Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Gran Turismo 6 har mikrotransaksjoner. Nå forventer jeg boikotting og sinte tilstander her.

Jeg er ikke sint, bare dropper å kjøpe spillet. Mener du det er greit å støtte slike spill?

Hvem har lyst på en Jaguar XJ13 uten å måtte kjøre 1000 runder? Den koster bare 1200 kr. Det er ingenting mikro ved dette, så jeg tror vi skal slutte å kalle det for mikrotransaksjoner.

138616714261.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du skriver du har begge konsollene, hvem av maskinene bråker minst? Og hvilken kontroller liker du best?

Her er min kjappe lille mening angående kontrollene :)

Mine intrykk sålangt, og folk er sikker uenige her og der. Men det er jo bare å forvente :)

Nå er det ingen hemmelighet at jeg har trykket DS3 kontrollen ned i driten i ganske mange sammenhenger, uten at det har hindret meg i å ha det jævlig morro med PS3 :) Forbedringspotensialet har vært STORT med andre ord,og det var derfor naturlig for meg å få altfor høye forventninger til DS4 etter intrykkene i kjølevannet av E3. Nå som hvermansen & Co har fått konsollen, har DS4 fortsatt å bli skrytt opp i skyene er lista helt der oppe. Så dere kan tro jeg var spennt i dag når jeg poppa posen med kontrollen. Jeg omfavnet DS4, og beskriver opplevelsen med ett bilde:

hqdefault.jpg

(varm kniv igjennom smør)

Ja! Jess og fy faen! Kontrollen bare elsket med hendene mine :love: Nå klaffet det faktisk såpass nærme perfeksjon for min del, den har fått litt mere fett på kroppen og det er ingen tynne handles som kødder seg inn i håndflatene mine. Triggerene, er nettopp det, triggere. Ikke det jalla greiene DS3 presterte å ha. Stikkene og triggerene underbygger nå all logisk tankegang når det kommer til svette fingrer og friksjon. D-pad`er i ekte Sony stil, nøyaktig og behagelig i bruk. Knappene og skulderknappene er meget oppegående i bruk, og føles rett og slett bra! Hele kontrollen er godt skrudd sammen, og fremstår ikke lenger som noe man finner i billigkurven på vei ut fra Nille. Touchpadden ser jeg absolutt potensiale i, og den fungerer helt suverent i Shadow Fall, knappfunksjonen også her er behagelig! Eneste jeg jeg må venne meg til er rett og slett share - og options-knappen. Og så er jeg litt usikker på hvorvidt motstanden i både triggere og stikker egner seg så godt i bilspill. Og så er det dette jævla lyset forran kontrollen...som forventet er det gjenskinn o`rama deluxe i Sony 55"`ern min, distraksjonsfaktoren avhenger av det som skjer på skjermen, ett kjempeproblem er det ikke. Ett unødvendig ett, så absolutt.

Sammenlignet med Xbox One kontrollen, har Sony valgt en helt annen løsning egentlig. Triggerene på One er en ren nytelse,lang og god vandring,sinnsykt myke og lydfrie! De er store og har god plass til fingrene, rett og slett helt latterlig perfekt til bilspill. Ristefunksjonen i triggerene er også noe en bare må prøve,det er en skikkelig engasjerende egenskap med One kontrollen,fungerer helt ypperlig i Forza 5. Stikkene er også komisk myke, lite motstand sammenlignet med DS4, så det er lett og behagelig å få jevn styring i Forza. Akkurat dette her kan jo justeres greit i spillene, med dødsone og dette. Enkelte vil helt klart savne mere motstand dog. Skulderknappene her, er det jeg liker minst. De er hakket for harde å trykke inn,og lager en voldsom klikkelyd. De er ikke dårlige, men jeg foretrekker kanskje følelsen på 360 sin kontroll? Sistnevnte haddde for mange (alle?) ett stort problem, ikke overaskende er det da D-padden som faller i fokus :p Den var forferdelig,rett og slett.

Jeg elsker D-padden på One, den er nøyaktig og gir fra seg ett tilfredstillende "klikk" i bruk.

Så hvilken foretrekker jeg? Vanskelig å si egentlig, har ikke hatt mye fartstid med DS4, og kunne tenkt meg å prøvd denne i bilspill samtidig som at jeg ville testet One kontrllen i FPS-sjangeren. Det er ihvertfall ingen tvil om at både MS, og spesielt Sony har levert sakene altså. Jeg er rett og slett kjempe fornøyd så langt :)

EDIT: Kattene mine var jo skikkelig nysgjerrige på det lyset i kontrollen også, en ekstra utfordring når de skal bort å undersøke midt i spillinga :p

Helt enig i at update greiene er litt katastrofe. Du starter spillet. Får beskjed om en oppdatering. Men du får ikke valget mellom å laste den ned og installere den før du starter spillet

Som man fikk på ps3. Xbox360 etc.. og xbox1. Her må man starte spillet. Så gå ut av det. Så installere patchen manuelt og så starte spillet igjen. Er dyrebare sekunder! :p

Tungvindt og sløvt opplegg, men dette er da ting Sony lett kan ordne med fremtidige oppdateringer, så jeg lager ikke noe større nummer ut av det annet enn ett litt halv 8 inntrykk av PS4 softwaren.

