Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tok det som han hadde tatt bilde til ps4 ign og xbone sin selv.

jeg tror på det bildet fordi det gjennspeiler det jeg ser selv på tven min, noe de andre ikke gjør

Men som sagt så ser oppløsningen lik ut, ergo er bildet tatt før 1080p patchen. Problemet er at komprimering også ødelegger bilder, gjør forskjellene mindre. Og om ikke du har begge konsollene og og spillet på begge så må man nesten bare benytte seg av disse Vs bildene og videoene for å sammenligne. Og disse viser en forskjell.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

dude, jeg sier ikke at xbone er like kraftig eller mer enn PS4...

kan vi ikke bare vente til det kommer et Unreal 4 spill på begge maskinene?

 

sier heller ikke at det ikke er en forskjell med AC4

sier bare at AC4 ser ikke sånn ut som på de bildene, vet ikke hva mer jeg kan få sagt om det

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Er jeg som har tatt screenshoten, er tatt rett utifra denne videoen http://n4g.com/news/1399737/assassins-creed-4-xbox-one-900p-vs-ps4-1080p-graphics-comparison.

 

Og hva er det som er så galt med ign avspilleren, har den dårligere bitrate eller noe enn youtube som blir brukt av digital foundry f.eks?

Så du lurer på hvor det ikke noen god sammenligning å lage et komprimert bilde av en komprimert video?

dude, jeg sier ikke at xbone er like kraftig eller mer enn PS4...

kan vi ikke bare vente til det kommer et Unreal 4 spill på begge maskinene?

 

sier heller ikke at det ikke er en forskjell med AC4

sier bare at AC4 ser ikke sånn ut som på de bildene, vet ikke hva mer jeg kan få sagt om det

Unreal 4 spill? Hva skulle det bevise? Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Her er nytt bilde fra digital foundry sin sammenligning.

Sier ikke det ikke er forskjell, men for den vanlige hjemmegamer med er det veldig vanskelig. Virker som di bildene i med sammenligningen av alle plattformer er zoomet inn veldig mye, er det stor forskjell på tver 40"-60"? Tviler

post-3468-0-82588900-1386404426_thumb.png

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at forskjellen ikke forekommer på nært holdt, men på ting som forekommer langt bakover i bildet. F.eks. se på tauene på båten i One-version, overfylt med jaggies, ser helt forjævlig og last-gen ut. PS4 ser mye bedre ut! Betyr det noe? Nei, kanskje ikke, men når jeg kan velge mellom å få en versjon som er dårligere, eller en som er en del bedre, til samme pris, så sier det seg selv.

 

creed_iv_comparej4s2h.jpg

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har et poeng der. Dette er en sammenligning med grafikkmotorer fra forrige generasjon, og det er forsåvidt vel og bra, men tror det kommer til å bli bedre med en ny motor som er optimalisert for ny HW. Blir spennende å se resultatene derfra.

Men både ps4 og Xbox One er i samme situasjon. Blir jo som å tro at 7870 skjermkortet blir tatt igjen på ytelse av 7850 bare det kommer en ny motor. Joda en ny Next gen Unreal motor vil nok gjøre spill pene å se på, på både Xbox One og ps4. Men ytelsesforskjellen er alltid der, så om ikke utviklerene begrenser ps4 versjonen med vilje så vil ps4 versjonen være bedre.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja for alldel håper du spiller det på den konsollen du vil, men ser fortsatt ikke poenget med å diskutere bilder som er zoomet inn, ingen spiller det så, eller vil se det, så hvorfor...

Lenke til kommentar

Men både ps4 og Xbox One er i samme situasjon. Blir jo som å tro at 7870 skjermkortet blir tatt igjen på ytelse av 7850 bare det kommer en ny motor. Joda en ny Next gen Unreal motor vil nok gjøre spill pene å se på, på både Xbox One og ps4. Men ytelsesforskjellen er alltid der, så om ikke utviklerene begrenser ps4 versjonen med vilje så vil ps4 versjonen være bedre.

