Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

En kan jo ikke gjøre en sammenligning på spill som ikke er på begge plattformer. Da er jo hele poenget borte ved å måle dem opp mot hverandre for å se hvilke versjon av spillet som ser best ut på hvilke plattform.

 

COD Ghosts ser foresten helt kanon ut på PS4. Jeg ble overasket over hvor skarpe texturer og bra alt så ut i singleplayer biten. I multiplayer så er det tonet litt ned men det er en sann fryd å spille i 1080p i 60fps på en så stor skjerm som mulig...65" i mitt tilfelle :)

 

Og for meg så er hoppet ifra 720p til 1080p som dag å natt, ingen tvil om at PS4 gruser XBO så langt i multiplatformspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig vanskelig med sammenligning av ekslusive spill, men er ved ekslusive spill hardware blir utnyttet best.

 

Mener du COD Ghost ser like bra ut på PS4 som BF4? Har ikke fått prøvd COD Ghost på PS4 enda, har spillt på Xbox One og syns virkelig det er mye bedre grafikk i BF4 og Ryse, va derfor jeg mente at COD Ghost ikke kan brukes som en grafikk benchmark.

 

Såklart jeg ser også forskjellen på IGN videoen, syns derimot det er vanskelig å se noe forskjell på nfs rivals, BF4 og black flag.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd BF4 enda på PS4, tenke jeg skulle vente til dem har fått rettet ut endel problemer som jeg leser rundt omkring. Så det kan jeg nesten ikke svare på, men jeg kan ikke tro at Ghosts ser bedre ut...BF4 har nok en bedre grafikk motor.

 

Men det jeg kan si er at jeg synes Ghosts er nok det peneste av alle COD spill jeg har spilt på både konsoll og PC. Er faktisk veldig overasket over hvor fornøyd jeg var med det grafiske etter å ha lest så mye negativt.

 

Men Ghosts kan nok på ingen måte brukes som en benchmark, selv om jeg synes det ser meget bra ut så knuser fks Killzone det så det holder.

Lenke til kommentar

Er nok best å vente litt med å kjøpe BF4, heldigvis så blir det brukt mye ressurser for å rette opp i alle feilene.

 

All of DICE's future projects, including the already-announced Mirror's Edge reboot and Star Wars: Battlefront have been put on hold in order to fix a plethora of issues that currently plague Battlefield 4.

 

"First, we want to thank the fans out there that are playing and supporting us with Battlefield 4. We know we still have a ways to go with fixing the game — it is absolutely our No. 1 priority. The team at DICE is working non-stop to update the game. Since Battlefield 4 China Rising expansion pack was already in the final stages of development by the time issues began with Battlefield 4, we decided to fulfill our promise to deliver it this week, but we're not moving onto future projects or expansions until we sort out all the issues with Battlefield 4. We know many of our players are frustrated, and we feel their pain. We will not stop until this is right."

Lenke til kommentar

Bra dem setter så mange mann på jobben som mulig, det skal dem ha kudos for. Ikke alle som hadde gjort det. Håpe det ikke tar for lang tid, er rimelig gira på å kaste meg i et helikopter og gå berserk :p

Nei. Nei. Nei. Du kjenner ikke til denne historien, antar jeg. DICE er en løgn i seg selv, enkelt og greit. Problemene som er i BF4 i dag var også i BF3.. Et spill som de bygde på, men som de alikavel ikke klarte å få vekk problemene til. Er jo helt latterlig. Aldri greier DICE å levere et spill som fungerer til release, men denne gangen så går det inn i verdenshistoriens nest verste release (Sim City var vel verre). Ikke bryr DICE seg heller, når de i løpet av 8 mnd før release bare prøvde ut spillet 24 timer TILSAMMEN (Ingen bugs her ... tralala). Om ikke DICE sparker Daniel Matros og Patrick Bach i løpet av dette spillet, så vil det ingen ende ta.

