Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

It's a rock-solid 30fps on PlayStation 4 at 1080p, while the Xbox One maintains a similar performance level at its reduced 900p resolution, with just one or two little hiccups.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-4-next-gen-face-off

Er heldigvis sjelden med framdrops

The appearance of frame-rate drops in some scenes is also disappointing, considering the 30fps target and sub-native visuals, but on the plus side these issues were a fairly rare occurrence during our capture session, outside of isolated experiences.

Er egentlig litt skuffet over det store gapet mellom PS4/Xbox One og PC.

Factoring in the ability to achieve a similar level of image quality to the PS4 game while running at double the frame-rate without needing Titan-level hardware, it's clear that PC's stranglehold on the top-end multi-platform experience isn't going to change any time soon.

Syns synn på WiiU egentlig

The biggest issue with the Wii U version is its lacklustre performance level, the game visibly struggling even to match the inconsistent update of the Xbox 360 and PS3 versions of the game.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ble selv litt skuffet over grafikken i BF4 på PS4 altså, men nå har jeg spillt det spillet en del timer på min relativt habile gamer PC fra lansering av da. Men hadde faktisk forventet litt mer altså ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er disse redigert på noen måte?

Ser på egne sammenligner uten å se forsjell.

http://n4g.com/news/1399737/assassins-creed-4-xbox-one-900p-vs-ps4-1080p-graphics-comparison

Har tatt et screenshot selv her, uten noen form for juks :)

Det er Digital Foundry som står bak disse, så tviler. De har også testet FPS. Mens Black Flag på PS4 holder en stabil 30 FPS og 1080p, så holder Xbox One en mer ustabil FPS som til tider synker under 30 FPS, og 900p.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-4-next-gen-face-off

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ingen tvil om at PS4 er veien å gå om en vil ha den beste grafikken på konsoll i AC4.

Skal bli interesant å se om XBO vil ta seg litt opp etterhvert eller om løpet er kjørt allerede.

En kan jo bare fantasere over hvor heftig spill vil se ut på PS4 om noen år...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er Digital Foundry som står bak disse, så tviler. De har også testet FPS. Mens Black Flag på PS4 holder en stabil 30 FPS og 1080p, så holder Xbox One en mer ustabil FPS som til tider synker under 30 FPS, og 900p.

Har vært inne på eurogamer men har ikke funnet det spesifikke bilde du la ut.

Har sett gjennom videoen der og ja jeg ser litt forskjell på PS4 versjonen men ikke så mye som det bilde skal tilsi.

Av en eller annen grunn så er det større forskjell på sammenligningen hos eurogamer enn ng4.

Edit: ser du sikkert har brukt sammenlignings bildene og tatt screenshot selv :)

Jeg skal gi meg på det.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Oj, hvor fant du det bilde?

Ser ikke sånn forskjell når jeg ser videoen, heller ikke screenshoten jeg tok.

Men muligens di har zoomet veldig mye inn eller noe

Det er nok fordi YouTube-videoer komprimeres veldig mye. Derfor vil du se større forskjeller mellom konsollene på skjermbilder av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Oj, hvor fant du det bilde?

Ser ikke sånn forskjell når jeg ser videoen, heller ikke screenshoten jeg tok.

Men muligens di har zoomet veldig mye inn eller noe

Er på siden til Eurogamer. Du tar musepekeren over et av disse bildene som er på rad og så ser du forskjellene .

På de der ser du jo at det er komprimerings-artifakter i bildet, så det ser mye verre ut enn det er i "virkeligheten"

Snodig at komprimeringen ikke påvirker begge like mye da.. :p

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Er på siden til Eurogamer. Du tar musepekeren over et av disse bildene som er på rad og så ser du forskjellene .

Snodig at komprimeringen ikke påvirker begge like mye da.. :p

Ahhh såg den funksjonen nå, ser også at det blir forskjell på di stillbildene.

Ser mye mindre av forskjellene ved videosammenligningen, så tror forskjellen blir mindre under reel spilling.

http://n4g.com/news/1399737/assassins-creed-4-xbox-one-900p-vs-ps4-1080p-graphics-comparison

Lenke til kommentar

Det er mulig ja, det meste blir jo grøt når en beveger seg uansett. Men så fort en stopper opp så tipper jeg en ser forskjell altså. Er jo umulig å si utifra Youtube klipp da det blir for komprimert til å hverken vise hvor dårlig det egentlig er eller til å vise hvor bra det faktisk er...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Et bilde som i utgangspunktet er litt mer kornete vil se forholdsvis mye dårligere ut etter komprimeringen, så forskjellen blir mye større enn den i realiteten er.

Det vil vise hvilke utgave som har lavere oppløsning fortere ja. Men en kan ikke avfeie at når PS4 versjonen ser vesentlig klarere og bedre ut selv etter denne komprimeringen.At det da vil se enda skarpere ut ukomprimert, og at XBO er ganske så underleggen med sin 720p oppløsning i AC4.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Spørsmål som jeg ikke fikk svar på sist, kan man ikke bare spille spillet (Forza 5) for å få disse bilene som legges ut for salg for ekte penger?

De som publiser spillet og tjener penger på dette vil gjerne skvise ut så mye gryn de kan

Dette gjør at utviklerne blir tvunget til å gjøre det ekstra slitsomt å låse opp nye biler slik at folk skal bli presset over på å bruke mer penger fremfor å låse opp nye ting på vanlig vis.

En annen negativ effekt er at ting ofte blir fullstendig låst ned i form av at det enten kun er tilgjengelig ved å legge ut ekte penger, eller at en bil som vanligvis kun må låses opp i karieremodus men er tilgjengelig ellers nå er fullstendig låst til man enten har grindet seg halvt i søvne til man har nok tullepenger eller gir opp og legger ut ekte penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Grøss...

attachicon.gifgrøss.JPG

attachicon.gifgrøss2.JPG

ahhah, det der er bullshit.. ser laaangt ifra sånn ut på Xbox one (sitter å spiller det nå) ligner på PS4 sin på xbone..bare ps4 er en smule skarpere ser det ut til. det er snakk om 180 hva faen pixler det er ikke ikke mye... folk ass

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

ahhah, det der er bullshit.. ser laaangt ifra sånn ut på Xbox one (sitter å spiller det nå) ligner på PS4 sin på xbone..bare ps4 er en smule skarpere ser det ut til. det er snakk om 180 hva faen pixler det er ikke ikke mye... folk ass

De er jo zoomet inn vil jeg tro de bildene. Og 180 piksler? Forskjellen er vel 663 600 piksler. Godt og vel over en halv million.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...