Lenke til kommentar

Spørsmål som jeg ikke fikk svar på sist, kan man ikke bare spille spillet (Forza 5) for å få disse bilene som legges ut for salg for ekte penger?

Flere av bilene er ren DLC, så nei. Man kan heller ikke kjøpe den ene bilen man vil ha, men en ferdigpakke med flere.

Lenke til kommentar

Jeg har sett noen YouTube-klipp, men det er litt vanskelig å se noen forskjell / vite hva som er riktig på Tuben..

Uansett: Noen som vet hvor NBA 2K14 er "best"!?

De ser jo unektelig like bra ut av det jeg har sett, men er det noen som har noen faktisk erfaring? Eller vet noe mer konkret?

Takker! :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett noen YouTube-klipp, men det er litt vanskelig å se noen forskjell / vite hva som er riktig på Tuben..

Uansett: Noen som vet hvor NBA 2K14 er "best"!?

De ser jo unektelig like bra ut av det jeg har sett, men er det noen som har noen faktisk erfaring? Eller vet noe mer konkret?

Takker! :)

http://www.ign.com/videos/2013/11/26/nba-2k14-ps4-vs-xbox-one-graphics-comparison

Lenke til kommentar

Takk, hadde sett linken allerede Leffi! :) Tenkte litt på erfaringer utover dette..

Når det gjelder at Xbox One har bedre grafikk, er dette ment ironisk? Av og til vanskelig å ta på nettet.. Ikke at jeg ikke tror deg, men var det ironisk, så betyr det at PS4 er definitert bedre, hehe.. Ble litt satt ut av bildet! :p

Lenke til kommentar

Det er klart at PS4 har en fordel, flere spill kjører i 1080p, over dobbelt så mange piksler som tilsvarende Xbox One-spill. Men om den er best? Det må man avgjøre selv, kommer helt an på spill, funksjoner, behov osv. :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Ah.. Da formulert jeg meg feil.. Jeg har begge konsollene.. Jeg lurte pp hvilket NBA 2K14-spill jeg blr skaffe... De ser veldig like ut på snutter jeg har sett, men om noen hadde erfaringer med spillene, på ene eller andre konsollen, eller begge..

:)

Lenke til kommentar

Takk, hadde sett linken allerede Leffi! :) Tenkte litt på erfaringer utover dette..

Når det gjelder at Xbox One har bedre grafikk, er dette ment ironisk? Av og til vanskelig å ta på nettet.. Ikke at jeg ikke tror deg, men var det ironisk, så betyr det at PS4 er definitert bedre, hehe.. Ble litt satt ut av bildet! :p

Xbox One har mye svakere skjermkort. Det forklarer hvorfor PS4 har skarpere spill.

Lenke til kommentar

Ah.. Da formulert jeg meg feil.. Jeg har begge konsollene.. Jeg lurte pp hvilket NBA 2K14-spill jeg blr skaffe... De ser veldig like ut på snutter jeg har sett, men om noen hadde erfaringer med spillene, på ene eller andre konsollen, eller begge..

:)

Som du sier så ser begge veldig, veldig like ut. Tror du vil merke svært liten forskjell uansett, så kjøp til den konsollen som du synes har best kontroll osv.

Lenke til kommentar

IGN har en ganske bra sammenligning av siste versjoner for COD på One og PS4

http://www.ign.com/articles/2013/12/03/call-of-duty-ghosts-next-gen-comparison?abthid=529e4858e3ac6da27a000027

Er ihvertfall ikke noe problem å se forskjellene i denne testen, håper IGN kjører mange flere av disse her,for denne var veldig godt lagt frem.

Oi, det var mye større forskjeller enn jeg hadde trodd!

Lenke til kommentar

Forstår ikke at dere bruker ghost som sammenligning av grafikk, da dette spillet er bygget på eldgammel grafikkmotor, ikke er optimalisert skikkelig både på PS4 og Xbox One.

Skal man virkelig sammenligne grafikk så bør ekslusive spill sammenlignes (killzone, ryse), selv om dette er vanskelig og vi er ekstremt tidlig i konsollsyklusen.

Det som er morsomt ved de tidligere sammenligningene av ghost var at både PS4 og Xbox One kjørte i 720p oppløsning, og IGN, gamespot, kotaku osv såg forskjell i oppløsning, var vel eneste polygon som mente det såg identisk ut.

Infinity Ward med tullingen Mark Rubin i spissen er en komedie uten like når det kommer til informasjon og løgner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...