. Spesielt dem nye konsollene og spesielt XBO.

Så det du sier er at du heller ville valgt en Toyota med ryggekamera, gps etc etc, enn en lamborghini som ikke har det? Nå drar jeg sammenligningen langt, men forskjellen på X1 og PS4 på de viktige områdene er for stor for å være next gen konkurrenter.

 

Han her forklarte bil-sammenligningen ganske bra ang. X1:

https://www.youtube.com/watch?v=txbrwfVilNc&hd=1

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Dagens konsoller er media maskiner i mine øyner er ps4 og xone allerede forseint ute når 4k er rundt hjørne :closedeyes: en generasjon bak allerede mot dagens nye tv standard

 

Selv om de nye konsollene hadde brukt den kraftigste GPU'en som finnes i dag hadde det betydd svakere grafikk i 4k (detalj per pixel) enn hva Xbox One og PS4 kan gjøre i 1080p.

Selv om de hadde vært kraftige nok til å få ganske bra grafikk i 4k, tenk da hva utviklerne kunne ha fått til i 1080p. Jeg vet ihvertfall hva jeg ville ha valgt.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å velge eller?

Hvilken konsoll har kompisene dine? Husker jeg først hadde Xbox 360, byttet etterhvert til PS3 da mine venner har det. Mye mer morsomt å spille en runde COD med vennene dine eller en kamp med fifa, enn å spilke med noen randomme folk som spammer i miccen! Endret av neeeeii
Lenke til kommentar

Hvilken konsoll har kompisene dine? Husker jeg først hadde Xbox 360, byttet etterhvert til PS3 da mine venner har det. Mye mer morsomt å spille en runde COD med vennene dine eller en kamp med fifa, enn å spilke med noen randomme folk som spammer i miccen!

 

Dette er nesten det beste rådet en kan følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...