Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Da har kansje PSN blitt hacket igjen, er en skandale om det har skjedd under to år siden sist.

Får håpe det ikke er mange som er berørt.

http://www.ign.com/articles/2013/12/06/hacked-psn-accounts-used-to-make-fraudulent-charges

Folk blir hacket hele tiden, hvem vet om disse rett å slett er blitt frastjålet et passord en annen plass som de gjenbrukes ellers. Vi aner ikke om det er noe lignende som forrige gang, men jeg fikk beskjed om å bytte passord på psn i går, så det virker som at de er førevar.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

vet ikke, mulig, eller kanskje de ikke har tid siden de er opptatt med å spille på xbox one :p

klarer nok ikke å holde fingra unna en playstation denne gangen heller, bare venter på minst 5 spill jeg må ha før jeg kjøper en

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Folk blir hacket hele tiden, hvem vet om disse rett å slett er blitt frastjålet et passord en annen plass som de gjenbrukes ellers. Vi aner ikke om det er noe lignende som forrige gang, men jeg fikk beskjed om å bytte passord på psn i går, så det virker som at de er førevar.

At folk får beskjed om å bytte passord styrker jo bare mistanken om uvedkommende har vært inne på PSN.

Vi får vente og se når Sony kommer ut med en melding

Lenke til kommentar

Spent å se når det faktisk blir diskutert noe annet enn hva som har best grafikk. Som eg har skrevet tidligere. Velger den konsollen eg er mest komfortabel med. Verken Ps4 eller Xbox One har imponert meg med det visuelle, kan være at eg har en pc til nesten 30k som knuser begge konsollene

Lenke til kommentar

Hvor er Xbox 360 eierene som laget Vs poster og triumfierte en hver mikroskopisk forskjell forrige generasjon? Gravd seg ned, bytte filosofi eller kjøpt ps4?

Personer som i det heletatt diskuterer hva som har best grafikk er usikre om de har gjort et riktig valg av konsoll. Synker ikke ned på et barnehage nivå selv iallefall. Gir meg ingenting å diskutere hva som har beste grafikk.

Lenke til kommentar

Men både ps4 og Xbox One er i samme situasjon. Blir jo som å tro at 7870 skjermkortet blir tatt igjen på ytelse av 7850 bare det kommer en ny motor. Joda en ny Next gen Unreal motor vil nok gjøre spill pene å se på, på både Xbox One og ps4. Men ytelsesforskjellen er alltid der, så om ikke utviklerene begrenser ps4 versjonen med vilje så vil ps4 versjonen være bedre.

Vel det var faktisk ett veldig godt eksempel, og er faktisk helt relevant, og slik det vil være på konsoll! :)

Hadde det vært på PC så ville 7870 med (eks) 1080p@60fps økt til 80fps hvis man fikk bedre motor/drivere, mens 7850 ville økt fra (eks) 1080p@40fps til 1080p@60fps (Eller kanskje fra 720p@60fps til 1080p@60fps)

Men siden ytelsen på konsoll vil ha et makstak, som vil være 1080p60fps - så vil faktisk "7850" kortet i dette tilfelle fint kunne ta igjen "7870" kortet hvis forbedringen er stor nok.

Nå vil jo det bety at man på det kraftigste kortet vil ha mere ressurser "til overs" som man evt kan bruke til å lage ENDA bedre grafikk - men det er ikke gitt at kommer til å skje på multiplattform-spill på konsoll dersom utseendet på 1080p@60fps allerede er på "target".

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Hvor er Xbox 360 eierene som laget Vs poster og triumfierte en hver mikroskopisk forskjell forrige generasjon? Gravd seg ned, bytte filosofi eller kjøpt ps4?

Xbox 360 VS PS3 var en ganske jevn generasjon. DDR3 (Xbox One) VS DDR5 (PS4) tipper jeg vil skape en mer ujevn generasjon.

Lenke til kommentar

Vel One og PS4 er faktisk ut til å selge veldig bra, selv uten de helt store titlene. Men god 3.parts støtte er One og Ps4 garantert fra dag 1. I ekte Nintendo tradsjon, har ikke Wii U denne fordelen.