 

Selv på Dreamhack så spilte en av de mest profilerte lagene gjennom tidene i BF (SixFinns) med et bilde av Daniel Matros ved sidenav PCene, så de kunne skrike til det når de ble drept. Så gale er det, folk går jo crazy :p

 

Spillet er helt ødelagt, og når de nå setter endelig litt tid til å fikse opp i det, så kommer det bare til å gå like bra som med BF3 (altså et halv ødelagt spill pga netcoden). 1/3 av DICE er også på en månedtlig ferie akkurat nå, så når de sier at de setter alle mann på å fikse gamet, så er ikke det sant. De beste gameplay designerne og noen av producerne har ferie.

 

Hvis noen er i tvil, så bør en egentlig aldri kjøpe et Battlefield spill før det er 1 år gammelt (da er det bare 1/3s ødelagt). Jeg kjøper det til release for turneringspengene, som er ganske smått utrolig egentlig. Det burde ikke vært noen turneringer nå. Grand Final i 1000$ turneringen måtte spilles om igjen dagen etterpå, fordi serverne krasjet konstant og spillere droppet ut. Daniel Matros sa på twitter for noen uker siden: "BF4 will be the biggest esport game in 6 months".. hahahah. BF4 finalen på dreamhack hadde 3000 seere, mens CS:GO, som er et profilert esport spill, hadde 140 000.

 

Bare glem BF4 i denne omgang. Ødelagt har fått en ny definisjon. Og hvis det høres ut som jeg har et veldig hat mot DICE, så er det korrekt. BF4 er fantastisk når det fungerer, dessverre så gjør det bare det i 1 min, før du havner i en gunfight og du enten trader, dreper motstanderen og så dreper han deg 1-2sek etterpå (med 1% health) eller så dør du milevis bak vegger. Flott, ikke sant? :) Dessverre har Battlefield en fanskare som bare skal vise hvor kule de er i forhold til CoD (lett å se på youtube comments), og da blir det slik at mange forguder DICE uansett hva de gir ut. Derfor kommer ikke budskapet til de 80% som har klaget på spillet og spurt om de fikk pengene tilbake.

 

EA satte også en 14 dagers returrett på BF4, men hvor de satte opp patchen til å komme dagen etter returretten. DICE kom ut og sa at patchen ville fikse spillet, så 99% (vil jeg tippe) ventet til patchen kom ut.. Den funket selvsagt ikke (typisk DICE) og dermed så fikk ingen lov til å returnere spillet.

 

EA Games - fuck up everything.

 

EDIT: Her kan du lese mer om hvor mye løgn det var i BF3, og da EA slettet sitt største BF forum da BF3 ble released. Bare fordi de visste det ville bli klager. Det er ca 24 siders stoff, så jeg tviler på at noen gidder å lese det, men men: http://www.mordorhq.com/showthread.php?3880-The-True-Story-of-Battlefield-3-the-Battlefield-Franchise-Its-Community-amp-EA-DICE

Endret av ImagineAnarchy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad jeg kunne hjelpe. Kommer noen patcher etterhvert (kom en stor en i går, som failet.. hehe), så jeg kan skrive i en av trådene her om det fungerer, hvis noen har lyst å kjøpe spillet.

 

Bra det er spillere som kan si ting som det er uten å være blind pga Dice og Battlefield logoene. Hadde vært fint om du kom med en kommentar om ting blir i orden etterhvert.

 

For spillet ser jo gøy ut, men om det er så mye problemer så er det nok av andre spill å bruke tiden sin på.

Lenke til kommentar

 

Bare glem BF4 i denne omgang. Ødelagt har fått en ny definisjon. Og hvis det høres ut som jeg har et veldig hat mot DICE, så er det korrekt. BF4 er fantastisk når det fungerer, dessverre så gjør det bare det i 1 min, før du havner i en gunfight og du enten trader, dreper motstanderen og så dreper han deg 1-2sek etterpå (med 1% health) eller så dør du milevis bak vegger. Flott, ikke sant? :) Dessverre har Battlefield en fanskare som bare skal vise hvor kule de er i forhold til CoD (lett å se på youtube comments), og da blir det slik at mange forguder DICE uansett hva de gir ut. Derfor kommer ikke budskapet til de 80% som har klaget på spillet og spurt om de fikk pengene tilbake.