 

Jeg er ikke i tvil om hva resultatet kommer til å bli med en ny motor, sånn i bunn grunn, men alikevel er det litt påståelig og si at vi allerede vet resultatet. Vi vet ikkke hva utviklerne klarer å gjøre med Xbox One (eller PS4) som de ikke har fått til nå denne gangen, plutselig får de til det ene og det andre som fører til boost i performance.

 

Personlig tror jeg det er usansynlig, det er en grunn til at PS4 holder et ganske så mye høyere nivå en Xbox One på mange spill, så ja, jeg tror du har rett.

 

 

ja for alldel håper du spiller det på den konsollen du vil, men ser fortsatt ikke poenget med å diskutere bilder som er zoomet inn, ingen spiller det så, eller vil se det, så hvorfor...

 

Man ser det utrolig godt når bildet ikke er zoomet inn, tro meg, jaggies er noe av det verste som finnes og det var ALT for mye av det forrige generasjon. Har du en stor TV så trenger du ikke zoome inn verken her eller der for å klart legge merke til hvor stygt det er.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Her er nytt bilde fra digital foundry sin sammenligning.

Sier ikke det ikke er forskjell, men for den vanlige hjemmegamer med er det veldig vanskelig. Virker som di bildene i med sammenligningen av alle plattformer er zoomet inn veldig mye, er det stor forskjell på tver 40"-60"? Tviler

Det bildet er perfekt for å ikke se forskjell på oppløsningen. Det er jo når man får linjer i geometrien man lett ser forskjell, som i tauverket på båtene. Joda det bildet med alle plattformene er zoomer inn, for å vise forskjellene, men det er slik det er. Ps4 har høyere oppløsning så resultatet er logisk.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Men både ps4 og Xbox One er i samme situasjon. Blir jo som å tro at 7870 skjermkortet blir tatt igjen på ytelse av 7850 bare det kommer en ny motor. Joda en ny Next gen Unreal motor vil nok gjøre spill pene å se på, på både Xbox One og ps4. Men ytelsesforskjellen er alltid der, så om ikke utviklerene begrenser ps4 versjonen med vilje så vil ps4 versjonen være bedre.

 

er mulig de velger å ikke begrense det når det gjelder det visuelle men heller kutter ned på fps.

greit for meg hvis ps4 kan døtte ut 60fps, men xbone er på 50fps... så lenge det ikke er under 30fps så skal ikke jeg klage

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Nå har jo mange klaget på driverene til Xbox One ikke har vært ferdig/full optimalisert i forhold til PS4, i tillegg til å få brukt Esram på en fornuftig måte.

http://gamingbolt.com/xbox-one-esram-readily-available-for-any-purpose-smooths-out-optimization-dying-light-tech-director

 

Fram til nå så har PS4 et forsprang når det gjelder oppløsninger i di fleste multiplattformspill :)

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Det bildet er perfekt for å ikke se forskjell på oppløsningen. Det er jo når man får linjer i geometrien man lett ser forskjell, som i tauverket på båtene. Joda det bildet med alle plattformene er zoomer inn, for å vise forskjellene, men det er slik det er. Ps4 har høyere oppløsning så resultatet er logisk.

Ja ser nå at det blir litt forskjell på lengre avstander, hvor lett det er å se forskjell på en 55" tv under vanlig spilling (bevegelse) tror jeg er veldig liten, er nok lettere å se når vi står i ro å nyter utsikten :p

Lenke til kommentar

 

er mulig de velger å ikke begrense det når det gjelder det visuelle men heller kutter ned på fps.

greit for meg hvis ps4 kan døtte ut 60fps, men xbone er på 50fps... så lenge det ikke er under 30fps så skal ikke jeg klage

Det er jo en mulighet, men som jeg tidligere så vil jo da ps4 versjonene være bedre. Det betyr mye på teh Internett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...