Når det er sagt, litt trist for One eiere som spiller BF4 altså, om det ser hakket verre ut der. Syns forøvrig det er skuffende grafisk sett på PS4 jeg da. Vet ikke om det var Gametrailers som i sin videoomtale greide å si at de egentlig ikke merket så mye forskjeller mellom PS4 og PC, det er jo renpikket pissesnakk egentlig. Jeg forventet IKKE at det skulle samsvare med BF4 på PC`en min, misforstå meg rett ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva de hadde tjent på å lære av Nintendo. Joda de har flere gode 1.party spillserier, men der stopper det.

Tror han tenkte på Nintendos lanseringer av 3DS og Wii U uten brukbare spilt. De slet jo ganske godt i starten, og Wii U spesielt er fortsatt ikke helt der.

Lenke til kommentar

ahhah, det der er bullshit.. ser laaangt ifra sånn ut på Xbox one (sitter å spiller det nå) ligner på PS4 sin på xbone..bare ps4 er en smule skarpere ser det ut til. det er snakk om 180 hva faen pixler det er ikke ikke mye... folk ass

Det er et ordtak som passer bra her og det er at et bilde sier mer en 1000 ord. Dem bildene jeg la ut er zoomet inn på noe litt i forgrunnen. Så du får ikke trykt disse pixlene opp på skjermen slik det fremstår av bildene.

Men det du legger merke til er at ting i forgrunnen og utover vil/er mye mer gromsete og ikke så skarpt og detaljert som i PS4 versjonen. Og dette er typiske punkter som blir strammet inn på for å holde en stabil framerate på noe svakere hardware.

Dem som spiller XBO versjonen vil uten tvil kose seg like mye som dem som spiller på PS4 versjonen. Men det er ikke til å ignorere at PS4 versjonen har en bedre visuell total opplevelse.

Det som blir spennende er å se hvordan dette vil utvikle seg fremover. Vil disse forskjellene bare bli større og mer synlig over tid? Eller vil utviklere få til å jevne ut dem visuelle forskjellene...

EDIT: Her er er et bilde hvor en kan se hvor bildet er zoomet inn.

post-5372-0-99173900-1386419880_thumb.jpg

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er et ordtak som passer bra her og det er at et bilde sier mer en 1000 ord. Dem bildene jeg la ut er zoomet inn på noe litt i forgrunnen. Så du får ikke trykt disse pixlene opp på skjermen slik det fremstår av bildene.

Disse bildene må zoomes inn, på grunn av størrelsen. Setter du samme bilde opp mot en stor TV, blir det like synlig som om du skulle sittet og zoomet på DF sine bilder.

Lenke til kommentar

Men det du legger merke til er at ting i forgrunnen og utover vil/er mye mer gromsete og ikke så skarpt og detaljert som i PS4 versjonen. Og dette er typiske punkter som blir strammet inn på for å holde en stabil framerate på noe svakere hardware.

Dem som spiller XBO versjonen vil uten tvil kose seg like mye som dem som spiller på PS4 versjonen. Men det er ikke til å ignorere at PS4 versjonen har en bedre visuell total opplevelse.

Det som blir spennende er å se hvordan dette vil utvikle seg fremover. Vil disse forskjellene bare bli større og mer synlig over tid? Eller vil utviklere få til å jevne ut dem visuelle forskjellene...

EDIT: Her er er et bilde hvor en kan se hvor bildet er zoomet inn.

attachicon.gifxbo_AC4.JPG

Xbox One på nivå med Wii U.

Lenke til kommentar

Vel, Hvorfor folk sammenligner Forrige gen og nåværende gen er for meg uforståelig, men morsomt å se forskjeller uansett.

(Grusom musikk var lagt til også)

Musikken er der nok for å skjule de forferdelige motorlydene som har plaget GT serien siden tidenes morgen :p

Lenke til kommentar

Disse bildene må zoomes inn, på grunn av størrelsen. Setter du samme bilde opp mot en stor TV, blir det like synlig som om du skulle sittet og zoomet på DF sine bilder.

Jo større TV jo fortere vil en se det ja. En ser det nok ganske så klart på en 50" og bare mer og mer etter som du går opp i antall tommer på TV. Synd at XBO så langt ikke presterer bedre men dette er jo strengt tatt noe dem fleste av oss har vist i lang tid nå...selv om det er først nå vi får se resultatet av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...