Ehm, bli bedre?

 

Jeg var heldigvis ikke en av de som kjøpte spill ved launch (noe jeg alltid prøver å unngå), men det fungerer helt greit nå for en del. Er det akseptabelt slik det ble gjort? Nei. Er det verdens ende? Nei.

 

Ble kanskje litt mye BF4 diskutering for å være en PS4 vs Xbox1 tråd?

Lenke til kommentar

Ehm, bli bedre?

 

Jeg var heldigvis ikke en av de som kjøpte spill ved launch (noe jeg alltid prøver å unngå), men det fungerer helt greit nå for en del. Er det akseptabelt slik det ble gjort? Nei. Er det verdens ende? Nei.

 

Ble kanskje litt mye BF4 diskutering for å være en PS4 vs Xbox1 tråd?

Kanskje du skulle sjekket signaturer min før du uttalte deg? Og kanskje du skulle sjekket noen competitive videoer? Nei, nå blir jeg irritert over folk på internett, haha.

 

Versegod, kjære deg: https://www.youtube.com/watch?v=A9zv1nNP8c8&hd=1

 

OG DETTE ER IKKE FIKSET.

Lenke til kommentar

Kanskje du skulle sjekket signaturer min før du uttalte deg? Og kanskje du skulle sjekket noen competitive videoer? Nei, nå blir jeg irritert over folk på internett, haha.

 

Versegod, kjære deg: https://www.youtube.com/watch?v=A9zv1nNP8c8&hd=1

 

OG DETTE ER IKKE FIKSET.

Hvis du dør så lett som du sa i forrige innlegget, er du ikke god i det hele tatt. DET var poenget mitt.

Lenke til kommentar

Nettkode er vel noe som er blitt et større og større issue i løpet av forrige generasjon, og som tydeligvis fremdeles er et problem denne generasjonen. Skulle tro at ting ble bedre når folk fikk bedre nettlinjer, men jeg synes det har blitt verre og verre. Cod2/4 i begynnelsen av forrige generasjon var jo utrolig mye bedre enn det som blir servert idag.

Er det fordi de skal sende mer info mellom maskinene nå enn før, eller er jeg blitt 7 far i huset som husker alt som så mye bedre i gamledager?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du dør så lett som du sa i forrige innlegget, er du ikke god i det hele tatt. DET var poenget mitt.

før du havner i en gunfight og du enten trader, dreper motstanderen og så dreper han deg 1-2sek etterpå (med 1% health) eller så dør du milevis bak vegger.

 

Forstår du dette? Trading er en bug i spillet.. Du kan drepe en person, som plutselig dreper deg etter han har falt .. BUG... Du dør milevis bak vegger, fordi netcoden er helt latterlig. BUG.

 

Les.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One hadde bedre lansering med spill en PS4 på papiret, men det er likt hos meg personlig. Men utover det så blir nok mest bra på PS4 med Infamous Second Son, DriveClub, The Order 1881 og nytt Uncharted.

Skal ikke ha TitanFall, pga det ikke har en singelplayer, skal ikke ha Kinect Sports Rivals, pga må flytte sofaen og tvbordet enda.

Må du fortsatt flytte rundt på stua? Kinect 2 skal jo ha mye videre vinkel på linsa denne gangen?

 

 

Spørsmål som jeg ikke fikk svar på sist, kan man ikke bare spille spillet (Forza 5) for å få disse bilene som legges ut for salg for ekte penger?

Joda, det kan du, hvis du ser bort fra DLC, men slik har det alltid vært, på alle konsollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...