Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Sånn går det når de ikke gidder å gjøre boksene litt dyrere med bedre GPU del. Så katastrofen med engang jeg så spesifikasjonene til konsollene.

 

mellomsjikt GPUer? what the f. Forrige genrasjon hadde GPUer som dengang var ganske high end da de ble lansert.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Musikken er der nok for å skjule de forferdelige motorlydene som har plaget GT serien siden tidenes morgen :p

Ja det er støvsugerere og mixmastere som er brukt som lydspor, uten tvil. :)

 

Men skal tydeligvis komme en patch med litt bedre lyder etterhvert. kanskje Mixmaster 3000 og Støvsuger Ec0line 2.0 er nær release.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå må vi ikke gå helt i grafikk fella heller nå da...en konsoll er mer en antall pixler den kan flytte rundt på skjermen. Er mange punkter utenfor ytelsen på grafikk som veldig mange tar med i vurderingen når dem skal kjøpe en konsoll.

Grafikk + 60 fps er det viktigste med next gen. De SKAL være gamingmaskiner. De fleste mennesker har pc/mac, tv bokser, apple tv etc. Det at en må trykke på 'source' på tv-kontrollen istedenfor si 'kinect watch tv (som den kanskje ikke oppfatter hver gang), er ikke et problem for folk. Meny og brukervennlighet har en liten faktor i det store, men begge next gen har veldig enkle menyer, som gjør det de skal.

 

EDIT: Har man absolutt ingenting av multimedia device, så er selvsagt Xbox One et greit valg, men for meg er det ganske vanskelig å forstå hvorfor noen bare skal ha X1. Når du kjøper nextgen spillkonsoll så vil jeg tro det er pga. grafikk+stabile fps.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Jeg kjøper en konsoll fordi det er billigere enn PC, bryr meg ikke særlig om hvem som har best grafikk (Bare den ikke veldig mye dårligere) Noen som vet om det går ann å prøve PS4 i butikken?


Jeg kjøper en konsoll fordi det er billigere enn PC, bryr meg ikke særlig om hvem som har best grafikk (Bare den ikke veldig mye dårligere) Noen som vet om det går ann å prøve PS4 i butikken?

Lenke til kommentar

Grafikk + 60 fps er det viktigste med next gen. De SKAL være gamingmaskiner. De fleste mennesker har pc/mac, tv bokser, apple tv etc. Det at en må trykke på 'source' på tv-kontrollen istedenfor si 'kinect watch tv (som den kanskje ikke oppfatter hver gang), er ikke et problem for folk. Meny og brukervennlighet har en liten faktor i det store, men begge next gen har veldig enkle menyer, som gjør det de skal.

 

EDIT: Har man absolutt ingenting av multimedia device, så er selvsagt Xbox One et greit valg, men for meg er det ganske vanskelig å forstå hvorfor noen bare skal ha X1. Når du kjøper nextgen spillkonsoll så vil jeg tro det er pga. grafikk+stabile fps.

 

Det er ditt perspektiv men jeg deler det ikke.

Lenke til kommentar

 

Det er ditt perspektiv men jeg deler det ikke.

Du deler ikke at når du skal kjøpe next gen gamingkonsoller så er grafikk+60 stabile fps viktigst? What?

 

Hvis du skal ha en multimedia maskin, så kjøper du jo bare en PC, som alltids nevnes i konsolltråder. Den har jo mye mer enn xbox har, og som jeg skrev til han andre.. alt kan modes og gjøre den om til en boks i stua.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Dagens konsoller er media maskiner i mine øyner er ps4 og xone allerede forseint ute når 4k er rundt hjørne :closedeyes: en generasjon bak allerede mot dagens nye tv standard

4K ser du ikke før rundt 2016 hos vanlige folk vil jeg tro. Neste generasjon konsoller vil nok bli mer som Oculus rift vil jeg tro. Sony jobber jo med en lignende versjon, og hvis jeg ikke tar feil, så har sony også sagt at PS4 er den siste konsollen av denne typer konsoller de vil gi ut.

Lenke til kommentar

Dagens konsoller er media maskiner i mine øyner er ps4 og xone allerede forseint ute når 4k er rundt hjørne :closedeyes: en generasjon bak allerede mot dagens nye tv standard

 

Hvis det er noen måte å kunne få slik kraft i en liten maskin til en overkommelig pris som kan by på like mye onscreen effects som dagens konsoller, fortell meg! Jeg er kjempe interessert! :)

Lenke til kommentar

 

Kommer flere versjoner ;)

 

Men da er det jo helt utenfor det jeg mener er overkommelig pris. Den vil ha en startpris på 8-9000+. Da kan man like greit kjøpe seg en PC. Ja, overkommelig pris er forskjellig for alle. Men det jeg tenker på her, er til en pris av 3-4000 kroner som en konsoll bør koste.

 

Det negative med Steam box er jo da at kjøper jeg utgaven til 3-4000, må jeg sette ned innstillingene for å i det hele tatt kunne kjøre i 4k oppløsning, og det går jo på bekostning av onscreen effekter.

Lenke til kommentar

Mener du at steambox om noen år kommer med en boks som støttet 4k, når 4k er vanlig hos folk? Næmmen :p

 

hehe.. Men jeg gleder meg til steam box. Spennende å se hvordan kontrollen vil fungere. Dualshock 4 er vanvittig deilig, så jeg har stor tro på steam også.

 

4k kommer for fult neste år ces 2014 blir spennende for oss some er litt mere tek fokuserte en mr average joe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...